Domáca nabíjačka pre elektromobil

Zdravím, staviame dom a blížime sa do štádia holodomu. Keďže budeme v budúcnosti potrebovať 2 autá a začína éra elektromobilov, napadlo mi že by bolo dobré urobiť aspoň prípravu na nabíjanie, skôr než urobíme fasádu a dáme terén do finálnej podoby. Riešil niekto z vás domácu nabíjaciu stanicu pre elektromobil? Môžte sa prosím podeliť a vaše skúsenosti a rady? Vďaka
Odpovedať
1
2
6
@miroslav33 neriešil by som to keďže to budete nabíjať väčšinou v noci stačí obyčajná zásuvka na 230v
Odpovedať
@miroslav33 400V
Odpovedať
Profilova fotka
My máme okrem klasických 220V, vyvedené aj 2 zásuvky na 360V, myslím že je to 16A a 32A. Do nich by sa mala dať zapojiť rýchlonabíjačka.
Odpovedať
@miroslav33 treba začať tým, že si dáš hrubší kábel na elektrickú prípojku. Nie som elektrikár, ale myslím, že štandardne býva v domoch istič 3x25A, čo je pre nabíjanie elektromobilu popri chode domácnosti málo. Keď budeš raz chcieť pravidelne nabíjať elektromobil, budeš len naň potrebovať 3x32A. Preto treba dať taký prívodný kábel k domu, ktorý je vhodný minimálne k ističu 3x63A. A potom si z hlavného rozvádzača potiahni do garáže kábel na 32A 400V zásuvku. To je ako príprava všetko. Keď si kúpiš elektromobil, požiadaš o výmenu hlavného ističa a do zásuvky zastrčíš nabíjačku
Odpovedať
@miroslav33 Dobry den. Vzhladom k aktualnej situacii, ked su k dispozicii viacere druhy zasuviek (3 rozne typy) a s nimi spojene rozne nabijacie prudy (az do 150A), tak je najistejsie riesenie len polozenie chranicky s vnutornym priemerom aspon d40 a s hladkym vnutrom, aby ste mali istotu, ze aj v buducnosti budete mat moznost vyberu podla vaseho auta a baterie. Jakino ma pravdu ohladom privodneho kablu, nebude na skodu ho riadne predimenzovat. Ak planujete parkovanie medzi domom a plotom, tak si natiahnite chranicku priamo od elektromeru k tomu statiu.
Odpovedať
@jakino neverim ze by ti nejaka distribucka povolila 3x32A bez zdovodnenia a uz vobec nie 3x63A :) oni uz dnes idu na svoje limity - nikde sa nic nerekonstruuje ani nepridava...
Odpovedať
@juanex @jakino Ak to spraví celá ulica, potom poriešime vonkajšie vedenie, ak celé mestá tak poriešime celú prenosovú sústavu - proste pokryjeme celú zem slnečnými kolektormi a nad tým všetkým budú samé vrtule miesto stromov. Alternatívne atómová elektráreň do každej dediny. Elektromobilita, tak ako je terajšia vízia, je nerealizovateľná hlúposť ekoteroristov a podobných bludárov.
Odpovedať
Ja som zase pesimista a citim, ze na svk era automobilov prerazi mozno za 30 rokov, az vobec prerazi, kedze v zakulisi sa stale riesi co je viac neekologicke a na svk sme 30 rokov za ostatnymi. Takze by som tento problem vobec neriesil. Kym sa elektricke auta rozsiria, kym vystavaju na svk vhodnu infrastrukturu aby kazdi vlastnik elektromobilu nepotreboval doma naftovu odtahovku, ubehne vela rokov. Keby stavam dom, tak to vobec neriesim, je to hra dalekej buducnosti tak ako lietajuce auta, nebudem koli tomu dnes stavat na streche pristavaciu drahu. Co sa zase tyka nasej elektrickej infrastrukturi, kde ma clovek problem dostat pripojenie na podlahove kurenie elektricke lebo mestske a obecne trafaky nestihaju...treba skor budovat obecne vodovody ako el.infrastrukturu.
Odpovedať
@marekjahoda v mojom okolí stavajú jedno trafo za druhým, tak nie je pravda, že sa nikde nič nebuduje...
Odpovedať
@dzamino od budúceho roka už bude každá automobilka povinne predávať elektromobily, takže až taká ďaleká budúcnosť to nie je ;-)
Odpovedať
zistite si aky prikon pre nabijanie a treba a nepozerajte von oblokom
Odpovedať
@jakino predávať možno, len kto si to kúpi. podľa mňa dopadnú takto: https://www.aktuality.sk/fotogaleria/... http://www.netky.sk/clanok/neuverite-...
Odpovedať
Článok sa načítava...
Vďaka za všetky rady. @jakino @stowasser presne ako píšete, odstavné miesto je medzi domom a plotom, len pár metrov od elektromerovej skrinky pri vstupe na pozemok. Ale plánujeme túto časť celú vydláždiť veľkoformátovou dlažbou, preto by som to chcel mať pripravené pre možnosť nabíjania auta. Môžme teda priamo zo skrinky natiahnuť chráničku až po stĺpy prístrešku na autá a keď to bude aktuálne, pretiahnuť ňou potrebný kábel. Videl som na internete aj rýchlonabíjacie stanice, ale pri ich cene mi naskočila husia koža
Odpovedať
kabel nedaš do natahnutej chranicky
Odpovedať
@vrajmantak ..ak aj áno tak s odretými ušami :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@foox uz 20 rokov pocuvam ako auto uz mensiu spotrebu a emisie fyzikalne mat nemozu. A kazda nova generacia porusi tie zahadne fyzikalne zakony, ktore to neumoznuju. Ano elektromobily a prenosova sustava budu vyzva. Ale ked sa prestanu hladat dovody preco sa nic neda a zacnu sa hladat ako sa to da, ta doba pride napriek neustalemu frflaniu na "ekoterorizmus".
Odpovedať
@miroslav33 ano mozete to natiahnut priamo od skrinky v plote. Pri kladeni chranicky dbajte na vacsie radiusy a nebudete mat tych par metrov ziaden problem. Nemusite do nej davat ani ziaden drot, alebo spagat, to sa robi potom vysavacom.
Odpovedať
@majkoj A ako sa znizila spotgeba za 20 rokov? Niako. Moja stara octa zrala cca 5l aj menej a teraz zeru auta kolko 2? A emisie? ze v aute je uz pola veci len kvoli emisiam? Ze sa tie motory kurvia hlavne kvoli tomu? Elektrika ako je teraz je uplne slepa vetva, neni na to kapacita, siete, elektratrne nic a tazba litia je cista ekologia sama o sebe a najma je to urcite obnovitelny zdroj vsakze. Same dristry a chujoviny. To uz radej spalovat v autach zemny plyn. Ako budes nabijat auta na sidliskach? Absolutne nerealne, neni na to pripravene nic a takymto prijebanym nariadenim z hora bez koncepcie je to mrtve. Jaszne ale preco nejebat auta, ale vozit plyn z USA tabkermi lebo nie z ruska, to je uz ok, nech tam tie kurvy dementne pokreytecke skapu. A este potom samozrejme podporme letecku dopravu a nech kazdy lieta najelspei 10x do roka lebo sme moderni, ekonomike sa dari a mozeme si to dovolit. ekologiu jebat. A kazdy z vas dufam chlasta vodu z PEt flasky lebo z vodovodu nechuti a kazdy chlasta pivo z plechovky z hlinika lebo sak treba ze... kazdy nech zacne od seba a riesity co za sracky kupuje, kolko odpadu vytvara ale tu budu kkti riestit od konca.
Odpovedať
@stowasser Prosim ta uz vidim ako vysavas kabel na 25A alebo ho tahas spahatikom, uz ked niekto taha chanicku nema 100€ aby tam ten kabel uz rovbno natiahol???
Odpovedať
@miroslav33 400V s 32A istením ti vpohode postačí na nočné nabitie súčasných elektromobilov. Problém môže byť na strane prevádzkovateľa siete pre výššie požiadavky ( 63 A a vyššie). @foox neviem kedy si naposledy kupoval auto, ale dnes slušne vybavené benzínové auto stojí skoro 30tis. "Najlacnejší" elektromobil s dojazdom cez 300km s dotáciou by ma stál cca 29tis v požadovanej výbave. Jazdím veľa ale denne viac ako 200km nedám, vážne zvažujem takúto alternatívu a to nezohľadňujem množstvo ďalších výhod ktoré elektromobil má. Buď nemáš dostatočné informácie alebo tu úmyselne z nejakého dôvodu šíriš hlúposti.
Odpovedať
@jakino hej, ved vyrabat bude, aj vyraba, robil som vo vw, robia sa el.upka, aj par suv bolo cisto el. Ale viac menej robia hybridy. A to ze sa vyrabaju vobec neznamena ze jazdia po svk, vacsina ide do zahranicia lebo su cenovo nastavene tak, ze za cenu el.auta kupis 4 naftove. Takze nejaky masovy boom tu u nas tak skoro nepredpokladam, muselo by sa viac investovat a menej kradnut, a ked ekoteroristi zistia, ze vyroba-recyklacia baterii, distribucia-vyroba elektriny je neekologickejsia ako sucasne techniky, tak to cele spadne na hubu. Keby sa dnes kazdi spalovaci motor strati a vsetko nahradi el.pohon, tak je planeta v haji skorej ako pri vyrobe ekologickejsich paliv, vodik, bioetanol, bioplyn atd, a aj pri tich sa neda pokryt dnesna spotreba bez toho, aby zostala poda aj na pestovanie inych plodin :-D bude to velmi zaujimave v nasledujucich rokoch a ratam s tym ze na trhu budu dalej superit spalovacie vs.el auta s tym, ze budu musiet jazdit v urcitom pomere.
Odpovedať
@dzamino Robime v praci s dodavatelmi pre automotive a pamatam si, ako sa pred 4-5 rokmi elektromobilita brala na lahku vahu. Dnes, ked je uz iste, odkedy bude v niektorych krajinach uplne zastaveny predaj benzinovych a naftovych aut, sa ti isti manazeri biju o alternativne vyrobne programy, lebo vedia, ze segment automotive cakaju uz coskoro obrovske zmeny. Stare technologie caka uz len dojazd a minimum inovacii, dnes sa naplno riesia veci, ktore budu na Slovensku bezne za 15-20 rokov.
Odpovedať
@slavoslav ake slusne auto mas za 30? Slusne mas aj zas 20 len to ti nevychadza aby si propagoval elekteicke co... a za 29 s chorou dotaciou mas co?
Odpovedať
Profilova fotka
@sysell nuz moj roommster rocnik 2007 1,6 77kW zral 7,5l, moj Leon rocnik 2014 1,4 110kW zere 5,5l, a to za rovnakych podmienok. Vodu pijem z vodovodu a robim vsetko co je v moji silach co najmenej zadrbavat tuto planetu. Ale ludia ko ty vedia len stale dookola frflat, frflat a frflat a teoretizovat o tom ako sa nieco neda.
Odpovedať
@majkoj da sa ale riesi sa to velmi selektivne, nieco maximalne nieco vobec.
Odpovedať
@sysell za +/- 30 tisíc sa dajú kúpiť napríklad Hyundai Ioniq alebo Nissan Leaf, no čoskoro budú všetky automobilky produkovať aj elektromobily a postupne pôjdu ceny dole. Súhlasím že za tých 30 tisíc môže mať človek väčšie naftové alebo benzínové auto s oveľa lepšou výbavou, ale také auto už jedno máme. Preto uvažujem o druhom menšom aute čisto do mesta
Odpovedať
súhlasím len s tým že to pomôže zatiaľ len obmedziť naftové , no skúsme si to premeniť na drobné , či je to tá správna náhrada za naftu , ked už nebude, koľko aut jazdí v súčasnosti a aký výkon je pre ne potrebný ,bude sa musieť nájsť oveľa efektívnejší zdroj ako sú dnešné atomky , ktoré sa u nás stále nevedia dostavať, o tom len hovoria , všetke vlády ako nekonečný TV seriál i pre diaľnice. dnes jeden blbec nevie že to nejde , naserie sa a spraví to
Odpovedať
@slavoslav tak teraz si ma ale zje*al. 300 km dojazd, za optimálnych podmienok, s 50kg korejcom za volantom, v lete, v krajine kde netreba cez deň svietiť ako u sprostých. Príď ty (+- 90kg) ráno k zamrznutému autu, vonku úbohých -10 stupňov, zapni rozmraz, klímu, ohrev sedačiek svetlá a vyraz do práce cca 50km. Len aby si nepotreboval ešte odťahovku. V práci si to hod na dráty (koľkokrát nie je ani miesto na zaparkovanie - o voľnej nabíjačke môžeš len snívať) alebo dúfaj, že to vydrží aj späť. V lete nalož rodinu a batožinu a vyraz k moru 500-800 km. Naplánuj si 20 zastávok na nabíjanie (ak nebudeš používať klímu) a za tri dni si tam :-D
Odpovedať
@majkoj jasne že sa dá znižovať spotreba, ak to nejde inak, upravíme softík DAS AUTO ! :-p
Odpovedať
Lepsie ako elektromobili by bolo vyvyjat ucinnejsi spalovaci motor. Kde je ucinnost spalovacieho motora a kde jeho spotreba? Napociatku sa vozili bezni ludia na strasiakoch, ktore hltali 25-30 litrov na 100km. Kde sme dnes? Ucinnost okolo 30% pri spotrebe 5-10 litrov ako ktore auto. Ja sa vozim za 3.8-4.2l. Aka by bola spotreba a mnozstvo emisii, keby idu hore %? Tak isto zmyslanie ludi...sadnem na bicykel a idem si nakupit do potravin, ktore mam 200m od domu...preco 90% ludi ide do potravin autom o 15 km dalej, ked vsetko je tu? Aj nase milovane mestecko preludnene, kde sa panelakovci tlacia v krizovatkach do obchodu pre rozky a pesi ich clovek predbehne...ale vsetci sme v autach. Uz ked sme hnili, preco aspon po mestach nejazdime na skutroch zo spotrebou maleho krovinorezu? Nieje na vine len spalovaci motor, ani elektricky to nezachrani...chora je mentalita ludstva...doslova hniloba (uponahlana doba?)
Odpovedať
1
2
6
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?