15 cm poter

Dobry den, mam 2podlazny RD v stadiu hrubej stavby, v projekte mam naplanovany poter v hrubke 15cm, ale citam ze dava sa izolacia do podlahy hrubsia ako moj samotny poter. Vykurovanie bude podlahove,asi aj na poschodi. Tam je v projekte poter 10cm,tam by to asi az tak nevadilo-krokova izolacia a hotovo. Mury mam z tehal Heluz family 38, na fasadu pojde 12cm mineralnej vlny, strecha bude zateplena 30cm izolaciou. Aka by mala byt adekvatna hrubka podlahovej izolacie? Horsie je, ze vchody v prieckach uz som vymuroval na tuto vysku poteru,ale to sa da este zmenit. Dakujem za nazory.
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
15cm hrubý poter je takmer nemožné urobiť rovný.Poter sa robí od 4 do 6 cm.To je ideálna hrúbka.Zvyšok máte zrejme kreslenú podlahovú izoláciu.Adekvátna hrúbka podlahovej izolácie k stropným 30 cm bude cca 40mm.
Odpovedať
Profilova fotka
A nie je to hrubka aj s izolaciou a podlahovkou ? My mame v projekte 18 cm ale z toho je 10 cm izolacie + systemova doska, cize samotny poter 7-8 cm nad trubkami PV 5 cm . 15 mi pride strasne vela hlavne ak tam ma byt podlahovka, tam sa dava co mozno najmenej.
Odpovedať
Ano,tych 15cm je aj so syst. doskou,izolaciou,so vsetkym. Samotna izolacia tusim vyjde na 8cm ak sa nemylim.Cista vyska stropu je momentalne cca 265 cm. Neviem ci aj v tomto nebude problem ak dam hrubsiu izolaciu.
Odpovedať
@antonmesaros Do strechy ide 30cm s lamdou 0,036 nad obytne podkrovie. Tych 4cm podlahovej izolacie na prizemi myslite ze je dostatocne?? mne tam momentalne vychadza cca 8cm, a to este sa mi zda malo,na to co si ludia davaju...
Odpovedať
Profilova fotka
@forty tých 8cm je dosť málo, takže rada je - zmeraj si svetlú výšku, odrátaj všetko čo ti môže ovplyvniť výšku v miestnostiach (zníženie sadrokartónom atd) a podľa toho si urči maximum izolácie čo môžeš do podlahy dať - v tomto prípade je možno aj lepšie vynechať systémovú dosku a dať podlahovku len na štuple do podlahového polystyrénu
Odpovedať
@forty do podlahy pod 10 cm by som osobne nedával (optimum 15-35cm v závislosti od typu stavby) @antonmesaros asi myslel na poschodí, tam treba len kročajovú izoláciu. Poter cementový sa robí od 6cm, anhydridový sa dá aj 3,5cm (nad rúrkami).
Odpovedať
@forty tiez sa priklanam k nazoru "cim viac tym lepsie"..pravda som len teoretik, ludia s praxou tvrdia ze hrubka izolacie v podlahe nad 80 - 100mm nema zmysel. kazdopadne programy na vypocet tepelnych strat zohladnuju hrubku izolacie podlahy, napr. u mna v PHVP mali zmeny hrubky izolacie v podlahe nezanedbatelne zmeny na vysledne tepelne straty domu..fakt by ma zaujimalo, ako to naozaj je.
Odpovedať
@antonmesaros neni som odbornik ale svagor ma 10cm izolacia podlahovka a 15cm poter.povedal ze dlchsie to trava ked sa zacina vykurovat ale ze je to neporovnatelne a keby vedel ze uz by dal 20cm. tiez som sa cudoval ale nieco natom bude.
Odpovedať
Profilova fotka
@juzan 15 cm poter?! to sa nečudujem že sa mu to dlho nahrieva.
Odpovedať
@benco Aj ja som toho nazoru ze viac je lepsie, len na druhu stranu len cisto teoreticky ked dam izolaciu 10cm hrubu za 200€, usetrim na kurení 10€ mesacne, je to v poriadku. Ale ak dam dalsich 10 cm izolacie, a usetrim plus 2€ mesacne, cize dokopy 12€, tak to uz prestava byt v poriadku, resp. rentabilnev priebehu 50 rokov... Hladam preto nejake optimum, medzi cenou izolacie a setrenim na vykurovani..
Odpovedať
@benco pri dobre izolovanom dome (dom s parametrami pre nasledujúcich aspoň 20 rokov) to má veľký vplyv. Pri obnove klasických stavieb stačí aj 10cm, pokiaľ sa rekonštrukciou nemení energetický štandard (napr. pasívny) a maximálne sa prihliada na cenu rekonštrukcie. @juzan ak sa uvažuje s poterom ako akumulačnou vrstvou väčších hrúbok, už by stálo za úvahu o zmene spôsobu zakladania a druhu podlahovej konštrukcie, ako napr. zakladanie na tzv. švédskej doske, kde základová doska (hr. 20-25cm) tvorí zároveň aj pdkladnú vrstvu nášľapných vrstiev podlahy a súčasne sa do nej osádzajú rozvody podlahového kúrenia. Samotný poter hrubší ako 10cm mi nepríde ako efektívne riešenie. Aj podlaha na poschodí sa dá riešiť ináč ako takýmto poterom.
Odpovedať
@forty projektant ti takéto veci nerieši? potom sa obráť na niekoho, u koho si budeš objednávať En. certifikát (ktorý budeš potrebovať ku kolaudácii) a dohodni sa s ním aj na týchto riešeniach. Ja by som postupoval takto, keby som tomu nerozumel.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@forty ked si prepocitaval navratnost, zohladnil si aj postupny narast cien energii?
Odpovedať
@benco neprepocitaval, ale napr na 6tich oknach velux keby som chcel 3sklo,by som zaplatil skoro o 500€ viac, tam to bolo jasne ze je to nenavratne, skor sa ti pokazia tie okna, ako by sa to vratilo Pozeram sa na to tak,ze ked v niecom pridas, napr hrubka izolacie, tak budes platit mesacne istu sumu,a ked chces dat drahsi material alebo viac toho, tak o kolko ti klesne "mesacna splatka". ci sa to oplati a nespravi ti to len centy,a porovnat to s investiciou. Naco mi je dom v ktorom je 300 tis a platim 5 € ,ked dam 100tis a za dalsich 200tis zijem dva zivoty.Material nie je dozivotna investicia,za par desiatok rokov treba menit skoro vsetko..
Odpovedať
presne tak @forty ma recht, neda sa donekonecna zvysovat hrubka izolacii a nasledny odpor stavebnych konstrukcii, od urciteho bodu to uz nema pozadovany ucinok a peniaze clovek nesetri ale trati, pretoze pozadovana navratnost je v nedohladne.
Odpovedať
@forty rozumiem tej logike, ja len ze pri zohladneni nejakeho narastu cien energii mozu byt hrubky izolacie aj vacsie pri zachovani rozumnej navratnosti. okrem toho pre mna osobne je teraz relativne jednoduchsie zainvestovat do nadstandardne hrubej izolacie, ako na dochodku rozmyslat, co s vysokou mesacnou reziou domu, cize aj toto beriem do uvahy. K zivotnosti materialu - kedze sa bavime o izolaciach: http://www.stavbadomusvepomoci.cz/dok... Okna su uplne iny pripad, tam uz vacsina ludi rozmysla aj ocami, nie len hlavou :)
Odpovedať
Profilova fotka
@forty pockaj, chapem to dobre, ze ty chces spravit poter na podlahovke 15cm?? ci ako? necitam ostatne prispevky...no, to neodporucam ani nahodou.... budes mat nenormalne naklady na kurenie.. idealna hrubka poteru je tak 3-5cm.... Izolacia pod nim aspon 15-20cm... idealne aspon v 2 tensich vrstvach, napr. 7 a 8cm, alebo tak.... tu na MS boli ludia, co mali poter hruby 7cm, lebo mali fušerov majstrov a niekde mali 3cm, niekde 7, lebo mali krivy podklad.... mali potom obrovsky , priam neprekonatelny problem vykurit miestnost, kde mali tych 7cm poteru !!! ROzmyslaj, kolko ti toho tepla zhlte beton, kym sa nahreje... kym sa " naakumuje"... Kym vykuris dom ( akk ho vykuris), budes potrebovať vykur. vodu s ovela vyssou teplotou ( = viac penazi) + nabeh bude 3x taky dlhy, ako by bol pri normalnom tensom potere... POdlahovka nie je pružne kurenie, takze OK, ked sa nahreje, drzi si relativne to iste teplo ...ale vykuri sa dostatocne? nebudes kurit potom non stop a spotreba ta položi? Hm.... porad sa sniekym, kto ti prepocita tepelne straty podla muriva, okien, izolacii ake planujes.... a do zeme izolacie pod poter daj aspon tych 15cm....
Odpovedať
Profilova fotka
aha, pockaj, teraz citam, ze ty myslis tych 15cm akoze vyska s izolaciou , syst, doskou a poterom.. fuha... no tak to tam viac ako 10cm izolacie nedas... potom doska a poter tak 3cm.... skoda, ze si nedal tych 20cm .. to by bolo lepsie
Odpovedať
@antonmesaros to je pravda ale vysledok stoji zato
Odpovedať
@slavoslav to aku technologiu pouzili uz neviem ale poter je 15cm.z laickeho hladiska polystyren podrzi teplo ale neurdzuje ho nenahrieva sa co beton ano a pri 3cm potere mate hned teplo ale ako rychlo vykurite tak este rychlejsie vychladne co pri hrubsom potere je pravda ze dlchsie trva prekurenie ale este dlchsie trva kym vsetko vychladne.
Odpovedať
@juzan to ako rýchlo sa teplo stratí závisí od tepelných strát objektu, nie od toho aká je hrubá vrstva betónu. Hrúbka betónu obmedzuje len akumulačné vlastnosti a flexibilitu vykurovacieho systému.
Odpovedať
@slavoslav v urcitej miere to suvisi aj s akumulacnymi vlastnostami vnutorneho priestoru, pretoze cim viac tepla konstrukcie naakumuluju, tym dlhsie ho vedia salat a tym padom sa predlzuje chladnutie interieru. @juzan pri podlahovke je najlepsie co najmansia hrubka poteru, aby sa zbytocne nepredlzoval nabeh systemu na pozadovanu vnutornu teplotu. Ved predsa ked pridem domov tak chcem mat teplo cim skor a ked odidem tak ma uz netrapi ako dlho bude v dome teplo po znizeni vykurovacej teploty. Ak chcete vyuzivat akumulacnu schopnost materialov tak nad tym treba spekulovat hlavne pri strope a prieckach.
Odpovedať
@slavoslav to mas pravdu ale pri tych istych muroch oknach ..... si myslim ze je rozdiel ked nahrejes x hrubku a x hrubku.to mozem povedat ved dom bohate staci vymurovat z 25cm kvadry ta je uz nosna a zateplit 15cm.naco potom 30 a lebo 37cm
Odpovedať
@juzan nerozumiem celkom tvojmu poslednemu príspevku. ale skúsim :Ak máš na mysli že je rozdiel či kúriš s 6cm poterom a 15cm poterom, tak jediný rozdiel je v tom že približne rovnaké teplo (ak to porovnávame v dvoch rovnakých domoch s iným poterom) pri 6cm bude kúrenie "ukladať" do miestnosti v malých dávkach niekoľko krát za deň a pri 15cm potere možno 1-2 krát za deň ale skoro celú noc v kuse. Ten druhý spôsob je vhodný ak máš "nočný" prúd v noci nahrievaš a cez deň podlaha pri vypnutom kúrení teplo sála a odovzdáva domu. No pri oboch spotrebuješ temer rovnaké množstvo energie (plynu, elektriny...) Zasa nevýhodou hrubého poteru je že keď bude tvojej žene zima a ty zvýšiš teplotu na termostate, tak to pocítiš o niekoľko hodín. Všetko má svoje výhody a nevýhody. niekomu stačí aj 25+15, pasívu ale nie (vždy to treba brať na konkrétny prípad), ten potrebuje aspoň 25+30 aj to je asi spodná hranica, a tam už v podlahe 15 cm spôsobí možno aj 50% straty domu. Druhá vec je betón a kvádra (môžeme povedať že jedno je vodič a druhé izolant)
Odpovedať
@slavoslav To s tou podlahou a jej stratami 50% mas z nejakych vypoctov, alebo z JPP ?
Odpovedať
JPP, ale aby sme to vrátili na trošku odbornejšiu úroveň, tak výpočtom na jednom modeli je strata podlahou pri 15cm izolácii cca 55% oproti ostatným stratám (okrem vetrania - zatiaľ nedoriešené), ja viem, vec interpretácie čísel, ale aj 30 % v globále (ak sa doráta rekuperačka) je podľa mňa dosť veľa, zvlášť ak majú byť náklady na prevádzku domu čo najnižšie, pokiaľ možno aj nulové. Každý ušetrený Watt na stratách je zníženie investície do výroby energie napr. solar. panelov, a s tým už každý neráta.
Odpovedať
@slavoslav Tak na modeli sa da vsetko ;) Hlavne ked otocis dom hore nohami ;)
Odpovedať
@pulo kludne to tak moze byt, pri jednopodlaznom bungalove s velkou zastavanou plochou predstavuje plocha podlahy podstatnu cast celkovej ochladzovanej plochy. ak pri PD dostatocne zaizolujes obvodove steny a strechu a popri tom zanedbas podlahu, mozu straty podlahou predstavovat aj 10ky % z celkovych TS.. aspon teoreticky to tak vychadza. mna by skor zaujimalo, ako to vychadza prakticky a hlavne s nejakym normalnym odovodnenim, preco to tak je :)
Odpovedať
@pulo stáva sa ti to často, že obraciaš veci dole hlavou? :-)
Odpovedať
@slavoslav Nie, iba hore nohami ;)
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?