Aká je najvhodnejšia ipa na základovú dosku?

Postup pri zakladaní ipy na zakladovu dosku
Odpovedať
1
2
@eriq1005 Druh a počet vrstiev podľa projektu.
Odpovedať
@eriq1005 nanesieš penetračný lak (najlepšie valčekom na steny), necháš zaschnúť zo 3-4 hodky a začneš natavovať IPU - plynovým horákom, natavuješ a natavuješ, kým sa na nej nespravia "popáleniny" to tak za 5-7 sek. a pomaly ju roluješ a natavuješ a natavuješ a keď minieš jeden balík tak otvoríš druhý, ten prekryješ min. 10 cm a natavuje a natavuješ. Okolo obvodu základovej dosky sa necháva IPA pretŕčať zo 5-10 cm. A je jedno akú IPU kúpiš, máš od 20 -60 ,-€ za balenie, ale aj tak je to všetko hnoj, už to nie je IPA ako niekedy, že si ju nešiel ani roztaviť a teraz necháš dlhšie horák a ti ju roztaví. Takže vol strednú cestu. Ja som dal za balenie 22,-€/10 m2 z nemenovaného obchodu (B.A.U.M.A.X). Niekto dáva dve vrstvy kolmo na seba, ja som dal jednu. (mám vodostavebný betón) Radšej 2 x natri penetračným lakom. IPU daj zatiaľ len na miesta kde budú múry, zvyšok už pri dokončení stavby, teda pred robením podláh, lebo IPU chodením a prevláčaním materiálu celkom zničíš. Dúfam, že som napísal všetko, čo si potreboval vedieť.
Odpovedať
@eriq1005 a projektu by som sa moc nedržal, projektant ti napíše značku podľa toho ako sa vyspí... skôr pozháňaj referencie...
Odpovedať
My sme to urobili presne ako píše martin85, dávali sme 2 vrstvy , ale značku inu ako bola v projekte....
Odpovedať
@martin85 tých 10 cm sa zatavuje dole hneď alebo na konci prac
Odpovedať
@eriq1005 nerozumiem otázke... čo zatavuje dole???
Odpovedať
@martin85 Prepáč zle som sa vyjadril s ipou čo pretrča po obvode čo s tým nezničí sa to pri murovaní?
Odpovedať
@eriq1005 Nemrhaj peniazmi na materiál a prácu. Do bezneho domu staci ipa najlacnejšia aku maju v stavebninach, staci polozit na deku, niecim zatazit aby ju neodfukol vetrik a potom postupne murovat. Mozno mate specialny projekt, staviate pod vodou alebo co, a treba vsetko lepit a opalovatr ohnom. :-)
Odpovedať
@eriq1005 nezničí neboj, ona sa samotiažou pekne poddá a okopíruje základy, teda DT-čka. Týchto 10 cm neprilepuj. Pod týchto 10 cm sa zvykne dávať zateplenie základov, resp. sokel. Keď bude sokel hotový, tak prebytočnú IPU odrežeš. A určite IPU natavuje, nie ako píše "radopp"
Odpovedať
@radopp aký by mala IPA zmysel, keby bola len položená na deke, tak to daj rovno igelit a máš to to isté a lacnejšie.
Odpovedať
@martin85 nekecaj
Odpovedať
@martin85 dik
Odpovedať
Článok sa načítava...
@martin85 ja mám v projekte napísané toto: "podklad pod hydroizoláciou je potrebné vyspraviť vápennocementovou maltou" Čo si o tom myslíš ? Predpokladám že to sa štandardne nerobí - jedine že by bol ten podklad velmi zlý - kadeaké výstupkyi a tak. Ale aj tie výstupky je jednoduchšie vybrúsiť než dávať všade maltu. ... a ešte jedna "zaujímavá" veta z projektu: hydroizoláciu na vonkajších obvodových múroch vyviesť nad okapový chodník min 300 mm" Mám dosť dobrú predstavivosť ale čo chcel básnik týmto povedať to teda netuším. Nebudem hádam dávať presah IPY 30 cm ...
Odpovedať
@tomaso1 Dvaja teoretici s @martin85 :-) Možno si počul o tom že vodu treba odviesť od základov, a niekedy sa to robí vodorovnou nopovkou, tú treba zahnúť nad dlažbou okolo domu. Základy treba vysušiť a nie robiť podvodné izolácie. Drenáž, odvetranie. ... Škoda reči. Nečakám že mi poďakuješ alebo že dokonca poradíš niečo ty mne. :-)
Odpovedať
@radopp pýtal som sa na maltu pod hydroizoláciou a na presah IPY 30 cm. Ty hovoríš o vysušených základoch, drenáži a odvetraní ... Ďakujem za "cenné" rady, veľmi si mi poradil :) ... btw už som našiel na jednom z výkresov dôvod presahu tej IPY. Je to OK keďže dosku mám pod úrovňou terénu.
Odpovedať
@radopp kecáš jedine ty, keď si si to ty tak na svojom dome dojeb.l s IPOU, tak neraď kok.tiny aj iným ty teoretik.
Odpovedať
@tomaso1 áno napísane to tam je preto, ak by si mal nerovnú základovú dosku a mohol by si poškodiť IPU. A tak ako píšeš je lepšie do "zbrúsiť" ako vyspravovať nejakým poterom (ja by som tie veľké nerovnosti odbil kladivom) a na malé by som sa vykašľal, však to nemusí byť hladké ako zrkadlo.
Odpovedať
@martin85 Nepýtal si sa to mňa. Mať dosku pod terénom je naprd, ale keď už, tak potrebuješ poriadne izolácie ako píšeš. Niektoré asfaltové pásy sú hrubé a plastické, prispôsobia sa povrchu, ale sú niekoľkokrát drahšie. Chod sa pozriet do stavebnín, chyť do ruky a bude ti to jasnejsie ako niekolkotyzdnova teoreticka diskusia.
Odpovedať
@radopp na doske pod terénom nie je nič zlé a je to úplne bežné. Moja doska je pod budúcim terénom 10 cm. Od dosky po budúcu podlahu je 25 cm, čiže finálna podlaha domu bude 15 cm nad terénom. Ja nechcem skákať z terasy pol metra dolu na záhradu alebo chodiť schodami. To vnímam ako obrovskú nevýhodu domu. Preto som to minimalizoval ako len sa to dalo, samozrejme pod úroveň cesty som nešiel. No a preto mám aj v projekte navrhnutý taký velký presah hydroizolácie aby sa dala vytiahnuť viac nad terén. podľa príspevkov si evidentne teoretik ty :-)
Odpovedať
Profilova fotka
Ahojte, potrebujem vediet váš názor na to či mam nalepiť ipu na celu zakladovu dosku pred zimou, alebo až po zime a či je lepšie nalepiť len pod mury alebo na celu zakladovu dosku . Ďakujem pekne :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@ivan8569 podla toho kedy ides robit potery lebo tak ako sa pisalo vysie ak tu ipu natiahnes teraz a potery budes robit az na rok,zbytocne si tu ipu znicis pripadnym chodenim a inymi cinnostami.Zalezi od toho ako si predstavujes nasledny vyvoj stavby!
Odpovedať
Profilova fotka
@tomaslucka potery budem robit až po vnútorných omietkach tak je lepšie dat pod mury a potom dolepit?
Odpovedať
Profilova fotka
My to budeme robit tak isto najsamprv omietky a potom dolepim na zvysnu plochu ipu.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 rokoch
ozivujem temu aby som nezakladal novu. glasbit g200 s40 je OK ? chcel by som proti radonu, len tak pre istotu, ale kedze mam dost nerovnu dosku (ostre vlnky), vaham ci nedat na to tiez nieco, ale asi bude stacit uz nieco najlacnejsie, alebo nie ? ostre vlnky vyrovnam maltou aspon ciastocne, ale nechcem riskovat... precital som tu kopec tem, ale neviem ci glasbit alebo foalbit. v zahranici maju uplne ine znacky, takze ma to znacne myli :)
Odpovedať
Profilova fotka
@dusantt Zdravím Ta, pokial sa nachadzas v pasme v malym alebo strednym radonovym zatazením(je mozne zistit na radonovej mape, >>google), nemusís dávat IPU s hlinikom(ta ma aj tak vacsinou kombinovanu sklotextilnu rohoz s malou pevnostou v tahu cca do 400-500N vid. TL vyrobku) Pre zakladnu ochranu pred radonom postacuje akykolvek hrubsi pas ako 3mm, Glasbit je osvedceny ale aj dost drahy (icopal detto), co tak nejaku lacnejsiu alternativu G200 - vyrobcov je dnes velmi vela.(VELBIT, Bitumat atd.) Hlavne nech to ma vrchny pieskovy posyp a je to aspon 4 mm hrube. Na ostrych vlnkach Ti tato IPA so sklennou vlozkou vydrzi dlhsie aj pri vacsom mechanickom namahani. O SBS ani neuvazuj, nebolo by to rentabilne, mPVC folie su zase moc tenke (nemaju samozatavovaciu schopnost ako hrubsie pasy ktore sa Ti na "kamienku" neprederavia. Vela zdaru prajem!
Odpovedať
Profilova fotka
@dusantt daj Glasbit G200 S40, urcite je lepsi ako Foalbit AL S40....... pevna nosna vlozka - neroztrhnes ho, difuzny koeficient na radon + - rovnaky, atest na radon maju obidva co sa tyka ceny, tak vsetky pasy G200 S40 od akehokolvek vyrobcu stoja priblizne rovnako, je to vec stavebnin za kolko to predavaju ale nakupuju to za rovnake ceny od vsetkych vyrobcov :-D
Odpovedať
Hahaha :-)
Odpovedať
toto je lacna zakladna IPA (no lacna ako lacna, mozno 2eur za m2 nemam fakturu po ruke) skladovana v mraze jednu zimu, na stojato. (v pozadi je kvalitna IPA, skladovana hned vedla tej lacnej, rovnakym sposobom a rovnako dlho, nic sa netrhalo, aj ked bola viac krehka, ako ked bola nova, ale mozno je to len zly odhad/pocit)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 9 mesiacoch
Ahojte elektrikar a vodar mi hovoria ze mam nalepit ipu na podlahu este pred omietkami. Ze elektrikar ide elktrikov v podlahe a vodar tiez podlaha na ipu Mam obavu ze pri robeni omietok mi to znicia mate s tym dajaku skusenost???? dakujem za info
Odpovedať
@pm79 myslim si ze ti radia dobre lebo pred omietkami musis mat elektrikua vodu elektriku budes tahat v stenach ale vodu aj po podlahe a tam by hrozilo ze sa roztavia alebo poskodia trubky ... to je moj lajcky nazor :)
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?