Aké ste mali náklady po ukončení hrubej stavby domu?

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Zdravíčko, zistil,som ze odhad zvysnych nakladov po dokonceni hrubej stavby (HS) zaujima mnozstvo ludi, no malo informacii sa da docitat na nete a diskusnych forach. U nas je tento odhad specialne dolezity, pretoze po dokonceni HS chceme brat hypoteku. Chcel by som preto zdielat a konfrontovat moje odhady s ostatnymi, aby som sa dopracoval k pokial mozno realnej ciastke. 8-) HS v mojom ponimani - Zaklady+Steny+Schody+Priecky+Stropy+Strecha+Okna. Parametre RD - nepodpivniceny, podorys 7,5 x 12m, prizemie + obyvane podkrovie, obytna plocha 150m2, 2 kupelne, v obytnych miestnostiach plavajuca podlaha,zvysok dlazba. V dome neplanujeme podlahove vykurovanie, ani ziadne ine specialitky. Moja kalkulacia (v zmysle nakladov na RD u znamych, ktory stavali podobne velke RD, niektore polozky som ale len "strelil" :-) ): - Elektrika vr. pripojky elektriky - material s pracou (znamy elektrikar) - 2000 - Kurenie vr. pripojky plynu - 5000 - Voda vr. pripojky vody - 3000 - Zumpa - 1500 - Komin pre krbove kachle - 1500 - Krbove kachle - 1000 - Vnutorne dvere + kovove zarubne 1100 (10 vn.dveri) - Omietky interier - 5000 - Sadrokarton alebo tatransky profil (podbytie podkrovia) - 2000 - Potery - 2500 - Dlazba - 1500 (material), praca svojpomocne - Obklady vn. - 500 (material), praca svojpomocne - Plav. podlahy pre 5 miestnosti - 500 (material), praca svojpomocne - Izolacia podkrovia - 1000 - Malba stien - 500 (material), praca svojpomocne - Zateplenie EPS 5cm (cca 190m2) - 6650 (material+praca) Som zvedavy na Vase komentare a rozpocty. ;-) Budovat a branit... :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@pohodak nejako sme sa nepochopili.. resp. necitas poriadne... my mame klasicke radiatory a konvektory mame v obyvacke ale tie su normalne tiez pripojene na kotol tak ako radiatory / v podstate je to len radiator zapusteny v zemi... podlahovku mame len tu tzv slepu co sa bezne dava to nie je normalna podlahovka... je to vlastne len spiatocka z rebrika.. / nas kurenar povedal ze to je uz dnes standard... a ano mame aj krb ako nezavisle kurenie ale teplovzdusny ... toto je uplne jednoducha kombinacia.. osobne si myslim ze tu ludia maju omnoho komplikovanejsie systemy ako podlahovku dolu hore radiatory a k tomu krb..
Odpovedať
@pohodak nie je v tom ziadna komplikovanosť... bežne sa to tak robi a naplno to spĺňa svoj účel... konvektory pod fr.oknom, radiatory, podlahovka v kupelni a na chodbe "zo spiatočky", krb s teplovzdušnými rozvodmi, kondenzačný kotol a máme aj prípravu na solar... ;-)
Odpovedať
@pohodak nevidim v tom problem 1 okruh mas konvektor+radiator + rebriky a 2 okruh je podlahovka...
Odpovedať
Profilova fotka
@mint_blossom my mame len jeden okruh... lebo pohodak to nepochopil my nemame klasicku podlahovku to je len taka ta zo spiatocky... tiez nechapem kde vidi tu komplikovanost
Odpovedať
Profilova fotka
Zdravim vsetkych. Prvy update mojho prveho rozpoctu :) Komin pre kachle+montaz - 1100 Krbove kachle/piecka - 1200 Elektrika - 2500 Vnutorne dvere + zarubne - 2000 (10 dveri) Sanita - 1500 Kuchyna (linka+bateria,drez) - 1500 (nelakajte sa podozrivo nizkej ceny :-) plan je kupit hotovu polsku linku bez p. dosky (ceny su max. do 500 Euro) a k nej dat stolarovi dorobit/dopasovat rohovu cast pre sporak/varnu dosku a takisto prac. dosku a sekciu pre umyvacku riadu. Zatial som nenasiel ziadne zasadne uskalia tohto low-cost riesenia :-) ) Spotrebice - var.doska,rura,digestor,pracka,umyvacka,chladnicka - 2000 Plyn, kurenie (bud komplet radiatory v zmysle projektu alebo podlahovka prizemie/podkrovie radiatory) - 8000 Voda - 2000 Zumpa (alternativne COV,este nie je rozhodnute) - 1500 Pripojky - 2000 Omietky interier - 2500 Sadrokarton (podkrovie) - 1500 Izolacia podkrovia - 1500 Potery- 1500 Dlazba - 1500 (cca 75m2) ( podl.kurenie zdvihne cenu pre prizemie o nieco hore) Obklady - 1000 Plav. podlahy - 1500 (cca 75m2) ( podl.kurenie zdvihne cenu pre prizemie o nieco hore) Zateplenie EPS (pocita sa hrubkou do 7 cm, plocha 190m2) vr. silikonovej omietky - 4500 2x Zabradie (vonkajsie+vnutorne) - 1000 Schody (drevene, material) - 1000 Hydroizolácia - 1000 Rozpocet nezahrnuje - nabytok, svietidla, ostatne spotrebice a byt. doplnky, zahradny nabytok a naklady na upravu okolia domu (plot,zamk. dlazba a pod.). Som otvoreny Vasim VECNYM pripomienkam ku konkretnym polozkam (mnohe z nich uz zazneli a pomohli mi,za co dotycnym dakujem), poznamky typu "je to cele dost mimo", "pouzi pomer 1:2,1:3,..." ma pravdupovediac nezaujimaju. ;-)
Odpovedať
Kurenie 8000 sa mi uz zda prehnane.. Kurenie je jedina polozka, co sme si my dali robit komplet firme a vyslo nas aj s kondenzacnym kotlom a 200l obojzivelnym zasobnikom vody cca 5000 euro. A to mame kotol vyssej triedy.. Podlahovku kombinovanu s radiatormi. (podlahovky je minimum..)
Odpovedať
@pohodak Izolácia proti zemnej vlhkosti a tlakovej vode vodorovná NAIP pritavením - z nasej polozky rozpoctu. predpokladam, ze to je ta ista izolacia, cize je v nej aj proti tlakovej vode aj proti vlhosti a bonus aj ten radon, aky problem s nasou izolaciou? pod murmi aj prieckami bola v HS. @maznacik007 podobne k tomu pristupujeme aj my, preferujeme napr. kvalitu rozvodov a kvalitu prevedenej prace. pri ostatnom vybaveni domu, ktore je jednoduchsie casom vymenit, robime vacsie kompromisy.
Odpovedať
@akvi ake mas romery domu a kolko a akych radiatorov, mozes dat podrobnejsi opis celeho kurenia?
Odpovedať
@rgendiar bungalov, cca 10x15, podlahovka v chodbe, kuchyni a kupelni (spolu je to do 40m2), v izbach radiatory. Kotol plynovy kondenzacny zn. Wolf (neviem dalsie parametre).. Radiatory uplne obycajne - 4ks vacsie v izbach, 1ks malinky v satniku.
Odpovedať
@akvi na ten priestor co pises by sa dalo infrakurenie urobit este za menej ako 5000 a bolo by to este uspornejsie vykurovanie ako plynom ;-)
Odpovedať
@rgendiar nemam doveru v infrakurenie, podla mna zatazuje organizmus..ale to je len moj nazor ;-) Ja som aj proti podlahovke, okrem miestnosti, ako kupelna, kde sa clovek zdrzuje minimalne.. Ak by malo byt uplne po mojom, tak jedine zive teplo z krbu, len kto bude to drevo pripravovat a kurit, ze .. :-D
Odpovedať
@enjo_nunjo Zateplenie EPS pocita sa hrubkou do 7 cm :-o prečo? a s akou tehlou sa počíta v hrubej stavbe?
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@blacksr 380mm Porotherm profi, naprojektovane mame zateplenie 5cm EPS, pri prepocte tep. odporu pri roznych hrubkach EPS vychadza 7cm ako postacujuce, do vacsich hrubok urcite nepojdeme. tep. odpor pri pouziti 7cm EPS je vcelku pekny. :-) Zateplovanie hrubsim EPS (viak ako 7cm) je pri tehle 380 mm podla mna pre nas zbytocne, treba si uvedomit, ze neexistuje priama umera, ze o co viac hrubsim materialom sa zatepli, o to viac je dom uspornejsi. Pretoze vzdy tu budu nezanedbatelne uniky tepla su cez okna, dvere, …a to aj pri pouziti 3-skla.
Odpovedať
Profilova fotka
@enjo_nunjo a rosny bod ti tiez pocitali????
Odpovedať
Profilova fotka
@kaktusik007 rosny bod by mal byt ok,ale urcite si to este pred realizaciou dame prepocitat. Tak ci tak zateplovat planujeme az po urcitom case, nie hned po hrubej stavbe (min. 1 rok po HS), takze na konecne rozhodnutie mame este dost casu.
Odpovedať
@enjo_nunjo Úniky dvoj- a trojsklami sú kompenzované solárnymi ziskmi. Neporovnávajte nepriehľadné a priehľadné konštrukcie. Nepriehľadné: murivo hrubé z hľadiska statiky (25-30 cm) a izolácie podstatne viac (nie 5 či 7, ale 20-25 cm). Presuňte investíciu z jednej vrstvy do druhej. Drahšej vrstvy menej, lacnejšej viac. http://www.pasivnidomy.cz/forum/downl...
Odpovedať
@enjo_nunjo Celková ročná bilancia pary v konštrukcii je OK. Kondenzuje v murive, ale cez rok sa odparí. Ale: Robme veci lepšie. ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr Keby sme mali financie nastavene tak, ze vieme dokoncit cely projekt domu aj so zateplenim, garazou a okolim naraz, nevaham prerobit projekt a ist do tenkej obvodovej tehly a nasledne ju hrubo zateplit. ALE nas nemojsejovsky :- ) rozpocet je nastaveny tak, ze chceme v kratkej dobe ufinancovat dom do takeho stavu, aby sa v nom dalo byvat (t.z. obytne spodne podlazie, bez zateplenia a vonk. omietok). A az potom nasledne postupne podla financnej situacie postupne dokoncovat ostatne – t.z. podkrovie, zateplenie, samostatna garaz, okolie domu...sadrovych trpajzlikov :-). Cize v nasej situacii bude dom s obvodovkami 380mm relativne ako-tak usporny a ihned schopny na byvanie, s 250-300-kami obv. tehlami by sme isty cas dost preplacali energie do casu kompletneho zateplenia. Navyse sme na 380 porotherm profi PD dostali slusnu cenu. Viaceri si urcite povedia, ze je to nestastne, neenergeticke riesenie, ale kym sa netopime v peniaze (a vyhliadkovo sa ani v blizkej dobe nechystame topit :-) ), nemame na vyber. V prvom rade chceme s rodinkou cim skor byvat.
Odpovedať
@enjo_nunjo Mať Vašich zázračných 8 cm tehly...! vďaka ktorej nepreplatíte na kúrení v porovnaní s 30-kou!
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr nechapem, ako si v slovach "relativne ako-tak usporny" nasla suvislost so "zazracnou 8cm tehlou" :-)
Odpovedať
@enjo_nunjo Narážam na to, že Vás tých 8 cm tehly má vytrhnúť z biedy... Ak chcete resp. musíte stavať etapovite, zvoľte radšej tenšiu tehlu, napr. tých 30 cm, pretrpte prvú zimu intenzívnym kúrením v krbe (aby to bolo lacné) a potom poriadne zateplite. Totiž: ak staviate z hrubej tehly, staviate sám seba do patovej situácie, čo sa budúceho zatepľovania týka... (rosný bod, tepelné mosty, investícia a úžitok z danej skladby, utopené okná atď.). Používam imperatívne vety, ale samozrejme, je to na Vás. Berte to len ako nástojčivú radu.
Odpovedať
Profilova fotka
@enjo_nunjo kamarat tiez nemal peniaze na cely dom, spravil presne to co chces ty... akurat je projektant tak si to zratal a ako hovori blacksr, prvu zimu pretrpeli v 25cm muroch a druhu uz mali zateplene ;-) rozhodne je to lepsia alternativa.... preplatit jeden rok, alebo max dve zimy, ale potom na tych dalsich uz mat spotrebu minimalnu ;-)
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr @kaktusik007 Takze som si k tomu sadol, chytil kalkulacku a prepocital ceny a tepelne odpory pre 380-ke a 300-ke Porotherm PD. Vysledok je pre mna (pri)jemne sokujuci! :-o :-) Usppora na materiale vyse 700 Euro. 8-) Tepelny odpor (orientacny prepocet) je pri 300-ke vynikajuci uz pri 80mm EPS (R= cca 3,6), pri 100mm EPS je to uz uplna paradicka (cca 4,1), pri 120mm EPS cca 4,6…atd Pri aplikacii 100mm EPS nas to pri 300-ke porotherme stale celkovo vyjde lacnejsie ako 380mm+50mm EPS a popritom je tepelny odpor vyssi o cca 0,8!!! :-o Takze – rusim co jsem zrusim, odvolam co jsem odvolal, volam chalaniskovi, co mi manazuje stavbu a oznamujem mu, ze ideme do 300-ky Porothermu. Cisla nepustia. :-p
Odpovedať
@enjo_nunjo Teším sa. Je jasné, že ceny materiálov budú rásť, takže ten EPS bude o jeden-dva roky drahší ako teraz. Titul "parádička" alebo "vynikajúci" prislúcha tepelným odporom niekde nad 7. ;-) Okolo 4 je to stále slabota vzhľadom na ceny energií. Takisto prekrytie tepelných mostov sa oveľa dokonalejšie porieši pri izolácii okolo 20 cm.
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr jasne jasne, neber to doslovne, paradicka je to v porovnani s tym,co by sme dosiahli s porothermom 380 pri tych istych nakladoch hrubku izolacie budeme riesit neskor, zatial je jasne,ze ideme do 300mm obvodovej tehly, na dalsie rozhodnutia je este cas. Preto som udaval zateplenie EPS len po 120mm,pretoze kalkulacka tep. odporu,co som nasiel na nete,hrubsi EPS neponuka. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
Este jedna fakticka k teme: v akom poradi odporucate volat profesie po dokonceni HS (zastresenej s oknami)?
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 mesiacoch
@blacksr Rozumiem tomu spravne, ze cim hrubsia tehla a cim tensi EPS tym viac sa rosny bod posuva do tehly = vlhsie steny a mozne plesne? A opacne cim tensia tehla a hrubsi EPS tym viac sa rosny bod posuva do EPS = nekondezovanie pary v steny = suche steny?
Odpovedať
nám blacksr poradila-na región kde žijeme pri 20cm eps a 30tehle vzniká rosný bod na rozhrani tehly a polyšu ]-( ]-( ]-( ,nezmesti sa viac tak ideme do sivej 20cm hrúbky,rosný bod v tehle-to nikdy,stavba nás stojí hrozné peniaze a nemienime to robiť na 80percent
Odpovedať
@petogen @sofiapal Áno, ale treba dodať, že v drvivej väčšine prípadov je celoročná bilancia pary OK. Kondenzát sa v lete stihne odpariť. To je útecha pre tých, čo dali 44+5. Kondenzácia v murive spôsobuje, že murivo v tom mieste izoluje málo, asi tak, ako mokrá bunda. Tie plesne v moderných novostavbách (kde tehla či ytong celkom slušne izoluje) na povrchu slabo zateplenej steny vo vykurovanom dome s normálnou RV zrejme nebudú. Ide hlavne o rohy, preklady a podobne, kde je výskyt tepelných mostov a v tých miestach ozaj bývajú konštrukcie chladnejšie než na ploche steny. Tam sa vyzrážaná vlhkosť a prípadne aj plesne skutočne vyskytujú. Aj tu na MS tieto problémy už boli.
Odpovedať
@blacksr Dakujem za opdoved. A co si prosim ta myslela skratkou "normálnou RV"
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?