Návrh na vklad do katastra(DS) nehnuteľností do 30 – takže môže byť aj kľudne menej?

Na ich stránke som našiel toto: „Správa katastra rozhodne o návrhu na vklad do 30 dní odo dňa doručenia návrhu (poplatok za návrh je 66 € vo forme kolkov, ak je návrh podaný elektronicky poplatok je 33 € vo forme kolkov). Na základe žiadosti o urýchlené konanie o návrhu na vklad a zaplatení správneho poplatku (poplatok za urýchlený návrh je 265,50€ vo forme kolkov, ak bol návrh na vklad podaný elektronicky je spoplatnený sumou 130 €) môže správa katastra rozhodnúť do 15 dní odo dňa doručenia návrhu na vklad.“ Nechcel by som platiť +200€ za urýchlené konanie, len potreboval by som vedieť či aj za 66 € môže to byť za menej ako 30dní – Dunajská Streda...
Odpovedať
@michal1980 Z vlastnej skúsenosti - trvalo to takmer na chlp 30 dní - Nitra.
Odpovedať
@michal1980 co viem moze to byt aj za menej ale vsetko zalezi od katastra. niekde si davaju nacas a rozhodnutie je az na 30 den. V DS vobec netusim ako to funguje a bude to zaujimat aj mna. tak potom dajte info
Odpovedať
Nam uz hned v podatelni oznamila pani, ze su v sklze a bude to viac ako 30 dni.
Odpovedať
určite to bude 30+
Odpovedať
skúsenosť mám tiež takú, že buď je to viac ako 30 dní alebo presne na 30. deň.. vlastne len raz sa mi stalo, že to bolo v 30. deň. Záleží od katastra, všeobecne od toho marca, apríla až do septembra majú niekoľkonásobne viac vkladov ako v ostatnú časť roka (zaujímavé, že počas leta všetci niečo kupujú :) .. skús pozrieť tu: http://www.katasterportal.sk/kapor/pr... Vyberieš si tam konkrétny kraj, okres a daj dátum od začiatku mája doteraz, uvidíš koľko majú v danom okrese a katastri vkladov a ak si nájdeš nejaký vklad z 3.6. (30 dní dozadu) vypíše ti či už bol vklad povolený, ale je ešte "v konaní" - teda nevybavený - z toho zistíš koľko to cca. bude trvať. Ak to chceš skutočne do 30 dní, máš dobrú slovnú zásobu a natrafíš na dobrú tetu na katastri tak ju skús poprosiť či ti to neurobí skôr :)
Odpovedať
záleží od kraja, kde to je ,nám pani tvrdila že 30.dní a už za 18 sme mali v schránke výzvu ..presne ako píše m-artinus "Ak to chceš skutočne do 30 dní, máš dobrú slovnú zásobu a natrafíš na dobrú tetu na katastri tak ju skús poprosiť či ti to neurobí skôr " niekedy aj dobrá káva pomôže , keď sa s úsmevom podaruje.držím palce,
Odpovedať
@ettel dnes jeden môj známy hovoril, že už ani slovná zásoba nepomôže, že už všetko rieši počítač, a pri vklade 66E jednoducho zablokuje na 30dní. Neviem čo je z toho pravda... @m_artinus - ďakujem, no je tam dosť nevybavených vecí :-( Tiež som nepochopil podanie návrhu elektronickou formou... Ja im naskenujem papiere, a pošlem asi na mail... Keď už elektronické riešenie, tak by som im rád poslal peniaze na účet, ale nieee, bude treba riešiť aj sprosté kolky. Čo je to za logiku? Prečo je potom tá suma polovičná? Však tam ísť musím, a niekomu vysvetľovať, že voľakde v systéme by mali mať návrh, a že mám pre nich 130E. 130E ešte povedzme ma nezabije, ale bojím sa od toho, že táto forma podania návrhu bude ešte komplikovanejšia...
Odpovedať
tak nepodávaj elektronicky , ale dones s kolkami osobne - držím palce
Odpovedať
Profilova fotka
@michal1980 pokiaľ viem, pri elektronickom podaní neposielaš žiadne naskenované dokumenty iba vyplníš určité informácie o zamýšľanom podaní cez stránku katasterportal. treba si to potom vytlačiť. s príslušnými dokladmi v papierovej podobe čo k návrhu potrebuješ a samozrejme kolkami ideš na kataster. výstup z elektronického podania priložíš k návrhu na vklad. na základe toho platíš menší poplatok. v dunajskej strede elektronický návrh poznajú, boli sme tam pred vyše týždňom :-)
Odpovedať
1. dezinformácia, že 30+... kataster MUSI rozhodnúť do 30 dní (ak Vám nepreruší konanie - potom je rad na Vás na doplnenie rep. opravu) - a nijaká teta v podateľni to neovplyvní 8-) - vklad povolujú právnici (resp. v minulosti sa brali s hocijakými školami, ale títo ľudia tam robia už vyše 10-15 rokov) 2. v minulosti rozhodol v štandardnom 30 dňovom konaní aj napr. za 20 dní - dnes ako niekto písal vyššie je to nahodené do systému elektroniky na 30+1 deň do dátumu podania 3. výnimka je, keď má kataster technické problémy alebo je odstávka systému - my keď sme kupovali v minulosti byt, tak mali 4 dni nejakú poruchu - v tom prípade nebude údaj zapísaný a voľne viditeľný na katasterportal.sk ale ja žijem v krajských mestách, možno ma tu bude niekto presviedčať, že v hornej-dolnej to funguje inak :-D
Odpovedať
Odporúčam podanie návrhu elektronicky, nezaberie to vôbec veľa času a raz dva to tam nahodíš. 1. výhoda: znížený poplatok o 15 € (namiesto 66 € zaplatíš 51 €) 2. výhoda: všetko si vieš skontrolovať na tej stránke čo som poslal - máš tam evidovaný tvoj vklad, vidíš či je už plomba na LV, vidíš či je v konaní, či je už zavkladované (môže sa stať, že na 30. deň tam už budeš mať, že vklad prebehol, aj na LV už budú zmeny - na internete sa to aktualizuje rýchlo, a kým príde papier - môže to trvať aj niekoľko dní). Podľa tohto stavu vidíš, či neboli vybavené nejaké žiadosti pred tebou, resp. či na teba nezabudli. Prehľadné, jasné, stručné, rýchlo skontroluješ. 3. Ako funguje a čo musíš urobiť ak chceš podať elektronicky. V podstate je to celý systém klasický, ale podáš im ešte pred tým než ideš na kataster Oznámenie o zamýšľanom návrhu na vklad na internete - jednoducho to majú už pripravené v elek. podobe a ak sa im dostane do rúk reálny návrh, už to nemusia všetko nahadzovať, lebo to len vytiahnú z databázy. Postup: 1. Podáš Oznámenie o zamýšľanom návrhu na vklad (myslím, že je tam potom doba, dokedy musíš doniesť návrh na kataster, ale nepamätám aká - asi 30 dní, ale to nerieš - daj to týždeň pred tým než pôjdeš na kataster osobne) - Tuto - postupuj postupne, nič zložité: http://www.katasterportal.sk/kapor/ne... Následne si toto "Oznámenie vytlač" 2. Vyhotovíš návrh na vklad (písomne) - urobíš vo worde a vytlačíš. Návrh musí obsahovať tieto povinné veci, inak ti ho nemusia prijať: -musí byť písomný, -musí tam byť meno navrhovateľa, jeho miesto trval. pobytu, -uveeddená adresa správy katastra ktorej je adresovaný, - potrebné uviesť na základe čoho žiadaš vklad - na základe akej právnej skutočnosti (ak je to Kúp. zmluva, musíš uviesť v tom návrhu, že je to na základe Kúp. zmluvy uzavretej XY-tého dňa - potrebné uviesť aj čísla LV a názov katastrál. územia kde sa nachádza prevádzaná nehnuteľnosť - vymenovať, ktoré prílohy prikladáš k návrhu 3. K návrhu sú potrebné prílohy - tie odporúčam tiež vymenovať v písomnom návrhu a priložiť k nemu, najlepšie všetko zopnúť dohromady. Potrebné prílohy k návrhu: - vytlačené Oznámenie o zamýšľanom návrhu na vklad (to čo si dával elektronicky vytlačené) - PODPÍSAŤ ho vlastnoručne!! - LV - niekde ich chcú, niekde nie (odo mňa nepožadovali), tak si zavolaj či ich máš priložiť a ak áno v koľkých kusoch (postačujú len vytlačené z internetu, nemusia byť overené) - najdôležitejšie - musíš priložiť Kúpne zmluvy - na kataster dávaš 2 KUSY!! - musia byť overené podpisy a zmluva pevne ZVIAZANÁ!!! - takou farebnou šnúrkou!!- ako je to s overovaním podpisov? - odporúčam overiť na Matrike (obecný, resp. mestský úrad) - lacnejšie ako u notára. Podpis predávajúceho musí byť VŽDY OVERENÝ!!! Podpis kupujúceho - ak nie je na LV zapísaná žiadna ťarcha - podpis kupujúceho NEMUSÍ byť overený (nikdy som neoveroval, vždy to bolo v poriadku), ak je ale na LV uvedená nejaká ťarcha pri nehnuteľnosti, MUSÍ byť aj podpis kupujúceho overený!!!. Na matrike automaticky nezviažu zmluvy šnúrkou (nie všade), takže ich popros aby ti to zviazali, majú tam také vybavenie (ak nebude zviazaná kúp. zmluva pevne s tou šnúrkou, vrátia ti vklad na katastri). 4. Vezmeš vytlačený návrh, prílohy a ideš na kataster - tam ti povedia koľko € kolky tam nalepíš (malo by to byť 51 €) - väčšinou majú na katastri aj kolky, kde ich zakúpiš, nalepíš, a odovzdáš. Potom sa už len tešíš, že môžeš v januári podávať daň. priznanie a hreje ťa pocit, že daň, ktorú ti vypočítajú pomáha v rozvoji tohto štátu. :) Veľa šťastia prajem, nech to zapíšu bez problémov a včas :) Odporúčam ti aby si si nechal ty 1 zmluvu - najlepšie tiež overenú a zviazanú a jednu takú nechať aj predávajúcemu. Verím, že toto poslúži aj ostatným ako všeobecný, teraz aktuálny návod, keďže takto sa to pri dnešnej byrokracii nikdy sumárne nedočítate. Veľa úspechov
Odpovedať
@zuzanka.zuzu .. toto som nevedel, že je to takto nastavené. Čiže oni si vlastne plánujú prácu. To čo im prinesú ľudia dnes 4.7. dostanú na "stôl", resp. sa tým budú zaoberať a pozrú sa na to o 30 dní - program im to automaticky vygeneruje tie dnešné návrhy niekedy 4.8. a vtedy to buď povolia alebo zamietnú. Ak je to tak, tomu potom hovorím EFEKTIVITA. Prečo? - ak dnes príde s návrhom iba Janko, tak o 30 dní im stačí pozrieť sa na 1 návrh od Janka. Ak ale zajtra príde 200 ľudí, 5.8. si po 100 prezretí povedia, že nestíhajú - veď sú len ľudia (ostatným potom tvrdia, že mali poruchu :) Neviem ako to funguje, ale ak to funguje takto, tak sa nečudujem prečo to všetko vždy mešká :)
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
Čo môžem odložiť na zajtra, odložím na pozajtra a budem mať ešte dva dni voľno...
Odpovedať
V Pezinku si na to davaju presne 60 dni, plus cas na dorucenie, zakon nezakon, zvysoka na zakonnych 30 dni dlabu, chcu predavat zrychlene konanie.. Chystam sa podat staznost na nadriadeny organ.
Odpovedať
@m_artinus Ďakujem pekne az informácie :-) To čo si tu rozpýsal je podanie oznámenia o zamýšľanom návrhu na vklad, ma skôr zaujíma tá kompletná elektronická verzia, pri ktorej je cena polovičná: "Poplatok za návrh na začatie konania o povolení vkladu práva k nehnuteľnosti do katastra nehnuteľností podaný elektronicky je v zmysle položky 11 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch 33 EUR. Pokiaľ účastník konania žiada rozhodnúť o vklade urýchlene do 15 dní, výška poplatku je 133 EUR, ak účastník konania podal návrh na vklad do katastra elektronicky. Poplatok sa znižuje o 15 EUR, ak účastník konania o vklade práva podal oznámenie o zamýšlanom návrhu na vklad podľa § 30 ods. 3 zákona č. 162/1995 Z. z. o katastri nehnuteľností a o zápise vlastníckych a iných práv k nehnuteľnostiam (katastrálny zákon) znení neskorších predpisov bez ohľadu na počet právnych úkonov, ktoré sú uvedené v oznámení."
Odpovedať
Aha, to som si neuvedomil, ale nepísal som tu o tom, pretože to v súčasnosti na SR sa nedá využiť - teda ako bežný človek to nevieš využiť. Vieš čo znamená podaný ELEKTRONICKY? - to, že tam musíš mať elektronický podpis. Ja keď som to zisťoval pred cca. pol rokom - na to aby si to podal všetko elektronicky, musíš to podpísať elektronicky - teda "elektronicky podpis". Na to sú špeciálne zariadenia, ktoré sú dosť drahé na to, aby si si to kúpil domov :) a tých 33 € čo ušetríš, zistíš, že tá mašinka stojí oveľa viac. V tom zákone je to preto tak, lebo to využívajú väčšinou notári, ak oni robia zmluvy, zabezpečujú všetko aj vklady, tak to podajú elektronicky, podpíšu elektronickým podpisom (majú na to prístroje) a tak majú poplatok len 33 €. Myslím, že to môžu využívať len oni, nejak som sa ta v tom už ďalej nevŕtal. Aj keby som to mohol využiť ja, a prišiel za notárom, že by som rád to len podpísal elektronicky na jeho prístroji, tak by mi zaúčtoval asi peknú sumu :) Najlacnejšia varianta pre obyčajného človeka je tá čo som napísal v súčasnosti: urobiť si kúp.pred. zmluvu sám (podľa toho ale o akú nehnuteľnosť ide, pri niektorých by som neriskoval a nechal to na odborníka), pridať oznámenie o zamýšľanom návrhu na vklad + podpisy na matrike. Ak zvládneš vyriešiť ten elektronický podpis lacnejšie, tak ešte ušetríš. Ale, pozri najprv o čo ide : http://sk.wikipedia.org/wiki/Elektron...
Odpovedať
@michal1980 v zákone je to napísané krásne, keď som to prečítal ešte dávno prvýkrát, tiež som bol v tom, že to bude len 33 € a tešil sa, že ušetrím až polovicu, pretože o tom viem, že sa to takto dá! Keď ale človek zistí, čo sa tým myslí a čo to všetko obnáša, všetky ilúzie sú preč :) .. Mám rád zákony, pretože na to aby si pochopil jednej vete v zákone, potrebuješ prečítať minimálne ďalšie desiatky strán zákonov :)
Odpovedať
@m_artinus Ok, díky. Mal som taký pocit, že celá procedúra by bola tým pádom naschvál komplikovanejšia, a mal som pravdu... Zmluvu ako som už písal, rieši advokát, možno že by sa to dalo urobiť predsa len cez neho elektronicky, ale keď bude za to 50-100E chcieť, tak to naozaj nemá zmysel...
Odpovedať
@m_artinus no nie presne takto to funguje ;-) zaoberajú sa tým postupne, určite nie na 30. deň. veď napr. nejaké konanie sa musí aj prerušiť z nejakého dôvodu... čiže oni zámerne nečakajú na 30. deň.aby začali vybavovať, ale vklad povolia až na 30. deň - čiže až vtedy je verejne viditeľné, že ste majitelia. to že či to tam oni nahrajú na druhý deň alebo o 29 dní je Vám úplne jedno... raz je v zákone, že 30 dní, tak to platí - chceš skôr? priplať si a vitaj na slovensku 8-) @cache 60 dní iba v zákonom stanovených situáciách... napr. bola na byte ťarcha? bolo konanie prerušené? predkupné právo mesta? inak by si toto na triko nikto nezobral.
Odpovedať
@zuzanka.zuzu Kupoval som maly kusok pozemku od obce, bez tarchy, rozhodnutie od obce bolo prilozene, nebol prilozeny doklad o zverejneni zmluvy (zabudla pani na obci). Neviem o aky vyklad katastralneho zakona sa opierate, ale ked pozeram aktualne platne uplne verejne dostupne znenie, tak je jednoznacne napisane, ze sa musi kataster vyjadrit do 30 dni. Prerusenie konania je taktiez vyjadrenie. Konanie moze byt prerusene na dalsich 60 dni, ale nijako sa neda vylozit, ze je mozne sa vyjadrit o preruseni az po 60 dnoch. http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/k... Navyse je to uplne nepodstatne. Cez kataster portal sa daju sledovat podania podane vo vybrany den. Sledoval som ten zoznam celu dobu, vzdy po aktualizacii (t.j. takmer kazdy den). Zopar navrhov "zmizlo" presne po 15 dnoch, ale vsetky ostatne ostali presne 60 dni. Po 60 dnoch zmizli vsetky okrem 4, ktorym sa prerusilo konanie a moj bol jeden z nich. Ergo, porusuju zakon. Este ze to uz mame elektronizovane, vsetko sa da kontrolovat a da sa to z databaz pekne dopatrat.
Odpovedať
Profilova fotka
@michal1980 my sme podavali v DS nedavno, lehotu maju 30 pracovnych dni, co je takmer 1,5 kalendarneho mesiaca.. mali sme to za cca kalendarny mesiac, cize tusim 20 pracovnych dni to vyslo... ale tazko povedat teraz ked je dovolenkove obdobie
Odpovedať
v Senci nam povedali, ze lehota je do 60 dni..nakolko nam to surilo koli hypo, boli sme nuteni zaplatit zrychlene konanie 266e.. po 7 prac.dnoch sme zistovali v akej je to faze a bolo nam povedane, ze mozno vobec nestihnu 15dnovu lehotu, lebo ze maju vela...wtf.tak potom naco sme platili tolko penazi?!par milych slov a na druhy den to bolo zapisane :-D...
Odpovedať
My sme počuli obe verzie- že presne 30 dní ak im nič nebude chýbať, a druhú, že to vedia urobiť naozaj rýchlo ( geodet nám z vlastných skúseností povedal, že keďže zaviedli to zrýchlené konanie za 266€, ktoré trvá do 15 dní, tak normálne konanie za 66€ urobia za 16-17 dní- hneď po lehote zrýchleného konania- aby to nebolo podozrivé). No a nakoniec sme dopadli veľmi dobre- podali sme 25., potom 3.mi zavolali, že im chýba jeden papier ( ktorý inak nikde nepísali, že ho budú chcieť) a ak nechcem aby prerušili konanie mám to dodať do dvoch týždňov. Ja som im to doviezla hneď 8. no a 11. povolili vklad. ( spolu 2 týždne a 2 dni) Bola som veľmi milo prekvapená ( aj keď zo zákona mali zápis vykonať do 24hodín od povolenia vkladu a ešte 15. to tam nebolo, tak som tam zavolala a pani sa mi ospravedlňovala že sa práve vrátila z dovolenky, ale že hneď to ide zapísať, aby som si poobede mohla prísť pre LV). Takže zhrniem to, že ako kde...( môj prípad sa odohral v Malackách)
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 6 mesiacoch
Profilova fotka
@michal1980 Platili sme za návrh vkladu do katastra 66 eur. Bolo to preto, že sme vkladali naraz dva domy na jednom pozemku, ktorý sme ale rozdelili ? Prístupovú cestu sme zadali ako spoločný pozemok, a teda vraj máme preto platiť až 132 eur? Ďakujem.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 mesiacoch
Profilova fotka
prosím Vás skúšal to tam niekto naskenované vložiť ?? akože ako mám zoskenovať súbor do xml ? nie žeby som nebol technický typ ..ale tomu vážne nechápem prečo to nedali ako pdf napr.
Odpovedať
@mixxal a co si skenoval?
Odpovedať
Profilova fotka
papier ktorý mi vypľulo ked som robíl oznámenie o zamýšľanom návrhu na vklad do katastra
Odpovedať
Profilova fotka
@dandy05 papier ktorý mi vypľulo ked som robíl oznámenie o zamýšľanom návrhu na vklad do katastra
Odpovedať
ten papier sa pridava k navrhu na vklad a podavas to priamo. vytlacis, podpises, prilozis, to sa neposiela elektronicky. to nemas elektronicke podanie navrhu, to je uplne ina vec a musel by si na to mat elektronicky podpis.
Odpovedať
Profilova fotka
@dandy05 dikes už som nato prišiel ..ale dosť nejednoznačne to je vysvetlené na stránke resp. sa k tomu treba preklikať aby ti napísalo že ten výstup z elektronického zadávania máš podpísať a odniesť na kataster:) zajtra to už idem odniesť 8-)
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?