Prečo novodobé benzínové kosačky nemajú vypúšťací vencil na olejovej vani?

Mám Alko 5300 brv a tá nebude slúžiť donekonečna. Môj kamarát, ktorý ju servisuje vravel, že v nových kosačkách sa už nebude môcť vymeniť olej výpustným ventilom ale len odsávačkou. Ktorá samozrejme neodsaje ten najväčší bordel a ten ostane v motore. Myslíme si, že je to ďalší nezmysel aby sa zvýšila kazivosť, nie? Normálne uvažujem objednávať niektoré veci z krajín mimo EU, kde neplatia také eko bio normy. Ináč rovnaký problém som mal aj s autom, v autorizovanom servise menia olej len odsávaním a po poslednej serviske som si v záruke radšej vymenil olej sám... Čo mysllíte vy?
Odpovedať
@janoorech ako ja na motory moc nie som, ale najvacsi bordel by mal predsa ostat vo filtri, nie v motore, nie?
Odpovedať
@janoorech ja mam 8 rocnu kosacku Alko, motor B&S, olej sa da vymenit len odsavanim. kosim vela, udrzbu neprehanam. Niekedy menim olej az po 2 rokoch. Kosacka stale funguje.... Ten motor prezije celu kosacku :)
Odpovedať
@janoorech robím to tiež len odsávačom, inak sa s tým zle manipuluje, pretože kosačka sa nesmie velmi prevracat. Na zachytenie nečistôt je tam dosť hluchého priestoru.
Odpovedať
@gashtaan nie som si istý či vôbec nejaká kosačka má olejový filter takže ten bordel sa nemá kde zachytiť
Odpovedať
@janoorech ja si myslim ze hladas problemy kde nie su. Mam alko 15 rokov olej som menil 1x, a 1x som dolieval. Kosacka nebezi tisice hodin ako auto. Takze sa obavat ze co ak kupim novu kosacku a nebude sa dat vyliat olej aku bude mat zivotmost mi pride mierne uchylne. Inak ake auto mas ze ti olejj len odsavaju?
Odpovedať
Ešte som zabudol, ten kamarát odišiel z práce kde robil a snažím sa ho morálne podporiť, aby si otvoril opravovňu, lebo tu na Kysuciach je to bieda a ceny neskutočné. S práčkou sa musím trepať do žiliny, lebo opravár tu má roboty na 6 mesiacov dopredu... ak by bol záujem opraviť kosačku, zbíjačku, pílu a čokoľvek iné, napíšte mi do mailu. Rád pomôžem :-) On je z obce Dunajov.
Odpovedať
@spankor to je mozne... ja som to skor myslel na to auto. Benzinovu kosacku som nikdy nemal.
Odpovedať
@sysell mám vitaru. Po 20tis.km olej čierny jak sadza. Na__al som sa, a vymenil si ho sám. Rozdiel v cene - olej s filtrom ma stál cca 35e a v servise 149e. A to sme so susedom vypili fľašku, tú nerátam, tú som dostal... Auto má za sebou 2500km, olej je čistý, nie ako predtým, keď som doma kontroloval olej v motore, ktorý bol práve po servise a bol už tmavohnedý. Mám benzín. A namiesto nezmyselnej 0-20 som dal 5-30, ktorý funguje aj pri vyšších teplotách...
Odpovedať
@janoorech nové motory BandS fungujú bez výmeny oleja vraj, lebo olej sa neprehrieva tak ako pri starších. Je nejako inak poriešený. Na staršej meníme olej po každej sezóne, max. po dvoch. Kosačky fungujú už pár rokov bez problémov. Nvm či len opraváreň na tieto zariadenia má význam. V dobe, kde je lacné náradie, ktoré ak odíde, veľmi ťažko opravíš alebo drahšie, ktoré funguje dosť spoľahlivo ako napr. flexi brúsky či vrtačky bez úhlíkov Skôr čo vidím u známeho tak spojiť to s predajom a požičovňou náradia. Nedržať sa len opráv.
Odpovedať
@pistikus Oprava v autorizovanom servise sa nehodí...to je fakt, ono je to tak stavané. Neviem, prečo by som pri malej poruche mal meniť náradie, ktoré je stále funkčné niekoľko rokov. Napri. vŕtačka po dedovi má min.50 rokov a ide furt... uťahovačku mám ešte z anglicka, tá má 15 rokov a menil som len baterky a uhlíky. Ten kamoš mi vravel, že originál ložisko stojí 8e, a ZVL kysucké nové mesto ich má po 1e a to bez zľavy. toto som myslel.
Odpovedať
@janoorech Na hobby činnosť, kde ti slúži vrtačka dlhoo a odrazu odíde si rozmyslíš, či ju necháš niekde v servise a zaplatiš za opravu starého náradia minimálne 20 Eur, kde môže odísť znova niečo. Alebo kupiš za 40 eur napr. z lidlu s 2 ročnou zárukou a poslúži ti tiež tak. Opravy sú fajn, ale živiť sa len tým podľa mňa nemá zmysel. A nevravím o tom, že tak široký sortiment značiek aký je na trhu sa nedá ani pokryť. Zoberme to tak, že koľko ľudí vrátane seba poznáš čo by si dali takto opraviť náradie a za aký čas v priebehu roka by to bolo. A za koľko peňazí. Mimochodom, moja žena mi furt tvrdí, keď príde s nejakým nápadom, že som veľký pesimista a neviem to podporiť. Ja si myslím, že hlavne si treba pripustiť a zvážiť aj iný názor.
Odpovedať
Ak mas kosacku s motorom B&S tak vypustaci srob najdes pod krytom kde je vrtula. Tiez som si myslel ze ho nemam a musim odsat olej a ked som sa v predajni pytal ako vymenim olej tak ze jedine odsat alebo prekotit kosacku. Pred vedia co predavaju. Daj dolu kryt a zbadas ho tam. Inak treba menit olej kazdy rok lebo kosacka nie je ako auto.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Oficialne tvrdia, ze je to kvoli znecistovaniu prostredia, aby sa nestalo, ze olej vytecie niekde na travnik....
Odpovedať
@janoorech s tou Vitarou nezavidim, suzuki este dobre auto nevyrobilo, ak neratam samurai... jazdil som na sx4, vitare aj ignise a vsetko take budy, ze by bolo vykupenim podpalit ich... @originalx preco by sa mal menit olej v kosacke kazdy rok? Mam znameho, co servisuje cross a enduro motorky (aj profi jazdcom, nie len sr) a ten ma vysmial, ze ten olej tam vydrzi dlhsie, nez zvysok kosacky. Tak neviem. Mam McCouloh s B&S motorom 140cm3 a ide to jak tank, asi siestym rokom a nic som nemenil.
Odpovedať
@kejsix lebo kosacka ide na vyssie otacky a olej je viac namahany ako v aute, myslim teplota. Ved nemen a uvidis kolko vydrzi, ja netvrdim, ze nebude mazat, ale opotrebujes motor. V kazdom aute menim olej po 10000km aj ked predpis je raz tolko, no ked kuknem ake malinke olejove filtre tam davaju, tak to nevydrzi veru dlho. Ekologia tlaci aby boli co najdlhsie vymenne intervaly no rozum hovori nieco ine . opytaj sa znameho po kolkych motohodinach meni v tych krosach olej, piest a valec. Budes prekvapeny.
Odpovedať
@originalx to si kde vycital, ze ide na vyssie otacky? Na ake otacky podla Teba ide?
Odpovedať
@kejsix mas to napisane v navode na pouzitie od kosacky.
Odpovedať
@janoorech mam alko tiez a bez ventilu. servisak mi vylieva olej z nej nasledovne. zberny kos da prec otvori ventil a za rucko sklopi kosacku na seba a olej vytecie. musi sa to robit pomaly nie zhurta lebo sa ti preleje na hlavu valca a mozes rozoberat cely motor. pekne pomlay ako bude tiect ju naklanas. alebo si sprav odsavacku alebo ju kup co sa da napojit na vrtacku. sranda za par euro.
Odpovedať
@originalx Asi zalezi od konkretnej masiny. K mojmu motoru je toto pdf https://www.briggsandstratton.com/con... a otacky 2 - 3000 u benzinoveho 4T su porovnatelne s autom. A ci je olej teplejsi si netrufnem hadat. Jasne, nieje to chladene vodou, na druhej strane je to mala kubatura voci pomerovo robustnemu zvysku motora. Ale zaujalo ma to, na jar skusim trosku oleja vytiahnut a pozriet, ako vyzera. A zmerat teplotu motora bezkontaktne po koseni tiez nebude problem.
Odpovedať
@andrejh0 ja si dávam robiť servis, nechce sa mi s tým babrať /vdaka tomu kamošovi sa mi to neoplatí/. jedná sa mi o to, že bordel ti ostane v motore /v olejovej vani je to obyčajne naspodu a ked vypusťaš olej, tak to vytečie ako prvé...
Odpovedať
@janoorech tak ked ma kamos cas je to ok. tu mas cakacie lehoty na servis niekolko mesiacov. hold stare kosacky bolina to robote aby sa doma dali opravit a vymenit olej. tiez sa minechce s tym babrat tak to davam do servisu. vidis idem ju rovno nahlasit pred jarnou sezonou nech je nachystana.
Odpovedať
@kejsix stačí otvoriť napúšťací otvor vybrať mierku a vidíš aký je čierny,i v kosačke tam nemám filter na olej a vypúšťam napúšťacím otvorom čo si mal s SX4-kou, problém bol len so sedadlom vodiča, pri max zdvihnutom a úplne vzadu malo vôľu mám ju 7 rokov a ide ako švajčiarske hodinky, to je nie len Suzuki ale i Fiat
Odpovedať
@duzu veď hej, len sa k nej musim dostať, mam ju aktualne zavalenu 20 balikmi styra :-D ja teda neviem, ale na tej SX4 nebolo mozne realne jazdit pod 8L/100km a to som velmi kludny sofer. Spojkovy tanier som menil kazdych 100 tisic, o capoch nehovoriac, tie mali zivotnost tak 40-50 tisic. Co bolo najkurioznejsie, ked som ostal prednou napravou na lade a zadnou na asfalte, tak tato "stvorkolka" sa nevedela pohnut z miesta. Neskutocny kram. Ale som rad, ze Tebe sluzi k spokojnosti. Naopak doblo bolo jednu perfektne auto, aj na komfort aj na spotrebu. Kolegovcom sa sice vsetky s automatmi posrali do prvych 50 tisic, ja som vsak s manualom nemal najmensi problem. Vyborne auto. Ale to uz som offtopic.
Odpovedať
@kejsix v lete mám spotrebu 5,5 litra v zime do 7 všade predpisovo už som sa dosť naplatil, brzda i plyn len mierne, do hrobu sa neponáhľam, pozerám niečo s vyšším posedom, nemusí byť štvorkolka, ak si na ľade nepohneš sa so žiadnym autom ľahko, SCOT má pohon 4 náprav a má problém, točia sa obe kolesá na náprave
Odpovedať
@kejsix toto je moje prvé auto, s krorým som nebol 2 roky v servise... a spotrebu mám do 9litrov. chodí sa 800metro a potom 1,5km. Mal som superb 2.0 103kw, spotreba 11,6litra... vždy som mal 6valec či 8 valec... spotreba 15 - 20litrov po meste normálna... spotreba nie je najdôležitejšia /pokiaľ nejazdíš veľa/, pokiaľ treba stále čosi meniť tak ti bude jedno akú máš spotrebu, lebo bez auta sa moc nepohneš ... ja uvažujem kúpiť druhé auto niečo staršie a dať to renovovať /napr. audi 80 a pod.../, kde na opravu stačí 19kľúč, 5kg kladivo a dekalamitka :-) všetko sa robí na presne dva roky, mám to odskúšané, všetky veci čo boli kúpené z obchodu ako predvádzací kus, mi odišli skôr ako po 2 rokoch /amer.chladnička, televízor, mikrovlnka, sušička, práčka a ešte kávovar/ po oprave v rámci záruky držia doteraz /od r. 2008/, nemenil som nič...
Odpovedať
@janoorech nepovedal som, ze jediny dovod je spotreba. Uz som cosi aut pojazdil a suzuki najvacsi suvix, a ziadne nemalo prave social vybavu. Ako ved samozrejme kazdeho vec co si kupi a jazdi, ja som len napisal moj nazor a skusenosti. Ja zasa nemam take skusenosti so spotrebicmi, ako ty pises. Pracka 9ty rok, plazma 11ty a mohol by som pokracovat, ale naco :-D
Odpovedať
@janoorech to si mal šťastie a žena ti vydržala viac? , lebo mne všetko vydrží cez 10 r.
Odpovedať
@duzu že je "držiak" od 2003. Mne na autách nejako už nezáleží, som sedliak a podľa mňa má dobré vozidlo 1x vývod na kardan a min. 2x hydraulické vývody :-) predtým som mal autá, pri ktorých som vždy videl servisákovu tvár "je to sused" a hneď mi bolo jasné, že za napr. rozvody nedám 50euro alebo 500euro, a o výmene pridretých valcov na V motore ani nevravím.... kúpil som si auto, na ktoré mám a ktoré spľňa základné pohodlie /4x4 a automat/...
Odpovedať
dal som tomu kamošovi opraviť: 1. kosačka alko brv 5300 výmena oleja + rozobratie pohonu + výmena plastového krytu na pohone 2. zazimovanie krovinorezu stihl 3. oprava krovinorezu husquarna, výmena sviečky, vzduchový filter, komplet prečistenie 4. stihla ms231 - výmena sviečky, prečistenie nádržiek, výmena filtrov je 60e adekvátna cena? je to aj s materiálom - olej, filtre..
Odpovedať
Príspevok bol zmazaný adminom, lebo nespĺňal Pravidlá prispievania do fóra.
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?