Prve malovanie vapennocementovych omietok CEMIX

Dobry den chcel by som poradit ako spravne malovat vyssie napisanu omietku... farba je uz kupena JUPOL clasic co som pozeral v technickom liste tejto farby je tam pisane toto : Pred prvým maľovaním je povinný základný náter. Odporúčame vodou zriedenú AKRIL EMULZIU (AKRIL EMULZIA : voda = 1 : 1), pre náročnejšie a menej kvalitné podklady (menej kvalitné obklady zo sadrokartónových dosiek, sadrové omietky, vláknocementové dosky, drevotriesky a neomietnuté betónové povrchy) vodou zriedený JUKOLPRIMER (JUKOLPRIMER : voda = 1 : 1). Základný náter nanesieme maliarskym alebo murárskym štetcom alebo kožušinovým, resp. textilným maliarskym valčekom s dlhým vlasom, základný náter môžeme naniesť aj striekaním. S maľovaním môžeme za normálnych podmienok (T = +20ºC, rel. vl. vzduchu = 65%) začať 6 (AKRIL EMULZIA), resp. 12 (JUKOLPRIMER) hodín po nanesení základného náteru. Pri obnovovacom maľovaní a pred nanášaním farby na podklady vyrovnané disperznými vyrovnávacími hmotami zvyčajne základný náter nie je potrebný. uz som toho pocital strasne vela tak neviem niekto tu spominal ze penetrovat urcite nie druhy ze ano treti ze pouzit riedene vapno... riesil to uz niekto tak ako je to v technickom liste??? cize najskor zakladny nater AKRIL EMULZIOU a po vyschnuti uz Jupolom??? dakujem ... tu je nieco o AKRIL EMULZIII : 1. Popis, použitie AKRIL EMULZIA je vodná disperzia polymérnych spojív, používa sa ako: a) základný náter, resp. impregnačný prostriedok na všetky druhy minerálnych podkladov pred natieraním disperznými farbami, pred stierkovaním, resp. jemným vyrovnávaním s disperznými vyrovnávacími hmotami a tmelmi, pred nanášaním tenkovrstvých vápennocementových, cementových a akrylátových dekoračných omietok a pred nanášaním väčšiny stavebných lepidiel; egalizuje nasiakavosť podkladu, k podkladu viaže častice prachu a iné slabo prídržné častice, ktoré čistením nie je možné z akéhokoľvek dôvodu odstrániť, mierne spevní podklad, pôsobí aj ako spojovací mostík medzi podkladom a neskôr nanesenou vrstvou lepidla, omietky, vyrovnávacej hmoty alebo farby;
Odpovedať
no, už podrobnejší postup som nevidel. A vyzerá tiež že tomu aj rozumieš. Kde je pointa otázky? sprav ako to výrobca odporúča. Už si mohol mať vymaľované.
Odpovedať
@slavoslav :-D tak ja som len chcel ci to aj niekto takto uz riesil lebo 98% ludi technicke listy necita a vymysla veci ktore potom nemusia dobre dopadnut.... a samozrejme cakam kto mi ide poradit vapno ktoremu by som sa chcel vyhnut...
Odpovedať
Profilova fotka
vapno bolo vzdy znakom cistoty a dezinfekcie..ked vezmeme do uvahy, ze je to v podstate cisty hydroxid, PH hodnota povrchu je velmi vysoka, co znemoznuje vytvarat plesne...zaroven je nater vzdusny, lebo neobsahuje ziadne disperzie, ktore by ho uzatvarali, na druhej strane, pred x rokmi to tak muselo byt, lebo vnutorne povrchove teploty stien boli naozaj nizke, aj ked vetranie nedostatocnymi tesnostami zase vysoke - ak nemal dom zle zaizolovane zaklady, prakticky nevlhol a neplesnel... Mai sme v starych domoch samozrejme biele kosele, ked sme sa opreli os stenu , ale kazdy to tak bral, ze to tak musi byt..oteruvzornost velka nebola.... Teraz mas materialy vsetko na baze SA disperzie, v recepture vyladene tak, ze sa vytvori film polahky, to znamena, ze cmuhy neostavaju a maliari to zase maju jednoduchsie, tiez sa farba z povrchu nezotiera, PH uz nie je tak vysoke, vlhnu väcsinou len stare stavby, ktore dostanu sok po vymene okien, kde sa sanacia aj zastavi a nejde sa uz dalej, alebo tam, kde sa majitel rozhodne, ze 44-ku tehlu netreba zateplovat, pricom tepelne mosty neberie do uvahy.... takze, ci uz je to akril emulzia s mäkkym "i" alebo s ypsilonom, alebo iny super najlepsi penetrak, pripadne hlbkovy ( uz cakam, kedy niekto vyjde s tym, ze ten jeho je uplne najhlbsi...) , ide vzdy len o zriedeny roztok SA disperzie ( aj ked existuje milion druhov disperzii) - momentalne je najnovsia moda, ze sa vyrobcovia ubehuju, ze ktory je mozny viac zriedit, kvôli ohureniu cenou- jednoducho to treba napatlat na stenu, najlepsie prvy nater penetraku zriedenejsi, aby sa pocas vysychania dostal do hlbky, druhy nater trochu menej zriedeny a potom finalnu farbu.... Nepriatelia spevnovania povrchu stien, teda penetrovania by mali zvazit o aku stavbu ide, specificke postupy pri sanaciach historickych budov a exremne narocnych podmienok - extremnych hrubok plneho tehloveho muriva, ktore nebolo nikdy od zakladov odizolovane su vynimkami, ktore potvrdzuju pravidlo...do tychto typov budov patria vapenne natery, aj ked uz teraz trochu lepsie oteruvzdorne...
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?