Elektrické podlahové kúrenie výhody a nevýhody

Zobraz úvodný príspevok
Máte doma elektrické podlahové kúrenie? Zaujímalo by ma, ako ste s ním spokojní – aké vnímate výhody a nevýhody?
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@st89 tak tu je taká jazda 83 km to je jazda mest…
@dexter89 original pani uz sem aj tak neprisla, tak mozeme zaprasit tuto diskusiu autami 😬 Bol by som ti celkom vdacny, ak by si tu urobil vlakno s realnymi skusenostami zo zivota s EV, toto ma zaujima. Ceny jazdeniek su uz paradne (co ale znamena, ze hodnota rychlo klesa), tak nad tym tiez silno uvazujem. @st89 ludia sa najviac boja problemov s baterkou, paradoxne to je statisticky a aj podla uzivatelov najspolahlivejsi komponent. Mnoho automobiliek ani nepocita s tym, ze by bolo pocas zivotnosti auta baterku treba menit. Spotreba a naklady su bezkonkurencne. Tesla napriklad nema ziadne predpisane servisne intervaly. A EV dava konecne velky zmysel aj vlastnictvu FVE, kedze najvacsia produkcia el. je v lete a takto ju mozes pekne spotrebovat a skracovat navratnost FEV aj tymto sposobom. Niektori dodavatelia EE ponukaju taku moznost, ze tvoje prebytky z FVE ti premenia na kredit a ten mozes vyuzit (mierne nevyhodne) na verejnej DC. No aj ciste nabijanie z verejnych DC nabijaciek vychadza min. o polovicu lacnejsie, ako napr. diesel so spotrebou 7.0/100. Pre mna su tam stale 2 minusy - jazdim dlhe trasy po dialniciach + hotely, takze by som dost casu stravil na verejnej nabijacke. Pri 700km ceste aj 3x30min (v najlepsom pripade) a to je stale vela. Druhou su straty z nabitej baterie pri nejazdeni - o tom sa velmi nehovori (tu by ma zaujimala casom tvoja skusenost) Pre info o problematike doporucujem YT kanaly ako napr. ElektromobilTV, Electro Dad, ci nejrychlejsitesla.cz. Napr: Manik si kupil jazdeny ID4 cisto na dochadzanie z Michaloviec do BA! - za 2 roky urobil 100tis. km a tusim vymenil len stierace. Tolko k spolahlivosti.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@st89 tak tu je taká jazda 83 km to je jazda mest…
@dexter89 ja potrebujem vedieť ze ak najazdím mesačne 1000km, zväčša veľa kratších trás, či sa mi oplatí elektromobil aj pri situácii že nemám fotovoltaiku. Uvažujem bud nové auto benzín alebo novy elektromobil.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od st89:

@dexter89 ja potrebujem vedieť ze ak najazdím mes…
@st89 to su lahke pocty - pri dexovych 11,1kWh/100km pri cene 0,39€ na verejnej DC nabijacke napr. ZSE ta to vyjde 11,1x0,39= 4,329€ na 100km. Bavime sa v podstate o jednej z najdrahsich cien za kWh. Ale spotreba 11,1kWh/100km je podla toho co som videl fakt malo. Zvacsa maju okolo 17kWh. Cim viac mesta jazdis, tym je spotreba mensia.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od bigjamajko:

@dexter89 original pani uz sem aj tak neprisla, t…
@bigjamajko @st89 Hej , no ak nové a také pohybovačky po meste tak celkom zaujímavé teraz by mali vyjsť Hyundai inster... Prípadne Čína ... zas treba povedať že ta spotreba je pre moje auto kona, aj Tesly M3 majú dobrú aerodynamiku a spotrebu ... Kolega zas kúpil enyaq a ten sa nedostane pod 20kwh ja som na také krátke trasy po meste pozeral na vw e-upy ročníku 2021 a s väčšou baterkou a tie vieš kúpiť už za zaujímavé fakt ceny ... Jeden cech ich nestíha dovážať idú ako teplé rožky ... Presne ľudia to kupujú ku domom ku fotovoltike na také cesty okolo baraku abo jak druhé auto do rodiny Ono stále je to elektro podľa mňa najviac vhodné do mesta a okresky ... Ako objektívne na diaľnici a pri rýchlosti 130km/h aj s veľkou baterkou spravím.napr. ja max 300km v zime ratan možno 250? A to už má určite výhodu aj ten diesel ... Nehovoriac aj o Tom , že napr.v zahraničí nabijas drahšie čo som pozeral 0,79€/kwh na rýchlom nabíjaní atď... Takže aj cenovo je to možno o ničom alebo musíš sakra plánovať nabíjanie , mať stiahnutých pred cestou kopu aplikácií a teraz zazivas stres a strácas čas ... A nakoniec ťa to vyjde drahšie jak diesel Toto je jedna z veci čo ešte nemajú nejak poriesene ... A veľa ľudí to odrádza ale možno niekto má aj pozitívne skúsenosti zas keď ideš na dovolenku a berieš to ako výlet , dobrodružstvo ok ... Ale asi ťažko s tým budeš jazdiť po Európe za biznisom keď sa ponáhľaš a nemáš času každých 200-300km nabíjať ... A pri nejakých 150km/h ani najlepšia Tesla neprejde nejak veľa ale tam už potom je tá rýchlosť nabíjania väčšia čo už atakuje čas na natankovanie
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od st89:

@dexter89 ja potrebujem vedieť ze ak najazdím mes…
@st89 ja som kúpil pred dvomi mesiacmi funglovku corollu sedan 1.8hev za 24tisíc, jazdím takmer výlučne krátke trasy - vrámci trasy Valaliky (kde bývame) a Košice (kde pracujeme), čo je z domu na pracovisko cca 10km (kancel pri Auparku), počas práce krátke trasy vrámci KE. Spotreba priemerná 3.7l/100km. To je super spotreba ale na Dextra a jeho elektrické auto sa nechytám ani náhodou čo sa týka eur/km. Poškuľoval som po funglovke Elroq za 30500 ale kamoši ktorí majú škodovky a vw strašia, že v autorizákoch všade mechanici nadávajú na tie elektrické autá, že si s ich závadami nevedia dať rady. Tak som si povedal, že až ďalšie auto bude električka. Hádam sa mechanici dovtedy zabehnú.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@bigjamajko @st89 Hej , no ak nové a také pohybov…
@dexter89 v tvojej situacii dava EV prave najvacsi zmysel. Na dochadzanie do prace a lokalne pochodzky je to jasna volba. EV je usporne prave tam, kde su fosilie najdrahsie. Na dlhu dovolenkovu trasu by mi prave castejsie nabijanie vadilo najmenej - prist niekde do Talianska o 2 hodiny neskor je za mna ok. Horsie je , ked si niekde pracovne 6-8 hodin bez moznosti dobitia, pred sebou mas 400km a k tomu "zbytocnu" polhodinu pri toteme. Co sa tyka nabijania v zahranici - mnohi Slovaci radia skor roaming, lebo ich (pri nasich cenach) vychadza menej, ako su lokalne ceny. Hyundai je tusim zakladajuci clen Ionity, takze by si tam mal mat zlavu https://chargemyhyundai.com/web/sk/hy... , pochvaluju si aj Smatrics. Predpokladam, ze za tych 0,17€ nabijas doma. Z prenosneho wallboxu? Ako dlho ti tak trva tvojich 10-80%?
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od bigjamajko:

@dexter89 v tvojej situacii dava EV prave najvacs…
@bigjamajko tak toto som ani nevedel s tým ionity ja som ešte ani verejnú nabíjačku za ten mesiac nevyužil :D Tak ako dá sa s tým vyraziť aj po Európe ak sa neponáhľaš a po dialnici pôjdeš 110 a všetci ťa obiehajú :) Ale na služobné cesty dlhé , diaľničné podľa mňa stále je a zrejme aj dlho bude, výhodnejší nejaký úsporný diesel... tu sa s elektronadšencami proste nezhodnem ani ja... :D Nemám wallbox ale mám na hranici pozemku svoj el. stĺp so skrinkou a mám tam zásuvky 5-kolikovú dokonca 32A , takže som dokúpil redukciu na 16A a na 3-fázy mi to vie nabíjať 11Kw ale väčšinou aby som nezaťažoval sieť a keď sa neponáhľam mám to nastavené na nejakých 12A na fázu a to dáva potom nejakých 8,6-8,8kw ... to nabíja 10% cca hodinu takže cca 6-7 hodín by mi nabilo z 10-80% keby že idem na plný výkon asi za 4,5hodiny
Odpovedať
Možno ku veci, možno od veci. Máme tiež hybrid 😉, ale LPG (Toyota Verso). Náklady na palivo: 6,60€ / 100 km. Sme spokojní.
Odpovedať
Moj 19 rocny vw kabriolet v nakupnej cene 2800 euro naklady na palivo 10E/100km, moja babetta naklady na palivo 3E/100km a moja 22 rocna audina 13.5E/100km. Aka je pointa? Treba zaratat aj cenu servisu, nadobudaciu cenu a potom tie cisla su uplne inde ;) Ja si auta servisujem sam, cize platim len cenu dielov a auta mam v cene ani nie jednej mesacnej vyplaty. Pre kazdeho davaju zmysel ine cisla.
Odpovedať
Na dlhšie jazdy mám na 100 km na klasickom dieseli náklady na palivo do 5,50. Tiež autá "za výplatu". Mať možnosť vlastného soláru čo v činžiaku neide, zvažoval by som EV no zas nadobúdacia cena by jeho "výhodu" eliminovala. Ostatne ani podlahové kúrenie a to by sa mi páčilo.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@st89 ja som kúpil pred dvomi mesiacmi funglovku …
@toky1 povedz nejake konkretne zavady s ktorymi ta strasia kamarati. Ja mam ID5 tri roky a reklamacie nemali suvis s el. pohonom. mam nabehane cca 90000km. Celkove naklady na servis bola garancna prehliadka za 180eur + sada stieracov. @straysomar tak a teraz sa tu vyroja stari harcovnici co maju jednotkovu octaviu a jazdia za 3.5l/100 😀 to nieje sranda, tieto vtipy tu boli uz davno
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od wheel:

Moj 19 rocny vw kabriolet v nakupnej cene 2800 eu…
@wheel ja si tiez robim na spalovakoch servis sam /aj generalku motora zvladnem/, ale pri 20rocnom aute, je toho servisu viac a so spolahlivostou je to horsie. Tvoje auto ako nove tiez nestalo mesacnu vyplatu. Keby nebolo firiem a ludi, ktory si kupia nove auto, tak by si utrel nos a slapal na babete. Tak na to nezabudaj.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od bigjamajko:

@dexter89 v tvojej situacii dava EV prave najvacs…
@bigjamajko ja osobne ked som niekde 6-8 hodin a cakala by ma cesta 400km, tak si kludne zastavim na nabijacke a "vypnem". Ja som uz vyrastol z nahanania. pred cca 15 rokmi som spravil dovolenkovu streku za 7h-7h20m. Teraz mi ta ista streka trva skoro 10hodin, ale nie koli elektrike. Slovaci odporucali roaming - to uz od cca marca nieje pravda. ZSEdrive zrusilo hodinovu tarifikaciu v roamingu a uz sa to neoplati. Treba pouzivat Ionity, Elen..
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od roberto1923:

Možno ku veci, možno od veci. Máme tiež hybrid 😉,…
@roberto1923 LPG je super vec a cerpacie stanice su uz na kazdom rohu. Ja si pamatam, ked sme koncom 90tych rokov tankovavali do auta z modrych flias v sklade technickych plynov, a lpg stojany hladali ako geocashky 😀 teraz hladame nabijacie stojany...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@bigjamajko tak toto som ani nevedel s tým ionit…
@dexter89 Čím pomalšie nabíjaš, tým je to neekonomickejšie. Keď môžeš, nabíjaj vyšším prúdom. Takže ťahaj 11kW.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od rapidek:

@toky1 povedz nejake konkretne zavady s ktorymi t…
@rapidek také vtipy sme mali i v práci navrhli sme aby sme išli na spoločný výlet práve s autamy ktoré podľa diskutujícich majú najnižšiu spotrebu a zrazu každý , že na takej trase s plným autom to nepôjde
Odpovedať
Článok sa načítava...

Odpoveď na príspevok od frantisekca:

@dexter89 Čím pomalšie nabíjaš, tým je to neekon…
@frantisekca neviem ako je to s batériou na pohon auta, ale pre batériu na spaľováky je najlepšie nabíjať menším výkonom po dlhšiu dobu a výhodnejšie len jednou diodou a obmedziť nabíjací prúd kondenzátorom, batéria má čas na plynovanie, a najlepšie nastaviť na konkrétnu batériu nabíjať len pokiaľ nabije na jej max napätie, väšším prúdom nabíjať len vtedy ak potrebuje rýchlejšie nabiť, prijazde sa stále dobíja alternátorom na max kapacitu , dnes novšie autá doma servisovať nejde, problém meniť i žiarovku, preto nie sú v povinnej výbave, išlo len na starších s kúpou auta bol rovno i návod ako a čím nastavovať
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od duzu:

@frantisekca neviem ako je to s batériou na pohon…
@duzu frantisek ma pravdu, cim nizsi nabijaci prud, tym vacsie percento na reziu nabijania. Toto nieje 50W nabijacka.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Na dlhšie jazdy mám na 100 km na klasickom diesel…

Mať možnosť vlastného soláru čo v činžiaku neide

nehádž flintu do žita - možno jedného dňa správcovia povolia panely na fasády bytoviek, kto vie.. alebo pridelia vlastníkom kúsok na streche. @starysomar

Odpovedať

Odpoveď na príspevok od starysomar:

Na dlhšie jazdy mám na 100 km na klasickom diesel…
@starysomar https://youtube.com/watch?v=uPTLbC2GW...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od rapidek:

@bigjamajko ja osobne ked som niekde 6-8 hodin a …
@rapidek to je jeden pohlad. pri najazde 35tis. km rocne sa mi fakt nechce oddychovat 30min. kazdych 250km. A zastavovat hodinu od ciela na 30 min ma vyslovene stve.
Odpovedať
Profilova fotka

Odpoveď na príspevok od wheel:

Moj 19 rocny vw kabriolet v nakupnej cene 2800 eu…
@wheel no tak ale máš 3 auta rátaj aj 3x poistky servis sám to je pravda... ja som do elektra išiel hlavne kvôli servisu... moj spalovak s najazdom 135 tis. km bol častejšie v servise ako na ceste... je to VW tiguan a motor nejaký twincharger ... blud... aj sa to ťažko predáva Treba uvažovať, že tie staré autá s jednoduchšími motromi a mizivou elektronikou ako staršie Octavie, fabie atď... sú jasné celkom fajn... ale zober si súčasné "nové" spaľovacie auta... nejaké ročníky 2020 ... tie keď budú mať 15 rokov tak tie sú už tak zložité, že servisovať a udržiavať to bude nočná mora... to mi potvrdil nejeden mechanik @toky1 ja som sa zas pre zmenu popravde bál hybridov ... za mňa to je také že ani spaľovak ani elektro proste niečo medzi a ak sa servisy boja elektra tak čo hybridy ? ale aspoň je to toyota a nové tak malo by to byť v cajku ... kolega v BA kúpil Enyaq a neni moc spokojný hovoril popravde, že radšej mal zobrať toyotu hybrida 😆 takže 100 ľudí 100 chutí ... zas auto enyaq je super ale na mňa je to veľka krava s obrovskou spotrebou... ja som dnes išiel Tatry : Smokovec - Štrbske Pleso - Podbanske - Smokovec - Prešov (dialnica) a spotreba 9,6kwh ! /100km rekord ale poviem pravdu dialnica tempomat a 100Km/h nonstop... malá spala na zadných sedadlách, takže som sa nikde neponáhľal keď dieťa spí ... navyše celú cestu lialo v búrke ...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od bigjamajko:

@rapidek to je jeden pohlad. pri najazde 35tis. k…
@bigjamajko ty jazdis iba dlhe streky po dialnici? si kazdy den na sluzobke? Beriem ze su taki ludia, a pre nich to nieje.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od dexter89:

@wheel no tak ale máš 3 auta rátaj aj 3x poistky …
@dexter89 Mám toyoty už od 2013, doteraz len benzíny. Ale celý čas sledujem fóra ohľadom toyot aj ich hybridov a nejaké zásadné problémy nemajú. Hybridné pohonné ústrojenstvo je už piatej generácie, japonci vychytávajú celý čas muchy tak hádam jeho spoľahlivosť už vytunili, mali na to kopu času a dát, tie autá sa predali za ten čas po miliónoch kusov po celom svete. S týmto sa taký Enyaq asi pochváliť nemôže.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@dexter89 Mám toyoty už od 2013, doteraz len benz…
@toky1 No ak to ma toyota vychytane ako proace tak dakujem pekne... kupil znamy 5ks s automatmi do firmy, vsetky sa automaty sa posrali do 30 000km... prakticky nove auta... neboli schopni ani len poskytnut nahradne vozidla :)
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od kejsix:

@toky1 No ak to ma toyota vychytane ako proace ta…
@kejsix proace nieje japonec...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od minoo:

@kejsix proace nieje japonec...
@minoo Cize predavame europske auto pod japonskou znackou s rumunskym pristupom? :) ok
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od kejsix:

@minoo Cize predavame europske auto pod japonskou…
@kejsix tak nejak, ale mozes vdaka tomu kupit psa a tesit sa ze jazdis v podstate na toyke...
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od kejsix:

@toky1 No ak to ma toyota vychytane ako proace ta…
@kejsix Poace niesu toyoty. To sú francúzske PSA autá s nálepkou Toyota. Niečo ako nové Mitsubishi ASX je vlastne Renault Captur s nálepkou Suzuki. Toyota takto spolupracuje aj so Suzuki - napr. Suzuki Swace je Toyota corolla TS.
Odpovedať

Odpoveď na príspevok od toky1:

@kejsix Poace niesu toyoty. To sú francúzske PSA …
@toky1 Ved ok, ale aky je to celkovo pristup k customerovi? Ved ten trh sa uz tak zlial dokopy, ze diva svina sa v tom nevyzna. Zakaznik ma predsa nejak zafixovanu znacku. Davaju na to svoju znacku, tak clovek ocakava kvalitu tej znacky a je mi fuk, ci sa to sklada v japonsku alebo pakistane. Pointa je, ze si kupis aj to, co vlastne nechces. Nema predsa kazdy cas sledovat, kto kde co s kym a ako...
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?