Skladba podlahy u kumpyho

Ahojte majstri. Chcem sa spytat a popripade sa poradit. Planujem hrubku podkladoveho betonu 10cm. Podtym necham zhutnenu hlinu rokmi sadnutu alebo strkovy podsyp. Na beton 10-12 cm polystyren EPS 150. Poter cca 6-8cm. Chcem sa spytat co zmenit. Podkladovy beton chcem dat do rovnakej vysky ako koncia zakladove pasy. V betone bude samozrejme karirohoz 15x15cm - 6drot.
Odpovedať
Nejak tam postradam reseni hydroizolace 🤔
Odpovedať
@jakub_kumpy ako napísal @raziel628 vyriešte si aj hydroizoláciu, vidím že zrejme ide o starší dom, nejak vo výkope nie je vidieť, či majú steny hydroizoláciu... to len dobudúcna aby ste to nemuseli potom znova rozbíjať a rozkopávať...
Odpovedať
Ospravedlnujem sa na to som zabudol. izolacia tam je ale rozhodol som sa vzhladom na to v akom je stave, dom podrezat. Potom ako som pisal, na podkladovy beton pojde hydroizolacia napojit na izolaciu pod murmi a potom dalej. Chcel by som aby mi to podrezali medzi prvym radom tehal a zakladovymi pasmi.
Odpovedať
Jeste podle regionu bych zvazil mereni radonu. Pripadne dal alespon hydroizolaci s certifikaci na radon. Urcite si pohlidejte to “napojeni” hydroizolaci (nove plosne a te z podrezani)
Odpovedať
Pozeral som radonovu mapu a cuduj sa svete to som ani nevedel, tak okolie ilavy patri medzi 6 najnebezpecnejsich vyskytov 😄 TOTO som naozaj netusil, co mi odporucate prosim vas pouzit ako hydroizolaciu? Lepsie povedane chcel by som pouzit asfaltove pasy samozrejme s protiradonovou ochranou a cenovo dostupne. Viete mi poradit niektore typy?
Odpovedať
No muzes v danem pripade nechat udelat mereni radonu. Nas to stalo okolo 3000kc(uz si ale presne nepamatuju). Akorat ti pak muze samozrejme vyjit ze budes muset udelat “provetravanou” podlahu...:-/ u pasu cokoliv s certifikaci na radon. Radeji bych volil neco kvalitnejsiho (modifikovany) a sila alespon 4,0mm. A pripadne dle technickeho listu / urovne radonu dat dve vrstvy.
Odpovedať
Mam tiež podrezane múry. Ako správne a kvalitne napojiť tie hdpe pláty na hydroizolaciu. Sú dosť tuhé a trčia rôzne od 5 do 15cm.
Odpovedať
@henry_sk Pretoto sa bojim a chcem si dat pozorov na chlapcov aby mi nechali dostatocne presahy. Da sa teplovzdusnou pistolou, tak to napojis a aj pozahybas smerom dole ak potrebujes. Mozem ta poprosit o foto toho podrezane domu plus nejake detaily?
Odpovedať
Teplovzdušná pištoľ je zbytočne zdĺhavé na dome som mal podrezanie vyššie ako bola úroveň platne takže ja osobne som ohybal celú tú fóliu smerom dolu klasickým horakom pritlačil dosku poriadne o stenu a čakal kým sa schladí fólia (plast) ostane pekne ohnutý odporúčam ho prichytiť na spodku ešte niečím nech nepruzi keď sa bude lepiť IPA rohy sú dosť náročné troška narezať natiahnuť ohnúť spoje som osobne robil na 2 krát prvý krát celý pás ipi a druhá asi 10/15 CM kus len cez fóliu a ipu čo najviac ku stene , posledný krok všetky spoje pretriet hydroizolaciou ( presah som mal veľký na niektorých miestach som aj zrezaval fóliu ( "vyplnenie maltou ") ako to nazivaju niektoré firmy je len povrchové ostriekanie múru aj to iba zvonku nato si dajte potom pozor ( ja som to ešte zapenil čo najviac pomedzí plastové kliny )
Odpovedať
@drenai No najviac pri tom podrezani sa bojim dopadu na celkovu statiku domu a samotnych murov, aj ked pozeram vselijake videa a vidim ze nik stym nema "problem" tak dufam ze sa nemusim nicoho bat.
Odpovedať
@jakub_kumpy ono sa to robí vždy postupne aby sa tá statika nenarušila a po vložení izolácie sa tá medzera hneď vypĺňa pričom v tej časti sa pokračuje ďalej až keď to je poriadne vytvrdnuté 🙂
Odpovedať
No ale k predmetu veci a k prvej otazke. Co hovorite na to zlozenie podlahy. Plus musi byt pod betonom vylucne makadamove lozko? Mozem pouzit aj stare kusky betonu vizera to ako makadam. Dokonca som tam v jednej izbe podlozie z osekanej uhutnenej omietky a dobre bolo.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@jakub_kumpy u rodičov keď sme takto dorábali podlahové kúrenie (t. j. prehlbovali podlahu) tak sme ani nedávali to štrkové lôžko, radšej sme to čo najpresnejšie vykopali a potom priamo na to betónovali- teda zo spodnej strany tá betónová platňa kopíruje tvar podložia 🙂
Odpovedať
@sousedekovci89 kolko ste davali hrubku izolacie pod podlahove kurenie?
Odpovedať
@jakub_kumpy u rodičov si to už nepamätám ale dávali aj systémovú dosku. Doma som dával 5+5 a na to len rastrovú alufóliu a hada 🙂
Odpovedať
Ja som prehlboval, teda vykopával zem, navozil makadam a riadne zhutnil. Ešte aj dobre namočil zem, aby sa pri hutnení ten makadam dobre zakusol. Dával som cca 10-12cm betónu, plus nejaký určite zatiekol do makadamu, s tým treba rátať. Ale vtedy som mal partiu a robilo sa veľkou miešačkou. Navyše okrem kari rohoží som v úrovni betónu navŕtal diery do základov a natĺkol roxory na previazanie. To pre zamedzenie pohybu betónového poteru voči základovým pásom. Ešte k podrezaniu. Ohýbanie plameňom moc neodporúčam, zvonku mi tak robila partia pri zatepľovaní. Fólia sa krčí, robia sa záhyby. Niekde kde to prehnali sa už tavila a tiekla. Statika domu je pri podrezávaní hlavne na množstve tých plastových klinov. Malta zrie dlho po tom ako odídu. Partia príde a za pár dní má hotovo. U mňa 5 dní. Maltu ktorú použili bola kvalitná a vypchali s ňou všetok voľný priestor. Od vtedy som nejaké časti podrezaných múrov zrušil, tak vidím celkom kvalitnú prácu. Hrúbka izolácie je u mňa rátaná cca 15cm, podľa hrúbky poteru podlahovky (cementový a anhydrit majú rôzny)
Odpovedať
@sousedekovci89 Presne takto to chcem aj ja spravit, ved ta sistemova doska je tiez lien izolacia ako EPS akurat tam su vystupky a ulahcuje to ukladanie hadice to je asi cele.
Odpovedať
@jakub_kumpy skopírujem ti, moje vyjadrenie k systémovej doske z inej diskusie: pri systémovej doske je trubka uložená sčasti v izolante (polystyréne) pri zaliatí poterom je ním akoby obopnutá z drvivej časti svojej plochy a som toho názoru, že takto odovzdáva teplo ktoré získala z nosiča (vody) o trochu efektívnejšie- pritom realizácia systémovou doskou stojí viac aj keď kúrenárom zjednodušuje prácu. 🙂
Odpovedať
@sousedekovci89 Ano nasiel som aj toto vyjadrenie niekde na nete. Podla mna v systemovej doske je menej plochy v kontakte s poterom ako ked je trubka volne polozena na zemi (izolacii). No v kazdom pripade vzdy rozhoduju financie, na tom sa zhodneme. 🙂 a ja budem podlahovku len nejakych cca 25m2
Odpovedať
@jakub_kumpy tak riešenie fóliou je aj lacnejšie oproti systémovej doske 🙂
Odpovedať
@sousedekovci89 Inak som aj tak uvazoval ze pod podlahovku by islo cca 15cm a zvysok 10cm izolacia.
Odpovedať
Profilova fotka
na čo sú tam dve betonové vrstvy? podrezať, na zem fóliu, oprieť na steny, položiť 20 cm PS100, tenká fólia, poter 6-8 cm s rohožou, na ňu upevniť kúrenie.
Odpovedať
Profilova fotka
ešte k radónu, ten je rizikový v podpivničených priestoroch, to stačí nechať ho "vytekať" otvormi pod podrezaním
Odpovedať
@jan45 Ano napadlo ma aj toto riesenie, len potom si kladiem otazku preco na 99% novych domov to robia takto? Len kvoli deke?
Odpovedať
Profilova fotka
@jakub_kumpy to by bola dlhá diskusia, prečo. Ale keď robíte nový dom a máte tam 80 cm násypu nikto nedokáže násyp zhutniť aby nesadol, tak sa dá betón.
Odpovedať
@jan45 @jakub_kumpy Pretože poter na podlahovku sa robí čo najtenší možný. 5-7cm a hrubší by bola príliš vysoká hmota na akumulaciu tepla a zotrvačnosť. A trubky v ňom nie sú výstuž, skôr ho staticky oslabujú. Zato zakladovy beton sa robi na statiku, podporuje voči sadaniu. Kto sa zaručí že spodná vrstva pod domom sa nikdy a nikde nepohne, kúsok nesadne a riskne prasknutie poteru podlahovky? Drahá oprava nasledkov.
Odpovedať
Oprava - nie zakladovy beton ale podkladovy beton.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?