Ako zatepliť balkón, múry a strechu na staršom dome?

Dobry den, velmi pekne vas prosim o radu, ako zateplit starsi 23-rocny rodinny dom v radovej zastavbe (z dvoch stran susedia), zadna strana domu je orientovana na severovychod a predna strana domu na juhozapad. Strecha je plocha, zatial nezateplena, je riesena tak, ze medzi stropom a sikminou je vzduchova medzera, ktora je vyplnena skvarobetonom, na tom 6cm betonovy poter a na tom IPA. Dom ma suteren, ktory je suchy (sme tu rok, druha zima a zatial vsetko ok, ziadne vlhnutie, plesne) a dve podlazia. Dom je stavany z klasickych kvadrov 35cm hrubky a zelezobetonu (stropy -hrubka 30cm). Povodny majitel dal zateplenie 5cm aj to len na celne steny domu z oboch stran, co je ale asi malo podla toho, co som sa docitala na fore. Dom trci asi o 1m smerom do zahrady za urovnou susednych domov, kedze projekt povodny majitel rozsiril, teda ten 1m na bokoch bude tiez treba zateplit. Prva moja otazka do diskusie je teda, ci sa da na existujuce zateplenie - este bez omietky, teraz je len sietka a lepidlo - dat dalsie 5cm, alebo 10cm zateplenie EPS, alebo treba strhnut uz existujuce dole a dat nanovo 10-15-20cm? Ma to vyznam ? Horsie o to, ze v kazdej izbe je vsunuty balkon. Z obyvacky na prizemi je vychod na terasu. Balkony v zadnych izbach su prepojene, je to vlastne jeden balkon po celej sirke domu a je dost uzky uz teraz, manzel argumentuje, ze hrubsim zateplenim sa este viac zuzi priestor, popravde tie balkony ale nevyuzivame na nic ine len na prevetranie paplonov, nesedavame tam, ani sa tam nezdrziavame, tak ich zuzenie nie je pre mna argument, ak ide o tepelne straty. Druha otazka - Existuje vobec sposob ako zateplit aj balkony a ma to zmysel - ide mi hlavne o tepelne mosty? Napriklad, ze by sa zateplili boky (su to vsunute balkony)a zospodu balkonovu dosku s EPS no a zvrchu by sa dala nejaka tvrdena vrstva pod dlazbu? V tom case, ked stavali tento dom, sa este balkony neodizolovavali ako teraz, takze sa nam cez ten balkonovy panel taha zima do podlahy v izbe a kedze nemame podlahove kurenie, podlaha je popod okno a balkonove dvere dost studena (dali sme si vynilcorkovu podlahu, co pocitovo podstatne pomohlo, ale jedna sa mi o tepelne straty). Detto steny, ktore maju pokracovanie na balkon - vytvara sa nam v jednej izbe v rohu kondenz, lebo celna stena balkona je zateplena tou 5-tkou, ale bocne steny nie, ma to vplyv ? Tretia otazka je ako najlepsie urobit zateplenie plochej strechy. Dvaja susedia si nadstavili drevenu konstrukciu, dali do nej mineralnu vlnu (alebo vatu, neviem presne) a navrch dali plech.Dalsi si dal EPS a na to dal hydroizolacny nastrek. My uvazujeme do buducna so solarom a preto uvazujeme nad EPS + pur pena 5cm. Ale sme laici, vobec nevieme, ktore z rieseni by bolo najvhodnejsie hlavne na zabraneniu tepelnych strat a neskor aj na instalaciu solarneho zariadenia. Este pre informaciu, spotrebu plynu momentalne pri -9C v noci a -5C cez den mame 12-13kubikov a pritom aj vodu ohrievame na 60C a v celom dome mame 21C( sme na taku teplotu zvyknuti a viac ani nechceme, vlhkost cca 50-55%). Dom je pri BA. Okna mame eurookna, dvojsklo.... Som vopred velmi vdacna za akykolvek nazor, prispevok, neviem, ci som do jednej diskusie nedala az prilis vela otazok... Dakujem :-)
Odpovedať
1
2
@veryhappy Zdravím Vás. 1. Áno, to sa dá. Donedávna, keď bol problém zohnať izolácie hrúbky 25 cm, ľudia dávali 2 vrstvy. Treba použiť čo najhrubšiu izoláciu, aká sa bude dať - vo Vašom prípade asi aj vzhľadom na okná (aby neboli utopené). 15 cm by šlo? Či veľa by už bolo? 2. Balkónovú dosku môžete urezať, alebo obaliť zo všetkých strán do izolácie. 5 cm je málo. A k podotázke, či má nezateplená stena vplyv - áno. Možno aj kombinácia slabej izolácie balkóna je na vine. To ťažko posúdiť. 3. Kúrite plynom - solár sa Vám neoplatí. Koľko TUV ročne miniete? Alebo aspoň všetkej vody - z toho sa dá TUV odhadnúť. PUR penové panely sú jedny z najdrahších izolácií. Medzera v streche (strope) je ako vysoká? Že by sa tam izolácia nafúkala? Ak je strecha dobrá a neplánujete ju meniť, tak by stačilo takto. Prípadne ešte znútra dať SDK podhľad s vlnou a parozábranou. Nevýhodou je, že sa dobre nespojí izolácia fasády a strechy a ostanú tepelné mosty. Ak by sa atiky dali obaliť do izolácie fasády, tak by to bolo fajn. Jarka
Odpovedať
@blacksr Velmi pekne dakujem za odpoved,tajne som dufala,ze zareagujete prave vy,vidim vo forach vase fundovane reakcie. K tej 1. 15cm este na tu 5-ku? Ci dokopy 15? Mam pocit,ze 20cm by uz bolo vela,okna by boli velmi hlboko a museli by sme menit vsetky parapety:(. 2. Ako sa da balkon urezat? Myslite uplne prec? Neda sa len nejako "podrezat" a odizolovat popri mure? A ak obalit,tak na vrchnu stranu balkonovej dosky,kde je teraz ta klasicka kamenna socialisticka dlazba sa da dat nejaka tvrdena izolacia? Zas aby to spolu s dlazbou neurobilo taky schod,ze na balkon budeme musiet vyskakovat z izby :) 3. K solaru- zatial sme iba dvaja,ale planujeme rodinku(dufam,ze dve deticky a mozno k nam dojde byvat aj moja mama),zatial vela vody neminieme,manzel sa sprchuje v praci pri odchode a ja sama neminiem vela teplej vody. K stropu- ta medzera je z jednej strany asi 6cm a z prednej asi 20cm,nevojde do nej urcite clovek a kedze je vyplnena k vadrovou drtou,neda sa to odtial vybrat. Takze prichadza do uvahy len nieco na to zvrchu. Izby mame zvnutra uz komplet zrekonstruovane,nove omietky,do interieru by sme uz zasahovat nechceli,len zvonka nieco vymysliet.Ta pur a penova verzia by vysla na nejakych 4000eur
Odpovedať
@blacksr pardon,pisem z telefonu...samozrejme by sme chceli co najlacnejsiu verziu strechy,ale zas nie na ukor efektivity. Velmi srdecne vam dakujem za vas cas. L.
Odpovedať
@veryhappy Všade toľko, koľko okolnosti dovolia. Treba voliť izoláciu s čo najnižšou lambdou, napr. šedý EPS, ktorý izoluje trošku lepšie než biely. Balkón sa iste urezať dá, ale nemám predstavu o technológii a cene. Obaliť = zhora, zospodu, z bokov. Zhora koľko vojde. Ak by ste ako väčšia rodina spotrebovali napr. 4000 kWh energie na TUV ročne a solár by pokryl 100% (nereálny ideál), tak v peniazoch za plyn je to 200 €. Ak by solárne panely + montáž + regulácia systému + nádoba stáli napr. 3000 €, tak návratnosť je 15 rokov. PUR panely stoja 2-3x viac než podlahový EPS 200, ktorý sa tiež dá použiť na strop. Pozrite si google plochá strecha.
Odpovedať
@blacksr jasne,dakujem. Co sa tyka tej pur peny,tak to sme chceli 20cm eps+5cm pena,urcite nie cela hrubka pena,to by stalo nehorazne vela. Uf,hadam dobojujeme nejako. Dakujem este raz za rady.
Odpovedať
@blacksr a este k urezaniu-je to zelezobetonovy panel,kde sme malo problem navrtat garnizu,co to bolo same zelezoplus sme radovka a mechanizacia sa k nam do zahrady nedostane,nakolko sme obkoleseny z troch stran susedmi a cez garaz neprejde okrem osobneho auta nic :((. Takze ziadna sranda s nami....
Odpovedať
@veryhappy Ja som tiez istu dobu riesil zateplenie rovnej strechy. Mozno Vam moje poznamky pomozu. Ak sa da dostat do tej sikminy, treba tam nafukat nobasil, usetrite miesto - aby vas dom po zatepleni moc nevytrcal ;-) Na strechu sa potom dava bud makky nobasil classic v drevenom roste (stoji asi 21€/m3) a na to zaklop OSB so spadu napriklad. Alebo sa tam len polozi tvrdsi polystyren EPS 100 alebo 150 - ten stoji cez 60€/m3. Existuju priamo spadove dosky - kliny! Tie ulahcuju montaz do sikminy, su asi o 20% drajsie ako klasicky EPS. Urcite zabudnite na PUR/PIR panely - su sice lepsie do exterieru aj lepsie izoluju, ale su neprimerane drahe - az o 50% viac ako EPS 100. Takisto zabudnite na pochodznu vlnu , napriklad nobasil DDP, este ovela drahsie od PUR. Ta PUR pena by prichadzala do uvahy nie ako panely, ale jedine ako nastrek - tepelna a hydroizolacia v jednom v tenkej vrstve. Vyslednu cenu - ci EPS alebo nobasilu velmi ovplyvni cena prace. Nechajte si ponuky spravit. K tej fasade - iste, je to otazka hlavne penazi. Ale mat 2 vrstvy je celkom riziko pri lepeni. Moze vzniknut rosny bod prave na pomedzi tychto vrstiev a vrchna moze odmrznut a odpadnut. Cize ked, tak urcite na kotvy!
Odpovedať
@matorado Dakujem velmi pekne za rady. Co sa tyka medzery v sikmine, ta je od zaciatku vyplnena kvadrovou drtou, ktora sa bohuzial vybrat neda, tiez sme nad tym uvazovali, ze vybrat a nafukat izolaciu, ale je to prilis uzky priestor a vliezt sa don neda (na jednej strane 6cm vyska a na druhej asi 20-25cm vyska, spad smerom do zahrady). Neuvazovali sme nad PUR panelmi, ani sme nevedeli, ze take existuju, uvazovali sme nad ulozenim 10-15cm EPS a na to striekana PUR pena v hrubke max 5cm, dobre to zatesni spoje a dobre izoluje. Tak nam to jedna firma na Conecu odporucala, to sa nam aj celkom pozdavalo. Bojime sa vlny, lebo ak ta nasiakne vlhkom, uz neizoluje. Co sa tyka zateplenia, tak to znie logicky. Vobec neviem, co teraz robit, ci to strhnut. Bude to robit svagor s otcom, oni su stavbari, takze kvality prevedenia sa nebojim a kotvy by sme pouzili, oni uz zateplili hojne domov, aj ich doma pod Tatrami a su spokojni. Bojim sa len toho rosneho bodu, aby nevznikol niekde vo vnutry, aby sa netvorili plesne a nevlhli steny. Manzel si nechce dat povedat,ze 5cm je malo. Oni doma este uplne na zaciatku, ked sa zateplovali domy davali 3cm zateplenie (podla mna uplna blbost) v Levoci a maju to tak uz 10 rokov a ziadne plesne ani vlhnutie nemaju, tak ja uz fakt neviem, ako to funguje...Mame davat najmenej 15cm ? Ma to zmysel v oblasti pri BA ? Ste laskavi, dakujem velmi pekne za vasu ochotu poradit a prajem pekny den L
Odpovedať
@veryhappy Caka vas silna opozicia.. Fachmani byvaju velmi konzervativni.. :-) Toto vam pomoze: http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v... Porovnate si energeticku narocnost pred a po dodatocnom zatepleni. Ked to premenite na peniaze, zistite, co ma a co uz nema navratnost.. Okrem toho dole si pozriete grafy tepelnych strat - hned zistite, co je priorita co sa tyka dodatocneho zateplenia. Mne to velmi pomohlo a cisla (TS) vysli podobne ako od projektanta, cize tomu verim.. To, co vam na Conecu odporucili, ma zmysel na prvy pohlad. 3-5 cm EPS je horsie ako nic, je to blbost. Ze im to neplesnie, je skor stastie (alebo zodpovedne vetranie) ako dokaz funkcnosti.. Ale nepredbiehajme. Uvidite, co vam vyjde v tabulke. Ak vam vyjdu 50% TS oknami (priklad), skoda je sa bavit o 5cm EPS na fasade, chapete...
Odpovedať
@matorado No fachmani, ako fachmani, skor su zamerani na to, aby co najviac usetrili, co chapem a kvitujem, ale nie vsade sa ,,to oplati,, vzhladom na neskorsie nasledky, takze ja som radsej za predvidanie a premyslenie si skor, ako bude neskoro- mam na mysli prave tie plesne, vlhnutie a podobne...Dakujem, prestudujem si stranku a zargumentujem manzelovi :-) :-)
Odpovedať
@matorado este k tomu 3-5cm zatepleniu...svokrovci doteraz mali stare okna, cez ktore prefukovalo, takze sa im priestor odvetraval. Teraz ale vymenili za plastove, maju prvu zimu plastove a v dome velmi nekuria, iba teraz zapli kurenie, doteraz len krbom kurili a ich teplota v izbach je 17 , max 18C, v niektorych aj 15-16C. To sa isto prejavi, som si tym viac, nez ista, hoci im to samozrejme neprajem. Asi nakoniec ostaneme pri tej variante strechy ako hovorim, ked sme porovnavali s inym sposobom prevedenia (drevena konstrukcia + nobasil + plech), nasa vysla drahsie o cca 400eur a je vacsia istota nenavlhnutia. Tos uvidime :-).
Odpovedať
@veryhappy Striekaná PUR pena izoluje podobne ako EPS či vlna, ale je násobne drahšia. Kubík vlny stojí 20-30 €, kubík EPS šedý F stojí 50 €. Odporúčam vlnu - akú vlhkosť by mala nasiaknuť? Vlhkosť zo vzduchu neabsorbuje. Jedine že by zatieklo zhora. Zdola v SDK strope máte dúfam parozábranu. Keby aj nebola, tak položením paropriepustnej vlny sa pomery v strope práveže zlepšia. Balkón - tak teda obaliť. Určite treba zatepliť tie miesta, ktoré vlhnú, kde kondenzuje vzdušná vlhkosť. Čím hrubšia izolácia sa použije, tým je vnútorný povrch steny teplejší čiže oveľa vyššie nad teplotou rosného bodu. Tenkým zateplením nezateplenej steny sa problém nemusí vyriešiť, ba dokonca sa situácia môže zhoršiť. Kondenzácia je výsledkom viacerých faktorov - to vysvetľuje, prečo niekomu pri 3 cm EPS niečo nevlhne a inému vlhne. Materiál steny, jej hrúbka, materiál a hrúbka izolácie, teplota vnútri, relatívna vlhkosť, okná staré netesné alebo tesné s občasným vetraním... EPS netreba strhávať, kľudne dajte na lepidlo ešte druhú vrstvu. Jej rentabilnú hrúbku je možné vypočítať.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@veryhappy Svokrovci: možno sa to ani neprejaví, ak má krb nasávanie vzduchu pre horenie z interiéru. Totiž, ako si on berie vzduch pre horenie, tak netesnosťami prichádza suchý vzduch zvonku (veľký podtlak vyvolaný ťahom komína), takže je možné, že hoci majú nižšie teploty v dome, tak popri suchom vzduchu nedôjde k rosnému bodu.
Odpovedať
@matorado Tá kalkulačka je veeeeľmi rámcová...
Odpovedať
@blacksr aha, vidite, tieto veci ani clovek netusi. Svokrovci maju mury 25cm, kvader, co viem...dufam, ze mate pravdu. Kozubom kuria iba v prechodnych obdobiach, inak plynom. U nas - my nemame SDK stropy, len klasicke zelezobetonove stropy povodne. Nic sme so stropmi nerobili, len planujeme tu strechu poriesit. Ale na co ulozit tu vlnu ? Urobit drevenu konstrukciu ako susedia ? a co na vlnu ? Stale mi to nie je celkom jasne....:(...clovek je zmateny, kazdy na to ma nejaky svoj nazor...a co nakoniec je pravdou laik nedokaze rozoznat...:(
Odpovedať
@veryhappy nič pod ňu, nič na ňu, ak nezateká - však sa tam nedostanete, nie? len aby krížom cez ňu nefučalo - po obvode by som to uzavrela a nechala len malú mriežku
Odpovedať
Je dôležité poznať skladbu strechy presne, skúste poslať mailom, mám ho v profile.
Odpovedať
Profilova fotka
Nalepený polystyrén určite nestrhávajte,bola by to to zbytočná škoda.S tou vatou na strop máte možno pravdu .neviem v akom stave je ten dom ale neodporúčam ju dať na strop ktorý určite nieje zo spodu izolovaný voči vodnej pare.Rovný strop je len vtedy dobrý ak má kvalitné odvetranie alebo je izolovný zo spodu.Kondenzácie vody v múroch sa nemusíte báť je to internetový nezmysel, ktorý sa šíri voľným podaním laikov ktorý to ohýbajú a prispôsobujú ,ako im vyhovuje. K baĺkńom je sa ťažko vyjadriť dajte polystyrénu koľko sa zmestí.Z vrchu styrodur + 3x sieť s lepom a dlažba.
Odpovedať
@blacksr @antonmesaros dakujem velmi pekne, k tomu stropu - skusim este raz lepsie upresnit: Strop je zelezobetonovy, na nom je nasypana kvadrova drt do sikma - ta drt je sypka a svojim sposobom odvetrava strop, bohuzial ta drt sa neda vybrat, lebo je to maly priestor na to, aby sa tam dostal clovek - na jednej strane 6cm vyska a na druhom konci 20cm, to je vlastne spad strechy takto vyrieseny, no a na tej drti je poter betonovy 6cm a na tom je nalepena IPA lepenka v dvoch vrstvach. Netusime, ci je pod drtou nejaka izolacia, ale asi nie. Stropy su tym padom cez tu drt asi odvetrane, lebo nikde nie su vlhke, strecha nezateka, ale stropy su hodne studene v zime a preto si myslime, ze je tu unik tepla a hlavne- v lete mame v izbach 32C, co je na nevydrzanie.Dvaja susedia si urobili drevenu konstrukciu, ktorou akoby nadstavili strechu, dali do nej vlnu, odvetravacie vezicky do nej a na vrch plech. V lete maju prijemne a v zime vraj teplejsie. My sme uvazovali nad tou alternativou EPS + PUR postrek, ale ako ste mi poradili, je to ta najdrahsia varianta. Nieco ale urobit musime (hlavne kvoli letnemu hicu, v zime by sme prezili, ale samozrejme radsej usetrime, ak sa da aj na vykurovani). Ak by sa dalo vyhnut tej drevenej konstrukcii, to by sme radsej, aby sa po streche dalo chodit, ak by sme raz chceli na plochu strechu postavit betonove zavazia pre solar (hoci aj ten po sprave od pani blacksr zvazujeme, ale ak by sa obnovili dotacie, isli by sme do toho). Dufam, ze som to napisala uz zrozumitelnejsie. Fotku strechy mam v albume Dom kupeny v novembri 2011 a je to jedine foto, ktore mame :(
Odpovedať
@blacksr este som zabudla dodat ze z prednej strany strechy su odvetravacie mriezky v tej casti, kde je nasypana ta drt.
Odpovedať
Profilova fotka
@veryhappy Jatie domy aj strechy poznám aj ich zloženie a konštrukciu.Tieto strechy musia a určite sú odvetrané.Väčšinou také malé otvory v atike ,guľaté.Takúto sttrechu je najlepšie celú zhodiť a urobiť nanovo.
Odpovedať
@antonmesaros fuuu, my tu ale uz byvame a ine byvanie bohuzial neprichadza do uvahy, mame komplet prerobene izby, omietky...musime teda najst sposob, ako to vyriesit aj bez burania...asi sme kupou tohto domu neurobili dobre, ale to je uz teraz jedno :(
Odpovedať
Profilova fotka
Nieje sa treba sťahovať.Dá sa to urobiť za dva dni.V najhoršom sa to dá nadstaviť.
Odpovedať
@veryhappy Podľa mňa je najlepšie nafúkať paropriepustnú izoláciu - vlnu, celulózu. Betónový strop pod tepelnou izoláciu má dostatočne vysoký difúzny odpor a izolácia je odvetraná, takže parozábrana nutná nie je. Poznámka k vete pána @antonmesaros "Kondenzácie vody v múroch sa nemusíte báť je to internetový nezmysel, ktorý sa šíri voľným podaním laikov ktorý to ohýbajú a prispôsobujú , ako im vyhovuje." - Kondenzácia je fyzikálny jav. Netrápi nás, pokiaľ je v murive a ani nemusí, pokiaľ je celková ročná bilancia kondenzácie v poriadku = čiže ak to, čo skondenzuje, sa aj odparí v teplej časti roka. Trápi nás, ak kondenzácia je posunutá na vnútorný povrch steny... Už potom netreba dôkazy o jej existencii.
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr Ak máme dom alebo nejaký múrik sklad ktorý je odizolovaný vodorovnou hydroizoláciou od základu tak neexistuje aby aby murivo nasalo viac vody ako 8%.To by musela byť nejaká sauna a pod.Museli by ste mi potom vysvetliť prečo nekondenzuje voda na vonkajších špaletách okien keď sú zateplené 1 - 2 cm hrubým polystyrénom.V BA som zateploval jeden z prvých domov na slovensku 5 cm polystyrénom v 1992.Dodnes ten činžiak nemá sebemenší problém.Ak by platili tie vzorce ktorými sa všetci oháňajú na nete tak z vnútornej strany polystyrénu by musel vznikať kondenz a stekať dolu.Musely by to byť potoky kondenzu. Ďaľšia otázka prečo nekondenzuje voda pod akrylátovými omietkami a nátermi na fasádach tesne pod farbou?
Odpovedať
@antonmesaros Ide vždy o výsledok pôsobenia viacerých faktorov. Teplota, RV, difúzne hrúbky vrstiev, tepelné vodivosti vrstiev. Tento týždeň sa tu riešia denne 2 vlhnúce ostenia a rohy. Čo sa týka podmienok - hotová divočina, každý to má iné a je dosť ťažké odhaliť hlavnú príčinu. Preto niektoré domy s pár cm EPS nevlhnú na povrchu v byte, iné vlhnú na vnútornom povrchu v byte. Pretože nejde len o hrúbku EPS. Steny s vnútorným zateplením EPS, ktorý je len nalepený - už som videla také plesnivé. Záleží od toho, z čoho je stena napríklad. Je iné, ak je z Ytongu a iné, ak je z betónu. Ak kondenzát vzniká, nikdy nesteká v stene, pretože sa vpije do materiálu. Keď podmienky pominú, naspäť sa vráti do plynného stavu a odparí sa. Omietky a nátery sú špeci kapitola - napriek tomu, že súčiniteľ difúzie pary majú vyšší než EPS alebo rovnaký, tak nezohrávajú až tak významnú rolu, pretože vďaka malej hrúbke majú nižšiu difúznu hrúbku (zjednodušene vždy píšeme o dif. odpore, ale v skutočnosti ide o dif. hrúbku).
Odpovedať
@blacksr Jarka, ale kam nafukat tu paropriepustnu izolaciu ? Na strechu tak ako je teraz , to zn.na tu IPA lepenku ? Alebu tu odstranit ? A co dat na tu izolaciu ? Iba plech ? Alebo mate tiez na mysli odstranit ten poter a kvadrovu drt a izolaciu nafukat na stropny panel ? @antonmesaros ..potom mi doslo ako ste to myslel, som sa zlakla, ze treba burat cely vrch domu, jasne, mali ste na mysli odstranit poter a tu kvadrovu drt, ze ? S manzelom sme sa o tom uz bavili skor, on sa ale boji , ze pri zbijani toho poteru popraskaju stropy...budeme si robit vsetko svojpomocne( traja velky chlapi, z toho dvaja stavbari, ktori svoj dom urobili komplet svojpomocne, nemame toko financii, aby sme si objednavali na to firmu), len vybrat sposob,ako na to...
Odpovedať
Profilova fotka
@veryhappy Strop by nemal prasknúť,ale nedá sa to vylúčiť.Najlepšie všetko vyhádzať a urobiť jednoduchý pultový krov ,všetko vyplniť izoláciou.Pod izoláciu je treba dať paronepriepustnú fóliu.
Odpovedať
@veryhappy Ak som podľa slovného popisu dobre pochopila, v strope je dutina. Do nej som navrhovala dať izoláciu - paropriepustnú a odvetranie ponechať. Ale existujú aj iné spôsoby. Ak som nepochopila skladbu Vašej strechy, pošlite radšej náčrt s popisom vrstiev.
Odpovedať
@blacksr Bohuzial v tej dutine je ta kvadrova drt, ktoru nie je mozne vybrat (jedine ako podla p.Mesarosa celu strechu zhodit). Skladba strechy je: 1.vrstva - stropny ZB panel, 2.vrstva - kvadrova drt nasypana na stropnom panely, je do sikma nasypana, je odvetrana na prednej atike miriezkami 3.vrstva - betonovy poter urobeny na tej kvadrovej drti asi 6cm hrubka 4.vrstva - IPA lepenka nalepena na betonovom poteri Dakujem :(
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?