Ako musi mrznut aby poda udrzala nakladne auto?

15. dec 2017200

Prosim o radu.Mame pozemok / povodne zahrada/ a potrebujeme tak dostat nalozene nakladne auto. Na pozenok - pristup - sme naviezli asi 10cm makadamu a ked tam voslo plne nalozene auto zaborilo sa 😞 . Ako dlho a do akych stupnou musi mrznut aby to premrzlo a auto mohlo vojst na pozemok? Dakujem 😉

  • Na to by ti vedel odpovedať iba jasnovidec. 😎

    JE tam veľa premenných:
    - ako je udupaná pôda pod makadamom
    - aká je hmotnosť toho nákladného auta


    Pôda pod makadamom vyzerá byť veľmi mäkká, takže pokiaľ pôda nepremrzne aspoň tak na 10 cm, tak sa ťažšie autá budú zabárať.

  • Sleduj rosničky na markíze srtv a joj !

  • určite niekoľko dní aspoň -5 a cez , ideálne aj cez deň 🙂

  • Sponzor fóra
  • no asi ta sklamem.....tlak na napravu moze byt aj 10t.....a pokial nebude ta "oranica" urovnana pochybujem ze sa ti tam pusti nakladiak.

  • treba dobreho vodica a poriadne auto, to dnes tie smejdy zapadnu hockde ,

  • Keďže túto zimu ešte ani poriadny mráz nebol tak sa načakáte, asi by som skôr zvážil vybudovať poriadnu cestu ako sa spoliehať na počasie.

  • to ti asi nik nepovie a aj keby povedal, tak čo, budeš čakať kým bude taká zima? polož laty, palety a nech proste vínde na ne

  • V prvom rade treba tam dat riadny makadam a nie takyto mini-pidi od zemi az po vrch. Hruby na spodok, mensi na to, žabou to riadne poskakali a drzi (niekde to ma urcite aj ako pol metra ta vrstva, ak nie viac). Mame taktuo cestu provizornu stale, nakladne auta chodia, miesacky chodia, dokonca aj odhrabavac to prebehne ked snezi (samozrejme, neodhrabe to az po kamen ako napr. cestu). Premrznut neviem ako hlboko by to muselo aby sa to neprepadlo,e ste ak je tam mokra poda pod tym.. to je take riskantne a podla mna aj strata casu cakat "kym to bude dost zamrznute".

  • a furikovať nič? a bude aj mrznuť?

  • @ivetpb  nič ti iné nezostáva, len čakať pokiaľ bude mrznúť keď to chceš takto len riešiť!

  • Ak to má byť prejazdné občas tak čakať a pozrieť si na videách ako vyzerá terén po prejazde ťažkého nákladného auta ( dobré videá sú z Ruskej Tajgy ).

    Avšak na trvalé používanie cca 1000 náprav á 12T odhadujem zloženie ( skladba odspodu ) :

    - geotextília aspoň 20 kN/m........................................min. 1 eur/m2 x 5m ............................5,00 Eur/m
    - štrkodrva 0,5m frakcie, odspodu od 63-125 po 0-32 = min 1,3T/m2 á 8 eur/T x4m .........41,60 Eur/m
    - doprava.......................cca 0,5 tatrovky/ 1m á cena podľa vzdialenosti.............................
    - hutnenie min 500 kg hutniaca doska v dvoch vrstvách min 5 pojazdov............................

    alebo

    - geotextília 10 kN/m........................................0,50 eur/m2 x 5,4m .....................................2,70 Eur/m
    - geomreža 20/20 kN/m....................................1,50 Eur/m2 x 4,0m......................................6,00 Eur/m
    - štrkodrva 0,3m frakcie 0-63 = min 0,8T/m2 á 8 eur/T x4m ...............................................25,60 Eur/m
    - doprava.......................cca 0,33 tatrovky/ 1m á cena podľa vzdialenosti............................
    - hutnenie min 500 kg hutniaca doska v jednej vrstve min. 5 pojazdov................................

    Pre riadny návrh treba spraviť zaťažovacie skúšky, ktoré sú však vzhľadom na malý rozsah neprimerane drahé. Na takto zhotovenú cestu je možné neskôr zhotoviť asfaltový alebo betónový povrch či dlažbu.

    Na veľmi mäkkom podklade ( aký sa dá tušiť z obrázku ) sú peniaze na štrkodrvu vyhodená investícia.
    Niekoľko pojazdov vydrží aj s netkanou alebo tkanou geotextíliou ale čoskoro sa tiež vyjazdia koľaje, ktoré treba neustále upravovať.

    Použitím tuhej dvojosovej geomreže je možné výrazne redukovať vrstvu štrkodrvy a čím je ďalej kameňolom tým je táto konštrukcia výhodnejšia. Tuhé geomreže sú na Slovensku inštalované v miliónoch m2 ako na veľkých stavbách ( železničné koridory, diaľnice..) tak aj na malých príjazdových cestách cez málo únosné terény. Minimálna vrstva je štrkodrvy je 0,2m.

    Na našu stránku pripravujeme článok o praktickom použití dvojosových geomreží na malých stavbách.

  • @vrajmantak furikovať? 😕 a to mam nalozit plne nakladne auto na furik a odviest si ho?

  • @kosto13  Dakujem za super naucnu odpoved.Ja tam vsak len potrebujem dostat jedno velke nalozene auto s privesom./ Asi som sa na zaciatku nevyjadrila dost presne /Aby tam vylozil dom. A potom tam bude len zahrada.

  • @ivetpb  fúha veľa šťastia prajem aby sa vám to podarilo!

  • @ivetpb ...skusil by som niekde v okoli zapozicat hrube ocelove platy...,teda ak to ponahla...

  • Sponzor fóra
  • @tubletsky  diki, snad to nejako dame 🙂

  • @heliator  neponahla to nejako moc, ale cim skor tym lepsie.Jeden ocelovy plat tam mame, ale pri tej sume si to neviem predstavit na celu cestu co potrebuju. 😞

  • ahoj ja som mal podobny problem, zohnal som "odpad" palene tehly podrvené z tehelne iba za odvoz 4 nakladne auta a rozhrnul bagrom a mam po problemé. Makadam tam sypat bolo dost nakladne pre mna.

  • nie naklad vysypať a odfurikovať- mysliš ze odstranenie spevnenia plochy bude jednoduchsia? praca a len čakaj až sa to samo urobí

  • @vrajmantak  Diki super napad 😉 budem cakat a ono sa to nejak spravi samo......a ked budem mat dom tak ta pozvem na kavicku 😃

Pridaj príspevok

    Nenašli ste čo ste hľadali?

    hľadať len v názvoch tém
    Odporúčaní dodávatelia
    Ak vás oslovili moje vizualizácie a návrhy, neváhajte ma kontaktovať. Spolu pre vás vytvoríme jedinečné miesto zvané DOMOV.
    interiérový dizajn - návrhy a realizácie
    Ponúkame kvalitné stroje francúzskeho výrobcu Chargeur Plus ako ich oficiálny partner pre distribúciu a predaj mini strojov.
    Články od našich partnerov
    Povalové schody do pasívnych domov
    Farebné teplo do každej kúpeľne
    Vyberte si osvedčenú kvalitu na vašu strechu!
    Archív článkov od partnerov