Dobry den,
mame pracku whirpool ktora robi mastne skvrny na pradle. Problem sa zacal objavovat cca 10 mesiacov od kupy. Pracka uz bola 3x reklamovana pricom servisny technik sa vyjadroval nasledovne. Prva reklamacia neuznana, takze sme znova reklamovali. Druhy krat reklamacia uznana a na protokole napisane oprava spotrebica. Ustne povedane ze loziska zamastovali a teda ze ich vymenil. Neviem ako dlho trva vymena loziska, ale technik sa veru dlho nezdrzal. Problem ale pretrvaval, takze znova reklamovane a teraz uz reklamacia nebola uznana. Kedze uz je 13 mesiacov od kupy, tak sa technik s nami rozlucil ze si mame dat vypracovat znalecky posudok na vlastne naklady. Problem je ze nepovedal kde. Na stranke
https://obcan.justice.sk/infosud-regi...
som sa znazil hladat, ale je to tam dost nejednoznacne a podla oboru som nebol schopny identifikovat vhodneho znalca. Chcel by som sa vas opytat ako sa vola znalec, alebo znalecky obor kde si mozeme dat tento posudok vypracovat. Pripadne ak poznate konkretneho znalca v okoli TN, IL, PU, PB, BY, alebo ZA. Dakujem.
A to na reklamaciu nestacia fotografie pradla po vyprati, ktore je zamastene? Vsak je to dokaz.
Navrhujem nedat sa odbit a reklamovat dalej, obratit sa aj na distributora, resp na vyrobcu.
@tomasko34 mastna skvrna z pracky nemusi byt predmetom sudnoznaleckeho dokazovania, to vidi aj bezny laik a je jasne, ze sa vzala z pracky a nie je sucastou beznych funkcii. Obrat sa kludne na vyrobcu SK,CZ, centrala.
zoznam znalcov - odbor elektrotechnika
https://www.justice.gov.sk/Stranky/Na...
V pripade problemov mozes kontaktovat aj USI ZA - www.usi.sk
No neviem, podľa mňa sa len technikovi nechcelo to riešiť alebo to teda nevedel. Treba sa obrátiť priamo na predajcu, výrobcu, neviem, skúsila by som ísť touto cestou. Alebo teda požiadať obchod, kde ste ju kúpili, aby vám poslali niekoho iného
Technik tvrdi ze to je sposobene pracim praskom, alebo avivazov. Cele je to smiesne pretoze skvrny sa robili aj po vycisteni pracky a prania bez akychkolvek pracich praskov. Aj ja mam pocit akokeby to nebolo uznane zamerne a mozno ma za to nejaku odmenu ked ma co najmenej uznanych zavad. Stvrty krat to uz nechceme reklamovat pretoze vysledok by bol taky isty. Aj tak uz mame druhu pracku pretoze sa musi prat a pracka uz je odpojena od vody a odpadu. Kedze uz je pracka viac ako rok od kupy, tak predajca nema povinnost poslat dalsieho technika, resp by sme ho museli zaplatit a ak reklamaciu neuzna, tak peniaze budu vyhodene von oknom. Pokial ale viem, tak ak si my teraz po roku od okupy dame vypracovat posudok a bude kladny, tak predajca je povinny nam vratit kupnu cenu a tiez vsetky objektivne vynalozene naklady na reklamaciu v tiez vratenie tovaru naspat predajcovi.
@mgx takze podla teba je ten spravny odbor elektrotechnika? Nerad by som zaplatil nespravnemu znalcovi. Este sa asi skusim obratit na centralu Whirpool, ale moc tomu sance nedavam.
Pre vasu predstavu som prilozil znicene tricko.
Dobrý deň, riešili ste to ďalej. Ja mám presne ten istý problém s práčkou Whirlpool, 3 krát zamietol záručnú reklamáciu, z vedenia Whirlpool tiež tvrdia že je to z pracích prostriedkov, proste si chybu nepriznajú, mám si tiež na vlastne náklady dať posudok u znalca a potom možno prehodnotia moju žiadosť o výmenu pracky.
@ivik47@tomasko34 dajte sa dokopy, ak neveris ze je to elektrotechnika zavolaj si na ustav sudneho inzinierstva, ktori ti to potvrdia. Mastne skvrny viditelne volnym okom nie su predmetom znaleckeho dokazovania. Obracat sa na centralu mozes, ale nema to cenu, je to zjavna vyrobna vada a vyrobca to bude kamuflovat ako to len moze. Spojte sa, dajte si vypracovat znalecke posudky (kludne kazdy inde) a potom si najmite pravnika alebo zaplatte niekomu, kto za Vas zosmoli list, ze odstupujete od kupnej zmluvy z dovodu, ze odstranitelne vady sa stali neodstranitelnymi (po 3x) a ziadate vratit na ucet peniaze. Ak nic ine, tak sud. Treba predajcu /vyrobcu upozornit, ze si budes narokovat vzniknute skody, vsetko medializovat atd. Bude sa to tahat 2-3 roky, ale vyhrate. Ci to stoji za 200 eurovu pracku uz necham na Vas. Potom si vsetko treba odkladat (diety, pravnika atd.), nakoniec to prackari zaplatia. Ale pojde to z nich ako z chlpatej deky.
Presne to som isiel napisat, ci takyto proces, ktory sa ozaj moze tahat roky a bude stat samotnych ludi kopec casu a behaciek za to stoji. Rozumiem, ze za pravdu sa kazdy bije, ale bohuzial si nemyslim, ze toto bude mat nejaky zmysel. Pokial oni pracku nezapnu a nevyberu sami z nej takto poskodene pradlo, tak budu proti uznaniu.
@tomasko34 whirpool centrála nič nevyrieši, mám osobnú skúsenosť, slečna to že vraj poslala do výrobného závodu.... to určite, síce nemám problém s práčkou ale s chladničkou, a na whirpool som nič dobré nepočul ani od kolegov, ktorý niečo od nich majú v poslednom čase.
Ahojte, nakoniec sme to ukoncili tak ze sme pracku ponukli na inzerat pre niekoho kto v tom bude prat spinave veci ako monterky, handry, atd.
S Whirpool ako znackou a jej sesterskymi znackami koncim a nebudem ich ani nikomu uz odporucat. Je to najhorsia znacka co sa tyka zakaznickeho servisu...