Vyúčtovanie - koľko platíte v novostavbe za jednotlivé služby?

Ahojte, presťahovali sme sa do nového bytu v rámci BA, veľkostne rovnakého ako sme bývali predtým, aj dom má rovnako 3. poschodia, len počet bytov je o niečo menší. Na moje veľké prekvapenie však platíme mesačne oveľa viac za služby ako v starom dome, kde sme splácali úver za zateplenie (platby do ŠFRB) a tvorili vyoský fond opráv. Najväčší šok vo vyúčtovaní pre mňa tvorí položka odvoz a likvidáciu odpadu, ktorá nás (4-člennú rodinu, z toho 2 veľmi malé deti) vychádza na 40 EUR / mesačne? Nie je to veľa? Je to trojnásobok sumy, ktorú sme platili na starom dome pri rovnakých podmienkach. Rovnako ma šokuje platba za výťah - platíme 20 EUR / mesačne. Koľko platíte za dané služby v BA vy?
Odpovedať
@lucretia7 otazka je, s kym mate zmluvu? su "developeri", ktori este pred predajom bytov schvalia ako majitelia bytov tazko vypovedatelnu zmluvu s vlastnou/kamaratovou spravcovskou firmou za nehorazne poplatky a potom na to doplatia novi majitelia. dokonca som cital niekde, ze takto podpisali zmluvy aj na dodavky elektrickej energie. inak poplatky za odpad, ktore vybera BA mate na ich strankach, kedze urcite mate tie 1100l kontajnery, jeden odvoz stoji €16,6 = platite v podstate 2,5 kontajnera mesacne, co je sialene mnozstvo. https://bratislava.sk/sk/poplatky-za-...
Odpovedať
Odpad patite v nájomnom? V KE sa plati za odpad mestu cez SIPO a plati sa od poctu osob v byte a plati vlastnik bytu, nie spravca.
Odpovedať
@lucretia7 40€ mesacne za odpad je nerealne, ries to so spravcom. @zita19 bezne sa odvoz odpadu plati v ramci najomneho.
Odpovedať
@lucretia7 nepoznám celkom situáciu - správca/SVB? Tak len pár poznámok, čo ma zaujalo: - v 3-podlažnom BD máte výťah? - náklady v novom môžu byť vyššie ako v starom, ale zvyčajne sa týkajú fondu údržby a opráv, keďže sa začína v podstate od nuly - čo sa týka nákladov na odvoz odpadu, tak za tých 40 mesačne Vám to možno niekto bude ochotný odvážať osobne každý týždeň @zita19 môže to ísť aj v zálohových predpisoch spoločenstvu/správcovi aj individuálne obci, záleží na dohode
Odpovedať
Máme správcu. Platby za odpad platíme v rámci zálohového predpisu, keďže správca objednáva kontajnery a služby od mesta / OLO. Výťah máme, aj keď sme 3. poschodový dom. Nie je to zo zákona povinnosť, ale v novostavbách to robia, keďže naozaj nie je ideálne pre starých ľudí alebo malé deti chodiť pešo aj 2-3 poschodia. FÚO nemáme vôbec vysoký, naopak tvorbu máme minimálnu, oveľa nižsiu ako v starom dome, kde sme splácali aj úver. Nedoplatky a vysoké položky sup práve na službách, nie energiách ani FÚO. Myslím, že je to ten spomínaný prípad predraženéjo správcu dohodnuteho developerom.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?