Spevnenie zhutnenie pristupovej cesty

Ahojte,chcem sa spytat o radu. ohladom pristupovej cesty -stiahol som ornicu cca 15cm naviezol som tam lovoy strk 16-32 do hrubky 20cm...chcem to vsetko zhutnit dosypat este mensiu frakciu a zase zhutnit aby bola cesta ako tak dostupna pre domiesavace a kamion s murivom... bude mi stacit na zhutnenie valec 3t s posedom???co myslite??? zhutni ni to natolko ze ak pride silnu mraz este mi to aj lepsie previaze??co myslite?? Diky za rady a skusenosti
Odpovedať
Profilova fotka
@pluvko postup je dobrá len ste mali dať pod štrk geotextíliu. Postupuje sa od najväčšej frakcie k najmenšej, ťažké autá koľaje vyjazdia, takže nechal by som si rezervu na doplnenie. Valec je malý, ale pomôže.
Odpovedať
@jan45 toto je len zaklad od ktoreho sa neskor odrazi nasledovny stav a tvar vozovky....
Odpovedať
@pluvko prvú vrstvu si mal dať 0-63 mm v hrúbke 20 cm. Frakcia 16-32 mm sa nedá zhutniť a aj dieťa na trojkolke do nej urobí po zhutnení koľaje. Ale 0-63 mm, keď sa dobre zhutní, ostane tvrdá ako betón, mám odskúšané jedno aj druhé. Najviac sa mi osvedčilo zloženie: 20 cm dobre užabovanej frakcie 0-63 mm, potom 10 cm trocha prežabovanej frakcie 8-16 mm na odvodnenie a potom latou zrovnať 5 cm frakcie 4-8 mm a užabovať až dlažbu
Odpovedať
Profilova fotka
@pluvko súhlas s @jan45 ale pod domiešavač sú vhodné dať geobunky. Pokiaľ tam cesta ostane.
Odpovedať
@jakino ak by som to robil ja spravim to presne tak ako pises...ale tuto cestu robil investor(baba ktora to slubila) spravila to samozrejme zle a ja sa len snazim to cele napr aspon nejako upravit aby mi tam nezostali stat kamiony..je mi jasne ze kolaje nechaju ale nech sa da po tom prejst.. preto som sa pytal ci ma zmysel to takto spravit ako popisujem vyssie a hlavne ten valec ci ma vyznam
Odpovedať
@poliacik321 nechapem..skus to prosim nejako opisat pls
Odpovedať
Profilova fotka
@pluvko google geobunky
Odpovedať
@poliacik321 len geobunky a cca 15cm hrubky strku a mas vybavene??ako ma to vlastne nosnost???
Odpovedať
Profilova fotka
@pluvko ja mám geobunky výšky 5cm pod dlažbou a parkujem Transportéra T5 a zatiaľ všetko v pohode. Veď si pozri stránku geobunky.sk a poprípade im zavolaj a popíš čo potrebuješ riešiť
Odpovedať
@jan45 naco geotextiliu? Mne to bolo tiez poradene ale neviem vyznam
Odpovedať
Lebo inak Ti pri prejazdoch v daždivom období postupne vytlačí blato do toho štrku.
Odpovedať
@rasto464 aha, to ma nenapadlo. A aka by bola vhodna? Ide sa navazat makadam 0-63 na plochu cca 600m2. Budu tam obcas behat nakladne auta
Odpovedať
Článok sa načítava...
@pluvko Urobil si dobre, že si rozprestrel lomový štrk väčšej frakcie. Je to postačujúca ochranná vrstva (ako drenážna vrstva) proti vzlínavosti vody a premŕzaniu "vozovky". Na túto vrstvu navoz ešte vrstvu štrkodrvy aj z vysokopecnej trosky v hr. 10 cm fr. 0-8. Pokiaľ cesta nemá príliš pozdĺžny sklon, tak po okrajoch cesty odporúčam zriadiť rigoly, aby voda mala kde odtiecť a neostávala na zemnej pláni, ktorej únosnosť by sa prítomnosťou vody výrazne znížila, čo záleží samozrejme aj od druhu zeminy v podloží. Potom na vrchný kryt najvhodnejšie by bolo, keby sa ti podarilo na vrchnú vrstvu vozovky zohnať asfaltovú zmes "odpad"z frézovania vozoviek..záleží od plochy vozovky, na akej potrebuješ spevňovať cestu k stavbe, aby sa ti nepredražila..
Odpovedať
Profilova fotka
Jan45 radí dobre geotextíliu. Ak je slabo únosné podložie z jemnozrnného materiálu, je slabo priepustné a zdržiava sa tam voda alebo je možnosť, že bude naplavovať takýto materiál zboku vždy je vhodné použiť netkanú geotextíliu. Treba dávať pozor hlavne na geotextílie z druhotných surovín alebo polyesteru. Skoro všetky stavebniny sú zaplavené takýmito geotextíliami. Nikdy nevyberajte geotextíliu podľa plošnej hmotnosti, je to len logistický údaj, ktorý Vám napr. dá informáciu či dané množstvo odveziete v osobnom aute. Dnes polypropylénové geotextílie vyrábané modernými technológiami dosahujú až 10x vyššie technické parametre ako geotextílie z druhotných surovín. Jakino zase dobre radí, že dole mala ísť hrubšia frakcia štrkodrvy. Pri ťažkých cestách sa dávajú aj podstatne vyššie frakcie ako 0-63, a smerom hore sa znižujú na 0-32 aj menšie. Cca 30 rokov sa už na málo únosných podložiach používajú dvojosové polypropylénové tuhé geomreže. štrkodrva sa v nich zazubí a zrná sú pod zaťažením blokované v pohybe. Dochádza k zvýšeniu únosnosti vozovky a výraznému zmenšeniu deformácií na povrchu aj v podloží. Môžeme voliť medzi zvýšením únosnosti vozovky, zmenšením deformácií a predĺžením životnosti na jednej strane alebo úsporou štrkodrvy ( tenšie vrstvy ) na strane druhej. Geobunky výšky 5 cm ako ich opisuje pluvko sú pomerne neúčinné a drahšie. Účinné geobunky sa umiesňujú čím nižšie a musia byť vyššie ako 5cm. Pri cestách aj železniciach sa používajú geobunky výšky až 200mm a viac s väčšou hustotou. Tá cena začína aj pri veľkých objemoch od 5-6 eur/m2 bez DPH. Väčšinou sa však nahrádzajú PP tuhými geomrežami, ktoré sú lacnejšie a zabudovanie nie je také prácne - stačí geomrežu roztiahnuť, presypom zahrnúť a zhutniť. Na geomreži sa v spodnej časti môže použiť aj frakcia bez jemných častíc 32-63 a potom táto vrstva slúži ako drenážna a pritom sa dá zhutniť. Viac na našej stránke v MS-pro.
Odpovedať
...ak mam zlozenie geotextilia - makadam 16-32 -> 8-16 -> a idem dat 4-8 myslite ze sa bude dat vibracnou doskou dostatocne zhutnit aby sa nezabaralo osobne auto?
Odpovedať
@pluvko ako mas v nicku tak si z kosic. tam je predovsetkym zem ilovita alebo mix. na tvojom mieste geotextilia s geomrezou ako prvovyrobok a nasledne lomovy kamen alebo drveny beton. hrubka 20cm frakcia 16 -32 - 63. zhutnit a 3t valce zatial staci domiesavace aj taksrpavi akolaje. zaklad je tu zen aj zhutnit a nie na nu len nasypat kamen. prve tu zemnu plan zhutnit. ak je tam il tak ju rozmiesat s vapnom alebo cementom a potom mozes davat kamen. ak si dal kamen na zem bez valcovania tak si vyhodil prachy na zlepsenie podkaldu pre novu cestu. takto ti vozidla stavby len kamen zaryjuu do zeme a budes mat podklad pod konstrkuciu cesty
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?