Ako správne zatepliť strechu_prosím poraďte

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Obraciam sa na Vás diskutujúcich s prosbou. Momentálne máme dokončiť zateplenie strechy, no nevieme si rady ako by to bolo čo najlepšie. Máme nízky sklon strechy (8 a 25°) a plechovú strešnú krytinu pod ktorou je plné debnenie. Priestor pod strechou využívať nebudeme vôbec (nakoľko tam vyjde maximálne asi 1 m výšky), strop sa bude spúšťať do roviny sadrokartónom (i keď podľa plánov sa mala strecha kopírovať, ale nechceme taký vysoký strop). Ide nám ale o to ako správne umiestniť vrstvy minerálnej vlny. Momentálne máme medzi krokvami Isover domo-18 cm. Nad sadrokartón by sa dala vrstva Isover domo-10 cm, pod ňu paronepriepustná fólia a sadrokartón (je to na obrázku nakreslené). Rozmýšľame ale, či nedať pod 18-cm vrstvu ešte isover domo-5 cm (je to označené krížikmi), aby sa zakryli krokvy a nevznikal tam tepelný most. Navyše či dať aj tam parozábranu. Nemáme totiž vetranie tohto priestoru a ja si neviem predstaviť, čo sa v tomto voľnom priestore bude diať. (teda v priestore medzi hornou vrstvou vlny a spodnou vrstvou uloženou na sadrokartóne).
Odpovedať
@gabikas82 ..tak tam netreba..len by sa lepsie robil SDK
Odpovedať
@gabikas82 Ahoj. Z hlediska izolace je lepší, když všechny vrstvy budou ležet na sobě. Protože se jedná o difuzně otevřenou konstrukci ( předpokládám, že tam nijak nezamontujete nějaký záklop :-D ) , tak bych všechnu izolaci dal na dvojitý rošt z CD profilů. Nosnost je ale závislá na počtu závěsných ok, nebo přímých závěsů je to v tabulce každého výrobce. Taktéž závěsy samy o sobě mají nějakou max. nosnost. Čili spočítejte celkovou váhu izolace a SDK desek, podívejte se na konstrukci a budete mít ihned jasné, zda to ten rošt unese. http://www.knauf.cz/index.php?a=cat.54 Otevřete si 8 D11 sádrokartonové podhledy ( pdf ) a tam to celé máte podrobně popsáno. Vidím, že budete zateplovat, takže to zateplení stěn musíte vytáhnout až k difuzní fólii a k němu musíte zase dotáhnout zateplení stropu. Ideálně zateplit i pozednici z horní strany. Tak nejlépe potlačíte teplený most, který tam stejně tak, jako tak bude. ;-) PS Kupte prckovi větší sklápěčku, tak tu hromadu nerozveze ani do svatby...
Odpovedať
Profilova fotka
@praoteccech mne z popisu a obrazkov nie je jasne kde tie zavesy budu uchytene...
Odpovedať
@majkoj @blacksr Vysvetlite mi prosim, ako to je s tym inym pocitanim priestoru povaly, pri zatepleni stropu a medzikrokvami.
Odpovedať
@user 70 cm izolacia? doteraz som o hrubšej nepočul nieje to uý prehnane? ja davam 30cm ale narok ked bude euro tak dam dalsich 10-20cm
Odpovedať
Profilova fotka
@leandrian neviem ti to presne popisat, len ja som s tym mal problem, lebo sa ten priestor bral ako nevykurovany a zrazu to vychadzalo horsie. Tak mi to vysvetloval pan co pocital EC, pravdu povediac nestudoval som to potom detailne...
Odpovedať
@martix123 Rovná časť EPS NEO hrúbky 70 cm, šikmá časť 24 cm Isover Unirol Profi + 30 cm EPS NEO. Pri pasívnom, resp. nulovom dome to nie je prehnané. Prvotná investícia bola vyššia, ale zas na druhej strane dom pre seba staviam len raz a platiť 12 euro mesačne za elektrickú energiu na vykurovanie domu je príjemné :)
Odpovedať
Vzduchová medzera má tiež svoj tep. odpor. PHPP toto dokáže zohľadniť, aj smer prúdenia resp. úniku tepla. Aby sa ale R vzduch. medzery mohol započítať, musí byť dutina tesná. To ale nie je... Hornou vrstvou vlny prúdi vzduch viac, ako keby ležala na spodnej vrstve. Myslím, že keby bola miesto vlny striekaná pena, tento problém by nebol. Tým pádom R hornej vrstvy vlny je nižšie a vlastne ťažko odhadnuteľné. @majkoj @leandrian
Odpovedať
@blacksr @majkoj @leandrian no, tento model by stálo za to rozanalyzovať, lebo osobne by som sa viac priklonil k riešeniu kde je vzduch v medzistropnom priestore využitý ako izolant (je skoro zadarmo :-) ). Je ale fakt, že som nikdy neskúmal "vzduchotesnosť" paropriepustnej fólie ale ak by mala povoliť prúdenie vzduchu tak stráca zmysel jej použitia napr v odvetraných fasádach, kde práve zabraňuje prúdeniu vzduchu v izolácii. @gabikas82 SDk to unesie, len s tým treba počítať (ak to nebude robiť "majster" typu: šak to sme furt tak robili), izolácie daj aspoň 35cm keď nepočúvneš tých čo ti radia aspoň 40 a lacnejšie ťa vyjde ak izoláciu poukladáš na strop. Ak ju budete robiť, spravte najprv miesta okolo pomúrnice , tie budú najkritickejšie aj na montáž aj na funkčnosť a poruchy.
Odpovedať
Profilova fotka
@slavoslav nejde o prudenie do toho priestoru, ale v nom. Ten vzduch by sa nesmel hybat.
Odpovedať
@majkoj Ahoj. Závěsy musí být umístěny na krokvích, protože tam nic jiného není. Drát s okem a čtyřbodový závěs ( je to výškově stavitelné). Pokud by nevyhovovala rozteč krokví ( velká vzdálenost na to zatížení ) , tak tam musí upevnit pomocné příčky mezi trámy. ;-)
Odpovedať
@slavoslav Ahoj. Vzduchová mezera, která by měla dobré izolační vlastnosti je samodomo nerealizovatelná. V profesionálním zasklení okem je problém již se vzduchovou ( plynovou ) mezerou silnější než 24 mm. Proto se mezery dělají menší. A to podstatně. :-)
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@praoteccech Ved prave, neviem si to tu konkretne predstavit mat to upevnene o krokvy a potom tam davat izolaciu, ale necham sa prekvapit realizaciou :). Kazdopadne mam pocit, ze projektant nieco nedomyslel :)
Odpovedať
Profilova fotka
miešate zvislé vrstvy s vodorovnými, vo vodorovnej je minimálne prúdenie, k vrstveniu dochádza až pri veľkých hrúbkach (viac m) A ako izolant sa prepokladá aj v norme podkrovie. Nie som prívrženec fúkanej izolácie, ale pri takejto komplikovanej a neprístupnej konštrukcii je to možnosť úspešnej realizácie.
Odpovedať
@slavoslav Lambda vzduch. medzery sa rapídne zmení. Uvažujem únik tepla smerom nahor. Prvé číslo je šírka medzera, druhé je lambda, tretie je R: 5 mm - 0,046 - 0,11 10 mm - 0,067 - 0,15 15 mm - 0,092 - 0,16 20 mm - 0,12 - 0,16 30 mm - 0,184 - 0,16 40 mm - 0,245 - 0,16 50 mm - 0,306 - 0,16 ... 100 mm - 0,612 - 0,16 150 mm - 0,918 - 0,16 200 mm - 1,225 - 0,16 (vypracované v programe PHPP) Aby mohla hrubá vzduch. medzera tepelne izolovať (myslím naozaj izolovať), museli by sme ju rozdeliť papierom, Al fóliami, PE fóliami... na medzierky hr. 10 mm => vzniklo by tak veľa samostatných vrstiev, ktorých odpory by sa sčítali, čiže ak ich bude 20 nad sebou, bude R = 3 m2K/W. Vlna však má pri hr. 200 mm R=5 až 6. Na princípe malých medzierok vzduchu pracujú viacvrstvové fólie z hliníka, kde dochádza ešte aj k odrazivosti a tá zvyšuje ich izol. schopnosti. Lenže marketing firiem je tak silný, že je ťažké dopracovať sa k pravde. Na pasív mi odporučili 6 cm fólie, že sa to vyrovná hrubej vlne. Ale keď som si pozrela EPD vo výstavbe, okrem ich fólií tam mali ešte aj 20 cm vlny a iných izolantov. Takže tak... okrem toho, je riziko stlačenia fólie, netlmí zvuk... Ale v zásade by to mohol byť v blízkej budúcnosti krok dobrým smerom. Pre určité miesta možno jediným riešením.
Odpovedať
@blacksr @majkoj @slavoslav Mne islo o klasicku povalu, nie o snahu uzatvarat nejaky vzduchotesny priestor. Na strope je ista hrubka izolacie, potom je prazdna povala a medzi krokvami je izolacia. Ako sa pocita s tou izolaciou medzi krokvami. Ci s nou vobec pocitat. Nemyslim si ze by nemala nejaky ucinok, ale urcite to nie je ani spravne len spocitat s izolaciou na strope.
Odpovedať
@leandrian To je práve na tom to nevyspytateľné, ťažko odhadnuteľné...
Odpovedať
Profilova fotka
tak po včerajšej porade s majstrom (do noci sme nad tým uvažovali)...... to asi spravíme takto: tú 18 cm vrstvu v streche už vyberať nebudeme na SDK sa dá ešte tých 20 cm. Keď sme to premeriavali, tak v najvyššom bode strechy nám ostane vzduchová medzera asi 40-50 cm (to vychádza nad časťou obývacej izby a kuchyne), pri stenách budú vrstvy vaty takmer spojené (to je väčšinou nad izbami) tam sa aj zachová šikmina, čiže v podstate sa bude kopírovať strecha v týchto najnižších častiach, teda vzduchová medzera by tam nebola veľká. Pomúrnice poriadne obalíme do vaty a styk steny so strechou, tam sám majster povedal že hlavné je zatepliť tieto časti. Dúfam že to takto bude stačiť
Odpovedať
@gabikas82 Tak do tej dutiny dajte ešte vlnu, zvyšky a je to vybavené.
Odpovedať
Profilova fotka
čo nám poostáva tak sa to tam všetko dá....... každopádne si ale postupne uvedomujem, že máme asi atypický dom, lebo so všetkým sú problémy a keď sa pýtame alebo hľadáme tak je ťažké dopátrať sa k odpovedi ]-(
Odpovedať
@blacksr Ale ci sa to da nejako vypocitat, aky je tepelny odpor. Ci tu izolaciu medzi krokvami vobec pocitat do vysledku prechodu tepla stropom.
Odpovedať
@gabikas82 Ahoj. Já bych se taktéž přimlouval za vyplnění té dutiny. Nicméně, musíte to zkontrolovat z hlediska hmotnosti, protože to již bude nářez. :-D Problém té dutiny je v tom, že ji asi nikdy dokonale neutěsníte a proto tudy bude permanentně proudit vzduch. Ten proudící vzduch bude zhoršovat celkové izolační vlastnosti celého systému. Čili bude to právě naopak, jak někteří píší, že vzduchová vrstva izoluje. Ano izoluje, ale musí být vzduchotěsná. ;-) Ještě doplňuji - na Vašem domě není nic atypického. Jenom jste asi hledali odpovědi na otázky, až bylo pozdě, nebo skoro pozdě.
Odpovedať
Profilova fotka
@praoteccech rátam s tým že to úplne vyplnené aj tak nebude, nejaká dutina tam predsa ostane. Len proste mi to stále nedá, že by tá dutina musela až tak vadiť. Veď ak by bola zateplená len strecha, alebo len strop, síce súvislou vrstvou, tak by tá dutina bola oveľa väčšia a prúdenie vzduchu ešte väčšiu. Tak to v podstate bude v dvoch samostatných vrstvách medzi ktorými bude minimálna dutina, a v podstate prúdenie vzduchu viac obmedzené..... No a postup našej práce je taký, že my riešime všetko už za chodu (môj manžel to tak robí úplne vo všetkom a ja som sa už pri ňom toto naučila). Možno je to v istých prípadoch chyba, to si uvedomujem, ale keď si predstavím že toto všetko by som mala riešiť ešte len pred samotnou stavbou, tak by ma to tak odradilo, že by som možno do toho nikdy nešla :-D
Odpovedať
@leandrian spoľahlivo sa to nedá... ale ak máte niekde takto vlnu, bolo by fajn vložiť pod hornú vrstvu vlny ešte jednu paropriep. fóliu (kontaktnú)
Odpovedať
@gabikas82 Ahoj. Až budete stavět druhý barák, tak už budete vědět spoustu věcí. Nicméně, kdybyste ten dotaz vznesla o něco dříve, tak to bylo jednoduché, jednoznačné a nejméně pracné. V každém případě , když to necháte tak jak to popisujete, tak se nic zásadního nestane. Akorát, kdyby ta vrstva byla souvislá, bez té vzduchové mezery, tak by to bylo lepší. ;-) Kdyby byla zateplena pouze střecha jednou souvislou vrstvou izolace, tak by to ve finále bylo naprosto shodné s tím zateplením stropu v jedné souvislé vrstvě. Akorát by se o něco zvětšil objem vytápěného prostoru. A taktéž by se muselo pořádně vyřešit spojení venkovního zateplení obvodových stěn a zateplení střechy. ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr to som sa ešte chcela opýtať. Pod hornú vrstvu (tých 18 cm) v streche, chceme dať ešte paropriepustnú fóliu. Hlavne kvôli tomu aby izolácia bola pevnejšie uchytená, ten drôt totiž nemusí držať stále. Môže to tak byť?
Odpovedať
Profilova fotka
@praoteccech daj pokoj, ja už keď tento barák so zachovaním zdravého rozumu postavím, tak v ňom chcem dožiť :-D Už sme prerábali prvé spoločné bývanie v prístavbe rodinného domu svokrovcov, potom sme prerábali komplet byt (kde sme vydržali 5 rokov) a teraz nový dom, to už musí byť ozaj to posledné ;-)
Odpovedať
@gabikas82 vadiť to nebude, prúdeniu to zabráni, len neviem, či bodovo uchytená fólia poslúži ako opora pre vlnu nad ňou to radšej pridať ešte špagát / drôtik na cik-cak pod vlnu
Odpovedať
Profilova fotka
@gabikas82 Pŕŕŕŕŕŕŕ.... Ak pod to (v zmysle fotografie dáte paropriepustnú fóliu, akuráT necháte, aby pary vnikali do izolácie. ]-( Tam by mala ísť PAROBRZDA.
Odpovedať
Profilova fotka
@gabikas82 Pŕŕŕŕŕŕŕ.... Ak pod to (v zmysle fotografie dáte paropriepustnú fóliu, akurát necháte, aby pary naďalej vnikali do izolácie. ]-( Tam by mala ísť práveže PAROBRZDA. Ak na uchytenie - tak, ako píše @blacksr, radšej tie špagáty.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?