Chcem sa spýtať či si niekto z vás robil solo konštrukciu na parozabranu a ďalšiu klasickú na sadrokorton.lebo jed si keď vezmem ze sa parozabrana nalepi na sadrokartonovu konštrukciu a potom ju prepychnem tisícmi skrutkami a nakoniec ešte elektrikár narobí diery na bodovky tak je nakoniec z parozabranu hotové sito a svoj účel neplní.sadrokartonar povie to je nist pár dierok kedysi sa parozabrana nedavala vôbec a domy stoja áno ale vtedy sa domy stavali úplne inak a nik nepozeral koľko tepla mu uniklo cez platón alebo okna...ak máte nejaké skusenosti prípadne foto budem rád :-)
ja mam samostatnu - pomocou krokvovych nadstavcov od rigipsu - dier je tam celkovo asi 500 (pouzil som cca 250 nadstavcov do kazdeho 2 diery) ale su zatmelene
Tiez mame pomocou krokvovych nadstavcov,ked som si spocitala kolko by ma vysla samostatna konstrukcia dvojita z CD profilov a nadstavce,vyhrali nadstavce.
škoda, že si to založil ako otázku a nie ako diskusiu..
možnosti máš dve:
1. - najprv nalepíš parozábranu (na drevené trámy, drevené nosníky)
- potom na to ideš priame závesy (prípadne krokvové závesy, prípadne krokvové nadstavce ako mr 79 alebo schwester) - diery po nich utesníš tmelom na to určeným (alebo v prípade priamych závesov použiješ pod skrutky pásku, ktorá parotesne utesňuje prienik skrutky a parozábrany)
- potom pokračuješ CD-profilmi, izolácia medzi CD a sadrokartón.
Na čo treba dať pozor pri tomto spôsobe: Parozábrana je medzi vrstvami izolácie (aj pod aj nad ňou sa nachádza izolácia). Treba dodržať aspoň pomer 1:5!! (ak bude 5 cm izolácia pod parozábranou, musí byť aspoň 25 cm izolácie nad parozábranou).
Nevýhoda z môjho pohľadu: fólia po nalepení na drevené trámy (napr. obojstrannou páskou) príliš nedrží, takže pri realizácii treba na to myslieť, alebo vyriešiť tento problém inak.
2. možnosť: (odporúčaná výrobcom parozábrany JUTA) - spravíš kompletnú konštrukciu z CD profilov
- aplikuješ parozábranu (napr. obojstrannou páskou prilepíš)
- na parozábranu nalepíš pásku na báze butyl-kauučuku (na CD-profily, kde budú prenikať skrutky)
- sadrokartón (pričom skrutky prenikajú cez SDK, potom cez pásku a tak do parozábrany - parotesne utesnená diera)
Nevýhoda: tá páska niečo stojí, takže pri novostavbe to nie je zanedbateľná položka. Potreba urobiť kastlíky na bodovky a dorobenie parozábrany v týchto miestach (ak to robíš ale sám, určite ti ostanú kúsky SDK a tiež parozábrany, takže len práca navyše).
Ak riešiš funkčnosť parozábrany, dúfam, že ideš do vysokodifúznej fólie.
Ako aktuálne riešim SDK strop ja:
1. Priame závesy na väzníkový krov
2. Dvojitý rošt z CD profilov
3. Aplikácia parozábrany na CD profily
4. Na stranu SDK, ktorá je v kontakte s parozábranou som nalepil na miesta prieniku skrutky butyl-kaučukovú pásku (Jutadach TPK Super) o rozmere 2 x 2,5 cm
5. Priskrutkované SDK platne (skrutky 11 cm od seba)
Na celý dom (4500 ks skrutiek do SDK) použijem 3 tieto pásky (cena jednej cca. 10 €). Vytvoril som si šablónu z kartónu - na jednej strane označím miesta pre diery, a rovno na druhej miesto kde nalepiť pásku a teraz to ide ako po masle :)
Cez víkend sa to pokúsim nafotiť.