Vyvedenie vodorovnej hydroizolácie

Ahojte viete mi prosím niekto vysvetliť, čo znamená pojem: "vodorovnú hydroizoláciu objektu vyviesť nad terén min 200mm" Ja to chápen tak že izolácia(IPA) má trčať smerom von od dosky 200mm, chápem to správne? Je nutné dávať hydroizoláciu(IPU, náter) aj na DT a zboku zádkladovej dosky? Prípadne dáva sa aj na 1rad tehál( videli sme jednu takú stavbu ale tá bola tuším trošku utopená voči terénu) Ďakujem za odpovede od profíkov aj od "profíkov"
Odpovedať
Profilova fotka
@evatothova treba si urcit hydroizolacnu rovinu, zvycajne sa teda izoluje betonovy podklad z vrchnej strany , nadvezuje na obodove mury , a mury z vonkajsej strany ako vravite tych 200mm nad teren, samozrejme ak je na to dovod,, izolaciu "DT" by sa vam tazko podarilo urobit dobre a navyse je to zbytocne, ale ten pojem co ste sa pytali , nemusi znamenat ze nechat "IPU" pretrcat, napoji sa zvysla na vodorovnu
Odpovedať
skuste nechat trcat ipu ako pisete tych 20cm nad okraje dosky potom ju zahnete dodola a pritavite o DT a cele to pretavite este pasom ipy cez tehlu dosku az po DT
Odpovedať
večer to nafotíme a potom budeme múdrejší :) a zajtra môžeme diskutovať :)
Odpovedať
Profilova fotka
@simonka2261 vedeli by stže vysvetliť dôvod a účinok tých krokov? Len nie, že tak sa to robí....
Odpovedať
@jan45 ako by si izoloval toto: v podstate mam v projekte to iste co pani. Spodna voda nie je, najblizsie jazero cca 1km, v nezaplavovej zone, zadna cast pozemku vyvysena do spadu o cca 40cm. Predok planujem dvihnut o cca 25cm (teren)
Odpovedať
@truly tie roxoriky vo venci mas podla projektu? To su 10mm ci nebodaj 8mm? Nechal si si pretrcat horizontalnu hydroizolaciu?
Odpovedať
@rkorba mozem sa opytat, co je na prutoch d10 zle? A aky je rozdiel ci pretrca 1cm, alebo 15cm?
Odpovedať
@jan45 mozem sa prosim opytat aj ja? :-N Tiez nam povedali, ze natavit ipu aj na DT, potom dat napr.styrodur.Lenze na sokel planujeme dat nejaky umely kamen, nemal by byt ten styrodur kotveny? Tym padom si predierkujeme ipu, ci nie? :-D Ako potom vyriesir hydroizolaciu? Chceli by sme ju dat, potok mame 10m od domu, dom je zdvihnuty 45cm nad terenom. dakujem
Odpovedať
Ak už hovoríte o vyvedení asfaltovej hydroizolácie, ako sa dáva pod porobetón šírky 30 cm dva asfaltové pásy 50 cm? Aby sa prekrývali navzájom úplne alebo ako som to naškicoval? Ak by bol presah podľa skice tak sa ani taký hrboľ pri napojovaní nemal vzniknúť. Ako ste to robili vy pri svojej stavbe? Stačí potom tých 5 cm zahnúť dolu? Tam aj tak pôjde styrodur alebo perimeter. Alebo radšej dať 1 meter široký pás?
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
@mcsmekac @jan45 Ja plánujem Elastobit GG40 a nataviť len prvú vrstvu a druhú len položiť na tú prvu a na to murovaciu maltu a porfix. Tak som vyrozumel z príspevkov @jan45ˇ, že natavovať hydroizoláciu pod múry je zbytočné, len položiť na to tvarnice. A aj druhá vrstva ktorá sa položí tak sa má asi položiť tým natavovacím pásom smerom hore, aby sa dala pritaviť k múru.
Odpovedať
Profilova fotka
@ajinka007 účinok má len vodorovná izolácia, ostatné sú drahé ozdoby už sa to tu opakuje roky: izolácia je funkčná keď je súvislá. V minulosti sa asfaltové pásy s´pájali rozotieraním roztopeného asfaltu, až neskôr sa začali používať naftové horáky. Tam nebolo zaručené, že spoj je všade prelepený, preto sa ďaľší pás posunul, aby spoje boli čo ajlepšie. Vznikol tam protitlakový spoj, kde bol veľký odpor vodorovnej časti. Vtedy mali asf. pásy hr. 3 mm a boli z papiera. Dnes má jeden pás kr. 4,8 a výplň je schopná tlakom sa spojiť aj bez natavenia ale nahrietím sa to len zlepší. Materiál sa zvyky zostali, To je k izolácii, k lepeniu a penetrácii : Asfaltové pásy sa používajú aj na strechy a tam pôsobia iné sily, najmä vietor plochu nadvihuje, aby sa tomu zabránilo, pásy sa lepia o podklad, penetrácia zvyšuje účinok. Pri podlahe zostane izolácia zovretá medzi vrstvami, nemá ju čo nadvihovať, takže úkony okrem lepenia spojov sú zbytočné. Dôležitejšie je pod steny dať dve vrstvy ani nie preto,že j eto účinnejšie, ale keď sa pokračuje kladením izolácie na podlahu, vrchná vrstva, ktorá s určite pošodí počas murovania sa odtrhne a na zachovanú prilepí nový pás..
Odpovedať
Článok sa načítava...
@jan45 Tak bude správny ten postup, že prvý pás pritaviť aby sa nešmýkal a druhý asfaltový pás položiť len na ten prvý pás bez pritavenia? A potom na to do malty porfixovú tvárnicu.
Odpovedať
Profilova fotka
@trubiroh a nechať presah pre ochranu, ale naopak, ako je to nakreslené hore, sodný kratší, horný prekryť
Odpovedať
@jan45 Ďakujem za radu.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 rokoch
@stowasser @rkorba @jan45 Všade sa tu stretávam s presahom/vyvedenie vodorovnej hydroizolácie cez rovinu obvodovej steny a následným prilepením o podkladový betón. V mojom prípade, kedy použijem zvislú hydroizoláciu a vyvedenie 30cm nad úroveň budúceho terénu, tak aký ma zmysel ten presah ? V projekte mám aplikovaný variant 1. Osobne zvažujem zrealizovať Variant 2, teda IPU položiť vodorovne zarovno s platňou a po vymurovaní obvodových stien bude tento spoj prekrytý zvislou hydroizoláciou. Aký je Váš názor na túto konkrétnu situáciu ?
Odpovedať
@purplesticks a aky mas dovod to spravit inac ako je to v projekte? Salovat budes doskami, alebo XPS?
Odpovedať
@rkorba Základy už mám hotové. Šaloval som doskami. Sokel budem izolovať perimetrom 30cm nad úroveň budúceho terénu, potom už klasické EPS. Chcem rozumieť tomu, čo budem robiť. Odpoveď typu : "...tak sa to navrhuje" pre mňa nieje dostatočná. Preto hľadám odpoveď, že aký má funkčný význam ten presah, lebo z môjho pohľadu žiaden.
Odpovedať
@purplesticks ten presah robia vtedy, keď už majú XPS pred murovanim, t.j. bolo ním salovane. Takže vtedy ho vyyiahnu aj nad XPS. Ak niekto vypustí ešte viac von, tak asi kvôli tomu, aby získal širší spoj s horizontálnym pásom. 100 chlapov, 100 rôznych postupov - a to doslova. Dnes som jazdil okolo BA po stavbách a tých variant len na jednej ulici.... 🤔
Odpovedať
@purplesticks pokud udelat variantu 2 jak zajistite to ze dojde k propojeni vodorovne a svisle hydroizolace a ze nebude nikde mezera? Ten zpetny spoj je tam podleme presne k tomu aby jste kvalitne dokazal dane izolace spojit, zvlast pokud je to pod urovni terenu…. Jestli ale dokazete natupo spojit asfaltovej pas aby neprotekla voda tak pak to nutny asi nebude🙂
Odpovedať
@raziel628 otázka je, či je potrebné spájať vodorovnú so zvislou izoláciou ? Či nestačí len vzájomné prekrytie - spojenie natupo. Ale podľa vášho názoru, vidím jediné kritické miesto práve na tom spoji - viď. príloha, fialová šípka. Zaujímalo by ma, či sa voda vôbec dostane k tomu spoju, keď bude zvislá izolácia celoplošne natavená. Čo myslíte ?
Odpovedať
Profilova fotka
@purplesticks zlé riešenie, v prípade stúpnutia hladiny vody (napr na jar, zem je ešte zamrznutá ale voda už steká) sa voda pretlačí cez netesný spoj
Odpovedať
@purplesticks neviem ci by som spekuloval pri tak kritickom mieste, variant 1 je istota, mas jeden pokus to spravit poriadne...
Odpovedať
@purplesticks presne jak pise @jan45 pak to funguje jak spojene nadoby. V podstate cely zaklad, DT a podkladovy beton muze byt/bude mokry. Je ve styku s vodou bez jakekoliv hydroizolace. Tou mezerou Vam muze zvlinat voda/nebo pri prudken desti / spatnem vsakovani okolni zeminy zatekat. Uprime nevidim duvod proc to delat jinak nez se doporucuje. Druha vec zalezi jak a kde mate situovan dum ale hydroizolace 30cm muze byt malo (nafoukany snih, vysoka snehova pokryvka atd… ale vse zakezi na lokaci)
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?