Okná Incon - neuznaná reklamácia

Ahojte, strechaci. Poradíte mi prosim vas, ako odfotiť sklo, okno? Mame nove okna od Inconu, 3- sklo a z vnutornejstrany medzi oknami su zacapkane. Na. Jednom okne su 3 fľaky, na druhom jedna asi 5 cm šmuha rovno v strede. Reklamáciu neuznali, lebo vraj to musi byt vidno z jedného metra. Ked to prisiel ich technik odfotit( z toho 1 metra) samozrejme to je neviditeľne. Inak, ked svieti slnko, tak okna vyzerajú, akoby boli špinavé, a oni povedia, ze to nevidno. A teda fotiť sa to vtedy neda. Proste neviem ako to cvaknut, nech to vidno, pretože fotiť sklo proti svetlu je nemožne. Poradíte?
Odpovedať
@cernusik skuste to odfotit za ranneho slnka, resp. ked Vam budu dopadat luce z pravej alebo lavej strany. Z ktoreho ste okresu? Tiez uvazujeme nad oknami Incon.
Odpovedať
@cernusik take nieco prvykrat citam, ze to ma byt vidiet z jedneho metra. :-D Ved je to subjektivne niekto vidi, iny zasa nie. Ako fotit to treba skusat z vnutra, z vonka, so zatiahnutymi zaluziami ... to vyjadrenie ti aj napisali? Odvolali sa na konkretny predpis?
Odpovedať
@fianceedea DK. Keby som mohla, hned ich vymením, ale to je žiaľ nereálne.
Odpovedať
@dominik_boksansky ano, napísali toto: Fľaky v medzisklennom priestore: podľa Reklamačného poriadku Incon uvedenú reklamáciu zamietame. Fľaky sa nachádzajú v zóne R - okrajová zóna skla. Vady na sklách sa hodnotia za denného svetla zo vzdialenosti 1m pri takom uhle pohľadu, ktorý je predpokladaný pri používaní prvku. Takze ked to nafotil ich technik, nebo to na fotke vidiet, asi. Chcem sa odvolať a poslat to este raz. Len neviem ako by to sklo menili na mieste, ked je to plnené agronóm ci cim
Odpovedať
@cernusik a aky je predpokladany pohad pri pouzivani prvku? Je to celkom zaujimave. Ma incon takyto reklamacny poriadok? Na webe som ho nenasiel :). Mozno sa sklo tak naozaj hodnoti - to neviem no asi treba zistit ci je to v poriadku. Inac sklo sa da vymenit na mieste velmi jednoducho ;).
Odpovedať
@cernusik Robili to priamo od Inconu alebo len nejaká pobočka alebo predajca. Ak to bol.len predajca zavolaj priamo výrobcovy. Ak nebudú komunikovať tak sa obrat na SOI a daj podnet, že nechcú uznať reklamáciu zapricinenu výrobcom a prípadným zlým výrobným postupom. To ako keby si presviedčala predajcu že má v ruke peniaze ale nic by tam nemal.
Odpovedať
@cernusik tazko takto posudit vasu reklamaciu no jedno viem...vyrobcovia skiel takuto "normu" maju...ak to je vidiet naozaj len zblízka a nie na prvy pohľad,neriesil by som to...uznanie vasej reklamacie je viac menej dobra vola predajcu,pokial su flaky take ako vam opisali v neuznani reklamacie .... Popravde,mate vzdy tie okna tak vylestene ze su na nich len tieto flaky?ak ano hadajte sa s predajcom...ak nie,nestracajte energiu na drobnosti - blbosti...
Odpovedať
SOI Ti s riesenim reklamacie velmi nepomoze, ale predajca Ti nemoze reklamaciu zamietnut bez odborneho posudku ( statna skusobna,sudny znalec.).Postupuj v zmysle zakona : reklamuj na prevadzke pisomne zavadu, maj to zdokladovane, trvaj na idbornom posudku (ich technik to urcite nie je) Do 30 dni musia reklamaciu vyriesit v zmysle platnej legislativy, ak nedodrzia 30 dnovu lehotu mas pravo na vratenie tovaru. Jasne ze nechces vratit vsetky okna, ale daj im vediet ze vies ake su Tvoje prava. Ak si si uz pisomne reklamaciu na prevadzke uplatnil, mas to na papieri a oni nebudu reagovat, po uplynuti 30 cni im oznam, ze nedodrzali zakonom stanoveny cas a odstupujes od zmluvy. Pozri si Zakon o ochrane spotrebitela.
Odpovedať
@cernusik meniť sklo na mieste sa dá v pohode. Sklo je tam len uchytené bočnými lištami z vnútornej strany ktoré sa vyberú plastovým sekáčom a vyberie sa sklo. To sa veľmi čudujem že vám to nevymenili však incon sklá nevyrába ale nakupujem (myslím že fa. Nitra sklo) a oni ako veľko odberateľ dokážu dodávateľa donútiť vymeniť takéto sklá len aby si nepokazili vlastné meno. Jedine že by tam mali dáku neuhradenú faktúrku ako je to na Slovensku bežné a nedokážu potom nič reklamovať lebo by museli najskôr všetko vyplatiť.
Odpovedať
Profilova fotka
@cernusik ak to chceš odfotiť zavolaj si nejakého profi fotografa... Poznajú rôzne finty a používajú rôzne filtre.
Odpovedať
@jumt @logo22 @blackomt @dominik_boksansky @fianceedea vdaka , asi skúsim zohnat nejakého fotografa. Inak je to sila, za okna zacvakať nemalé peniaze a este sa natahujem, aby odstránili chybu, ktora vznikla na ich strane.. Okrem zacapkanych skiel mame vystiepene sklo pod lištou, no reklamácia neuznaná. A o tom, ze spálňové okno nemozem uz takmer rok otvárať ani nehovorím. Tak taka je to " seriózna" spoločnosť. RUKY PREČ OD INCONU
Odpovedať
@cernusik Aj ja mám zlú skúsenosť a vravím veru tak ruky preč on Inconu...človek chcel podporiť Slovenskú výrobu, ale... A vláčiť sa u nás po súdoch nemá zmysel. :-(
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@cernusik @pokakany_trpaslik vážení, nevzdávajte sa a podajte žalobu... Alebo aspoň na obchodnú inšpekciu podať podnet. Ale nie anonimne. Pekné oficiálne. Na ich stránkach sú nejaké informácie.
Odpovedať
@pokakany_trpaslik tak to mas pravdu ze to nema zmysel. Ale ked ste viaceri tak mozno by ste nieco dosiahli ale zase verim ze nase sudy su stavane len na ludi s pevnymi nervami
Odpovedať
Profilova fotka
Dobrý deň, reagujem v mene INCON spol. s r.o.: 1. INCON spol. s r.o. každú reklamáciu posudzuje podľa reklamačného poriadku, ktorý má každý zákazník k dispozícii. Podpisom zmluvy na dodávku okien zákazník Reklamačný poriadok akceptuje. 2. Reklamačný poriadok je založený na platných zákonoch, technických normách a pravidlách od výrobcov jednotlivých materiálov (profily, kovanie, sklá a pod.). Dopredu, t.j. pred podpisom zmluvy o dodaní okien, určuje presné pravidlá na posudzovanie vád, pretože subjektívny názor každého môže byť pri posudzovaní vady odlišný. 3. V tomto prípade je posúdenie reklamácie skla založené na pravidlách od výrobcu izolačného skla Saint Gobain s.r.o. ktorý sa riadi tabuľkou "Pripustných chýb pre vizuálnu kvalitu skla v stavebníctve", ktorá je súčasťou STN 70 1621:2010. Podľa nej je všeobecne pri posudzovaní nedostatkov rozhodujúca priehľadnosť tabule, t.j. pozorovanie pozadia a nie výhľad. Okolnosti, za ktorých sa nedostatky prejavujú, nesmú byť umelo vytvárané. Preskúšanie jednotiek zasklenia podľa tabuľky sa vykonáva zo vzdialenosti cca 1 m od pozorovaného povrchu pod uhlom, ktorý zodpovedá všeobecnému používaniu v miestnosti. Skúša sa pri difúznom dennom svetle (napr. pri zamračenej oblohe ) bez priameho protisvetla (napr. priame slnečné žiarenie). Toto pravidlo sa týka všetkých relevantných výrobcov izolačných skiel, t.j. bez jeho akceptácie sa kvalitné izolačné sklo nedá kúpiť a teda ani vyrobiť okno. Reklamačné poriadky sú tvorené práve preto, aby určili pravdu pri sporných prípadoch. Vážime si každého nášho zákazníka a riešime každú reklamáciu. Bohužiaľ nastávajú aj takéto prípady, kedy tzv. vada podľa subjektívneho názoru zákazníka v zmysle platných noriem vadou v skutočnosti nie je. Nakoniec aj diskusia na tomto fóre sa zúžila na to, “ako odfotiť tzv. vadu, ktorá sa vlastne odfotiť ani nedá”. Na záver - v podobných prípadoch sa snažíme “tlačiť” na výrobcu skla, aby napriek neoprávnenej reklamácii dodal bezplatne nové sklo a v takom prípade INCON sklo bezplatne vymení. Bohužiaľ je len na rozhodnutí výrobcu skla, či tak urobí. Cena okien je na trhu konkurenciou (aj nekalou, ktorá predáva bez DPH a pod.) stlačená tak nízko, že seriozni výrobcovia okien ako INCON nemajú rezervy na to, aby v takýchto prípadoch vzali na seba náklady na dodanie a výmenu skla.
Odpovedať
@incon vaša snaha presvedčiť ma ( a dufam, ze aj mnohých potencionálnych zákazníkov) o vašej pravde je povedzme si narovinu bezúspešná. Vase normy a napr. zamračená obloha. Co tak slnečná obloha? To mam mat vkuse zatiahnuté okno, aby nebolo vidno, aké je špinavé od výroby? To mi potom mohol ktokoľvek na kolene zbúchat take okno a nemusela som platiť toľké peniaze. Co sa tejto diskusie týka, jej predmetom bolo, ako fotiť sklo proti svetlu a to tak, aby vadu na sklach bolo vidiet aj zo vzdialenosti 1m. Takze VY, ktory reagujete v mene spol. Incon, nechajte si svoju iróniu, pretože to nie je tzv vada, ale vada, ktoru aj vidiet, len vam to dokázať je naozaj tažké, kedze fotiť sklo proti svetlu je tvrdý oriešok. Takto si môžme dopisovať donekonečna. Verím, ze tak pomôžem aspon tým, ktorí zvazujú kúpu okien od spol. Incon a svoje rozhodnutie este prehodnotia.
Odpovedať
@dominik_boksansky tak čítaj vyššie:) Naozaj na smiech
Odpovedať
@jumt ktovie, mozne je vsetko, no toto sa my nedozvieme
Odpovedať
@pokakany_trpaslik preco zlu skúsenosť s Inconom? Mozes byt, prosim, konkrétnejší?
Odpovedať
@logo22 vdaka za radu.. Chrobáka v hlave uz mam a nespokojných zákazníkov nazbieram myslím za fúru. Hned ako bude trochu času sa do toho pustím
Odpovedať
@cernusik zaujimave tvrdenie. Naozaj tazko hodnotit, pokial clovek situaciu nevidi. Mam vsak za to, ze pokial vadu vidiet a posobi rusivo pri pohlade z okna, tak je vadou a to je jedno pri akom pocasi. To ako keby ti predali poskriabane auto, ale v reklamacnom poriadku by bolo napr. napisane, ze je to potrebne posudzovat iba za pritmia a z urcitej vzdialenosti 😉. Trocha divne. @incon
Odpovedať
Profilova fotka
Ak si reklamoval do 12 mesiacov od kúpy okien, predajca je povinný na vlastné náklady vyhotoviť odborný posudok a zaplatiť znalca (zapísaného v registri súdnych znalcov a databáze JASPI). Posúdenie technikom podľa pravidiel výrobcu mi zaváňa tým, že niekto chcel ušetriť. Stal sa nám podobný prípad pri vchodových dverách. Btw. dostali ste písomné odborné posúdenie aj so všetkými náležitosťami, ktoré v ňom musia byť? Tam si overte meno znalca podľa registra.
Odpovedať
@cernusik len sa do toho pusti cim skor aby to bolo este co najaktualnejsie
Odpovedať
@incon myslim si, ze klient v tomto pripade nereklamuje sklo, ale jeho montaz do okna pri ktorej sklo zaspinili. Nemusite ziadat nove sklo od vyrobcu. Staci ak toto vycistite.
Odpovedať
@makowski 3-sklo nie su tri samostatne skla, ale sú to pospájané sklá s medzereami v jeden celok. Montaznici ked zasklievaju, tak zasklievaju hotovy vyrobok do ramu. Je to chyba výroby trojskla, co byva povacsinou aj vyrobca skla.
Odpovedať
@cernusik Moja druha a posledna reakcia-nemam zaujem ani chut sa tu hadat..V prvom rade napisem ze nemam zaujem zastavat Incon, pracujem totiz u konkurencie.No prave preto viem o co tu asi ide. Ano,verim ze mate na skle flak,no verim ze je absolutne v sulade s normou. Urcite keby vyrobca skla zobral vyrobu noveho skla na seba,verim ze Incon Vam ho bez problémov vymeni..Skuste sa ale pozriet na vec z inej strany. Skuste pripustit ze sklo je vyrobene "v norme"...Preco by mal niekto znasat viacnaklady,len preto ze Vam sa tato norma zda zla a zial pri podpise zmluvy ste si ju asi neprestudovali...Ako zakaznik prirodzene chcete mat vyrobok v 1000% kvalite,no cenu by ste celkom prirodzene chceli co najnizsiu...Z toho dovodu su ceny stlacene naozaj na minimalnu marzu,nedivte sa ze sa vyrobcovia chrania aby na zakazkach neprerabali.Verte ze flaky a skrabance na sklach sa vyskytuju casto,pretoze vyrabat skla v 100% kvalite by sa urcite dalo,no bolo by to nakladnejsie a preto aj drahsie..Ziadny drobny flak ani skrabanec nema vplyv na klalitu a funkcnost skla...Aj preto je norma taka "volna"... Je len na Vas ci chcete takejto veci venovat kopec energie...Obavam sa ze nic nedosiahnete...Verim ze Incon tato vec mrzi,za tu reklamu mu to nestoji,no verte stava sa to uplne kazdemu vyrobcovi-predajcovi...
Odpovedať
@makowski aj to je riešenie..len to mi, žiaľ, nikto nenavrhol
Odpovedať
@cernusik Ked ti nechcu uznat reklamaciu a skla vymenit tak im napis ze to das na inspektorat prac a oni potom ti aj sami skla vymenia sak ich mas v zaruke.Mojmu susedovi tiezoni robili okna ale asi pred 10 rokmi ale jemu sa zase rosili a tiez sa im to niako nechcelo ale on ich stale kpntaktovali a nakoniec im prisli a skla im vymenili a od vtedy maju pokoj.Nesmies sa dat odbyt ved mas na ne zaruku a su to tvoje peniaze.Drzim palce.
Odpovedať
@srlinka moje slova..
Odpovedať
@slaste noo aj to je cesta, suhlasim. ;) @cernusik
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?