Uzasny "prinos" elektromobilov

mnoho ludi na to informuje uz davno, ale vacsina ludi je zaslepenych a myslia si, ze elektromobily su uzasne a setrne k zivotnemu prostrediu. PRD MAKOVY, realita je inde. http://principia-scientific.org/study... alebo prepocet emisnej stopy elektricky aut podla toho z coho elektrinu vyrobia https://jakubmarian.com/where-in-euro... nemecko 174, bezne auto 180 (gCO2/km), nejako mi unika ekologicky prinos
Odpovedať
1
2
Vezmi si, že takýto prístup by mali k prvým parným strojom, prvým automobilom. Prečo takto nebojuješ proti záoceánskym lodiam, ktoré nám z brazílie nosia kvalitné masko?
Odpovedať
@atak77 ako keby sme benzin tankovali rovno zo zeme... ci jeho vyroba a doprava az do nadrze auta nema ziadne CO2 na svedomi?
Odpovedať
@atak77 podľa teba by si každý mal kupovať auto z čo najnižším obsahom CO2, kto sa dnes vôbec o to zaujíma, prejdeš cez STK a viac sa stým nezaoberáš,pre mňa to nikdy nebolo kritérium pri výbere auta, dnes pozeráš na cenu a čo za to, ak bude na km elektromobil lacnejší a mobilný ako bežný spaľovací ,kúpi ho každý a spaľovací bude v múzeu , ako dnes parné mašinky
Odpovedať
Velmi zjednodusene, "Carbon footprint" tesly zákazník zaplatil v podobe kúpnej ceny. Zaujimavé porovnanie by bolo porovnaniem aka je uhlikova stopa na cele auto napr. Tesla model S vs Audi S8 pripadne ine luxusne auto v podobnej cenovej kategorii. Ono aj vyroba spalovacieho motora a celeho potrebneho prislusenstva nie je bez emisii. Ked zaratame emisie metanu potrebne na chov dobytka z koze ktoreho su sedadla, hlinik a ocel na karoseriu. Este ze obklad palubovky je dreveny :) Ze vyroba auta za 100tis+ EUR znamena viac emisii ako jeho palivo na 200tis km (povedzme 25tis EUR) je celkom predpokladatelne.
Odpovedať
Profilova fotka
blbe konspiracie
Odpovedať
@atak77 ako autorovi nezmyselnej debaty, voziaceho si svoj zadok v produkte spalujucom ropu davam do pozornosti nasledovne: https://www.youtube.com/watch?v=6IXoT... ono to je o tom, ze elektrika moze byt vyrobena aj uplne cisto co sa o ciernom zlate povedat neda.
Odpovedať
@autoholik úplne čisto ju nevyrobíš nikdy , len prevádzka môže byť čistá, no nie výroba zariadení
Odpovedať
@peterkob ja nebojujem, len informujem. @gashtaan suhlas @duzu to este potrva X rokov, pokial sa to stane, lebo dnes elektromobil je draha hracka a ten kto chce usetrit si ho neklupi, lebo neusetri celkovo - alebo usetri ked najazdi 100 000km rocne ... @autoholik jazdim na CNG, sorry chlape, si vedla. Cisto vyrobit clanok nabijaci je hlupost. To nedas.
Odpovedať
jazdenych Leafov je na bazaroch za 15.000€ neurekom. od skoro nejazdenych po prve vyrobene kusy. Obcas sa najde pouzitelny kus aj lacnejsi. Je to cca 4 rocne auto s vybavou, ktoru dnes mnohe kompakty nemaju. Ak niekto kupuje auto tejto velkosti, rata s mestskou a primestskou prevadzkou....to len na margo nizsich dojazdov starsich modelov. @atak77 kolko ta stalo auto na CNG? ako dlho trva tankovanie? siet CNG stanic je porovnatelna s rychlonabijackami na elektromobil po slovensku. co spravis, ked sa plyn minie? ;-) Este jedna vec-pisem "ono to je o tom, ze elektrika moze byt vyrobena aj uplne cisto co sa o ciernom zlate povedat neda" ........t.j. auto vyrobia a uz jazdim teoreticky fakt zadarmo ak mam moznost investicie do spravnych zariadeni na streche domu a v garazi.
Odpovedať
Ono to podla mna nie je zla vec, hlavne co sa zatazitelnosti prostredia tyka. V podstate je to nevycerpatelny zdroj energie. Problem je vsak v tom podla mna, ze cisto elektromobily su proste male, co je pre mnohe rodiny proste neprijatelne a dalsia vec je isto cena. No nebude podla mna trvat dlho a uplne vytlacia klasicke motory
Odpovedať
@zrubo male, cena a hlavne dojazd ... este to potrva, dokial bude elektromobil OK. Akoze ked niekto chodi v meste do obchodu a tak - pohoda, ale ist na dovolenku co ja viem 1200km do BG. tak ta moze slak trafit, lebo cesta 16h sa natiahne na 30 hodin, kvoli nabijaniu, to je stupidita + samozrejme nabijacie stanice su minimalne u nas.
Odpovedať
@atak77 nenapisal si, kolko stalo auto na CNG ....nech vieme v akej cenovej sa bavime. Male - NIE SU. Leaf je vacsi ako golf, ioniq je vacsi ako Golf, tesla 3 bude vacsia ako golf. Jedina nevyhoda, ze EV nie je ziadne combi. Vacsina ludi ma ale ako rodinne auto kratku fabiu a staci im, takze o triedu vacsie auto je OK pre cca 4 clennu domacnost. Cena - zalezi na uhle pohladu a od konkretnej kupy Dojazd+nabijacky. Neuraz sa, ale ist 1200km auto je trochu nezdrave, slusne povedane, to nie je dovolenka stravit dva dni v aute tam a dva spat. Na to je karavan :-D Nabijacky na SVK su, sam som si vyskusal prejst zo zapadu na stredne slovensko s Leafom bez obmedzenia komfortu a starsou verziu - tj. mensi dojazd. 120rokov nam tu automobilky tvrdia, ako uzasny je spalovaci motor tak sa nedivme, ze su vsade tak mega odporcovia tohto pohonu.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@autoholik nechce sa mi odpisovat na vsetko, odpisem len na jednu vec: " Neuraz sa, ale ist 1200km auto je trochu nezdrave, slusne povedane, to nie je dovolenka stravit dva dni v aute tam a dva spat. Na to je karavan" Asi sme sa nepochopili. Sozopol dam za 16 az 17hodin, ty tu pises o 2 dnoch? Nechapem preco. Vyrazim z domu vecer 20:00 a pri mori som tesne po obede, ked ide vsetko ako ma. Takze chlape ja v aute zabijem mozno 5 az 6 hodin z pracovneho dna a to je menej, ako ked niekto ide letecky, na letisku musi byt 2h pred odletom, let aspon 3h, potom transfer na letisko, z letiska na hotel ... si to spocitaj a potom porovnaj s tym nezdravym cestovanim v aute ... (a to este som nepripocital napr niekoho z vychodu, ktory ide letecky z BA, tak +5h k tomu ...) Milujem ludi, co maju nazor ako ty a potom idu na 8 dni do Turecka letecky, kde idealne poobede letia tam, dokial pridu na hotel, tak je vecer, den zabity a potom jak byvaly kolega, z Antalie ci z kade - do Kosic slo lietadlo rano o 05:00 ... howk
Odpovedať
@atak77 to je super dovolenka ist celu noc a pol dna autom.....to je jaka parada, to je potom clovek nabudeny a oddychnuty po prijazde ako sa patri :) co trapne lietadlo...dve hodiny v nom cestovat :-D ale som rad, ze sa ti taka dovolenka paci, kazdy nech si zariadi ako chce :-p prajem ti pekne cestovatelske leto ;-)
Odpovedať
:D Neviem čo tu riešite. Každý si môže kúpiť čo chce a aké pohnútky ho k tomu vedú sú jeho vec. Niekto si kúpi Audi/Mercedes/BMW za 80k € s dieslom - aby nemal vysokú spotrebu :D A niekto si za podobné peniaze kúpi Teslu a vozí sa tiež za lacno (zadarmo?). Je len dobre, že máme na výber a viem si predstaviť veľa scenárov, kde vyššia nákupná cena elektromobilu sa rýchlo "splatí" lacnou prevádzkou a servisom.
Odpovedať
@autoholik nemas predstavu - Trnava - Nice, tusim 1200km, 14hod s tym, ze som cestou pockal na kamosa (zahranicie) a s tym ze on chcel potom prestvku 30-40minut pred cielom. Lietadlo? Auto sme brali preto, aby sme nim presli Col de Turini, to je onicom v pozicanom C3 za 30eur na den. A ekvivalent nasich by stal 100eur na den, a s pozicanim, to je riziko. dalej, lietadlo - bol som napr 1 hod daleko od viedne. vstaval som o 3:00 taxik do BA (spoj nesiel), odtial bus o 4, na letisku o 5, o 7 to letelo, o 8 pristatie, o 9 vonku z letiska. a som bez auta. 6 hodin, 900km. autom to das za 10hod, s tym, ze mas auto, nepotrebujes pozicat. okrem toho, letenky su obmedzujuce, a drahe. musis sa im prisposobit, auto zoberies kedykolvek. zastavis sa kdekolvek cestou. vidis viac. nie je tam zavislost na letoviskach, meskaniach, zmeskanych letoch, pasazier co si spara v nose a smrdi. Z nice som sa zastavil v zurichu, pre cokolady.. lietadlom by som si riadne priplatil.. ako bonus som videl mesto a isiel cerstvo potom domov.. 1200km je este OK, viac je na jedneho vela, to je fakt. nemecke dialnice vedia usetrit, ale malokedy ide clovek cez ne. a ked hej, akurat rozkopavka :D zauimave je si kupit, alebo mozno prenajat male lietadlo, urobit kurz, a mas tam rychlost 190kmh/hod priamociaro. v Nice by som bol do 4 hodin. len je to drahe + povolenia mio hranice. a nustnost pristavacej plochy. hlavny problem je to, ze si musis pozicat ine auto - to je nerentabilne. ale vzdy to treba pocitat, ak trajekt stoji na ostrov 300eur spiatocne, tak pre dovch sa oplatia skor letenky a pozicat si auto. ak mas 1000km hoci aj talianskych dialnic (drahe + drahy benzin), je to komfort s autom. totiz, mnoho krat je auto a cesta sucast dovolenky. hlavne cez aply.. ale to asi nebudu tie rodinne. je to velmi individualne.. ale pasualizovat sa to neda. treba spocitat naklady, cas, a neprecenit svoje sily. @koenzim co som pocul, TESLA ma extremne drahe plechy, tam servis lacny nebude. ale ano, tiez si to viem predstavit, pokial ma clovek auto napr na pravidelne cestovanie, tak by to islo.. ale do kopca do tatier, no neviem.. plus.. problem dnesnych EV je ten, ze bez ohladu na dojazd, vzdy tahas stovky KG baterii. to nie je ako benzin, natankujes 45kg (60L) a to nie je citit, ze so sebou tahas.. ale co je pri EV super, nemas prevodovku, v meste to musi byt famozne super, ale mimo mesta asi nie.. nie pokial nebude 200kWh v 20kg baterii :D dalej k leitadlu - fakt fasa, naposledy tento rok sme zmeskali spoj, tie slecinky ci panicky za prepazkou sa ma snazili okradnut, lebo chceli 500eur za letenku do hanveru, ktoru som mal na mobile za 250eur. priepcena vieden. z hanoveru do ciela za 50eur. fasa cena, z viedne? 300eur. budapest? 50eur. vieden je draha, blava nefunkcna. tak musim siahnut po aute. alebo neist nikam, minut prachy v thajskych masaznych salonoch, aspon ma zahreje pocit, ze sa nikto na mne neprizivil, ziadny parazit.
Odpovedať
@dusantt Všetko čo si spomenul je TVOJ uhoľ pohľadu. Podobne sa môžme pýtať, prečo si ludia kupujú ťažké SUV keď s tým jazdia len po meste a dialniciach? Akú nevýhodu má neprítomnosť prevodovky mimo mesta? Nikto tie elektromobily nenúti na silu, tak neviem prečo má niekto potrebu ostatných od nich odhovárať.
Odpovedať
@autoholik asi nerd soferujes, potom ta chapem, alebo mas iny problem s dlhsim soferovanim, pohoda. kazdy sme nejaky,ja viem ... ty povies, ze letecky 2h, ale to je cisty cas letu, k tomu treba X hodin pripocitas, ale to vies, to ti nemusim pisat ... aj @dusantt Ti to pekne vysvetlil, dost detailne. Auto ma aj ine vyhody, nie len financne, ze cesta pre celu rodinu vyjde ako jedna letenka. Ja si dovolenku bez auta velmi neviem predstavit, nie som ten typ cloveka, co pride k moru a 10 dni lezi na jednej plazi a nikam nechodi 8-) @dusantt inak pises o BA a podobne ... tu na vychode je situacia este ovela, ovela horsia, co sa tyka lietania. Tu musim ist najskor z KE do BA, ci Viedne a potom dalej ... resp. ine moznosti (napr. viem ze sa uz lieta do Istanbulu ale lacne to nebude) Uz ako BA, Vieden je pre vychodniarov lepsia budapest, ale ZNOVA, musis tych skoro 300km tam prist ... ako? no zaplatis taxiky specialne, alebo autom? a potom platis drahe parkovanie v Budapesti.
Odpovedať
Zdravim...a taka tazba lithia,alebo kobaltu..,ta nezanechava uhlikovu stopu...a tie stovky kilometrov stvorcovych zdevastovanej prirody...,napr.čína...to je ekologicke ...keby vedci dokazali dokonale napodobnit fotosyntezu,...to by bola cista energia....,a funguje uz miliony rokov... Pekny den... ;-)
Odpovedať
@koenzim EV nema prevodovku, v meste ides v kolonach, semaforoch, jednducho stlacis plyn a neriesis. netrapis jednotku, v rozbehu, ako v spalovacom motore. Dialnica a prevodovka, tam je jedno, tam ides na najvyssom stupni konstantne. problem dialnic je ten, ze ides na velku vzdialenost a tahas 300kg bateriu so sebou, pricom v meste sa hybes v radiuse 20km od domovskej stanice. A preco nadavam na EV? Pretoze klamu zakaznika. Emisie nikto nema ulove. A nic nema nulove. uz len moj prispevok ma emsie. pocitac, stol, stolicka a elektrina. @atak77 kasmo chodi do budapesti vlakom, ale to je take... pre studenta (on) je to OK, ale pre rodinu neviem.. on lieta kade tade, ale priznam sa, to nie je pre mna.. lebo doprava na letisko, to je pruser, keby leti z mest (BA/KE), tak potom parada, ale neleti, tak potom smola... tie letenky, to je ako plesniva cokolada v peknom obale..
Odpovedať
uz nemozem upravit prispevok, EV by sa mi pacilo, ale este nie tak drahe ako dnes, s tak mizernym pouzitim ako dnes. na EV potrebuejs v BA dom a dom v Ba stoji od 250tisic vyssie. aky pan by si musel byt, aby si mal taky majetok? uz by si defacto nemusel robit, a nepotreboval ani auto. lebo riadis veci inak, ale stale mozes ho mat. panelakovy chlapec nema sancu, to ej fuk ze stoji auto 10tisic len, mas 100k v byte, kam das auto za 10k? nafukneme garaze s pripojkou? je to riesitelne, ale ako vidim, nikto nechce nic riesit. mam rad svoj benzinovy motor a nerad ho deriem na kratke trasy, preto ho pouzivam na dlhsie trate.. do 1km idem pesi, so psom, na nakup, pohoda, ak nenakupujem nanuky.. aj tie uz chce vynechat, ale je dost zlozite naucit rodinu jest zdravo :) pointa je, EV princip sa mi paci, ale este nie, este pouzivaju klamlivy marketing. a potrva to mozno 5-10 rokov, kym bude pre moje potreby vhodny. dnes by som k tomu mestskemu EV poreboval este spalovaci, na dovolenky (co i len tatry, do kopca treba vela energie). a to je absolutne nerebtabilne, mat 2 vozdila. zas by na mna sudruh JUDr. vysil luxusnu dan z vozidiel.
Odpovedať
@dusantt ked ma niekto v BA majetok od 250k€ uz defacto nemusi robit?
Odpovedať
Ja by som ten prínos elektrických aút a ich vplyvu na životné prostredie videla skôr do budúcnosti. Keď bude výroba elektriny menej náročná, a budú sa využívať hlavne tie obnoviteľné zdroje :-) dovtedy je to o tom presvedčiť ľudí že existuje alternatíva ako jazdiť v autách aj bez toho aby sme ničili životné prostredie takým radikálnym spôsobom :-) a postupne si myslím že ako pôjde technologia dopredu tak sa vymyslí spôsob ako rýchlejšie dobíjať autá, alebo aby vydržali prejsť viac kilometrov na "plnú nádrž" :-) v súčasnosti to má ešte muchy to bezpochyby
Odpovedať
@vlasticka15 budem sa stale opakovat, ale v dnesnej dobe ma vyrazne viac much spalovaci motor (hlavne diesel) ako sucasne elektromobily. Tym stale vycitate ten dojazd, no ja tvrdim, ze 15-20min na rychlonabijacke na nabitie do 80 percent kapacity nie je vobec problem. absolvoval som takto trasu s troma malymi detmi a par minutova zastavka im vobec nevadila ;-)
Odpovedať
@autoholik 15min každých 300km by bolo fajn to je taká ideálna prestávka ale to nemá žiadne elektrické auto mal som možnosť jazdiť na tesle a pri 130km/h bol ten dojazd menší a čo môže byť a bude problém je počet nabíjacích staníc na benzínkach popri diaľnici väčšinou sú aj v Nemecku 2-4 miesta a zažil som situáciu že sme museli čakať 20min dokiaľ sa uvoľní miesto potom je to minimálne 40min keď sa vyriešia muchy do pár rokov predaje budú stúpať a cena klesať lebo čím viac ich budú predávať tým budú nižšie výrobné náklady
Odpovedať
@jumt 300km dam za 2h ... cakat kazde 2h - 15minut, pre mna blbost, pre niekoho v pohode preto vravim, ze elektricke auta na dlhsie vzdialenosti je blbost ... po meste, kde si mozes hocikde nabit auto (u nas este scifi) je ako tak prijatelne. Len presne si dal poznamku, ze si predstavte ze idete niekde do Chorvatska, kde su a stale budu dost velke zapchy cez sezonu ... a predstavte si ze tie auta by museli niekde sa napajat na elektrinu na dialnici, tie tisicky, desiatky tisic aut denne ... prides na nabijaciu stanicu a tam budes cakat 5hodin, pokial sa napojis a nabijes
Odpovedať
@gashtaan definitivne sa musi obracat menej, ako ten, co ma na ucte menej. alebo myslis ze nie ? k teme: horsie je, ze v zime EV musi aj kurit, pri spalovacom je to odpadove teplo. ja mam v aute aj pri -10C za 5 minut teplo ake len chcem. elektricke rozmrazovanie celneho skla, elektricke ohrievanie sedadiel (ale ani nemusi byt), a stary dobry vzduchovy ohrev.. schvalne, kolko by to stalo kW ohriat kabinu z baterii? asi dost.. A to iste v horucom pocasi - klima ma spotrebu pri spalovacom mozno 2deci za hodinu, to je nic. kolko to ma v EV ? 2kW za hod ? 1kW ? minimalne ten 1 ano. A spominane HR zapchy.. no da sa jazdit v noci, vtedy nie su... ale osobne sa vyhybam zapcham az do tje miery, ze nejdem do HR vobec.. ich chory system sobota-sobota je psycho, prilis si namyslaju chorvati.
Odpovedať
@dusantt mozno by si sa divil. 90 . Roky su davno prec. Takze ked ich vie niekto zarobit musi sa vediet aj obracat. A podstatne viac. A inak. Ako ten druhy.
Odpovedať
@dusantt z vlastnej skusenosti Hyundai Ioniq zobral pri cca +5stupnoch asi -7km z dojazdu pri kureni na cca 22 stupnov. doba ide dopredu, vobec to nie je take zle ako si narod mysli. Klimu mam odskusanu na starom Leafe a je to zhruba to iste. pri dojazde 150km odratalo necelych 10km. Velke plus tychto aut, kym sa nabijaju zo siete staci nastavit klimu/kurenie na urcitu hodinu a prist do auta, ktore je pripravene.
Odpovedať
Profilova fotka
troska od veci ale... vysvetlite mi, preco tie elektromobily teda okrem Tesly S asi su tak neskutocne skarede? :-D to je ako prva hlavna poziadavka ci co?
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?