Dlážkovica v starom dome

Profilova fotka
ahojte privítala by som vaše skúsenosti s dlážkovicou v starom dome. Tá ktorú máme teraz je už stará/dom je z 50-tich rokov/ .Chceli sme dať na nu novú podlahu,ale musíme ju vybrať a dať novú.Kedže predpokladáme,že tam bude škvára alebo pod.,určite nie beton tak sme sa opať rozhodli dať dlážkovicu.Dá sa už kúpiť aj nejaká namorená,resp.ošetrená,alebo to treba nalakovať?dakujem za Vaše postrehy a rady
Odpovedať
https://www.google.sk/webhp?sourceid=...
Odpovedať
Profilova fotka
@majki555
Odpovedať
Profilova fotka
ahoj skúšam použiť link čo si poslala ale nejde mi to otvoriť.prosím ťa skús ešte raz
Odpovedať
tiež mám podobný problém. máme veľa verzii ale ešte sme sa nepohli
Odpovedať
Profilova fotka
@helahelkahelicka ziadna izolacia a beton? Iba vymenit vrch?
Odpovedať
@helahelkahelicka tiež sme to tak mali, všetko sme vyhádzali, dali betón a nato plávačku, naša bola aj napadnutá hubou (ktorú zvonka nebolo vidieť!). Rozmýšľame teraz o výmene podlahy za drevenú, ale novú.
Odpovedať
Profilova fotka
Pod tou podlahou su urcite zaujimave veci. Pekne vytrhat, dat beton, izolaciu, poter a potom podlahu- my sme to urobili takto, po studovani a radeni sa s ludmi, co rekonstruovali stare domy. A rozhodne sa citim lepsie, ked viem, ze mi pod nohami nic nebeha, ani nerastie:)
Odpovedať
@helahelkahelicka @keduska Podlahu z betonu davat iba ak je dom z palenej tehly. Ak je kombinovany s nepalenou, tak je vhodnejsia drevena dlazka,aby dom nevlhol
Odpovedať
@majki555 tiez rozmyslam nad dlazkou, mam palubovku v starom dome .. co je pod nou netusim ale keby som chcela vymenit, tak aky je postup? ked pises, ze nie beton tak co? mam palena, nepalena tehla dom
Odpovedať
@majki555 pridam ta medzi priatelov a pozri album
Odpovedať
Na spodok zarovnat strk, piesok, na to nosna vrstva podlahy - 10 cm beton s kari, penetracia, hydroizolacia + napojit ju na izolaciu v muroch, igelit, tepelna izolacia, poter, podlaha, do poteru prip. zaliat rurky podlahovky. Hlinene mury by sa nemali vodorovne hydroizolovat, takze tam otvorena skladba podlahy, minimalna namaha a prostriedky = vyhadzat strk, nahradit ho zmesou piesku a vapna, navrch dlazkovica. U otvorenych podlah by som na vyrovnavanie podmienok - vlhkosti v interieri pouzil ovciu vlnu. Da sa z nej urobit podlozka, pyramida, kvader, taburetky, alebo len tak ji zavesit na steny.
Odpovedať
Profilova fotka
kanvor dakujem za príspevok,vyzerá to ale na kopec roboty,vieš odhadnúť aké sú cca náklady ,ak by sme zvolili postup podla teba? jedná sa o 3 izby,cca 5x4,
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@majki555 to je pravda, ale pise, ze z 50tych, tak som predpokladala palenu tehlu. @helahelkahelicka cca 3500 Eur, ak si das beton a poter doviezt. Mas to skoro ako ja:)
Odpovedať
@helahelkahelicka Ja zatial tiez len spekulujem ako to urobit a zbieram info, nie som stavbar. To, co som napisal mi zatial vychadza ako technologicky spravne najlepsie riesenie. Poznam chlapika, ktory vynosil bordel spod podlahy a len tak zalial priestor akymsi polystyrenbetonom na ktory polozil dlazbu. Ma sice teplu podlahu, ale v susednych izbach mu vydulo plavajucu podlahu. Dalsi zalial izby betonom, odignoroval hydroizolaciu, po roku mu vytiahlo vlhko do murov az na 2 poschodie. Teraz ide podrezavat dom a nabijat pláty .. Takze vodorovna izolacia v muroch je pred prerabkou podlahy (betonovanim) dolezita vec, ktora ak sa zanedba, tak sa to neskor skaredo vymsti. Co usetris na jednom, prerobis na druhom. 3 izby cakaju aj mna. No pocitaj a skus vymysliet -- kde usetris ?? : - piesok na vyrovnanie je relativne lacny za tonu .. - objem m3 betonu nosnych vrstiev 5m x 4m x 0,1m, .. vysledok krat 3 (asi uz sa oplati domiesavac + putzmaister) - kari rohoz 5m x 4m, ... vysledok krat 3 - penetracia 5m x 4m ... krat 3 - hydroizolacia - lepenka, nater, - 5m x 4m ... krat 3 (+ cena za horak, spotreba plynu, naradie-valce..) - folia medzi hydroizolaciu a tepelnu izolaciu zanedbatelna - podlahovy EPS - cena m2 v zavislosti od hrubky a tvrdosti - poter cca 5-6 cm, cena rozna, moze to byt betonova mazanina, anhydrid ,, - ak budes robit aj podlahovku, tak rurky sa daju "pripichnut" na polystyren, cena rurok cca euro za 1 m. Podla toho, aky husty vyjde rozostup, da sa to vypocitat, inac sa dava aj na rozostup karirohoze. Ak pouzijes na upevnenie rurok kari siet, tak znova je to 5mx4m, cele x 3 Pocul som aj o takej variante, ze ako nosnu vrstvu navozili hruby suter, uzabovali a zaliali ho (zlepili) dietne betonom. Udajne spotreba betonu polovicna. Ale ci to vydrzi,, to neviem.. Cena prace firmy alebo zivnostnici - ak nie svojpomoc, tak pocitaj "cena materialu x 1,5, alebo krat 2", (ak to nebudu smejdi co rozrobia a zdrhnu i s peniazmi) V izbach s hlinenym murom .. tak tam by som to nerobil.
Odpovedať
Ja uz som aj skumal v rohu izby, ze co pod tou podlahou je, vybral som 5 igelitiek skvary :-) a prekopal som som sa az k "odskoku" vodorovnej izolacie murov na zakladoch domu s potiahnutou hydroizolaciou. Takze nebudem tu lepenku v muroch pracne hladat a spekulativne napajat s podlahou, len to prekryjem, napojim sa na nu v pohode z podlahy .. mam tam nad tym maniplacny priestor cca 30 cm (na EPS+podlahovku+podlahu)
Odpovedať
@kanvor mozno teraz trepnem dobru somarinu ale niekto mudry mi povedal, ze skvara je dobry tepelno izolacny material. ze ak mam pod tou palubovkou skvaru, aby som ju nedavala odtial von. pytala som sa viacerych a kazdy mi povedal svoj nazor :-. :-. :-. tak teraz koho pocuvat?
Odpovedať
Ja mudrym ludom nikdy nic nevyvraciam. Urob si sama nazor, tu mas FAKTY : Škvára : λ = 0,27 W/mK, 10 cm skvary ma R = 0,37 m2K/W EPS : λ = 0.039 W/mK, 10 cm EPS ma R = 2.564 m2K/W Alebo inac povedane skvara vo vrstve 70 cm izoluje ako 10 cm bezneho polystyrenu. Skvara je rovnaky izolant ako sneh - ten ma lambdu λ = 0.260 W/mK. "Zdravie" skvary ako spaleneho bordelu, uhlia a koksu zanedbajme ... podla mojho nazoru to bol dobry izolant naposledy tak v r. 1965 @cellesta
Odpovedať
@cellesta Škvára nie je izolant.
Odpovedať
@kanvor v poriadku, uz som sa rozhodla :-) vdaka
Odpovedať
Profilova fotka
@cellesta pozri aj do mojho albumu, je tam presne vidiet, ako sme to robili my. Ked vyberies cast podlahy, staci vyrovnat zostavajucu zeminu, na to sme dali igelit a kari, aby zakladny beton neschol prilis rychlo tym, ze zem a skvara nasaju vodu. Beton sme mali do vysky povodnej izolacie v muroch-nadpojili sme krasne.Potom igelit-lebo polystyren a IPA spolu reaguju, na to cca 15-17 cm polystyrenu v 3 vrstvach, zase folia a cementovy poter bez karirohoze. A hlavne nezabudnut tahat vsetko co chces pod podlahou-elektrinu, vodu, externy privod ku krbu a pod. Poter nam vlastne urobil rovinu v dome, kedze so zakladnym betonom sme sa nebabrali. @kanvor napichnut rurky do polystyrenu? Tym by si prepichol foliu, co ma drzat poter, to nie je dobry napad, zatieklo by to na polystyren. PS: pod povodnou podlahou sme okrem kopy pavukov nasli aj par mysich kostriciek. Som stastna, ze sme to zabetonovali:)
Odpovedať
@keduska Rurky sa daju ulozit aj do systemovych dosiek, priviazat na kari, alebo tymito hlupostami popripichovat. Uz som to velakrat videl, asi to nebude az tak vadit - tie dierky vo folii.
Odpovedať
@keduska .. takze ste zaliali skvaru co tam bola ? To je sypky material,, vydrzi vahu, tlak ?
Odpovedať
Profilova fotka
@kanvor ono nizsie uz vela skvary nebolo, skor zem, udusali, dali igelit, kari, vypluli na to beton. Co sa tyka tych rurok, no neviem, neviem, tie samonivelizacne potery su dost tekute, najde si to cestu, radsej to urobit nepriepustne podla mna, nahodou sa ti kamsi prepije a potom bude treba viac poteru. Sytemove dosky ok, ale pod tym igelit rozhodne. Staci ten cierny lacny, spoje prekryt cca 10 cm a prelepit paskou a je to:) Tiez sme vela uvazovali co a ako s podlahou a myslim, ze to, co sme urobili bolo najlepsie mozne riesenie. Aj ked povodna podlaha bola vcelku ok, ziadna vlhkost, pliesen, len ako sadlo podlozie, tak to tancovalo a vravim, co bolo pod, pre mna ble....
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Profilova fotka
@keduska viem ze uz starsia tema, ale , aky beton treba nechat doviest ? (betonarka ma vela druhov a este sa v tom nevyznam), myslim teraz na tu najspodnejsiu vrstvu, Vyhodim dlazkovicy, vynosim skvaru do potrebnej "hlbky", udupem posypem mozno pieskom strkom (treba vobec?), no a nalejem beton, do neho rohoz ... betonu dajme tomu 10cm (do 2 izieb, 2x25m2 = 5 kubikov betonu), ale ked pozeram ponuku betonarky tak ktory ? (B10, B15 ... B35?)
Odpovedať
Profilova fotka
@portianko my sme mali tento tusim-TGB Doprastav-C 20/25 XC2
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 5 rokoch
Ahojte, potrebujeme radu priatelia. Kúpili sme starý vidiecky dom kde je dlazkovica klasika. Máme ale obmedzený rozpočet a keďže je napadnuta cervotocmi je nutne ju vymenit. Do budúcna ale v priebehu par rokov planujeme podlahove kurenie a kedze teraz na to niesu financie nevieme ako postupovať. Stačí na pár rokov nasypat štrk a znova dlazkovicu? Lebo je zbytočné teraz dávať beton alebo nieco take ked sa to potom bude musiet rozbijat a riešiť na novo ked sa bude robit podlahove kurenie. Za každú radu budem veľmi vďačná :-)
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?