Z čoho staviate dom a prečo?

Zobraz úvodný príspevok
Ahojte. Kedze som nenasla nic podobne tak by som chcela vediet z coho ste stavali, pripadne staviate a preco ste sa rozhodli pre ten material aky mate?
Odpovedať
ahoj, nasa skusenost - dom Wienerberger profi tehla 40 cm PD (lepena ako ytong bez malty), zateplenie 5 cm, sever 10 cm PS, kompletne cely system od nich, ziadne setrenie na neoriginalnych prekladoch dom posschodovy 120 m2 kurenie radiatory, podlaha original plavajuca - biely polystyren 2 cm, modry PS 8 cm, dve vrstvy rigidurovych dosiek (ziaden beton), poschodie detto, ale modry iba 6 cm kotol Protherm Lev plyn iba na kurenie a ohrev TV varenie a ostatne elektrina po rocnom byvanie - rocna spotreba plynu cca 1000 kubikov, mesacne naklady na byvanie 50 eur plyn a 22 elektrina, voda vlastna kurime nonstop na 23 stupnov, poobede krb pre potesenie (nie kazdy den) - bez rozvodov do inych izieb energeticky certifikat trieda B, 81 kWh-m2 neviem, asi by sme dnes isli do Durisolu - ale musel by byt prizemny - a domcek si postavili sami, toto nam robili hrubu stavbu na kluc a zvysok dodavatelsky
Odpovedať
Profilova fotka
My sme stavali z Heluzu SUPERTHERM 44 SB, je to brúsená tehla, v r. 2008 v decembri sme ju kúpili za 300 tis. Sk. Murovalo sa na tenkú vrstvu, preklady sme tiež mali originálne z Heluzu. Dom sme nezatepľovali, dávali sme tenkovrstvovú vonkajšiu omietku robenú strojom. Obytnú plochu máme 190 m2, kúrenie kondenzačným plyn.kotlom Viessman a na ohrev TV. Na podlahy išla izolácia a tvrdený 5 cm nobasil a na to betónový 5 cm poter. Ešte nebývame, ale kúrime už, mesačné náklady na plyn máme 70 € a elektrinu 40 €. Spotrebu kubíkov plynu uviesť ešte neviem, pretože ešte kúrime len 1.mesiac a stavbu len temperujeme. Zo skúsenosti našich známych by sme nešli do Ytongu z dôvodu, že sa im stavba v lete prehrievala, preto dodatočne zateplovali 10 cm polystyrénom, okná domu sú teraz ponorené, vyzerá to ako strielne za vojny. A to ani nemusím hovoriť, že v zime mali chladnejšie v domu pri normálnom vykurovaní. Dom si stavali svojpomocne, pripúšťam, že možno stavbu pokazili.
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
vito1: vies, je rozdiel stavat dnes a pred dvoma-troma rokmi. Boli uplne ine ceny, absolutny stavebny boom, na dovoz tehly sme cakali snad mesiac, jednoducho nebola. Tepelne cerpadlo - to bola ina palka, na nas dom nam vycislili stenove kurenie s tepelnym cerpadlom na 800 tis. korun, dnes je to niekde uplne inde. Kto dnes stavia, je kral :-) :-) :-) :-)
Odpovedať
Ahoj, riesim podobnu otazku a vyslo mi nasledovne: kedze idem stavat svojpomocne,rozhodol som sa pre Ytong Lamda 375(system ako lego,zvladne v podstate aj clovek s minimalnymi skusenostami),slusne tepelno-izolacne vlastnosti(pozor nekombinovat s tehlou,resp.betonom na preklady a veniec kvoli nesurodosti,vznik tep.mostov. Ytong ked je cerstvy ma vysoku vlhkost,preto je potrebne ho nechat vysusit(preto som naplanoval stavbu na 2 roky)Ak sa nenecha vysusit a pouzije sa nevhodny typ zateplenia,dom samozrejme zacnie plesniviet(uvazujem o zatepleni len severnej strany ale mineralnou vlnou,ktora "dycha") Je vela faktorov, ktore je potrebne zohladnit pri vybere materialu, ine je to na "dolniakoch" a ine na severe.Pre mna bola dobra pomocka prieskum terenu, cize som si omrkol z akych materialov su novostavby v okoli, a mal som tolko drzosti, ze som sa susedov aj opytal ako su spokojny so zvolenym materrial,ako dlho trva vykur.sezona a pod. Mne ide hlavne o co mozno najmenej energeticky narocnu stavbu v zmysle prev.nakladov a z toho vyplyva aj celkova filozofia pri vybere materialov.Nehovoriac o tom, ze k tomu patria veci ako orientacia izieb na juznu stranu,vysadba stromov ako vetrolamov kvoli ochladzovaniu stavby,solarne panely a v neposlednom rade aj sposob vykurovania.
Odpovedať
my ideme stavat z ytongu a zateplit to chceme mineralnou vlnou ;-)
Odpovedať
Ytong bol dlho aj nas favorit, aj projekt domu bol na mieru robeny presne na ytong-tvarnice, aby sa aj z nich co najmenej rezalo. Ale potom jedna navsteva rozhodla - som astmaticka (a bohuzial nikto z vas nevie, ci v buducnosti astma nechyti aj jeho alebo deti), v ytongovom dome je velmi suchy vzduch, takze zase by sme museli mat vsade zvlhcovace. Inak - velmi podobne ale oveeela horsie je to s krbom a teplovodnymi rozvodmi z neho, to by ma asi do par dni zabilo, doslovne... ;-(
Odpovedať
mirecza staviame dom este o 40 km severnejsie ako ty a ytong lambda bez zateplenia by mal uplne stacit, vlastnosti ako klasicka 37.5 po zatepleni, a podobne ako pise kolega o par prispevkov vyssie, zbytocne bude cely dom zatepleny ak budu nekvalitne, resp. nekvalitne usadené okná a dvere...teda pozor na samozvanych odbornikov ktori ani len netusia ze existuje aj pistolova PUR pena :-D
Odpovedať
"ytong lambda bez zateplenia by mal uplne stacit, vlastnosti ako klasicka 37.5 po zatepleni" :-o :-o :-o
Odpovedať
my sme boli pôvodne rozhodnutí asi iba pre jednoduchosť stavať z Ytongu. Cenová ponuka v auguste na BGW 10,5 x 15 bez podkrovia bola od výrobcu takmer presne 180000 Sk. Tesne pred rozhodnutím o objednaní spustili akciu Pezinské tehelne a tak som si dal urobiť novú ponuku. Komplet ponuka vrátane prekladov a vencoviek bola napokon 117 000 Sk. Rozhodovanie bolo jednoduché a zvíťazila tehla. Kŕčovité obhajovanie materiálov je nezmysel. Každý si bude hájiť svoje rozhodnutie a tak iba úprimne povedané - tehlu preto, že ma vyšla neporovnateľne lacnejšie. Pracnosť vôbec nebola taká strašná, stačila karbobrúska a chuť sa s tým pohrať a odpad bol minimálny. Staval som svojpomocne a to iba pár hodín denne (November -December) a aj vďaka schválnostiam počasia som sa s tým "trápil" necelých 5 týždňov. Spotreba malty bola nakoniec 160 vriec z Baumaxu (93-96 Sk) nakoniec o tých cca 15 tisíc vyskočila. Ak mám teda obhajovať prečo tehla, tak v mojom prípade potom jednoznačne preto že ma hrubá stavba vyšla o cca 30% lacnejšie a inak možno ešte preto, že v našich podmienkach hlina v akejkoľvek forme bola, je a asi aj zostane najrozšírenejším a najdlhšie "testovaným" stavebným materiálom. Treba dodať, že som mal i ponuku na Durisol. Kompletná stavba stien, priečok a stropu by ma vyšla 650000 cez firmu. Materiál bol zaujímavý ale trochu rozpačité bolo riešenie sietí (voda elektrina a plyn) a to hlavne v prípade neskorších zmien či úprav. Bál som sa aby to nebolo nemožné. Myslím si že výber materiálu súvisí aj so zateplením. Niekto žije v zateplenom a pochvaľuje si, niekto to rezolútne odmieta. Neverím ale drístom o trojnásobných nákladoch zateplenej tehly a nezatepleného Ytongu. Známy z moravskej Vysočiny mal poschodovú novostavbu z 30 ky tehly + 10 EPS, vykurovaciu sezónu vďaka nadmorskej výške okolo 550 metrov od septembra do mája a náklady na kúrenie a TÚV s kondenzačným kotlom Viessmann okolo 2000 Kč. A navyše je faktom, že v celej lokalite ich satelitného mestečka nie je ani jediný z asi 30-35 domov z Ytongu či iného podobného materiálu. Ktovie prečo keď sú údajne výhody Ytongu či pórobetónu až také veľké. Takže jednoznačne odsúdiť ten ktorý materiál je objektívne nemožné.
Odpovedať
Ahojte ja som sa pri stavbe domu rozhodol pre porfix plus je to novinka s takymi istymi tepelnymi a zvukovymi vlastnostami ako je ytong lamda,myslim ze aj vahovo je jednaky. co sa tyka cien jednoznacne najlacnejsia varianta.stavba je realizovana svojpomocne bez nejakych vacsich problemov .cenu porfix plus som mal za cenu klasickeho.uspora financii po ziskani zliav bola cca 4000 eur oproti ytongu a 5200 eur oproti tehloblokom,podotykam uspora je po realizovani obvodovych a nosnych murov.jedinou nevyhodov je krechkost hlavne pri preprave, treba si zohnat kvalitneho dovozcu co sa tyka problemu izolacii,rosnych bodov a vlchkosti tak najidealnejsim riesenim je sendvicovy system(murivo-izolacia-murivom)v zahranici zauzivane niekolko rokov.co sa tyka zateplovania asi budem volit nobasil kvoli priedusnosti
Odpovedať
Piff, dúfam, že ste dali hr. 375 mm... :-( Jarka
Odpovedať
Článok sa načítava...
jasne
Odpovedať
piff, v tom prípade si dajte prerátať polohu rosného bodu, ešte než zateplíte !!!
Odpovedať
si predstavte vymazali ma,ale aj tak sa bavim co vy tu vsetko viete
Odpovedať
a este nieco,skoro kazdy tu spomina neaku firmu ,no len mna vymazali,asi som dobre poradil alebo tu niekto co riadi aj predava.vsak mne je to fuk vas ostatnych bi to malo trapit. Zrejme na vas uz nebudem mat cas tak prepacte,bavte sa
Odpovedať
Ahojte...je tu ohromna debata o (ne)zateplovani Ytongu alebo tehal...chcem sa tomu vyhnut, preto poskulujem po Durisol tvarniciach. Aj som si vsimol, ze sa tu vyjadrili ludia kt maju s tymto skusenost. no len tak striedmo a navysost pozitivne....ake su negativa takehoto riesenia? zivot ma naucil, ze nic nie je dokonale... 1)....mne ide najma o to, ze udavany tepelny odpor je najlepsi pri hrubke obvodoveho muru 38cm (plus omietka, pri rozmeroch domu Rustikal 407 od Euroline kazdy cm zavazi a sirsi dom nechceme, lebo pozemok je drahsi ako buduci dom).navyse, vraj material tvaroviek dycha a nie je problem s vlhnutim. Rovnako, na mieste, kde ideme stavat zrejme plava podlozie po ilovitej vrstve, preto by som privital kompaktnejsiu/odolnejsiu konstrukciu a betonova vraj taka je. Mam vsak otazky 2) Ako je to s odolnostou voci hlodavcom a mravcom? 3) Ako sa instaluje zelezna vyztuz betonu? 4) Ako sa riesia rozvody elektriny, vodoinstalacii? Kurenie budem tahat v podlahe,ale s vodou a elektrinou to na 100% nepojde. Vopred dakujem za pripadne odpovede
Odpovedať
Ahojte. My jednoznačne ytong lambda. A netreba ju vôbec ani zateplovať len s ňou už máte dom energetickej kategorií B. Jasne záleži aj na ostatných veciach ako sú dobre sklá atd. Môžete zateplovat keď teplo unika cez ďalšie priestory. Čo sa týka sily a tlaku je na tom velmi dobre ytong.
Odpovedať
Treba si uvedomiť že tehla by mala plniť v dome inú vlastnosť ako izolácia. Ak použijem 37 cm murivo a zakryjem to iba 5 cm izoláciou tak môžete hádať kde bude rosný bod. Samozrejme že v murive, naviac ak použijem polystyren , ktorý je difúzne zatvorený tak kondenzácia vodnej pary bude vždy v murive. Následuje ten efekt že murivo nikdy dokonale nevyschne a preto sa aj uvásdané hodnoty R= xy m2K/W nebudú rovnať deklarovaným hodnotám výrobcu ale budú oveľa nižšie pretože vlhké murivo neizoluje. Ak už teda stavať murovaný dom, tak z čo najtenšej tehly iba kvoli statike a izoláciu dať aspon 15 cm tak aby rosný bod bol v izolácii a nie v murive. Samozrejme nepoužiť material ktorý nieje difúzne otvorený. Poznámka: Žijem v prenajatom byte , ktorý je z 35cm tehla a 7 cm polystyren, som prvý nájomník, byt bol dokončený 2 roky pred mojim nasťahovaním , som v ňom prvý nájomník a na stenách sa po prvej zime objavili plesne. Pravidelne vetrám.
Odpovedať
"Samozrejme nepoužiť material ktorý nieje difúzne otvorený." Prečo? Nie je pri veľkých hrúbkach izolácií jedno, či sú difúzne otvorené alebo zatvorené? Pri malých hrúbkach (okolo 5 cm) je, myslím, žiaduce použiť paropriepustnú izoláciu. Ten byt - to je novostavba, alebo revitalizovaná bytovka? Ide mi o to, že zrejme hrá rolu aj zabudovaná stavebná vlhkosť, preto tipujem novostavbu a tehlu typu term, a nie staršiu budovu z plných či voštinových tehál. Na akú teplotu kúrite, aká býva v zime vlhkosť v byte a povrchová teplota steny, kde sa pleseň tvorí (alebo aspoň teplota vzduchu pri tej stene). Môžete priblížiť? Ďakujem. Jarka
Odpovedať
Hrúbka stien pri difúzii nie je dôležitá. Vlastnosť vodných pár je taká že sa tlačia z miest kde je vyšší tlak do nižších to znamená z teplých von do studených a naozaj je jedno aká hrubá stena je . Dôležité je aby v konštrukciách nebol použity materiál ktorý nieje difúzne otvorený, zbytočne budem mať murivo ktoré má póry ak ho udusím polystyrénom. Všetky materiály v skladbe steny musia byť difúzne otvorené. Tu sa jedná iba o to kde sa bude nachádzať rosný bod pri vlhkosti v interiéry okolo 50% a teplote 20°C pri rôznych vonkajších teplotách od extrémnych -20°C až po priemerné vykurovacie obdobie. Ak je rosný bod pri 60% vlhkosti na úrovni 12°C tak mi naozaj nepomôže že mám 5cm izoláciu. Vlhkosť bude vždy v murive. K môjmu bytu: Povrchovú teplotu nemám odmeranú, kúrime na 21°C, vonkajšie teploty pri ktorých sa začala pleseň objavovať boli na úrovni -15 až -10 °C. Stavba je nová na treťom poschodí bytového domu. Samozrejme že počas tých dvoch rokov bol byt iba temperovaný a nie vykurovaný na teplotu ako teraz.
Odpovedať
Profilova fotka
ahojte, je kombinacia 38/40 cm tehla (Porotherm) + 5cm izolacia dobra kombinacia podla Vas? (Z hladiska tepelnej izolacie, ne-vytvarania plesni atd..) vdaka,..
Odpovedať
nie - slabota :-(
Odpovedať
Profilova fotka
yaninca, tvoja kombinacia nie je dobra, precitaj si nieco na internete o zatepleni, najdi si diskusie na living. cz a ostavbe.sk, je tam toho vela, my ideme stava 30 stena +15 polystyren ahoj
Odpovedať
Ahoj ja tiez davam 30 porotherm a 15 polystyren..
Odpovedať
A prečo nie škrupinová betónová tvárnica 20 cm a 20-30 cm izoláciu? 1.) Lepšia cena 2.) Vyšší tepelný odpor takejto konštrukcie 3.) Statika vynikajúca, pretože takáto tvárnica je najpevnejšia. 4.) menšia hrúbka stien= Väčšia podlahová plocha domu ( bytu ) Cena betónovej tvárnice je cca 9 €/ m2 bez DPH, ale porotherm profi 30 stojí cca 31 € / m2 Čo ušetrím na tvárniciach radšej investujem do izolácie a nebudem mať plesne ani vlhké murivo a najmä vyšší tepelný odpor. Betónová tvárnica je naviac najlepší akumulátor tepla s pomedzi všetkých tvárnic.
Odpovedať
ak nechcete plesne tak sa vyhnite zateplovacke ,okrem betonu.Zvolte obvod.murivo z termoblokov 45 cm hrube na lepidlo alebo tenke maltove valce do 2-och cm sirokych aby ste sa vyhli tepelnym mostom .Straty budu minymalne komfortne byvanie na nezaplatenie
Odpovedať
ak nechcete plesne tak sa vyhnite zateplovacke Prečo sa vytvoria plesne?
Odpovedať
ked sa vymenia okna za nove ktore tesnia na 95% a fasada sa uzavrie jedno cim izolacne na co sa prdne akril alebo silikat. omietka tak co bude dychat ?,vezmi si namiesto bavlnenych ponoziek cinske alebo igelit. vrecka a vydrz pol dna. Vlhkost v byte alebo rod dome si vzdy najde najchladnejsie miesto kde sa vyzraza a ak je tam aj pod 19 stupnov celzia tak nastupuje pliesen. To co robili netesne okna ostava na castejsom vetrani hlavne pri vareni kupani ainych aktivitach kde sa odparuje voda.Zateplene murivo jedno cim nema tendenciu odovzdavat vlhkost von taku ako nezateplene a niako si nepomozeme.Pootvarat mikroventilaciu a pustat digestor na max ,tak preckat zimu.V lete by plesen mala ustupit.Zabija ju teplo nad 26 stupnov
Odpovedať
a este cosi,polystyren nedycha ale vlhka vata neizoluje tu pouzivajte len na suche stavby
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?