Elektrocenntrala-nehadze iskru

Mam po zime problem nastartovat centralu, problem je, ze nehadze iskru. Fajka a sviecka je dobra. Ak rozpojim kablik co je oznaceny cervenou sipkou, tak centralu nastartujem, ak ho zapojim tak zhasne. Olej je naliaty, tak ten hladinomer neviem ci je dobry. V com moze byt chyba?
Odpovedať
1
2
@originalx Máš tam snímač oleja-plavák je vnútri motora a ten sa zvykne zaseknúť a keď rozpojíš ten káblík tak sa stroj rozbehne lebo nemá info že je plavák zaseknutý ;-) ..Veľa prípadov je takých, ale teraz už robia centrály bez toho snímača, lebo došli na to že je to poruchové..Môže to spôsobiť starý olej že sa plavák zasekne a urobí to čo aj Tebe. Nechaj to tak, len sleduj stav oleja a treba meniť olej ako predpisuje výrobca, alebo raz ročne.. :-D
Odpovedať
@originalx Ešte mi napadlo, že to spôsobil aj hustý olej /podchladený motor/ a po čase sa to upraví, ale nie je to pravidlo..Vyskúšaj to keď bude motor v prevádzkovej teplote... 8-)
Odpovedať
@technik007 5 rokov som olej nemenil az minuly rok a dal som tam aky som mal 5w30, namiesto 15w40 a na jesen mi to urobilo raz, ze som nemohol nastartovat a na druhy den uz isla normalne a teraz po zime co bola v dielni som ju chcel nastartovat a neisla, tak som dolial olej a nic, az po rozpojeni kablika chytila. Neda sa opravit ten hladinomer?
Odpovedať
@technik007 mam vymenit olej za taky aky je predpisany 15w40? Ked bude hustejsi, tak plavak bude ukazovat hladinu a pojde to?
Odpovedať
@originalx olej je stavaný na určitú záťaž a teploty. Každý sa chová inak a tak daj či je predpísané. Nemusí správne mazať a môže sa prehrievať a hocijaké iné veci. Netreba vymýšľať nové veci. Výrobca má stanovenú hustotu daj ju tam 🙂
Odpovedať
@spikerhc 5W30 je sinteticky a urcite kvalitnejsi ako mineralny 15w40, to motoru neuskodi, len mi ide o to ci to ma suvis tym senzorom hladiny oleja, lebo potom to ukazuje, ze je malo oleja a nehadze iskru.
Odpovedať
@originalx no ja neviem. S motormi pracujem celkom dlho a nemám pocit že by sme do motorov ktoré bežia v jedných otáčkach bez nejakých špičiek alebo obrovskej zaťaží používali syntetické oleje. Pracujem s generátormi ktoré majú 600koni a nedávame do nich syntetiku ale čistý minerál. A čo 250-500 hodín to meníme.
Odpovedať
@spikerhc takze ho mam vymenit za mineralny? Ta centrala je uz 10x zaplatena a nema hodnotu a ak sa rosype, tak uz aj tak dost vydrzala. No skusim to tam naliat, tych par € ma nezabije, len ci to pomoze tomu senzoru.
Odpovedať
@originalx Písal som Ti vyššie ako s tým snímačom oleja..Olej 15W40 aj ja dávam do všetkých strojov čo mám na záhrade /WAP,centrále, kosačka,drvička konárov/..Čo sa týka toho snímača výšky hladiny oleja, ako som písal je vnútri v motore-ak by si ho chcel vymeniť tak musíš demontovať odzadu káble,dať dole držiak uhlíkov, potom AVR, zadné víko,potom stator, rotor a demontovať komplet víko motora a dostaneš sa k snímaču oleja..Ak si nemenil olej tak je znečistený poriadne a urobil by som preplach /bez spustenia motora/ olej redší-potrebuješ na jedno použitie cca 4,5-5dc..Ale ho zmiešaj s benzínom nalej ho pár krát s motorom "pohrkaj" a toto opakuj 2-3krát a potom už nalej čistý olej a naštartuj..Buď sa to zlepší, alebo snímač je úplne zlý nebude snímať vyšku hladiny oleja..Olej tam musí byť presne toľko že kde máš nalievacie hrdlo tak ak mierne ho nakloníš k sebe, musí začať vytekať olej..Niekde majú centrále obsah 4-5dc oleja..Závisí od veľkosti stroja..U Teba to bude okolo 5dc.. ;-) Urob to tak ako som Ti písal, nechaj bežať centrálu pár hodín a skús napojiť ten káblik po tých výplachoch...Ak sa zastaví tak to nechaj tak a pracuj bez snímača..Len kontroluj olej..Keď si mal nízky stav hladiny-zaseknutý snímač nehodí iskru-nenaštartuješ.. ;-)
Odpovedať
@technik007 dakujem. Este jedna vec, povolil som ten snimac, som myslel, ze ho vytiahnem, no zistil som, ze to takto nepojde a tak som ho zatiahol naspät. Neviem ako vyzera vo vnutri, ci tam je plavak, alebo len senzor. Nemohol som ho pootocit trochu a ten plavak by potom neukazoval? Zajtra sa s tym pohram.
Odpovedať
@originalx Plavák žiadny Tebe ani na inej centrále NEUKAZUJE stav-hladiny oleja..Plavák je vnútri zvonka je iba prechodka na kábel..Ten plavák nie je dôležitý-je dôležité kontrolovať stav oleja a bez toho budeš existovať-ak Ťa trápi ;-( že Ti nefunguje tak rozober celé ako som Ti popisoval a pohraj sa s ním..Ak si nemal rozobraté tak máš možnosť zalomiť nejaké skrutky a máš vymaľované!!!!! Možné je i to že máš rozpadnutý celý snímač v motore..Stojí Ti to za to aby si rozoberal celú centrálu kvôli snímaču??? Ten slúži na to že keď je málo oleja tak zastaví stroj... :-| Ja ho nemám na nechýba mi :-D :-D
Odpovedať
Článok sa načítava...
@originalx "5 rokov som olej nemenil az minuly rok a dal som tam aky som mal 5w30," Napíš kľudne výrobcovi centrály,že koľko vydržala bez výmeny oleja, bude to mať ako výdrž výrobku :-x x-) @juvilon..Potom sa ľudia čudujú že začne podozrivo motor dymiť pri prevádzke alebo čudne klepe motor.. ;-( Vôbec by som sa nedivil ak by sa zadrel motor.. :-) Mám kamaráta čo kúpil jap. auto dozadu cca 15-18rokov a prišiel za mnou či neviem nastaviť karburátor...Skoro mi vypadli oči ]-( ..Nastaviť karburátor na jap. aute?? Prišiel že mu trhá motor na 5. rýchlostnom stupni..Pýtal som sa ho či menil sviečky odkedy kúpil vozidlo..Majiteľom bol už bol 6.rok...Tak mi povedal že ich čistil drôtenou kefou.. Nedalo mi to a tak som vybral prvú sviečku ktorá bola "zodratá"že stredný izolátor z keramiky nebolo už vidieť..Detto ďaľšie. ;-( Tak sme ich objednali a vymenili a po výmene auto ešte pri 2.-ke hrabalo ako sliepka na zrne...Potom sme zistili že majú 112.000km!!!!! To bol lepší prípad, lebo olej menil ozaj poctivo..Ďaľší môj kamarát tvrdí že na Passate stačí meniť olej po 30.000km že to výrobca kľudne odporúča..Možno je to pravda, ale si myslím že olej treba vymeniť max.do 20.000km aj to na hrane..Aspoň ja to tak mením do 15.000km, lebo viem že motoru neurobím zle-opak.. :-D
Odpovedať
@technik007 tato stala 220-€ a uz ma 10 rokov ani sviecku som este nemenil, motor ide dobre a ani nedymi, co mam druhu centralu hondu tak po skonceni zaruky sa pokazila, kolisalo napätie od 120-250V a motor smrdi jak babeta. Na aute menim olej kazdych 10000km a mam uz 400000km bez poruchy, vsetko je original, turbo, trisky, spojka, egr. Motor ani nezadymi a emisnu predje hravo.
Odpovedať
@originalx senzoru vymena oleja nepomoze, pomoze ti motoru. Plavak ak sa zasekol. Tiez si to myslim ze osgal zalepeny po zime, tak ho treba mechanicky rozhybat, vycistit, vymenit.
Odpovedať
@technik007 @palo18 takze skusil som ju teraz nastartovat s odpojenym kablikom a chytila, ale neisla vypnut s vypinacom, tak som musel zapojit ten cierny rozpojeny kablik a zhasla. Zo snimaca oleja ide modry, tak ten cierny ide s vypinaca, tak asi bude tam niekde chyba.
Odpovedať
@technik007 > S tymi svieckami mi to pripomina mna. Ja kazdy rok strcim auto do servisu, nech mi urobia rocnu prehliadku. Raz na aute nabehla kontrolka motor. No tak som siel s tym do servisu a ze prasknuta sviecka. Tak sa ma opytali, kedy som naposledy vymenil sviecky. Moja odpoved bola, netusim. Na tych svieckach bolo najazdenych mozno 100 tisic km. Toto by som cakal od servisu. Ja nepoznam servisny plan vozidla. Tak isto netusim, ako casto sa maju menit rozvody, vodna pumpa a podobne veci co zavisia od kilometrovych obehov.
Odpovedať
@asdfb ja do servisu s autom nechodim, lebo "slovensko". 90% veci si dokazem opravit, alebo vymenit na aute. Na mojom mam uz na rozvodoch cca 200000km a nemam kedy ich vymenit, mam v plane v lete. Brat si dal vymenit rozvody v servise v TT a nabehal cca 8-10000km a roztrhlo remen, auto teraz predal za srotovu cenu, v servise sa vyhovara majitel, ze na 100% sa vymenili, no realita je ina. Ja mam vymenny interval prvych 200000km a potom kazdych 80000km a vodna pumpa sa meni s rozvodmi.
Odpovedať
@originalx opravujes auta sam a nevies zistit preco nehadze isku centrla s tromi kablami? Olej 5x30 je kvalitnejsi ako 15w40? tie cisla nehovoria nic o kvalite oleja, Nevies odmerat ci sa meni nejako stav toho udajneho snimaca hladiny? ked s tym pohybes? ved to su upln elementarne veci. A tvoje auto ma prvu vymenu rozvodov po 200k a nasledne po 80k? tak to je ozaj asi jednien na svete, neviem preco by sa ma interval skracovat.
Odpovedať
@originalx Ja som stále pri tom čo mi robia s autom,ale mám jedného mechanika /elektro/ ktorý nemá páru a poznám ho dlhšie a dôverujem mu lepšie ako môjmu bratovi ktorý ma odr...l ako nikto v živote.. ;-) Robím si aj ja veľa vecí sám ale u kamaráta čo má el.rampu a môžem pohodlne robiť aj zo spodu.. :-)
Odpovedať
@asdfb Servisný plán by si mal mať ako si kúpil auto /aspoň ja mám/ čo máš /mal by si/ kontrolovať a vymeniť. Je tam aj kolónka že si to zapíšeš a máš pokoj.. Ja to ale píšem do PC zoznamu pri koľkých km je kontrola a čo bolo menené.. :-)
Odpovedať
@originalx Tak vyzerá že máš pravdepodobne "vadný ten spínač v plech.krabičke/ pretože si mi písal že čierny kábel ide zo snímača, ale zo snímača ide modrý takže vyzerá že budeš mať blbý spínač ktorým vypínaš centrálu, pretože cez vypínač Ti ide iskra do sviečky a keď ho prepneš na zastavenie stroja tak druhý kábel z vypínača MUSÍ byť ukostrený na centrálu tým prepnutím prerušíš iskru-skratuješ ju na kostru. Ten čierny ide z vypínača a tam hľadaj chybu... :-)
Odpovedať
@palo18 " senzoru vymena oleja nepomoze, pomoze ti motoru. Plavak ak sa zasekol. Tiez si to myslim ze osgal zalepeny po zime, tak ho treba mechanicky rozhybat, vycistit, vymenit. "" :-) Tak za 1. Ten olej po 5.rokoch si myslíš že bol ešte "olej"?? Ja si myslím že to už bola viac menej riedka vazelína a ten plavák-snímač zablokuje!!! ;-) Čiže keď ho prepláchne urobí "klystír" motoru je dosť možné že ho rozhýbe bez toho aby rozobral centrálu, lebo sa ináč k NEJ nedostane...Je úplne vpredu pred rotorom alebo statorom,bez demontáže sa tam nedostaneš!!! Tak kde je modrý kábel je IBA vývodka na kábel ;-) Ale ako som spomínal, je dôležitý hlavne takému čo vymieňa "raz za 5rokov" olej, ale takému čo kontroluje často tak tomu chýbať NEBUDE... :-D
Odpovedať
@sysell keby bolo teplo, tak sa s tym pohram, ale mam v dielni zimu a nemam teraz tolko casu to rozoberat, preto som sa pytal tu. Mam aj merak. Mam motor 1,6tdci tak si pozri vymenne intervaly. Je to peugeot motor co sa dava do vela znaciek aj volvo...
Odpovedať
@technik007 takze vypinac premeriam. Ak je v polohe zapnuty, tak by mal byt preruseny ten cierny kablik? Spravne?
Odpovedať
@technik007 ked som vypustal ten olej bol krasne cisty, co som bol prekvapeny. Ta centrala sa zas tak casto nepouziva, tak raz za tyzden...
Odpovedať
@originalx Jedna strana vypínača musí byť "ukostrená" a druhý strana čierny kábel ide na zapaľovanie ;-) .. Keď je zapnutý vypínač tak uzemní "iskru" a keď vypnutý tak môžeš štartovať motor..Toť vsio ;-) Rozopni ten čierny kábel a tam zmeraj voči kostre prechod odporu. Zapni vypínač alebo vypni musí sa objaviť buď skrat alebo bez odporu.. 8-)
Odpovedať
@originalx To je pekné že raz za týždeň len viskozita olej sa každým rokom znižuje a tým vystavuješ motor nebezpečiu že ho zaderieš, alebo začne extrémne klepať, až kým nedoklepe natrvalo :-D :-D
Odpovedať
@technik007 no ta honda je potom asi pridreta, lebo tam sa olej este nemenil za 12 rokov, preto tak smrdi jak babeta 😃
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?