38 tehla zateplenie...

Zobraz úvodný príspevok
Caute,riesim zateplenie a viem ze 38cm tehla nebola najlepsie rozhodnutie mojho zivota ale: >pred 2,5rokom som mal menej vedomosti o stavbe ako teraz.. >povodne sme nechceli zateplovat a s 38cm sa super murovalo :-) Takze dom uz stoji,byvame,okna su osadene 8cm za vonkajsou stranou muru kvoli super doplnkovym tehlam(dalsi omyl :-) ). Sme zatial rozhodnuti pre nobasil 12 cm takze okna budu utopene 20cm co dufam nebude az taky bunkrovy look :-) .Potreboval by som vediet ci neobjednat radsej 14cm nobasil alebo bude tych 12 ok? Viem ze sa to neda len tak z hlavy povedat ale mozno niekto riesil podobnu dilemu. Len pre info mam bungalow 160m2,trojsklo,komplet podlahovka pod nou 14cm EPS,strop SDK nad 40cm vaty,sokel 10cm XPS zapusteny do cca 30/40cm.. Osobne keby sa mi dalo tak na fasadu supnem 20cm EPS ale to sa uz bohuzial neda kvoli tym oknam a potom aj presahu strechy..Maximalne mozem ist do14cm. Prosim o odborny nazor,ci to ma vyznam.Dakujem
Odpovedať
Profilova fotka
@benco pri vsej ucte k nemu, to bol experiment, ziadne meranie :). Okrem mudrejstrechy to tu totiz nikto doma v pivnici nezmeria :). Princip sedeho EPS je uplne jedniduchy, teplo sa siri prestupom a ziarenim. Pri EPS sa sa prestup da znizovat do urcitej hranice objemovou hustotou. A ten grafit obmedzuje prave sirenie ziarenim. V kvalitnom okne mas tiez vrstvu, ktora to obmedzuje a nikto to neriesi.
Odpovedať
@peto99 to fakt? tak potom uz fakt nechapem, na co stavate z takych mrte hrubych tehiel...
Odpovedať
@gashtaan lebo dom nema IBA chranit pred chladom. Okrem toho je 70 kWh/m2 usporny dom. Hrubka muriva chrani pre elektromagnetickym ziarenim a hlukom, akumuluje teplo a chlad, a potrebnu vlhkost. Bol by som staval z 38 cm, ale chcel som vnutri viac miesta. Mna stoji kurenie 600-700 rocne bez plynu, to je max 60 mesacne. Ak by som aj dal 30 cm na fasadu, platil by som 40-50, a okna by boli utopene. Dom musi aj nejako vyzerat, nie kazdy chce uspornu betonovu krabicu :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@peto99 nie, 70kWh/m2/rok usporny dom nie je. Je to dom na ktory buduci rok stavebne nedostanes a aj teraz je tesne pod maximalnou povolenou hodnotou.
Odpovedať
@peto99 @majkoj Tak kde sa stala chyba ked v danej skladbe mas taku vysoku mernu spotrebu tepla? Kamarat postavil dom podobnej velkosti ako idem ja, ma menej zateplenia vsade (podlaha 10cm, strop 20cm, steny 12cm vata, sokel 5cm) a dostal sa na 82 kWh/m2/rok. Ja pridavam takmer vsade 100% hrubky a dufam, ze sa dostanem pod 50 kWh/m2/rok...
Odpovedať
@majkoj To predsa nie je jeho ani moja starost, byvame uz davno. http://www.cotoje.sk/co-to-je. Neviem si predstavit, akym zateplenim a dalsimi opatreniami by som dosiahol zo 100 kWh/m2 na 50 kWh. Urobil som maximum mozneho. EPS na fasade som nechcel kvoli hluku.
Odpovedať
@janyke mal som dalsie priority, TS nebola jedinym kriteriom. Sused v rovnakom dome ma 20 cm EPS, kuri plynom a platime mesacne rovnako. Nerob si iluzie, ale aj 60 kWh bude dobry vysledok. Neurob chybu, vo velkom dome izolovat a kurit elektrinou nestaci.
Odpovedať
@hetfield Máte 2 lacné zdroje tepla. Čiže izolant postačí najlacnejší, aký na trhu je - biely EPS 12 cm. To je 5 €/m2 + vrstva lepidla za 1 €/m2 = 6 €/m2. Straty stenami máte v projekte - klesnú o 55%. Presnejšie číslo si dopočítajte podľa projektu. Ročne ušetríte cca 0,75 €/m2 čiže návratnosť 8 rokov. Rátané s cenou plynu. Kúrenie drevom robí EPS menej návratným. Prehrievanie sa odvíja najmä od okien a vetrania nimi. Fázový posun EPS a vlny na fasáde hrá nepodstatnú rolu, rozdiel je možno 1-2 hodiny.
Odpovedať
Profilova fotka
@peto99 no ja neviem co si stvaral :) ja mam tiez bungalov a mam 35kWh/m2/rok. To mas hodnotu z EC ? @janyke
Odpovedať
@majkoj keby som aj mal 50kWh/m2, platil by som kurenim cisto elektrinou 800 Eur rocne. Radsej som kupil klimu, lebo v lete je aj tak teplo. A mam nizsie platby pri vyssej TS.
Odpovedať
@peto99 nizsie platby pri vyssej TS??? nejak mi to nejde do hlavy, vies to upesnit?r
Odpovedať
@blacksr zvlastne, ze v novostavbach povazujete za JEDINE kriterium usporu na kureni. Pri kureni plynom je rozdiel v Nobasile a EPS minimalny. Hluk izoluje lepsie, je nehorlavy, prirodny, znasa vysoke teploty. Stale vychadzate z TS, ale chlad nie je jediny problem, ktory treba v novostavbe riesit. Bungalovy maju vacsinou dostatocne siroky previs strechy, v lete do okien svieti slnko malo. najviac sa prehrievaju cez strechu a fasadu.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@janyke kupil som na kurenie klimu, a neznizoval stratu za kazdu cenu. Cez 15 cm na stene nedava velky zmysel, na juhu Sk uz vobec nie. Zato teplo je tu v lete, ako v pekle, klime sa neda vyhnut. Ale vdaka vhodnym opatreniam chladim iba 2-3 hodiny denne aj v najvacsich horucavach.
Odpovedať
@peto99 áno, ak mal @hetfield problémy s hlukom, nech si dá vlnu alebo ak chce mať tmavú fasádu to beriem
Odpovedať
@majkoj vsetky dolezite izolacie som navysil, okna su 4-sklo. Je mozne, ze budem platit menej, ako minulu zimu. V nabehu kurenia bolo 50 kWh denne elektrokotlom, poter este nebol suchy. Nakoniec to moze byt lepsie ako 70kW, ale NED nedosiahnem urcite.
Odpovedať
@peto99 ja zas budem trošku oponovať / dopĺňať: na JZ SR sa klíme dá vyhnúť aj v horúčavách, moja skúsenosť... proste hrubé izolácie, clonenie okien zvonku, cez deň nevetráme oknami, iba ráno ale ak by prišli teploty 38°C na dlhšie ako 14 dní v kuse s nocami nad 25°C, tak to nerozchodíme, bolo by treba klímu, lebo nad 27°C je už pre nás veľa my sme držali v dome 23-26°C, výnimočne bolo 27°C
Odpovedať
@blacksr gratulujem. Pre mna je cerstvy vzduch dolezity aj v horucavach, rekuperaciu vypinam naozaj vynimocne, takze sa dom nahrieva viac. Dom v lese ma vyhody oproti domu s betonom v okoli. V interieri bolo cez 26 asi po tyzdni horucav, takze dom je takisto izolovany dobre. Rolety nemam a vetrat musim. Chladit treba iba 2-3 hodiny a klimu pouzivam aj na kurenie. Vedel som napriek maximalnej snahe, ze bez klimy nebudem, preto som s nou ratal od zaciatku aj ako so zdrojom kurenia bez potrebnej investicie. Vyhol som sa tak drahym ext zaluziam. Chladit pomaha aj bojler s TC s vyfukom az 200m3/h 12 stupnov dovnutra v lete, a von v zime.
Odpovedať
@blacksr Jarka, neda sa vyhnut, nemas pravdu. Jednoducho tie tropicke noci s bezvetrim, vecer ides spat vonku 28°C, do rana sa na chvilku ochladi o 5tej na 20-21°C k tomu uplne bezvetrie, jednoducho nemas sancu. K tomu vysoka vlhkost vyse 60%. Stare domy sa v lete chladili od podlahy, novostavba nema ziadny prirodzeny zdroj chladu. Niekto sa tu bil do hrude, ze vychladi dom, nakoniec vysvitlo, ze nahana rekuperacku celu noc na max. Za tu cenu mas vyklimovany cely dom a nemusis riesit. Drahe ext. zaluzie tu ani neratam..V zime usetrene tepelnym cerpadlom. Jedina chyba, ze som to nevedel skor.
Odpovedať
@matorado kym som nemal klimu, snazil som sa teplo v noci vyhnat rekuperaciou. Zbytocne. Akurat som si vhanal vlhkost dovnutra. Klimu moze namontovat kazdy aj dodatocne, po rokoch vymenis bojler za taky s TC.
Odpovedať
@peto99 cez deň vetráme strojovo
Odpovedať
@blacksr u mna je minimum 90 m3/h, menej sa neda, uz iba vypnut uplne.
Odpovedať
@peto99 my vetráme 25% z maxima čiže asi 60 m3 + ručne podľa potreby na 180 m3/h
Odpovedať
@matorado Ja sa nehádam o pravdu. Vyvažujem jednoznačné tvrdenia, že klíma je nutná. Moja skúsenosť ukazuje, že nie. Veľa záleží od návrhu domu a spôsobu jeho užívania. Noci s 20°C náš dom ešte dokážu uchladiť. Kritické to začne byť, keď je viac nocí po sebe 24-25°C (akože najnižšia ráno). Dnu i vonku rovnaká teplota.
Odpovedať
@blacksr pomahat by u Vas mal aj zemny register na rekuperacii, alebo bol na chladenie zbytocny? ;-) Ak je funkcny, tak tvdrenie, ze to ide bez klimy je trochu primalovane.
Odpovedať
@peto99 cez deň ide teplota 20°C a v horúčavách trvajúcich 1-2 týždne je už vyčerpaný, takže ide okolo 24°C takže nechladí potom, iba nezvyšuje teplotu my sme ho dávali plytko, na protimrazovú ochranu to postačí (to bol hlavný zámer), na chladenie to moc neni, musel by byť aspoň 1,5 m hlboko a väčší objem by musel mať
Odpovedať
@peto99 Niekto to tu minule spocital (alebo odhadol?) ze 30m zemny register ti urobi 1kW chladenia v lete. Ak mas k tomu aj bojler s TC v interieri, uz to moze byt zaujimave. Avsak predpokladom je vzduchotechnika, ktora stoji hned zasadne viac ako klima. Povazujem to za polovicate riesenia.
Odpovedať
@peto99 keby sme nemali ZR, tak by RJ bola aj v lete nastavená na rekuperáciu, nie bypass - čiže vchádzajúci vzduch by mal možno 26-27°C miesto vonkajších 38°C
Odpovedať
@matorado som nadsencom vzduchotechniky, ale na chladenie nie. Dokonca ani pasivne chladenie vodou nemusi stacit /aj ked si to mnohi nechcu priznat/. Bude dobre, ked postupne opadne klimafobia. Ved ju vsetci pouzivaju v autach. Je nepochybne, ze to v lete bez nej nepojde, cim neupieram nikomu /vratane seba/ snahu, sa jej vyhnut, alebo ju zapinat co najmenej. Rovnako je neodskriepitelne, ze je to najlacnejie a zazracne usporne TC, ktore sa da nainstalovat uplne vsade aj dodatocne. Pre ludi, ktori investovali majland do masivnych izolacii, do dlhej plynovej pripojky, draheho TC, alebo draheho kurenia drevom, je to trochu trpke poznanie. Pred par rokmi o tom vedel malokto, a predajcovia draheho kurenia o tom sami hovorit nebudu.
Odpovedať
@peto99 Si velky osvetator a ja som ti vdacny! ;-)
Odpovedať
@blacksr rozdiel nebude v tom blizkom lese, ktory akumuluje chlad? zahorie tiez nie je celkom podunajska nizina
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?