OSB doska ako parozabrana.

Dobry den. Chcem sa opytat ,ci sa môze pouzit OSB doska(3 trieda) v montovanom dome ako parozabrana. Samozrejme by boli vsetky spoje a vruty prelepene hydroizolacnou paskou. No a nakoniec by som takto pripravene osb dosky natrel 2x tekutou izolaciou(do kupelni). Cenovy pohlad ma nejak netrapi,kedze mam tekutu izolaciu zadarmo. Dakujem za odpovede.
Odpovedať
Tak nemate niekto skusenost/vedomost? Cital som nieco o tom no nikto zatial nespominal moznost s hydroizolacnim naterom. Dakujem aj za teoreticku uvahu.Nemam sa s kym o tom poradit.
Odpovedať
@ma3 odb 3 sa používa ako parozabrana spoje sa prelepuju poskou na to určenou názov ani vyrobcu si už nespomeniem. Mne robili parozabranu klasicky a pri teste tesnosti pri podtlaku ju povytrhalo a po 2 rokoch som zistil že aj rozlepilo spoje keď sa používa podtlakovy režim rekuperacie. Teraz by som jednoznačne použil osb
Odpovedať
Profilova fotka
@ma3 OSB3 P+D nie je parozábrana ale parobrzda a dá sa použiť v difúzne otvorenej konštrukcii(neviem ako to myslíte s tou 3 triedou lebo OSB 3 znamená trojvrstvá). Na spoje sa používa parotesná páska. Nepíšete nič o konštrukcii domu a teda nie je jasné či je použitie parobrzdy ideálne....k použitiu tekutej hydroizolácii sa neviem vyjadriť. (to záleží od vlastnosti konkrétnej izolácie ) Stien s takouto konštrukciou je viacero...treba si to naštudovať....trebárs http://www.kamabyvanie.sk/montovane-d... alebo http://www.pasivnidomy.cz/detaily/
Odpovedať
Profilova fotka
@ma3 Bežne sa OSB doska používa ako parozábrana. Takže by to nemal byt žiaden problém.
Odpovedať
@bedo96706 OSB doska sa bezne pouziva ako parobrzda, urcite nie ako parozabrana.
Odpovedať
Profilova fotka
@ma3 ak mas zadarmo, posli nejake kyble ;) ale inac super napad to bude parada, co je tam take ale, ci je to zdravotne nezavadne na tak velkej ploche, ale kedze osb tiez nieje super tak toto by asi len prilepsilo aby sa bordel s osb nevyprchaval dnu
Odpovedať
parozabrana stoji par halierov oproti ostatnym materialom, lebo to je len kus umelej hmoty, tak by som ju dal na tu osb dosku , prelepil vsetky spoje a zil spokojne az do smrti :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@gashtaan O tom by sme mohli diskutovať.
Odpovedať
Dakujem za reakcie. Som uplny samouk.Sice sa venujem interierovej stavbarcine ale o montovanych domoch som nevedel absolutne nic.Vsetko som sa len docital a radil s inymi.Stavam si svojpomocne maly minidomcek o cekovej podlahovej ploche cca 70m2. Budeme tam byvat dvaja.Teraz byvame v 3-izbovom byte(61m2) a uz to sa nam niekedy zda velke Zacal som zakladovou doskou.Zakl.pasy su armovane a 1m hlboke.Na nich dva rady 30tky dt-cka a nakoniec 25cm platna s dvojitou armovacou rohozou.Penetracia,izolacia no a konstrukcia s 15x6 a 15x15cm hranolmi.Strechu mam pultovu s 10x16 krokvami.Skladbu steny planujem : fasadna farba,sietka+lep,15cm eps,15mm osb,15cm mineralna vata,22mm osb3 (vhodna do vlkych priestorov) krtoru chcem 2x natret tekutou hydroizolaciou do kupelni,sdk. 25cm izolacie do podlahy a nakonec 50cm pod strechu.Okna(4 kusy) su 7 komorovy salamander s izolacnymi 3 sklami.To len tak v skratke. Svetla a zasuvky budu ulozene v osobitnych kaslikoch aby som nemal diery do konstrukcie. Prosim Vas vedel by mi niekto povedat ake by boli priblizne tepelne straty pri takomto minidomceku. Ja len ,ze sa neviem rozhodnut ako budem riesit kurenie. Plyn nemam.Zato dreva dost.
Odpovedať
@bedo96706 no poď diskutovať faktor difúzneho odporu u OSB dosky je okolo12 (aj keby bolo 50), parozábrany začínajú niekde okolo 10000 a s hliníkovou vložkou cez 100000 (myslím že až 160000). v tomto prípade má @gashtaan pravdu.
Odpovedať
Profilova fotka
@ma3 byť Vami obrátim s so skladbou steny na človeka čo sa tým zaoberá seriózne lebo ten Váš návrh podľa mňa nie je celkom správny.....poradie vrstiev pre difúzne otvorenú konštrukciu by malo byť také že difúzny odpor vrstiev by mal smerom von z interiéru klesať. čo vo Vašom prípade nie je pravda lebo používate EPS. Byť Vami okopírujem skladbu steny nejakej renomovanej firmy, ktorá drevodomy robí. Podľa mňa by ste mali namiesto vrstvy OSB 15mm použiť drevovláknitú dosku a finálnu izoláciu znovu minerálnu vatu .....alebo ponechať skladbu akú ste si vybrali ale dať namiesto náteru kvalitnú parozábranu.....čo už nebude difúzne otvorená stena Cena parozábrany v porovnaní s nákladmi na veľké množstvo parotesnej pásky, ktorou musíte prelepovať spoje OSB aj tak nakoniec nebude taká podstatná.
Odpovedať
@jano2007 Zdravim. Ako si to potom riesil. Myslim problem s roztrhanou parozabranou. Dakujem
Odpovedať
Článok sa načítava...
@eagleowl Moc si vazim Vase rady. Pravda je taka,ze ja uz som v stave ako na fotkach hore t.j. ze skladba z vonka dnu je sietka, 2x lep,eps15 osb, konstrukcia. Problem je ten,ze uz je ponatahovana elektrika a ja som chcel usetrit miesto bez instalacnej medzery. Som dost limitovany priestorom,kedze stavam v chatovej oblasti kde je velkost platne dana. Tak som chcel nieco" vyspekulovat" ako sa vyhnut parozabrane. Neviem si ani len predsravit ako by som to robil. Je tam vela zasuviek,svetiel a bohuzial elektrikari mi to uplne skomplikovali s kablami. Tak ma napadla ta tekuta hydroizolacia.Pozeral som dokonca aj technicky list a je vodotesna(ziaden prienik) ,pevna a elasticka. Pacil sa mi aj napad .ze dat parozabranu na uz "uhladene" osb dosky. No ako by som na to dal sdk ked by som ich musel srobovat do osb. Mam z toho trochu chaos. Poradite prosim.
Odpovedať
@ma3 dodatočne zadebnil osb3
Odpovedať
Profilova fotka
@ma3 nepíšete o akú hydroizoláciu sa jedná.... vyjadrenie difúzneho odporu materiálu je parameter SD....ten môže byť pre hydroizoláciu veľmi nízky .... pojem vodotesnosť nehovorí NIČ o parotesnosti, ktorá je vo vašom prípade podstatná. Ja si myslím že tá hydroizolácia to nijako podstatne nevylepší. Nerozumiem celkom tomu že píšete že ste chceli ušetriť miesto bez inštalačnej medzery. To máte inštaláciu za OSB doskou či ako vlastne? Ako máte potom utesnené prestupy a ako sú vlastne umiestnené zásuvky?
Odpovedať
@eagleowl Zdravim. poviem Vam,ze ste mi dali poriadneho chrobaka do hlavy a niekolko bezsennych noci.Dve noci som nic ine nerobil len studoval difuzny odpor materialov,parozabrany a ich nahrasky,skladby stien a ich vyhody ,ci nevyhody,rosne body,vlhkost v konstrukcii a jej vplyv. Pochodil som rôzne fora a debaty v nich.Jak domace tak zahranicne. No aj tak sa pokorne vraciam po rady. Kedze by som sa rad vyhol instalacnej predsteny(rôzne dovody) rad by som prijal Vase nazory/rady ako to spravit. Riesili to aj na inych forach,plus moje ake take vedomosti nastudovane za posledny par dni(to som si myslel predtym ,ze o tom ieco viem) a tak som si z toho urobil taky maly vypich ako by sa dalo pokracovat. Ano instalaciu mam za OSB doskou.Myslim ale ze prechody kablov cez parozabrany/parobrzdy su uz v tejto dobe dobre vyriesene. Zasuvky a bodove svetla budu instalovane v osobitnych kaslikoch umiesnenych na zaver na uz hotove steny.S tym ,ze prechod kabelaze do kaslika cez parozabranu/parobrzdu uz bude vyrieseny. Teraz k samotnym napadom na skladby stien(v akej faze sa nachadzam ukazem dole na fotke).Zatial mam skladbu z vonka dnu nasledovnu: sietka/lep,EPS 15cm,OSB 15mm,konstrukcia 6x16cm.Pokracoval by som bud: 1. FRN izolacna vata,OSB dosky(prelepene spoje a vruty),SDK,3x latexovy nater. Difuzny odpor latexoveho nateru(2x) je cca 2000-3000. Dal by so 3x nater.Taktiez dif. odpor SDK je cca 90(tiez viac ako EPS).Nie je to moc, no stale niekolko nasobne viac ako z druhej strany EPS(cca 40-60). Ale neviem ci by to fugovalo.Ci by pripadna vlhkost stihala prechazdat cez vonkajsiu OSB dosku a EPS 15cm.Aj ked maju difuzny odpor(alebo faktor difuzneho odporu) ovela nizsi ako popisovana vnutorna skladba. 2.FRN,OSB dosky, na ne popriliepana parotesna zabrana s vysokym stupnom dif.odporu(napr.Jutafol Reflex),SDK kde v miestach buducich prienikoch vrutov by som popriliepal pasku Jutadach TPK Super. No a nakoniec opat 2-3x latexovy nater.(tuto radu som niekde cital ,kde riesili podobny prolem.Tam sa jednalo o parozabrane na konstrukcii SDK). 3.Posledny asi najzufalejsi napad som dostal taky(ani neviem ako som sa k nemu dopracoval),ze by som pouzil niektoru z hore uvedenych skadieb a na jesen ked budem robit fasadnu omietku,tak by som ponavrtaval z vonka dnu vrtakom diery cez EPS a SDK medzi konstrukciami.Pozatieral ich lepom a hodil na to fasadu(silikonovu alebo silikatovu.To uz sa da fakt povedat o diuzne otvorenej konstrukcii :).No toto sa mi zda uz dost zufale a vôbec netusim ci spravne.Aj ked lahko vykonatelne. Fakt mi moc pomôzete ak sa vyjadrite pripadne nejaku radu date. Lebo od pondelka davam vatu pod strechu a potom FRN a zaklop. Dakujem
Odpovedať

Odpovedať
@ma3 keďže si spravil základnú chybu a na fasádu si dal EPS, odporučil by som ti ísť cestou parozábrany. Tú lesklú ale nedávaj, lebo budeš mať problém s mobilným a televíznym signálom v dome. Daj obyčajnú igelitovú. Neviem si ale celkom dobre predstaviť, ako ju chceš parotesne spojiť medzi podlažiami a ako chceš urobiť tie zásuvky a vypínače. To budú také škatuľky na stene, ako sa dávajú von? Prečítaj si tento článok, možno ťa ešte niečo napadne: http://www.modrastrecha.sk/blog/jakin...
Odpovedať
@ma3 keď budeš robiť tie prestupy káblov cez parozábranu, chránička musí skončiť za fóliou a cez ňu len samotný kábel v malej a dobre tmelom zalepenej dierke. Ešte budeš dokladať ďalšie hranoly do stropu prízemia? Či si myslíš, že sa ti nebudú tieto paličky, čo tam máš teraz tak nariedko, prehýbať a riadne vŕzgať?
Odpovedať
Profilova fotka
@ma3 zdravím, v prvom rade treba povedať že nie som žiaden odborník na stavebné konštrukcie a aj preto som Vás odkazoval na to aby ste sa obrátili na profesionála. Berte preto čo napíšem len ako názor a nie ako odbornú radu. V prvom rade si treba uvedomiť že difúzny odpor materiálu je priamo úmerný jeho hrúbke....je teda podľa mňa podstatné uvedomiť si že náter má hrúbku v desatinách milimetra a preto aj difúzny odpor nebude nič extra na to aby nahrádzal parozábranu. Z toho dôvodu by som vylúčil prvú Vami navrhovanú variantu. Byť Vami zvolím variantu druhú, teda s použitím parozábrany....vo Vašom prípade použitím reflexnej parozábrany nijako nevyužijete vlastnosti reflexného povrchu keďže tento je predurčený na montáž s inštalačnou medzerou. Volil by som obyčajnú parozábranu ktorá by mala vysokú pevnosť aby sa s ňou dobre pracovalo. Pokiaľ použijete pre prestup vrutov pásku Jutadach TPK Super malo by to byť naozaj v poriadku ale nie je to vôbec lacný špás..... SDK by som v takom prípade už latexom určite nenatieral ale použil bežnú interiérovú farbu vhodnú na SDK.. Jednej veci nerozumiem...prečo sa bránite zubami nechtami ...inštalačnej medzere. Medzera nemusí byť veľká....akurát toľko aby ste zapustil do SDK plytkú krabicu a máte všetky problematické tesnenia krabíc vyriešené....oveľa menej prestupov v parozábrane...tým pádom nemusíte ani použiť pásku pod vruty SDK ktorá bude mimochodom drahšia ako celá konštrukcia z lát. Tiež nebudete musieť montovať všetky zásuvky a vypínače na povrch.... Tretia varianta je naozaj zúfalá a určite by som ju ani neskúšal....podľa mňa vŕtaním môžete narobiť asi len viac škody ako úžitku....hociBaumit má perforovaný EPS vo svojej ponuke myslím že je to len marketing.a perforácia má iné parametre :-) Ako posledné by som sa ešte obrátil z finálnou verziou na konzultáciu napríklad na pána Rypla, ktorý pracuje pre spoločnosť Juta a poskytoval (aspoň do nedávna) bezplatné poradenstvo v tejto problematike....tiež môžete dotaz dať do TZB diskusie kde sa k tomu môžu vyjadriť ľudia so značnými vedomosťami.
Odpovedať
Profilova fotka
Ešte na záver....nemajte z toho priveľkú traumu....lebo vzhľadom na to málo čo som videl ja, ako kvalitne a precízne montujú parozábrany "majstri" a tie inštalácie nakoniec neboli problémové....nemusíte sa veľmi báť....tak ako by Vám to odflákla väčšina firiem sa Vám to môže len ťažko podariť :-D
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?