Provizny system pre stavebnikov

Strecháči, dovolím si vás osloviť s takým miniprieskumom... V Rumunsku funguje provizny system na baze, že ked dohodiš klienta stavebninam a stav.firme na vystavbu Rd alebo len dodavku materialu, dostavaš proviziu peniaze alebo (ak stavaš aj ty, tak) kupon na odber tovaru. chceli by sme nieco podobne spustit aj u nas na stav.sezonu jesen 2015, poprosim vas o vase nazory, pri akej sume je nieco take pre Vas stavebnikov zaujimave.. v tom rumunsku je to 200,- EUR za kazdych 4000 eur co tam vami ziskany clovek minie (cize napr. ak si da postavit hr.stavbu za 12000,-, tak sprostredkovatelovi ide 600,-) Od akej sumy by bolo pre vas zaujimave nieco podobne? je to vobec dobry napad davat provizie za odporučenie? Pozn. Ceny su konkurencne, (tj. nie nadhodnotene o tie provizie ako v MLM.)
Odpovedať
200 eur za kazdych 250 eur. ospravedlnujem sa za hlupu odpoved. Ja ked pocujem "provizny system", tak mi hned napadne podomovy prdedaj, priamy marketing.... pyramidove hry.... Je toto vobec legalne? (basnicka otazka :) )
Odpovedať
@joxe takze ten, co bude chciet v stavebninach nakupit zaplati o to viac, kedze zakonite stavebniny kvoli tomu zdvihnu ceny?
Odpovedať
@gashtaan :) netusim. Ale cely tento "biznis" ze zozenm mi kupujuceho a ja ti dam zlavu mi je proti srsti :) Ja mam rad jasno - rad si hladam dodavatela na internete a takych, ktori nemaju transparetne ceny, takych rovno vyhadzujem. Vyslovene sa mi nepaci, ked chcu aby som si vyziadal cenovu ponuku.
Odpovedať
@joxe povodne som to ani nechcel napisat tebe, ale pytajucej sa :) no kazdopadne, najradsej mam, ked sa daju pozriet ceny na nete, objednat a hotovo... ale casto vyuzivam rozne dopytove portaly, co ako pises sa tebe vyslovene nepaci, ale dost penazi mi to uz usetrilo.
Odpovedať
Profilova fotka
@skorecova systém u nás funguje už dávno, tie diskuzie o murive na MS sú aj preto, že projektant má províziu za materiál, ktorý sa použije na stavbe.
Odpovedať
@jan45...no, len z toho ma proviziu projektant a nie stavitel. ja sama som projektantka, takze viem ako to samozrejme chodi. @gashtaan...nie , ceny sa nedvihnu, lebo ved to by tam predsa nik nekupil, ak by tam mala byt vyssia cena ako v inych stavebninach...dnes si predsa kazdy robi viac ponuk... a ked by bola vyssia o tu proviziu, tak si to vie spocitat a rozhoduje sa podla inych kriterii. toto je práve vtedy, ked su cenove rozdiely male az ziadne...ako faktor ktory by mal zavážiť. a preto robim tento miniprieskum...ze kolko je ta suma pri akej to je pre stavebnika zaujimave. (v tom rumunsku je to 200,- eur, u nas netusim).
Odpovedať
@skorecova celkom by ma zaujimalo, ako sa da vypocitat presna suma. V Rumunsku je to 200 eur. Marketing nie je tak exaktny. Presna suma je "co najviac". Ved dajte tak nizke ceny, aby ste pokryli svoju ponuku. Ja som tusil, ze sa nepyta niekto, kto ma vzdelanie v tej oblasti, pretoze ta otazka je uplne nezmyselna - respektive sa na nu neda zistit odpoved takymto "miniprieskumom" :)
Odpovedať
@joxe nemam vzdelanie v marketingu, to mas pravdu. len sa pohybujem v stavbarine a cez to som sa k tomu dostala. kazda odpoved sa ceni.
Odpovedať
@skorecova uprimne - drzim palce :). to, ze som ja skepticky, nic neznamena.
Odpovedať
@skorecova Podľa mňa je to čistý nezmysel :) Ono sa totiž v drvivej, drvivej, naozaj drvivej väčšine vyskytujú len 3 prípady ... 1. Je nejaký developer, ktorý kúpi nejaké pozemky (alebo pozemok) a na ňom postaví dom ... Postaví ho a následne ho predáva ... Kupci sa chodia pozerať na hotový dom, nemajú ako ovplyvniť aké materiáli boli na stavbe použité ... Buď zoberie, alebo nechá tak a zoberie niekto iný. 2. Bežný smrteľník chce dom, má alebo kúpi pozemok, vyberie si projekt a zoženie firmu, ktorá dom postaví na kľúč, tj vrátane všetkého stavebného materiálu, nič si nezháňa sám ... Opäť je tu nejaká stavebná firma, ktorá má svojho dodávateľa a provízia ich nezaujíma = zaujíma ich čo najlacnejšia cena, pretože čím nižšiu cenu si zoženú, tým väčší budú mať výsledný zisk. 3. Úplná alebo čiastková svojpomoc. V tomto prípade sa bežný smrteľník rozhodne, si dom postaviť sám, resp. stavia ho po častiach. Toto je pre bežného smrteľníka časovo náročné a tak si tento variant vyberá len vtedy, ak chce čo najviac ušetriť ... V tomto prípade si onen staviteľ (bežný smrtelník) zháňa materiál za čo najlacnejšiu cenu a jemu šuma prd, kam ho majster, ktorý mu stavia hrubú stavbu odporučil ... Ak ho materiál u Vás vyjde na 11685 Eur a niekde inde ho nájde za 11485 Eur, tak aj si to zoberie odtiaľ, kde je to lacnejšie ... Aj keď len o 200 Eur, nakoľko ak dostane rovnaký tovar za menej, nemá dôvod preplácať čo i len 1 Euro ... Preto si myslím, že Váš model je maximálne neefektívny a funkčný nebude ani náhodou :) A pre rozšírenie mojej odpovede :) Kupoval som do bytu záchod. Zavolal som pána "vodára" ktorý mal Geberit inštalovať, a ten mi povedal, nech idem do tej a tej predajne, nech sa odkážem naňho a dostanem zľavu. A tak som teda išiel, povedal som meno a bol mi ponúknutý daný Geberit za 186 Eur ... Následne som otvoril internet, trocha pogooglil a našiel som ho v BA za 164 Eur ... Samozrejme, že som zobral ten lacnejší, 22 Eur mi nikto zadarmo nedá :) Vy ako stavebná spoločnosť, v záujme zlepšenia predaja máte len dve možnosti : 1. Ísť s cenou na krv, minimalizovať maržu a snažiť sa byť najlacnejší v CORE produktoch. Tj napríklad v cene tehly, Ytongu, strešnej krytiny, betonovych tvárnic, cementu atď atď ... Proste vecí, ktoré si každý na stavbe "počíta" ... Na základe toho si môžete zvýšiť maržu na iné, doplnkové veci, ktoré sú k stavbe potrebné, ale ich cenu si zákazníci neporovnávajú ... Samozrejme, nedá sa to tak ľahko realizovať, ako som popísal, chce to prieskum trhu, prieskum toho čo najčastejšie od Vás zákazníci nakupujú, sortiment, atď ... 2. Odlíšiť sa od konkurencie a ponúknuť niečo naviac. Tj nebiť sa o najlacnejšie ceny, tvrdiť, že to nie je Vašim krédom, ale ponúknuť kopec doplnkových služieb, ktoré Vás odlíšia od konkurenciu. Od základov, ako doprava zdarma, možnosť vrátiť nepoužitý tovar napr do 90 dní, možnosť výmeni tovaru, bezplatné zapožičanie nejakých nástrojov / miešačky atd, bezplatné infolinka, predĺžená záruka, atď ... Opäť to chce len prieskum, čo ľudia požadujú a čo by ich potešilo :) Ak dokážete vytvoriť súbor takýchto "benefitov" máte výhodu, že sa stávate "neporovnateľný", tj potencionálny nákupca tovaru nevie tieto služby odceniť a nevie ich porovnať. Zistí maximálne, že na internete to zakúpi o toľko a toľko lacnejšie, avšak benefity navyše sa už odceniť nedajú alebo len veľmi ťažko a nepresne ... Opäť opakujem, pre obe varianty je potrebné, spraviť riadne prieskumy s naozaj relevantnými dátami :) Alebo sa na to vykašlite a fungujte ako doteraz :)
Odpovedať
@lubk0 dik za obsiahlu odpoved, vazim si ze si tomu venoval tolko casu... kazdopadne ma to byt mierene na tych co si zhanaju material sami. dnes su totiz tie rozdiely medzi firmami velmi male...tie veci co spominas ako bonusy (Od základov, ako doprava zdarma, možnosť vrátiť nepoužitý tovar napr do 90 dní, možnosť výmeni tovaru, bezplatné zapožičanie nejakých nástrojov / miešačky atd, bezplatné infolinka, predĺžená záruka, atď ... ) dnes dava tusim kazdy. a prave toto ma byt ta vec na odlisenie...ze aj ked si nakupil najlacnejsie ako si za danych okolnosti vedel, este ak vynalozis aktivitu navyse ako zakaznik..(tj. odporucis), tak dostanes hotovost ktoru mozes minut na co chces. presne moj prieskum smeruje k zisteniu co by ludi potesilo. vacsina hovori ze peniaze navyse...z toho vychadza ten system. vitam aj dalsie nazory.
Odpovedať
@skorecova No ale to nemá logiku :) Ako to má byť mierené na tých, čo si materiál zháňajú sami ? Veď províziu dostáva ten, čo odporučí a nie ten, čo nakupuje ,... Takže ako to môže byť mierené na tých, čo si zháňajú materiál sami ? Ak to má byť podmienené tým, že najskôr u Vás musím nakúpiť a potom môžem niekoho odporučiť, a následne za to dostanem bonus, tak to bude nefunkčné :) Naozaj, nefunkčné ... Navyše vyplácanie odmeny bude "náročné" ... Ak ja odporučím suseda Vojta, ten si od Vás nakúpi za 16 tis. Eur, kedy mi dáte tých 800 Eur ? Ak hneď, tak čo potom z variantou, že sused Vojto do 90 dní vráti napríklad polovicu tovaru za 8 tis. Eur ? Ak mi ich nedáte hneď, a budem musieť čakať ja neviem, ďalšie 3 mesiace, plus čas lež sa zo susedom Vojtom dohodnete a tovar mu dodáte, tak je to pre mňa ako koncového zákazníka opäť, nezaujímavé ... Radím Vám dobre. Ak chcete poskytovať navyše takúto zľavu, osobne by som skorej spravil systém zľavy za hromadný nákup. Napríklad za každých minutých 1000 Eur dostanete od Nás naspäť 50 Eur ... Jednoduché, primitívne, logické a nemusíte sa nadrapovať z vernostným systémom ... Pre zákazníka sú to peniaze hneď na ruku a nemusí čítať zložité podmienky ... Vie si vypočítať, že ak nakúpi za 20 tis. Eur, dostane na ruku 1000 Eur ... Jednoduché ... Tento systém však zákazníkov "nepriláka" resp. priláka ich minimálne :) Skorej bude podnecovať nakupujúcich zákazníkov k väčšiemu odberu aj to možno len tých jednoduchších ... Preto sa otvorene pýtam, nie je lepšie radšej ten systém "money back" rovno rozrátať do ceny samotného tovaru ? PS: Doplnkové služby, ktoré som menoval, sú len príkladové. Určite je ešte XYZ ďalších, ktoré sa neposkytujú a zákazníci by ich uvýtali ... PSS: Vy si musíte uvedomiť, že Vaši cieľový zákazníci sú rozpočtári (myslím tý, ktorý napr idú stavať dom) = ten kto sa raz na to dá, tak zháňa najlacnejšiu cenu, a nie vernostný klub či poukážky. Pretože viem, že akonáhle dostavá, tak skončil a stavať už možno v živote nebude ...
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@skorecova je to strata času...
Odpovedať
@skorecova dobryy den,chystam sa stavat a toto by ma zaujimalo...viete napisat konkretne o tom systeme? je to uz na slovensku spustene?
Odpovedať
@joxe nakoniec to ani nie je hlupa odpoved a podla chlapika co to chysta si docela blizko : ) @lubk0 dik za rozsiahlu odpoved, urcite na tie veci co spominas budu prihliadat.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?