Dodávatelia BVS, ZSE, SPP - obraz našej krajiny

Vraví sa, že úroveň a čistota WC sú obrazom mentality ľudí v krajine a jej úrovne. Po mojich skúsenostiach s búraním starého domu a výstavbou nového, s čím súviseli aj patálie s dodávateľmi energií a vody, by som povedal, že prečo sa čudujem, že to tu funguje ako funguje, keď zdanlivo primitívne veci nie je možné vyriešiť jednoducho. No preto, že "odborníci" v týchto spoločnostiach nepostihujú všelijakých načierno napojených "spoluobčanov", ale komplikujú vybavovačky slušným ľudom, ktorý jednoducho musia okrem iného aj chodiť do práce. ZSE: pre povolenie na odstránenie stavby som potreboval odpojiť nehnuteľnosť od všetkých sietí. Stará nehnuteľnosť samozrejme napojená "strešákom". Volám na Call centrum, kde ma ešte ubezpečia, že v záujme skvalitnenia poskytovaných služieb môj hovor nahrávajú, vysvetlím pánovi o čo ide, že chcem iba zrušiť prípojku (odpojiť kábel strecha - stĺp) a hodiny si chcem nechať, lebo nechcem zrušiť zmluvu o dodávke chcem byť naďalej ich zákazníkom. Znovuzavedenie hodín je samozrejme brutál spoplatnené. Páni z výjazdu sú na ceste a pýtam sa ich, čo idú vlastne urobiť, vraj demontovať hodiny, kábel ich nezaujímal. Keď voláte aj o minútku na Call centrum, už to zdvihne úplne iná "vyškolená" osoba, ktorá Vám poskytne diametrálne odlišné informácie a keď sa domáhate toho, že "veď som volal a vravel o čo ide" zaznamenaný hovor je bohvie kde. SPP: prípojka bola, hodiny boli, plyn som nechcel. Samozrejme, výpovedná lehota 3 mesiace, prečo by ste SPP nezaplatili za prenájom ich hodín ešte nejaký ten čas, aj keď plyn vôbec nečerpáte. Komunikácia medzi SPP a SPP distribúcia na vysokej úrovni. Po troch mesiacoch volajú "tu SPP distribúcia, ideme Vám vymeniť plynomer, už máte podľa záznamov starý". Čiže výmena a po týždni demontáž. Našťastie sa mi podarilo, a dokonca slovenským jazykom, vysvetliť pánom, že je to, ako to povedať, nie príliš logické. BVS: to je úplne najlepšejšia firma na SVK. Vodovodnú prípojku som nemal, chcel som a kanalizačné prípojku som nemal, ale na základe zmluvy s obcou som mal na pozemku vyvedenú odbočku - teda chcel som. Ak sa Vám zdá, že je to bežná situácia v akej som sa nachádzal, vedzte, že na BVS išlo akoby o riešenie gréckej krízy. Keďže som smrteľník a nezaoberám sa denne vypĺňaním (inak je ich asi 20) formulárov na ich stránke, volám Call centrum. Tam ma opätovne ubezpečia, že všetko nahrávajú, aby ďalší nešťastníci po mne, mali ľahší život. Tak potrebujete vyplniť toto a toto. Tak s vypracovanou projektovou dokumentáciou pripojenia novostavby na inžinierske siete idem vyplniť tlačivo a požiadať o posúdenie BVS, či nejaká pani úradníčka odsúhlasí napojenie, ktoré vypracoval autorizovaný projektant - OK sú to ich rúry. Do 30 dní dostanem vyjadrenie, že môžem. Díky bohu. Takže opäť volám, ktoré tlačivo teraz a medzitým prichádza účet za to, že mi povedali, že môžem. Sakra. Podľa projektu staviam vodomernú šachtu, dostávam vyjadrenie, že "prídeme osadiť vodomer vtedy a vtedy". Tak okrem rozkopávkových povolení na obecnom úrade (ďalšie prachy) sa tešíte, že prídu, bude voda, beriete dovolenku a celý deň čakáte na stavbe a nikde nikto, ani telefonát nič. Na Call centre (kde Vás opäť nahrajú) nič, lebo to je iná divízia. Následne dohadujete ďalší termín, prídu, žiadna náhrada za Váš čas (inak, keď sa Vy nedostavíte na dohodnutý termín, nahrádzate škodu a bohvie, či ďalší termín dostanete). Nemôžete ani pánovi, ktorý ma očividne dve ľudové a jednu tanečnú ani nič vytknúť keď Vám vraví, že "veď na Trnavskej bola veľká havária, všetci sme tam boli". Nakoľko je pánom situácie, Vy si hryziete do jazyka dúfajúc že už nenastane žiaden problém. Ale ten nastáva. "Nemáte na šachte dekel, tí hodiny Vám tam nemóžem osadit, lebo bych mal problém". Vo vyjdrení o dekli nebola zmienka, avšak dekel som mal vo výrobe u zámočníka. Tak som pána uprosil a on mal aspoň raz za deň pocit, že bol on ten, čo to má v rukách. Ďalšia faktúra 150 euri za montáž hodín, ktoré sú ich majetkom. Kanalizačnú prípojku som nerealizoval z dôvodov výstavby, že však neskôr. BVS2: Kanalizačnú prípojku už môžem robiť, idem volať na Call centrum. Nie, že by som bol nesvojprávny a nevedel si vydedukovať postup, ale BVS má čas 30 dní na každé vyjadrenie a načo riskovať, že som niekde nedal čiarku, bodku, čo mi po 30 dňoch radi oznámia. Tak reku zavolám, opäť skvalitňovanie služieb. Vravím všetko mám, len čo teraz. Ale vyjadrenie je už viac ako 2 roky staré. Curva. Opätovne podať žiadosť o vyjadrenie, ktoré mám. Tak žiadosť vyplnená a hurá na BVS (radšej donesiem a nechám si oraziť prevzatie, akoby som posielal poštou), stláčam pri pultíku PODATEĽŇA. Logiš néé. No néé. Musíte ich najskôr k "vyjadrovačom". Keďže som nemal v daný deň čas, prídem inokedy. Neviem, či sa to stáva aj Vám, ale pri tých pultíkoch, ktorý vydáva časenky, nikdy nie je, čo ja potrebujem. Tak prídem druhýkrát do centrály BVS v BA, pri pultíku hľadám všetko, čo by sa asi podobalo vyjadrovačom. Keďže nič, beriem žolíka a pýtam sa invalidného SBS-kára, ktorý si tam so slúchatkami na vrátnici pozeral asi porno. "Ochotne" príde, vysvetľujem a on stláča so slovami "však toto, nee?" tlačidlo Vodohospodárske služby BVS. Tak aby ste vedeli, to sú vyjadrovači. Predo mnou jedna žena, čiže som čakal len 45 min a následne vchádzam plný očakávaní do svätyne s názvom Vyjadrovacie činnosti, kde som pani (sedela tam len jedna jediná pri troch pultoch) vysvetlil o čo mi ide. Na moje prekvapenie mi povedala všetko čo slečna na Call centre, čiže nič nové, ale aj tak vzácna zhoda. Všetko som jej vybalil na stôl a začali sme v jej počítači hľadať, kde staviam a kde je tam potrubie. Vravel som jej, že odbočku mám na pozemku vyznačenú. Nie, museli sme jej to nájsť. Následne si okopírovala ich pôvodné vyjadrenie (asi ho aktualizujú lebo rúry v zemi sa možno časom hýbu) a poslala ma k pultíku stlačiť POKLADŇA, platím 18 euri za opätovné vyjadrenie, na ktoré budem čakať 30 dní. Vyjadrenie príde, pre istotu aj na vodovodnú prípojku (ktorú už dva roky platím). Čiže to vôbec neokopčili. Volám na Call centrum, nie preto, že som debil, ale vo vyjadrení mi odporučili vyplniť formulár, ktorý na ich stránke nie je. Na Call centre ma informujú, že to pred pár dní zmenili. Pri snahe to v daný deň vyplniť a zaniesť mi zmaria plány, lebo vo formulári povinná kolonka číslo a stav vodomera, tieto údaje nedržím v hlave. Čiže odklad a hops po príchde domov do vodomernej šachty. Keď sa pýtam, pre kristoverany, na čo, lebo sa zmenil postup a s kanalizačným odborníkom, chodí už aj vodár. Logiku v tom nehľadám. Po úspešnom vyplnení tlačiva príjemné prekvapenie, že v centrále BVS už môžem rovno stlačiť PODATEĽŇA. Tam ma informujú, že sa mi technik ozve do 30 dní. Tak čakám a kolaudácia stojí a čas plynie. Očakávam, že bude problém, že kanalizačnú prípojku som po osadení revíznej šachty pre bezpečnosť zahádzal a zase ma čaká byť odkázaný na dobrú vôľu nejakého technika, ktorý ale príde bohvie kedy.
Odpovedať
1
2
@monnne som zvedavy, kto ti nahradi ten cas vynalozeny na pisanie tejto poviedky... ale hadam sa ti aspon ulavilo.
Odpovedať
Profilova fotka
@monnne chapem ta, vsetko som to absolvoval minuly rok. stalo to vela energie, a to som mal vsetko na hranici pozemku. najviac ma prekvapila spolocnost co monotovala plynovu skrynku, malo to stat nejakych 500 euro a voluju mi ze potrebuju ruru plynovu zaizolovat ze je v dezolatnom stave a ze to bude stat dalsich 90 euro. vsak spravte hovorim, co uz. a za 90 euro natreli ciernou farbou 30 cm plynovej rury a obalili izolacnou paskou. takze su to zazitky na ktore sa dobre spomina:) zase ani sukromny sektor nejak nezaziaril. zavedenie Magia bol tiez zazitok a to kabel isiel popred pozemok.
Odpovedať
Ani nie, chcel som sa len podeliť o moju skúsenosť, ako to tu robia mnohí...
Odpovedať
@monnne nie je treba, my sme si to uz zazili :)
Odpovedať
@gashtaan aha, tak nic
Odpovedať
Profilova fotka
@monnne v pohodičke, aspoň poniektorí budú vedieť, čo majú čakať, /ja už to mám, chvalabohu za sebou/ 8-)
Odpovedať
@topvideo presne to si myslím aj ja...to, že to má niekto za sebou neznamená, že niekto iný by neprivítal info, ako to chodí a čo ho čaká...ja som to teda pred celou touto srandou netušil...asi som sa mal spýtať gaštana
Odpovedať
@monnne Tak ako si to nazval presne a výstižne COCOTOVO. Ale zaplatiť musíš načas.
Odpovedať
@monnne ok beriem spat... mylne som sa domnieval, ze potesenie z vybavovaciek v tychto instituciach je vseobecne znama vec.
Odpovedať
@monnne vitajte v klube :)). na vlastne naklady sme vybudovali 30 m verejneho kanala a vlastnu pripojku nan. prave dnes mi volala pani z BVS, ze "laskavo" suhlasia s bezodplatnym prevzatim kanala do spravy a mozem sa oficialne napojit. podotykam, ze tento proces mi trval presne 1 rok. ale tesim sa veelmi, lebo uz mozem zacat riesit kolaudaciu :)
Odpovedať
diky, v klube sa už cítim, riešim od roku 2009...len včul mi prišlo na slinu to zhrnúť...a neprestávam sa diviť pri návšteve akejkoľvek inštitúcie, nielen týchto uvedených....tak napr. ak niekto viete ako je možné na SVK adekvátne poistiť tepelné čerpadlo vzduch - voda za "normálnych podmienok", tu si nechám poradiť...inak v Allianz to nejde...lebo od poisťováka odpoveď "a to čo je?" a následne "ježiši to sa vóóbec neoplatí, načo ste si to kúpil? Veď za to by ste mal plyn na 20 rokof" - to mi už padala sánka
Odpovedať
Chlope, toto je na gulku do hlavy
Odpovedať
Článok sa načítava...
Vdaka monnne, skvele som sa pobavila:-) ! Je fajn, ze ta humor neopusta. Nas tato tragikomedia este len caka, tak drzte prosim palce:-)
Odpovedať
Preboha, nestraste novacikov :-). My ostatni uz vieme svoje :-).
Odpovedať
Profilova fotka
nás učili, že spoločnosť sa vyvíjala deľbou práce. Socializmus tentp vývoj pozastavil, každý robil všetko. Už mi chýbylo len aby sme si tkali plátno. Ale stavbarina sa toho držala a zostalo to. Prakticky nepoznám stavbu, kde investor zverí zabezpečenie formalít, preberanie prác a kolaudáciu do rúk profesionála. Samozrejme, že úradník (firma) má potom navrch, viete, to Vám projektant zabudol, to by bolo ešte treba, takýto papier doneste. Keď si niekto kupuje chladničku za 500€ pýta (a aj dostane) záručný list, doklad o zaplatení. Stavba za 100tis€ ani nevie kto mu ju postavil ale to je v poriadku, lebo ušetril. Že to nie je 20% ako si myslí, ale je to drahšie ako malo byť, to je vedľajšie.
Odpovedať
Noooo, náš národ a gubernia sa odrovnajú "samodeštrukciou". Ako môj muž predvčerom povedal: "ak nemáš nejakého známeho a nejaké poznatky, tak si v čudu". Niekedy je to "na blití velebnosti".
Odpovedať
Profilova fotka
@ajkava vsetko je o ludoch, ja ked som vybavoval stavebne, mal som neskutocne stastie na ludi na stavebnom, obci a aj SPF. Vsetci boli mili, vzdy poradili kam ist a co vybavit. Zato elektrina a voda , plyn som nastastie nechcel, bola dost podobna tomuto pribehu. Ked som volal v oktobri vodara aby sme sa dohodli, dosiel a oznamil, ze ci mi sibe, oni predsa v 4tom kvartali uz pripojky nerobia. Vravim, ale ja mam uz objednany bager na nieco a ak to neurobime budem ho musiet voalt znova a len cesta stoji 80€. Odpoved ma dostalo do kolien : "Ked mate na to aby ste postavili takyto barak, 80€ vas nezabije". Zato ked jeden pan podnikatel potreboval vo februari v treskucich mrazoch robit vodu problem nebol absolutne ziadny.
Odpovedať
@majkoj však o tom som písala. Sú rovní a rovnejší. Nič sa nedá vybaviť naraz, všade je problém, zákon jeden, rozdielov milión.... My sme stavebné povolenie a všetky obehávačky riešili cez pána, ktorému sme dali splnonomocnenie a vybavoval on. Kto má toľko dovolenky a nervov? On bol zbehlý. On si prilepšil, lebo vedel a my sme ušetrili nervy a možno okrem času aj peniaze. Keď si človek pomyslí, že buď si musí zobrať dovolenku, alebo priepustku z práce, precestuje....
Odpovedať
to je presne to, o čo som sa chcel podeliť...odhliadnuc od debilných komentárov niektorých mentálnych anorektikov typu: "načo to sem píšeš, veď ja už to viem a ja som to už absolvoval" som len chcel zdôrazniť to, čo už vieme VŠETCI. Zákazník, prípadne klient tu v žiadnom prípade nie je pán a úradníci tú nie sú preto, aby mu poradili a pomohli. Zákazník je ten, čo si musí brať v práci voľno, prípadne z práce odbiehať, calovať a tieto firmy, najma ZSE, BVS, SPP, OÚ a pod. to možno vybavia. Väčšina pre občanov službu konajúcich sú asi sami zo seba frustrovaní a povedia si, teraz tu môžem niečo ovplyvniť aj ja a dnees im to osolím.
Odpovedať
Tak to toho negatívneho momentálne pozitívnu vec. Boli sme vo Veolii vybavovať pripojenie hodín na vodomer v stredu. Pred chvíľou prišiel domov muž, že volal vodár a ide hodiny pripojiť. Je pravda, že sme nová štvrt a zrejme ich ide pripojiť viac. Ale aj tak. Takže teraz palec hore. Lebo s elektrikou máme patálie. Sľuby, ktoré boli, neplatia. Začali sme v stredu stavať a museli sme si zabezpečiť centrálu, aby chlapi mohli rezať drevo. V stredu "načapoval" za 40 eur naftu, dnes bral ďalších 100. Som zvedavá, koľko bude stáť len nafta, kým sa to dorobí. A to našťastie mal super cenu za centrálu z požičovne, pretože tam kedysi robil. V podstate len tretinovú.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
@monnne nemas kontakt na niekoho z BVS v BA? U nas maju zase problem nas pripojit sikmo na sachtu. Podotykam, ze na pozemku mame vodovodnu pripojku nachystanu, ktoru ked sme odokryli, rozumej 4 metre v zemi, lebo mame navazku, tak sme zistili ze je na nu napojena nehnutelnost oproti cez cestu asi 50 m sikmo aj s lomami. Ale to uz nikto neriesi. My mame sachtu asi 4 m sikmo od ich vodovodneho potrubia a uz je problem, ze k tomu musi zasadat rada V BVS v BA a rozhodnut sa ci nam to schvalia alebo budeme jednoducho bez vody, lebo uz nemame ako inak sa napojit.
Odpovedať
@sprituska bohužiaľ nemám
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
jas BVS tiez sranda, a to ma este posielali do ineho okresu (2hod autom), z BA, podotykam.. v skratke, ten cas, co som stravil vybavovanim BVS som radsej mohol stravit niekde pri mori.. pride mi to, ako keby som vybavoval povolenie pre nuklearny test.. ale to so vsetkymi, nie len BVS. ale hlavne, ze za slovensko.sk vlada minula 500 tisic EUR, a za 15sekundove video 35tisic EUR a videlo to 40 ludi na youtube. ale opovaz sa, smrtelnik, dat dva blocky do nakladov, ked sa ti prva vec poskodi - kobra z teba vytrieska aj dusu.
Odpovedať
ZSE je kategoria sama o sebe. Vzdy ked tam zavolate tak to zdvihne iny clovek a maju zakazane prepajat si hovory navzajom asi aby clovek riesil problem o 5dni dlhsie ]-( Mne sa u nich overil postup zaplavenia ich reklamacneho oddelenia staznostami. Ked som ani po troch mesiacoch nevedel vyriesit ze mi zle (o 4000KWh) odcitali elektromer (nebol som to ochotny zaplatit a potom sa domahat penazi) tak som im kazdy den posielal mailom jednu staznost - na ktoru su oni povinny oficialne odpovedat a poslat to aj postou. Po asi dvoch tyzdnoch uz niekomu dosla trpezlivost a moj problem sa zrazu zo dna na den vyriesil, nemusel som nikomu nic platit :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@mirec1 ja som na SSE isiel radsej osobne a narobil tam humbuk (som rad, ze ma nedoviedla ochranka :) ). Isli na mna s vyhovorkami "za plotom nedostupny elektromer" (plot som nemal), "bol tam veky pes" ( kedze nie je plot, ani pes nebol) "nevedeli najst" (3 roky pred tym to problem nebol), ked som uz zacal zvysovat hlas, tak vyslo na javo, ze oni za nic nemozu, lebo externa firma. Na koniec mi bolo povedane, ze som predsa vobec nemusel chodit, ze som to mohol kludne vyriesit po telefone.
Odpovedať
Ja zasa nemam zle skusenosti s uradmi na SVK. Napr. ked som si vybavoval zivnost, musel som pochodit viacero uradov (zivnostensky, socialka, zdravotna, danove) a vsetko som dokopy zvladol za 4h a bolo. A mas firmy co Ti zivnost zalozia za 200euro, ci kolko, no paradny biznis. Rovnako napr. ked som si dal ziadost o posudenie situacie (kanalizacia, voda) vzhladom na pozemok, bol som milo prekvapeny. Lebo som tam bol osobne (Vysokoškolská 1, 042 48 Košice) a dal vsetko potrebne (obciansky, z internetu katastralnu mapu daneho pozemku) a pani mi povedala, ze sa za to plati, asi 20e a ze ked to chcem mat skor, ze asi 40e. Tak vravim OK, zaplatim. Prislo mi to postou a o platbe ani zmienka. Este som pre istotu pisal na vodarne, ze ci ... a odpoved> Nie, za vyjadrenie sa neplati. VSETKO JE TO O LUDOCH. Nie vsetci su taki ako pise autor, ze : "Zákazník, prípadne klient tu v žiadnom prípade nie je pán a úradníci tú nie sú preto, aby mu poradili a pomohli."
Odpovedať
ja som zatial riesila iba ZSE, ale tiez zabava. Nejakym zazrakom sme sa dostali do fazy, ze uz len urobit zmluvu a cakat na hodiny. Volam stastna na call centrum, odborne vyskolena zenstina mi zdvihne, ze ok, idem stavat, potrebujem elektriku len na stroje zatial, dom nestoji este. Ona ze super, a v buducnosti to bude ako ? kedze som neskusena osoba, povedala som jej teda ze dom bude cely elektricky v podstate, tak ona ze dobre dame tam taku a taku verziu, nebudete to musiet menit potom za poplatok. Si vravim, ze ok, preplatky mi vratia, bude fajn. Veselo cakam, cakam az mi dojde vyjadrenie, ze technik tam bol a vsetko zamietol. Na moju otazku co sa kurna deje, vsetko mame schvalene, krasne, overene. Vyjadrenie bolo, ze nemoze to namontovat lebo nemame nejaku zahadnu poistku. Ked sa pytam elektrikara ze daj tam tu poistku, nech mame konecne elektriku.Jeho vyjadrenie ze to sa dava az ked dom stoji, ze to sa do domu dava. Cize tetuska nahodila nejaku verziu, ktora sa dava na hotove domy, aj ked som jasne povedala ze tam este ziadny nie je. 8-( Bojim sa BVS :-D
Odpovedať
@monnne Ja som pred rokom obnovoval prepadnutú zmluvu s SPP po predchádzajúcom majiteľovi. Potreboval som novú tlakovú skúšku plynového zariadenia a novú zmluvu s SPP aby mi potom namontovali plynomer. Všetko išlo ako po masle , príjemná panička na pobočke SPP v Piešťanoch :-) . Príjemný pán ktorý mi montoval plynomer. Akurát včera mi volali z volacieho centra spp ako som bol spokojný perfektne- super a samé jednotky som dal na ich viacero otázok :-D
Odpovedať
PN a KE spokojnosť, inak prevažne nie...úradníkov v hlavnej metropole pravdepodobne opantala arogancia veľkomesta..ale je to o ľuďoch súhlasím, zatiaľ čo niekde sedia takí, ktorí sa snažia urobiť, za čo sú platení a niekde takí, ktorí sú frustrovaní a idú sa pomstiť celému svetu za to, že priberajú na úradníckej stoličke. Niekto vyššie písal, že majú povinnosť odpovedať v nejakej lehote: toto som si myslel aj ja a, teraz premostím, na našom OcÚ mám podanú žiadosť od konca júla a nikto nereaguje, pričom zákon o správnom konaní hovorí jasne. Ponaučenie: už nikdy nič nebudem žiadať oficiálne, pokiaľ to bude čo i len trošku možné.
Odpovedať
@monnne treba oficialne ziadat, ale ist to hned urgovat a vybavi sa to
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?