Neoprávnený odber elektriny

Ahojte, stala sa nam neprijemna vec a sice, pri prerabke bytu resp. kompletnej vymene elektroinstalacie sme sa nespravne pripojili na "stupacku" a nasli sme si tam pozdrav od elektrarni. Podotykam, ze sme z nasho pohladu postupovali spravne, resp. sme si neboli vedomi nejakej chyby. Pripojku do bytu nam vykonal elektrikar, ktory nam na to dal aj reviznu spravu. Elektrarne sme pred tym poziadali aj o odblombovanie elektromera. Zrejme pri jeho opatovnom zablombovani zistili ten "cierny odber" Je mi z toho do placu, lebo tie pripojovacie podmienky co nam poslali neboli velmi presne, tiez nerozumiem, ako nam to mohol ten pan elektrikar tak nespravne zapojit. Mate s tymto niekto skusenost, co bude dalej, ake dosledy elektrarne vyvodia, mame nejaku sancu to uhrat na omyl resp. nedopatrenie? Vdaka
Odpovedať
Elektrikar, ktory este aj vystavil reviznu spravu by si ma za svoju pracu zodpovedat. Spojte sa nim a ziadajte napravu a nahradu skody, ktoru vam sposobil. Vy ste predsa postupovali spravne, pracu ste si dali vykonat sposobilemu odbornikovi, reviznu spravu mate v rukach, za pracu ste mu zaplatili. Ak by sa zdrahal vam skodu uhradit, obratte sa na sud. Nemate co stratit
Odpovedať
Súhlasím s majki555, viem že to bude ťažké ale treba postupovať ako odporučia elektrikári treba sa zastaviť na niektorom obchodnom mieste a popýtať radu. predpokladám že škodu budete musieť uhradiť... a súdne vymáhať ..... 8-) Robert
Odpovedať
My riesime nieco podobne. Eletrikar v roku 2010 zle zapojil odber, prislo sa na to az pri tohtorocnom odpise - jeden piatok vecer sme prisli domov a nasli si odkaz, ze sme odpojeni... Elektrarnam sme vsetko uhradili a teraz sa natahujeme s elektrikarom...
Odpovedať
Profilova fotka
@jaroe @peterh a co mame spravit, aby sme elektrikara skontrolovali a predisli tomuto co sa stalo vam??? my sme prave dali krabice do celeho bytu a buduci tyzden asi pridu robit tie istice a pripajat.....
Odpovedať
@peterh prip. aj ostatni, neviete ak je cca nahrada skody? Resp. ako zvyknu postupovat, ci nejako rozlisuju, ze islo skutocne o cierny odber, alebo o omyl. Na zakaznickej linke nie je sanca sa nieco dozvediet, mam vraj cakat, ze sa mi ozvu. Tak cakam a som z toho pekne nervozna. @rob81 ake obchodne miesto myslis?
Odpovedať
@kaktusik007 zajtra sa spytam manzela, ako to bolo pred tym a ako je to teraz spravne zapojene. pre mna je to spanielska dedina
Odpovedať
@kaktusik007 U nas sa proste netocil elektromer - neratal spotrebu. Takze sme si mali skontrolovat, ci sa toci a ci rata spotrebu. S tym rozlisovanim elektrarni neviem, u nas sa na to prislo po dlhsej dobe, tak tam nemali co rozlisovat, kedze nemohli merat spotrebu.
Odpovedať
Ahojte. A co si myslite o tom. Novostavba, clovek ide prvykrat pouzit el. energiu, otvori skrinku a vidi ze elektromer ukazuje spotrebovanych 6,5 kWh ?! Ako to riesit, kde to reklamovat?
Odpovedať
@stejja9 a koľko tam bolo ked sa inštaloval? to si nepozeral?kto to preberal?
Odpovedať
@jaroe Píšem Ti IP.
Odpovedať
@stejja9 Pri montáži nemáš nikdy "0" hodnotu kWh, lebo je tam počiatočný stav , ktorý zodpovedá hodnote nameranej v skúšobni pri odskúšaní elektromera ;-) ( Môže to byť 10, 20, aj 30kWh.) V protokole o montáži máš ako počiatočný stav uvedenú práve tú hodnotu kWh - pozri si to. Až od tej hodnoty sa ti účtuje tvoja spotreba :-)
Odpovedať
@stejja9 my sme mali tiez na novozapojenom elektormere 6kw, ale bolo to aj zaznacene do protokolu o odovzdani a ked prislo vyuctovanie, bol uvedeny zaciatocny stav 6kw a konencny stav xxx a platilo sa iba za rozdiel.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@duzu @ninka23 @ingeborg78 Ahojte. No, nasla som len "Osvedcenie o vykonani kusovej skušky rozvadzaca" ??? Ide o to, ze sme tam neboli, kedze to instaloval v case, ked sme boli v praci, znamy cez styroch znamych =-) Viem, nasa chyba :-| Zase nejde o strasne cislo a ked hovorite ze mate take skusenosti pri odskusani elektromera, tak ok. Kazdopadne mam zapisany konecny stav, uvidime ak pojdeme na stavbuu co nas bude cakat ;-)
Odpovedať
@kaktusik007 nam zapojil elekrikar kabel z istica priamo do bytu. Obisiel elektromer. Ten kabel tam mal len pripravit, t.j. z istica ho nechat visiet.
Odpovedať
Profilova fotka
@jaroe jeminenky.... tak to by som ho hnala na zodpovednost.... toto normalny clovek vie ze spravit nemoze, nieto este elektrikar!!!! ]-( ]-( ]-(
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 10 mesiacoch
to bol debil ten elektrikar ved cierny odber musi byt napokjeny od drotov prirez cca 50 mm stvorcovych .aostatna elektrika zo spolocnych priestorov takze vlastnici bytov supery
Odpovedať
elektrikar nie je ako elektrikár.Je to živnostník ktorí montuje merané časti alebo zamestnanec distribučnej spoločnosti kto montuje a plombuje elektromer a nemerané časti inštalácie.Ak je inštalácia v poriadku z ohladu merania tak namontuje elektromer alebo len zaplombuje časti za ktorí zodpovedá plombou.Ak niekto zasahuje do inštalacie a zmení zapojenie alebo iným sposobom upraví meranie je to neoprávnený zásah čo treba vyšetriť kto to spravil
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 10 mesiacoch
@jaroe ako to prosím Ta dopadlo s tým odberom ? stal sa mi podobný prípad
Odpovedať
@milanko566 museli sme zaplatit. Bolo to nastastie len nejakych 40 E, uz si ale nepamatam jednotlive polozky, myslim, ze vychadzali z priemernej spotreby + tam bol nejaky fixny poplatok. Ak by si chcel mozem to pohladat. Ale reklamaciu nam neuznali, stale si opakovali svoje a bol to jednoducho nas problem, ze nam to zle zapojili. Elektrikarovi sme tiez poslali ziadost o nahradu skody ale je to chrapun, nechcelo sa nam s nim viac natahovat. Neslo nam ani o tie peniaze, ale tie nervy, co nas to stalo, lebo sme dlho netusili, kolko nam mozu vyrubit. fuj, uz na to nechcem ani pomysliet. Drzim palce, nech vam to dobre dopadne.
Odpovedať
@jaroe Mali ste aj ine opletačky? resp. po akom čase ste nato prisli a ako rýchlo ste to vyriešili?
Odpovedať
@milanko566 mali, neviem ci kvoli tomu "ciernemu odberu " alebo preco, mali ZSE nejaky problem s nasou novou zmluvou, ktory vyriesili az po cca 3 mesiacoch, aj napriek pravidelnemu "bombardovaniu" z nasej strany. Tak sme mali novy elektromer namontovany az niekedy koncom jula, namiesto 16.aprila. Inak urcite chod riesit priamo na pobocku, lebo cez infolinku to bola len strata casu a penazi.
Odpovedať
@jaroe ahoj pozri ešte spravu, Ďakujem
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?