Predĺžená záruka

V elektro ponúkajú predĺženú záruku . Oplatí sa to zobrať? Na ventilátor Rohson som nezobral a po dvoch rokoch a dvoch dňoch začal spomaľovať rýchlosť. Vlastne ešte som na nič nebral predĺženú záruku. Teraz chcem kupovať vysávač tak neviem. Záleží od značky. Značkové elektro a predávajú šmejdy . Mali by dať záruku na elektro tovar 3 roky.
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
Napríklad Lidl veci majú 3 roky a niektoré aj 5 rokov. Niektoré vyššie rady elektroniky mávajú predĺženú záruku od výrobcu. Ja mám na viacero spotrebičov predĺženú záruku na 5 rokov. Naposledy som si tento rok telku SONY vzal s 5 ročnou zárukou. Pre istotu. Treba si prečítať podmienky na predĺženú záruku.
Odpovedať
@juanex Dávajú predĺženú záruku ale za príplatok. Zadarmo nie.
Odpovedať
@jean2 tak je cas ventilator rozobrat, vymenit uhliky a zbrusit stator 🙂
Odpovedať
@juanex s tou predlzenou zarukou to nie len take easy peasy. Predlzena zaruka sa vacsinou vztahuje len na nejake suciastky, malokedy na cely vyrobok. A ta zaruka sa poskytuje na najspolahlivejsie veci, pri ktorych vyrobca ma istotu, ze na tom neprerobi. Na chladnicke napriklad kompresor, ale ked zacne unikat chladivo, co je pre chladnicky zo zapenenymi vyparnikmi konecna, tak na to sa predlzena zaruka nevztahuje. Na pracke motor, ale ked jej zblbne mozgovna, tak na to uz nie. Vymena mozgovne je castokrat polovica novej pracky.
Odpovedať
@shadowmilan ...alebo pripojiť na 2fázy a motor pobeží rýchlejšie :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@zita19 Nemas vobec pravdu, pred tym ako zacnes nieco podobne pustat do "eteru" si prosim ta over akym spôsobom v pripade opravy dochadza k financovaniu. Drvivá väčšina predĺžených záruk je kritá poisťovňou ktorá celú vec zastrešuje. To nie je to tom, že napríklad teraz Alza alebo Datart predajú produkt a k tomu predĺženú záruku napríklad 2+3 roky za 50€ doplatok. To neznamená, že predajca má z toho zisk 50€, to sa delí provízne a za ďalšie to čo zostáva poisťovni je stále v banku a táto investícia v prípade poruchy čaká na "likvidátora" AKA servisného technika ktorý posúdi či je zariadenie používané v súlade so záručnými podmienkami a na základe tohto dôjde zo strany poisťovne k povelu na opravu - náklady na opravu hradí poisťovňa, nie tvoj predajca. Bez ohľadu na to či ide o ventilátor alebo práčku, platí predĺžená záruka u mnohých predajcov na komplet na celý produkt - motor, remeň, zdroj, LCD panel, nabíjačku - môžem menovať donekonečna. Predĺžená záruka sa oplatí najmä u vecí ktoré sú používané tzv. daily a ich znehodnotenie / poškodenie by mohlo majiteľovi chýbať / ubrať mu na komforte. Samozrejme, že si nebudem dávať predĺženú záruku na 20€ sluchadlá, to sa mne osobne ani neoplatí reklamovať, ale práčka, sušička, umývačka riadu, klimatizácia - mobilná napr., trúba, TV ako spomenul hore Juanex - tam to má zmysel, pretože to nie je investícia za 20€. Ak sa jedná o nejaký lacný Rohnson ventilátor - drvivá väčšina produktov od tejto značky je z tých lacnejších - súper SENCOR napr., je to spotrebák. Rozhodni sa v každom prípade ty, či ti investícia do predĺženej záruky dáva zmysel, či chceš o 2-3 roky (rozumej po záruke) v prípade potreby opravovať zariadenie na svoje náklady - ak oprava MôŽE prevýšiť investíciu do predĺženej záruky, tak smelo do toho.
Odpovedať
My sme si raz priplatili za predlzenu zaruku na televizor, no len o jeden rok naviac a televizor uz ma 5 rokov a furt ide. Tazko povedat, ci sa to oplati alebo nie. Ak ju davaju zadarmo, tak jednoznacne treba brat ale ak si pytaju za to poplatok tak neviem, asi by som prehodnotil podla toho, kolko dany spotrebic stoji.
Odpovedať
@dominik_galaba takze poistovak rozhodne ci porucha bola sposobena vyrobnou vadou alebo je to z bezneho pouzivania. Takze vylagrovane lozisko na pracke moze oznacit za bezne opotrebenie a tak ci tak to platim ja. Ked rozdrapi sklo na rure, tiez je na jeho rozhodnuti, ci tu kopu crepov, co mu ukazem posudi ako vyrobnu vadu alebo mi povie, ze to je moja vina, lebo sklo ofukol studeny vzduch. Takze ja si nekupujem predzenu zaruku, ja si kupujem poistenie na opravy, ktore vobec nemusi vsetky opravy kryt.Tak ako si kupujem poistku domacnosti, kde niektore skody poistovna uhradi, na niektore nemam narok na poistne plnenie. Ako u kazdej poistky, matematika poistovnicstva nepusti, poistovna musi byt v zisku, takze viac menej je to zalezitost poctu pravdepodobnosti a subjektivneho nazoru poistovaka, ci sa mi oplati dokupit poistenie, ktore tak pekne pomenovali :-) Ale k mojej odpovedi. Predlzenu zaruku davaju aj niektori vyrobcovia. Bez toho aby si ju clovek specialne kupoval. Napriklad 5 rokov, ale len na motor, alebo na kompresor. Vsetky ostatne opravy si hradi majitel. A to je presne o tom, ze vyrobca da garanciu na tu najspolahlivejsiu cast vyrobku. U predchdzajucej chladnicky mi do roka popukali plasty na suflikoch, tak sme to reklamovali. Reklamaciu neuznali napriek tomu, ze aj mne aj im muselo byt jasne, ze konstrukcia a material nezodpovedaju podmienkam, v ktorych sa budu pouzivat. Ked som si zohnala nahradne sufliky, tak tie uz boli uplne inac riesene a vydrzali pokial chladnicka neumrela na unik chladiva v zapenenom vyparniku. Keby som trvala na svojom, dokazne bremeno by bolo na mne, ja by som si musela zaplatit znalecky posudok a s nim dokazovat obchodu (vyrobcovi), ze chyba je na jeho strane. Kto vie ako by to bolo s tymi suflikmi teraz, ak by som aj mala kupenu predlzenu zaruku. =-)
Odpovedať
Profilova fotka
raz som na nu pozeral, ked som kupoval chladnicku, no kedze mala predlzenu zaruku od vyrobcu na motor, nemal som to nejak za potreby. ono je fakt ze si za to priplatis, no nakoniec to uznaju tak, ze si proste vyrobok nespravne pouzival
Odpovedať
Profilova fotka
@zita19 tvoje rozhorčenie sa týka čoho ? Že si nepochopila fakt, že nie POISŤOVÁK / Likvidátor posudzuje stav zariadenia či je to v súlade s podmienkami výrobcu / podmienkami predĺženej záruky - najčastejšie aby nebolo mechanicky poškodené alebo poškodené nesprávnym používaním. Poisťovňa sa opiera o názor znaleckého posudku, ktorý je v tomto prípade AUTORIZOVANÉ SERVISNÉ STREDISKO. V takýchto prípadoch to predajca posiela do autorizáku na servis - platenú opravu vo vzťahu predajca - servis. Kde sa nacení oprava a tá sa pošle do poisťovne ktorá to preplatí. Či to bolo poškodené mechanicky alebo nesprávnym používaním posúdi najprv príjmací technik a následne detailnejší rozbor robí servisný technik.
Odpovedať
@dominik_galaba @zita19 má pravdu a ty no máš založené ružové okuliare a dosť veľké keď veríš na to že v dnešnej dobe sa autorizovaný servis postaví na stranu zákazníka vidím to len na sumách za náhradné diely do kelu moja posledná skúsenosť zháňania nového filtra do sušičky a kde som nakoniec objednala ? v CZ u whirpoolu keďže od nich filter a náhradná náplň s poštou vyšla lacnejšie ako u autorizovaného servisu v PP kde by som si musela ešte aj pol dňa dovolenky zobrať aby som si po to mohla prísť lebo páni robia len do 15tej a sobotu už vôbec, za kuriera vypýtajú 8e... okrem toho čítal si podmienky a drobné písmenká aspoň jednej takejto poistnej zmluvy na predĺženú záruku? pri poruche v predĺženej záruke sú 2 možnosti buď oprava (čo je zvyčajne nerentabilné teda aspoň pre nich a sa s tým naťahovať nebudú ) a potom finančná kompenzácia poistené na časovú hodnotu čo je amortizačné odrátavanie čiže pekne krásne odrátajú 1alebo 2 % z hodnoty nového za každý začatý mesiac používania čiže moc ti toho naspäť nevrátia teda ak budeš mať toľko šťastia že uznajú plnenie , ďalšia vec je tam výluka kde bežné opotrebovanie nieje predmetom záruky čo ty máš možnosť ťažko dokázať ak servis povie že nespadá pod záruku máš smolu ... do záruky nespadajú tesnenia a káble a príslušenstvo ako nabíjačky a podobné čiže suma sumárum máš zaplatené niečo čo ti plne môžu zamietnuť a netušíš či to do tých predplatených pár rokov vôbec využiješ ...
Odpovedať
Profilova fotka
@zuzanale prečo by ma to malo zaujímať keď mi v rámci predĺženej záruky v Alze opravili notebook bez toho aby som niečo platil za výmenu základnej dosky ? Mňa ako zákazníka v princípe nezaujíma ako s tým servis naloží pokiaľ mi produkt pošle na opravu alebo dobropis s amortizáciou. 🙂 Keby mi ten notebook neopravia a vystavia dobropis za tých 20 mesiacov čo bol po záruke ale krytý s predĺženou zárukou, tak mám v ruke 780€ za 4 ročný notebook - čo sa mi v živote nepodarí po 4 rokoch predať na bazári / inzercii ako jazdenku. Detto práčka sučička, umývačka .... problém je v ľuďoch, nie produktoch. Vidíte "predĺžená záruka" a už je zle, klamstvo - lož - vytiahnuť peniaze zo zákazníka 😄
Odpovedať
Článok sa načítava...
@zuzanale akože sorry, hráš to na fakt, že poznáš všetky poistné podmienky predĺžených záruk, aké obchody ponúkajú ... Napríklad, ALZA - ak ti výrobok nevedia opraviť, dodá buď nový tovar alebo vystavia dobropis na plnú sumu, za čo si zariadenie kupovala a áno, kamoš už túto záruku od nich využil a všetko prebehlo bez najmenších problémov ...
Odpovedať
@lubk0 @dominik_galaba ak to majú alzaci v podmienkach ok u nich nenakupujem tak neviem,ale pozri si taký datart či inde podmienky plnenia je to na 90% to isté ...
Odpovedať
predĺžená záruka je dosť ojebabračka. Nie je to záruka ale poistenie 😄 televízor LG dali sme si toto predĺženie "záruky". Teraz sa na telke pokazil wifi modul, dosť podstatne na smart TV. Reklamácia trvala neuveriteľné 3 mesiace, komunikácia katastrofa, žiadne páky na nich neplatili, lebo sa nejednalo o reklamáciu ale o opravu v rámci poistenia. Lepšie je zaplatiť si poistenie proti poškodeniu a každých 5 rokov spotrebič poškodiť 😄
Odpovedať
@jean2 k téme To máte ako na potvoru, ja tomu hovorím lotéria :D Keď som zariaďoval prvý byt ako 25 ročný "chalan" a neboli peniaze navyše, všetky spotrebiče v kuchyni boli v podstate základ od IKEA ktoré mali záruku 5 rokov, najlacnejšia telka určeného rozmeru a najlacnejšia práčka (whirlpool za 200 Eur ) ... Za 5 rokov sa nepokazilo nič, okrem toho, že tieklo tesnenie na umývačke pod dvierkami, stačilo ho vytiahnuť, očistiť a dať naspäť, ani opravára som nevolal ... Byt sa predal a teraz po cca 3 rokoch išiel na prenájom a všetky spotrebiče idú a fungujú ďalej (tj majú cez 8 rokov, servis žiadny) ... Do domu už som toľko nešetril a po skúsenostiach, som si predĺženú záruku nedal ... Umývačku, keďže s tou jedinou som mal problém (aj keď malý) sme kúpili rovno Bosch ... Presne 2 roky a 1 mesiac, prestala ohrievať teplú vodu a nové tepelné čerpadlo s výmenou ma stálo cca 125 Eur ... A popritom mi kvapká už 2-3 mesiace s práčky whirlpool (pomerne vysoká rada, v dobe kúpi sa predávala za 460-480 Eur) a treba tam nové teleso násypky na prací prach - tam nechám asi 80 Eur ... Pri mojom šťastí, ak sa poistím, tak by sa nič nepokazilo :D :D
Odpovedať
@dominik_galaba ake rozhorcenie? Ked ti niekto oponuje hned musi byt rozhorceny? Likvidator zastupuje koho? Poistovnu. Teda v prenesenom vyzname je to poistovak. A ako taky ma evidentny podiel aby jeho zamestnavatel bol v zisku, takze jeho objektivita je dost sporna. Autorizovany servis zastupuje koho? Vyrobcu. A ako taky haji zisk a zaujmy vyrobcu. Kto v tomto vztahu zastupuje zakaznika a haji jeho prava a zaujmy? A nemusis mi do podrobna popisovat reklamacny proces. Mala som tu cest u jedneho vyrobcu spracovavat aj cast reklamacnej agendy. Tak viem presne ake tazke to mali nasi reklamacni technici. Z jedne strany na nich tlacil nespokojny zakaznik, z druhej strany zamestnavatel ich tlacil do znizovania nakladov. Ku kazdej jednej museli exaktne dokazati, ze reklamaciu uznali opravnene. Kazdu jednu neuznanu museli exaktne vyargumentovat preco ju neuznali. Tych reklamacnych protokolov mi preslo za tie roky celkom dost
Odpovedať
Profilova fotka
@zita19 nekupujem veci pre to, aby som sa bal či sa pokazí alebo budem na vážkach či je technik ktorý opravuje moju vec proklientsky alebo prozamestnavatelsky nastaveny. Samozrejme ze je poistovna nastavena tak aby generovala zisk, ale vieme ze nie je mozne vsetko nepreplatit. Ale nekupujem veci aby som predpokladal, že sa pokazia po zaruke. Je to len moja istota a je to moj "hazard" ci tie peniaze niekedy zhodnotim alebo budem pocas predlzenej zaruky tazit z dobreho pocitu ze som "v suchu" lebo mam zaruku navyše.
Odpovedať
@dominik_galaba s tebou skoda debatit...
Odpovedať
Profilova fotka
@zita19 čo je škoda debatiť ? 😄 kúpim za liter kávovar s dvojročnou zárukou a budem somár keď si nekúpim predĺženú záruku (napr. 2+3 roky) za povedzme 150€. Kúpili sme kuchynského robota ETA Gustus za 400€ a má 5 ročnú záruku na motor od výrobcu - vôbec ma to nezaujíma, ten motor s tymi prevodmi vydrží aj 10 rokov... predĺžená záruka proste nie je pre teba, tým to hasne. @lubk0 si to musíš preklopiť tak, že keď kúpiš predĺženú tak sa ti nepokazí, ale keď sa nepokazí tak je to dobre nie ? Je to lotéria / riziko... investovanie do zariadenia. Samozrejme každý je rád, keď dôjde k poruche a má to v záruke alebo v predĺženej, a sú aj tí ktorí majú predĺženú záruku a zariadenie sa nepokazí ani počas predĺženej záruky. A potom sú tí, ktorí kúpia predĺženú záruku, nepokazí sa to a potom len p!čujú. Tak potom načo kupuje niekto zariadenie u ktorého predpokladá, že sa pokazí a kúpi na to predĺženú záruku ? Nelogické ... inak s tymi lacnými vecami máš pravdu, to je paradox. 🙂
Odpovedať
Odkedy sa mi televizor Samsung pokazil asi 2 mesiace po 2r klasickej zaruke, tak ak mozem, tak si stale davam predlzenie zaruky na minimalne +1rok na elektro spotrebice 🙂
Odpovedať
Vsetko je to o cene treba si zratat ci sa to nakoniec aj oplati alebo nie. Vmnohych pripadoch hej, onokedy zas spotrebic vydrzi aj cez predlzenu zaruku a tak je to k nicomu
Odpovedať
Profilova fotka
@mambo11 a toto je to, keď zaplatim predlžku a nepokazi sa tak som skepticky a plujem kade tade ked zaplatis a pokazi sa po 2 rokoch, tak je to super ... LOTO. @atak77 +1 rok zaruky je vždy to najekonomickejšie riešenie. V dnešnej dobe kedy je skoro všetko spotrebný materiál.
Odpovedať
@dominik_galaba ja plujem kade tade? To, ze nesuhlasim s tvojim postojom k predlzenej zaruke, to este neznamena, ze ta opluvam. Aspon, na rozdiel od teba, negeneralizujem, ze ti co ju nekupia su mechom trafeni. Mam na vec iny nazor. Pokusala som sa ho vysvetlit, lenze ty si ako Gottwaldovo dieta. Kto nejde s nami, je proti nam. Ak uznam, ze sa mi predlzena zaruka (teda poistka na niekore opravy) oplati, tak si ju kupim. Zatial som ju nepotrebovala. Neviem, mozno som az natolko blba, ze mam stastie na veci, ktore sa nekazia (ak by to setrilo moju penazenku, rada aj blba ostanem).
Odpovedať
Profilova fotka
@zita19 stále to isté. Nevadí ešte raz. Každý podľa svojich skúseností - to, že máš "šťastie" na kvalitné veci je super. Z vlastnej skúsenosti predpokladáš, že predĺženú záruku nepotrebuješ. Veď to je super.
Odpovedať
@dominik_galaba ano, zatial som nemala potrebu ju kupovat. Najblizsie sa chystam kupovat telku. Mozno v horizonte, rok, dva. Vtedy zvazim, ci mi ju treba, ci nie. Nedavno som kupovala zehlicku, k tej mi predlzenu zaruku nebolo treba, lebo ked zdochne o dva roky, tak ju zbalim a odnesiem do Datartu a vyzdvihnem si novu. Este som kupila tlaciaren, pri tom kolko stala a kolko ja tlacim, tiez som nemala pocit, ze jedine co mi k nej chyba je predlzena zaruka. Kebyze mi zadochol notas, tak tam pre novy stoji za zvazenie ci kupit, ci nekupit poistku na opravy, aku a za kolko
Odpovedať
@shadowmilan Ten motor sa nedá ani rozobrať. Ventilátor je otočený hore 20° a spomaľuje otáčky. Keď ho otočím dole do zeme 20° tak sa točí dobre. Niekedy sa neroztočí pri stlačení 1 ,ani pri 2 ,až pri 3 sa roztočí. Čo je na vine? Ložiská alebo uhlíky ako píšeš?
Odpovedať
@jean2 V značkových predajniach by mali predávať kvalitné veci a nie šmejdy čo sa pokazia hneď po dvoch rokoch. EU by mala zariadiť záruku 5 rokov na elektroniku. Kupoval som počítač a predĺžená záruka bola do 50eur. Nevzal som ju. 50eur stojí rovno oprava počítača. Ten predošlý HP sa mi pokazil po šiestich rokoch . Teraz mám Asus. Dúfam že vydrží 4roky.
Odpovedať
@jean2 a to kde stoji oprava 50e ? vacsinou je to cena len diagnostiky 😄 ktoru ti sice mozno odpocitaju, ale samotne diely napr. na notebooky su az - doska s procesorom 😄 a to take ceny ze na bazosi rovnaky model stoji 1/3 nez samotna doska ...
Odpovedať
@shadowmilan Diagnostika 20eur a niekde berú aj bez tých 20eur. Vyčistenie, nešiel od prehriatia ,opravili to za 50eur. Doska odišla po 6. rokoch . Chceli za výmenu 350eur,radšej som kúpil nový za 400eur a je 2x modernejší ako ten starý .
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?