Merkury market - nedajte sa a dožadujte sa svojich práv

Profilova fotka
Chcem sa s vami podeliť o skúsenosť z dnešnej návštevy MM. Hlavne sa nedajte uchlácholiť rečami nejakého predavača, prípadne vedúceho oddelenia, alebo vedúceho prevádzky. Občan má svoje práva a je len na ňom, aby sa ich domáhal. Viem, že nie každý má na to nervy a preto to predčasne vzdá. Teraz k veci, o čo išlo. Suseda si pred 6-timi týždňami objednala dve kuchynské linky. To bolo tiež také divné... Najprv som volal do MM Levice, že by sme mali záujem o konkrétnu kuchynskú linku, ale že potrebujeme dve rovnaké, či ich majú. Pani zisťovala a povedala, že majú. Sadli sme do auta a o pol hodinu sme boli v MM v Leviciach, kde nám povedali, že majú dve, ale jedna je výstavná a tú nám predať nemôžu. Tak sme si museli objednať, zložili sme zálohu 170€ a bolo nám povedané, že v priebehu 3 - 6 týždňov linky prídu a dajú nám telefonicky vedieť. Keďže v nedeľu uplynulo 6 týždňov a nikto susede nič neoznámil, tak zavolala do MM Levice a tam jej povedali, že jej kuchynské linky sú už dva týždne na sklade. :-( Dnes sme sa teda vybrali do MM Levice s tým, že kuchynské linky vyplatíme a zariadíme si odvoz. Nakoľko jedna kuchynská linky bola môj vianočný dar, tak sme sa dohodli, že ich zaplatíme tak, že zo 598€ čo bola celková suma dvoch liniek sa odráta záloha 170€, ja zaplatím 300€ kartou a suseda doplatí zvyšok v hotovosti. Ale tu nastal problém... Pokladníčka v MM povedala, že u nich sa to tak nedá, lebo ona musí najprv zálohu vrátiť a potom vypísať novú faktúru a tá sa musí zaplatiť buď celá v hotovosti, alebo celá kartou. Dokonca mi ukázala na pokladni nejaký nalepený papier, že platba sa nedá realizovať čiastkovo - teda kombinovať hotovosť a platbu kartou. Ja som si trval na svojom, že budem platiť polovicu kartou a polovicu v hotovosti - predavačka zase na svojom, že sa to nedá. Tak som ju požiadal, aby mi zavolala vedúceho prevádzky. Došiel nejaký mlaďas, maximálne 25 ročný a keď mu pokladníčka povedala o čo sa jedná, dosť arogantne povedal, že či som nepočul čo mi povedala pokladníčka, že inak sa to nedá. Keď som chcel vysvetlenie že prečo, tak mi povedal, že je to tak a nemieni sa so mnou o tom baviť. Opýtal som sa ho teda, či je on vedúci prevádzka, načo mi povedal že nie. Hovorím pokladníčke, že som chcel hovoriť s vedúcim prevádzky a nie s nejakým šašom, ktorý ani nevie o čo sa jedná. Asi po desiatich minútach došiel vedúci prevádzky. A zase tá istá pesnička, že sa to nedá. Na to mu hovorím, že som dvadsať rokov robil v obchode a teda ma nebude presviedčať o tom, ako môže zákazník tovar zaplatiť. Horím mu - máte dve možnosti - buď zaplatím polovicu kartou a polovicu v hotovosti, alebo rozdelíte objednávku na dve samostatné faktúry a jedna sa zaplatí v hotovosti - druhá kartou. On zase na to, že to jedna objednávka na dve linky a tá sa nedá rozdeliť na dve. Hovorím akože sa nedá? Jednoducho ju stornujete a je zrušená. To je záväzná objednávka a tá sa stronovať nedá. Toto mi reku nehovorte ani zo žartu. Keď sa ja teraz rozhodnem, že tie linky nezoberiem, tak musíte objednávku stornovať tak či tak. A on nato, že áno... ale zálohu 170€ čo ste platili vám nevrátime - tá prepadne. Hovorím, tak nato by som sa pozrel... záloha je vratná a ste povinný mi ju vrátiť. Na to som mu povedal, že nemám o ich kuchynské linky záujem a že objednávku ruším a žiadam vrátiť zálohu. Po asi desiatich munútach telefonovania asi na tri rôzne čísla objednávku stornoval a vrátil susede 170€, ktoré zaplatila ako zálohu. Keď tento proces prebehol, tak si myslel, že sa nás už zbavil. Lenže ako pokladníčka vrátila zálohu, tak suseda požiadala, že má záujem o kúpu jednej kuchynskej linky. Keď ju zaplatila v hotovosti, tak som ja povedal, že mám záujem o druhú kuchynskú linku a že ju zaplatím kartou. Odrazu všetko išlo a všetko fungovalo. :-) Takže po tejto skúsenosti a nielen v MM Levice, ale všade - domáhať sa svojich práv a nedať sa odbiť nejakým zamestnancom, ktorý je "vyškolený" svojim nadriadeným...
Odpovedať
@jamk1 to je dobreeeeeee :-)
Odpovedať
A co z toho vyplyva? Nelez do obchodu bez penez :-D
Odpovedať
@jamk1 najhorší obchod kde som v živote bol a nikdy viac tam nevkročím. Aby som čakal na niekoho kto mi dá lístok na zaplatenie a potom vystal radu pri pokladní a znova z bločkom čakal na predávača kým sa uvolní a tovar mi odovzdá. Nehovoriac o tom že keď človek chce vrátiť niečo peniaze mu nechcu vrátiť len vymeniť za iný tovar. Take prozakaznícke. Katastrofa. Vždy som sa bavil, na odkazoch typu nesadať na sedačky pozor na Vaše deti a podobne dristy. Ako si mám kúit sedačku, keď si na ňu nemôžem sadnúť ??? Celé zle. Viac tam nevkročím a áno máte pravdu treba sa dožadovať a neustúpiť.
Odpovedať
Profilova fotka
@jamk1 Z hľadiska tretej osoby nezainteresovanej do problematiky sa mi zdá, že si sa zbytočne upäl na svoju predstavu o procese, ktorá sa mi zdá nepodstatná ... Horšie by bolo, keby si riešil nedostatok v kvalite tovaru. Dúfam, že ťa to nečaká ...
Odpovedať
nebolo jednoduchsie zaplatit vsetko kartou, suseda by vam dala 300€ a odchadzali by ste po 5 minutach namiesto pol hodiny :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@laco17 Na šťastie som ešte s tovarom kúpeným v MM problém nemal. To práve v bývalom Baumaxe bolo stále treba niečo riešiť. Vymenili tovar bez problému o to nejde, len to neustále chodenie kvôli reklamácii bolo trochu na nervy. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@rkorba To platí pre krčmu a nie pre obchod. :-D :-D :-D
Odpovedať
tak ja s nimi nemám také skúsenosti... nakupovala som tam viackrát a vždy OK... ak som si chcela doma pozrieť, či sa mi koberec farebne hodí, bezproblémov mi ho zapožičali oproti peniazom a potom mi ich vrátili... ak som niečo reklamovala, tak to tiež išlo... takže podľa mňa, všetko je len o ľuďoch i ch ochote... :) a súhlas s @manilla ... jednoduché a efektné, netreba vždy všetko hrotiť.... treba nájsť najjednoduchšie riešenie....
Odpovedať
Jednym riesenim problemu je nenavstevovat taketo "obchody" ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@stokibb Určite máš v niečom pravdu, ale zase sa treba rozhodnúť, čo tam ideš kúpiť. Ja som kupoval veľakrát dlažbu, laminátové podlahy a samitu a skutočne som problém nemal. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@zarrinka To práve nie je riešenie. Treba aj takýmto predavačom ukázať, že zákazník som tu ja a tancovať sa bude tak, ako budem pískať ja a nie arogantný obchodník. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@manilla Bolo by jednoduchšie, len ja mám nastavený na karte denný limit 500€ Takže 600€ sa zaplatiť kartou nedalo. :-)
Odpovedať
Článok sa načítava...
@jamk1 ale to tiež vyznelo arogantne... troška vzájomného rešpektu by nezaškodilo... :)
Odpovedať
@jamk1 Predavac je tam viazany presnym postupom, ktory je vela krat uplne od veci a ako sa spominalo vyssie aj max "pro klientsky". Maju svoje pravidla ktore sa vymykaju normalnemu fungovaniu a potom nastavaju taketo situacie. V dnesnej dobe ked je ponuka trhu obrovska, dobrovolne si zvysovat tlak sa mi zda uplne zbytocne ;-)
Odpovedať
silnejsi pes jexx :-)
Odpovedať
@jamk1 Väčšie kktovo ako merkury na tejto planéte neexistuje. Ja som tam bol 2x, a viackrát už nepôjdem :-D Kupovali sme tam smetiak na WC, hore si vyberieme, zobral som ho pod pazuchy že ho idem vyplatiť. Pri kase mi hovorí že to musím mať nejaký lístok. 10 minút som hladal človeka čo mi napíše kód na papierik. Napíše mi kód, idem do kasy, ale že nie, to treba zaplatiť dole. Tak som si sadol na gauč, žene hovorím že keď to bude mať vybavené, nech mi zakričí. Už ideme platiť, keď kôš za 5€ stojí zrazu 15€. Vtedy som pochopil týpka čo tam ziapal na niekoho pri žiarovkách, že tam behá hore dole jak šašo, lebo už aj mne rupli nervy. Vysvitlo že ten chlapík opísal zlý kód, aj keď som mu prstom klepal po tom smetiaku čo som chcel (taký krpatý 3litrový), opísal kód z nejakého kuchynského 25litrového. Výhoda je tá že keď som tam začal kričať, tak mi zrazu pridelili pracovníka ktorý tam behal s nami, nech čím skôr vypadneme. Ani tí zamestnanci nie sú z toho systému nadšení, že toto je tam uplne bežné, takže sú už zvyknutí :-P
Odpovedať
Profilova fotka
Problém je v tom, že drvivá väčšina zamestnancov takýchto obchodov nie sú "kvalifikovaná pracovná sila", sú zaškolení, ale hlbšie problematiku neovládajú. Jasne, sú tam aj výnimky. Ja som zatiaľ v MM mala šťastie :-) Aj keď niekedy tam naozaj treba mať pevné nervy a dosť času :-) Ale keďže tam pracujú ľudia, nie stroje, nič nezvyklé... žiaľ :-|
Odpovedať
by ma nenapadlo, že s tým môže mať niekto problém. ako predsa by malo byť najdôležitejšie, že sa to zaplatí nie? ako občas sa v tomto obchode zastavíme, no budem si na tieto veci dávať asi väčší pozor
Odpovedať
Profilova fotka
@zarrinka u nešlo o zvyšovanie tleku. A už vôbec nie z mojej strany. Robil som roky v obchode, viem čo sú moje práva a tak isto poznám povinnosti predajcu. Ak zistím, že predajca chce za každú cenu jednať za hranicami jeho kompetencií, tak sa ozvem . A času mám dosť, som na dôchodku, tak sa nikam neponáhľam. :-D :-D :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@fefe123 Tiež som si myslel, že prečo predajca nerešpektuje moje práva. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
Mocne teda, nuz no tak to chodi bohuzial, ale podstatne je, ze to dopadlo, tak ako malo ;-)
Odpovedať
Podobne nay zarzervoval som si telefon nech dojde na predajnu a pridem si ho kupit osobne cash, dali mi blocek s fakturov ci uz neviem co to bolo na meno, hovorim ja tam nechem moje meno berem to na firmu dal som si ho len naskladnit ku vam ze si hopridem vyplatit. Oni ze to sa neda ze musim mat taky doklad na moje meno ze to je v podstate ako eshop.. uz si nepamatam presne,. Hovorim dobre ak je to eshop mozem tovart vratit bez udania dvovodu a ten tovar ostane u vas? Ona ze hej tak som vratil vratili peniaze a povedal som ze si ho teraz znova kupujem cash - nebol problem.
Odpovedať
my sme mali tiez negativnu skusenost s merkury pri vrateni tovaru. Chceli sme, ze vratime a kupime nieco vo vyssej hodnote. No pred tym nam doma murar odtrhol karton z toho tovaru, tak kvoli tomu nam to nezreklamovali, kricali tam po nas, (mali stastie, ze som mal dobry den a moc si to tak nebral..) pritom tovar nebol vobec pouzity , len otvoreny ..to sa nam stalo v Trencine. Ked sme sa na to pytali v Merkure v Ziline tak nam pan povedal, ze nam to tam mali zreklamovat.
Odpovedať
Pridavam skusenost s Okay elektro. Cez eshop som si vyhliadol nejaky produkt, tusim BR prehravac, bol v akcii alebo daco take. Prisiel som na predajnu na Zlatych Pieskoch/BA, ze chcem ten prehravac. No problem, hned sli po neho do skladu a ja som zatial chodil po predajni, az som ten prehravac nasiel aj v regali. Bol za inu, neakciovu cenu. Ked dosiel predavac s krabicou, tak som sa opytal, ze ci nezabudli zmenit cenovku, ze ma byt v akcii. Jeho odpoved, ze v akcii nieje, ze v akcii ju ma len eshop. Chvilu som sa s nim dohadoval a ze nic sa s tym neda. Tak som cez mobil spravil v eshope objednavku s tym ze chcem odber na tej predajni a siel zatial nakupit do Tesca. Po nakupe v Tescu som sa zastavil v predajni a prebral objednavku z eshopu za akciovu cenu. Zo skladu mi to vydaval ten isty predavac, tu istu krabicu. Na konci som sa ho spytal, ze ci si nepripada ako blbec..
Odpovedať
Profilova fotka
@cache Toto tiež poznám a tiež konkrétne z Okay. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
:-D ja som v obi zazila, ze mi chlapci nechceli odrezat 4 policky. Ze to mam viac ako 5 rezov a ze to si musim objednat a budem to mat o 2 tyzdne. A tak som im vysvetlila, ze to nebude viac ako 5 rezov a oni ze ako to viem. Isla som sa opyta na ich mena na informacie, ze napisem staznost. Vratila som sa k pultu a vravim,z e chcem 2 policky. To uz tam bol akoze veduci a ze nemozu rezat viac ako 5 rezov, lebo ich to ohrozuje na zdravi :-D Odrezal mi 2 policky. Presla soms a kupit farbu, vratila k pultu a vravim, ze chcem 2 policky. Odrezal so zatatymi zubami a ja mu vravim, ze ci to neslo bez toho, aby sa rozculil aj on aj ja. A to mi ukazovali sanon plny objednavok, tkore musia narezat, ale ze nemaju material. No ak to budu rezat tak,z e 5 rezov a potom prestavka 1 den, tak to bude trvaaaat. Ale tyzden predtym mi v pohode odrezal iny zamestnanec 4 policky. Je to o ludoch. ALe v MM ked som kupovala, tak mi tiez skor vratili zalohu a potom som cele zaplatila kartou. Netusim, aky s tym mozu mat problem, ale maju. Aj uctovnicky maju stale nejake problemy s auditrmi. Nevies, ako ich kto dodrga, lebo musi potom spravit klik mysou navyse.
Odpovedať
Profilova fotka
@dzonyby Netreba sa nechať vytočiť a trvať na svojom. Reklamujem tovar, nie obal. Obal nie je pri reklamácii zákazník povinný mať. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@sissik A tu by som zase vedel opísať rozdiel medzi OBI na Slovensku a OBI v Rakúsku. Ak potrebujem v OBI v Rakúsku OSB dosku rozmeru 80cm x 60cm hrúbky 22mm, prídem do oddelenia, kde pracovník donesie OSB dosku, odreže mnou požadovaný rozmer, napíše ho na papierik a ja pri pokladni zaplatím len ten kus, ktorý som si dal odrezať a samozrejme rezanie je zadarmo. Ak potrebujem ten istý kus OSB dosky 80cm x 60cm hrúbky 22mm v OBI na Slovensku, prídem k pracovníkovi, čo robí prírezy a ten ma pošle, že si mám v predajni vybrať dosku, doniesť ju a on mi ten kus odreže. Ale nie teraz - prídete zajtra. Som v Nitre a bývam pri Novej Bani hovorím. A on na to, že nevie čo skôr, koľko má roboty a nedá sa, či on má robiť nadčas a on tu nie je otrok a vôbec za tie peniaze on sa na to môže vykašľať.... Siahnem do vrecka, vyberiem 5€ a už je aj zapnutá píla, doska na stojane a už sa reže mnou požadovaný rozmer. Lenže... mám odrezanú OSB dosku rozmeru 80cm x 60cm, ale zaplatiť musím celú dosku, bez ohľadu na to, že ju nepotrebujem a ani nikoho nezaujíma, ako ten zvyšok odveziem, lebo som prišiel nakupovať s osobným autom. Tak nechám spraviť ešte tri rezy a rozrežem nepotrebný kus dosky tak, aby sa mi zmestil do auta... Toť malý rozdiel v prístupe k zákazníkovi v tom istom obchodnom reťazci, len v inom štáte EÚ... :-p :-p :-p
Odpovedať
@cache ale tak to funguje aj inde, nielen v Okay. Mne tak spravila pred Vianocami pani cenu v kníhkupectve. Ich cena bola vyššia, ako tá e-shopová. Bola našťastie ochotná z vlastnej iniciatívy zadať objednávku cez e-shop a rovno mi ju tak predať.
Odpovedať
@jamk1 :-D nemám slov!
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?