Dobrý deň,
máte prosím skúsenosť s vybavovaním povolenia na vjazd / výjazd z pozemku na cestu 1.triedy? viem, že je potrebné vypracovať projekt tohto vjazdu, ale zaujímalo by ma aké podmienky musia byť dodržané, aby túto žiadosť správa ciest povolila, vopred ďakujem za odpovede
Ja som mal len zmenu vjazdu na mestsku komunikaciu. PD od projektanta isiel cez mesto na KDI policie ... Nemat vsade nahodnych známych zmagorim. Su tam dlhe lehoty. Predpokladam ze na cestu I triedy to bude o to zaujimavejsie. Skratka nasiel by som niekoho kto robi inziniering (posuvanie papierov). Kontakty na tieto osoby poznajú projektanti, resp policajti a ide to ako po masle..
@petka6 technické parametre vjazdu sa odvíjajú od toho aká činnosť má byť na susednom pozemku..Pred vypracovaním PD na vjazd by som sa informovala na konkrétnom pracovisku SSC a prísl. krajskom riad. PZ, v ktorom mieste by pripadalo do úvahy (a či vôbec) zriadenie vjazdu z cesty I. tr.. musí to byť prehľadný úsek, v cestnej priekope priepust, polomery obrubníka (podľa druhu MV)..vjazd musí byť spevnený na dĺ. min. 20 m od bodu napojenia na cestu, pozdĺžny sklon vjazdu musí byť max. 5 % od cesty na dĺ. aspoň 5-6 m (záleží od terénu), prípadne ak je sklon smerom k ceste, tak musí byť pred napojením na cestu zamedzené stekaniu vody na vozovku - zberný krytý žliabok, zväčša BG žľab.
Po predbežnom odsúhlasení dáš vypracovať PD, ktorú predložíš na vyjadrenie SSC, Krajskému DI a následne požiadaš Okresný úrad v sídle kraja, odbor CDaPK o vydanie záväzného stanoviska.
Na povolenie vjazdu sa vzťahuje cestný zákon, ale aj stavebný zákon.. Prísl. SÚ po súhlasných stanoviskách SSC, KDI a OÚ v sídle kraja požiadaš o vydanie územného rozh. a následne na špec. stavebný úrad - vo všeobecnosti obec - SÚ o SP. Až po nadobudnutí právopl. SP môžeš začať so stavbou vjazdu.
@andrew26 tak toto bude ťažký oriešok, nakoľko z cesty I. tr. je obmedzené zriuaďova ie vjazdov na susednú nehnuteľnosť.. dosť rozhodujúce je, či je vjazd plánovaný v zastavanom, alebo mimo zastavaného územia (návrhová a jazdná rýchlosť, resp. max. povolená), rozhľadové pomery atď.. najmä "tvdohlavosť" pracovníkov KDI, SSC a prísl. cestného správneho orgánu - OÚ, CDaPK..