Z čoho a ako stavať nízko energetický, pasívny dom?

Zobraz úvodný príspevok
Profilova fotka
Ahoj vsetci, Zbieram infornacie (nie som ziadny odbornik ) a preto vas prosim o pomoc :-( .Neviem sa rozhodnut co by bolo najlepsie pre nas bungalow 2 od prodomu aby som dosiahol A energeticky certifikat.Z coho stavat obvodove mury a ako so zateplenim.dakujem za vase nazory
Odpovedať
ja6482 - ja môžem len ohľadom svojho odkazu - podpíše sa taký, ktorý to skutočne ráta (neodhaduje), meno statika neviem, predpokladám, že niekto zo stavebnej fakulty v Brne, kontakt na dotyčnej stránke je, takže zistiť si to môžete ;-) Ešte dodám, že čo sa týka pevnosti, nemôžeme považovať tehlu typu therm hr. 25 cm za rovnako pevnú ako tehlu typu CDm (preto som v predošlom príspevku vyslovene uviedla, o akú tehlu ide), rolu hrá aj umiestenie nosných priečok atď. Takisto pri dvojpodlažnom dome nie je problém ísť do tehly 29 cm, prípadne 25 cm - zase - poctivý výpočet... okrem toho aj poctivá stavba, nie naládovať tehly nariedko a podobné finty, aké často vídať u "majstrov". Ešte existuje možnosť použiť vápennopieskové tehly (VPC), ktoré majú veľkú pevnosť aj hmotnosť a tep. akumuláciu, prízemný dom je možné postaviť z hrúbky 17,5 cm! Ale sú aj pomerne drahé. Jarka
Odpovedať
Profilova fotka
idem si oči vyočiť ale 29 cm tam nevidím. A videla si aký dom chce berusska ? pozn. nechcem sa vadiť, diskutujem, lebo som už niečo času strávil návrhmi domov.
Odpovedať
Berusska7, podľa http://pasivnydom.blog.cz/0904/i sa to naučíte rátať sama. S týmto zámerom som článoček písala. Veľa zdaru! :-N
Odpovedať
ja6482: "idem si oči vyočiť ale 29 cm tam nevidím. A videla si aký dom chce berusska ? " To bola na koho reakcia? Na mňa?
Odpovedať
Profilova fotka
neviem sa vyjadrit k berusske... my ideme stavat z pezinskej tehly 290 plus zateplenie 15 cm min. a bude to dom z eurolines kompakt 602 a statik sa vyjadril ze je to v poriadku.. dokonca nam to sam navrhol
Odpovedať
Profilova fotka
Murované obvodové steny domu sú navrhované z tehál Porotherm 30 P+D (P12) na maltu vápennocementovú pevnosti 2,5 MPa, vnútorné nosné steny sú navrhované z tehál Porotherm 25 P+D (P12) na maltu vápenno-cementovú pevnosti 2,5 MPa. to je citat z tej studie statika
Odpovedať
Doplním k odkazu na článok... Tepelný odpor tehly je vždy dobré prevziať od výrobcu. Podľa vzorcov, ktoré uvádzam, sa ľahko dá vypočítať U alebo R napr. ytongu, EPS, vlny - stačí poznať hodnotu lambdy (treba nájsť na stráne výrobcu). Niekedy býva uvedený aj R pri každej vyrábanej hrúbke tep. izolácie. Podľa mňa by sa na Beruškin dom kľudne mohla použiť tehla hr. 25, ak by bola pevnosť P12 málo, tak dať P15. 1 m2 nebrúseného termu hr. 25 cm P15 vyjde lacnejšie ako term hr. 30 cm P12 (ak dobre počítam...)
Odpovedať
Profilova fotka
stavat ideme ten dom co mam vo fotoblogu - Tenuity 500 od Prodomu, len bez toho spodneho vyklenku, bude to obyc kocka dik za vsety tipy zatial, idem este poguglit na tie dalsie fora co ste navrhli a hadam sa to naucim teda vsetko aj sama pocitat podla clanocku od blacksr ;)
Odpovedať
ahojte, my sme prave vcera zacali murovat...tehla profi 30 plus zateplovanie - zaklady su uz taktiez zateplene... individualny projekt - 8m x 11m - len prizemie plus otvoreny loft - sedlova strecha... technicke info (prestupnost teplat atd...) napise radsej manzel :-D :-D :-D
Odpovedať
este dodam, ze nam sa tiez pacia drevostavby ( s tou podmienkou, ze interier nie je cely dreveny), ale my budeme vykurovat tzv finskou pecou (masonry heater) tak kvoli tomu tehla...
Odpovedať
Profilova fotka
netreba hovoriť o nízkoenergetickosti pri výstavbe, lebo to ovplyvňuje toľko faktorov - druh kúrenia, vetrania,okien, izolácií, tepelných strát, ohrevu vody, výmeny vzduchu .... základ je izolovať, izolovať, izolovať.. :-)
Odpovedať
Profilova fotka
zvazujeme stavbu z 30 tehly + 15 EPS, no s tym, ze by sme vnutorne priecky a schodisko spravili z Ytongu... co si myslite o kombinacii materialov? Ytong dovnutra by bol jednoduchsi z hladiska lepenia, rezania drazok, omietkovania, instalovania policiek, atd. a vraj ma lepsie zvukovoizolacne vlastnosti... pripomienky? :)
Odpovedať
Článok sa načítava...
Ytong má práveže horšie zvukovoizolačné vlastnosti!!! Je to dané jeho nižšou objemovou hmotnosťou oproti tehle. Na priečku hr. 10-15 cm medzi izbami zabudnite. My potrebujeme v podkroví urobiť ľahkú a zároveň dobre zvukovo izolujúcu priečku - ytong sme museli vylúčiť, tak bude SDK. Takže, ak ytong, tak hrubší, alebo potom murivo s väčšou objemovou hlotnosťou, alebo SDK. http://forum.tzb-info.cz/t.py?t=11&i=...
Odpovedať
Profilova fotka
o kolko je to s tym zvukom pri Ytongu horsie ako pri Porotherme? a nehladiac na zvuk, malo by to este nejake ine negativa, resp. pozitiva ak by sme spravili dom z vonku z tehly a z vnutra ytongom hrubky nad 15? a inak s tym SDK - taka tenka "preglejka" je lepsi zvukovy izolant ako Ytong? tak to by som fakt nepovedala.........
Odpovedať
V SDK stene zvukovo izoluje najmä vlna, čo je vnútri. Na útlm zvuku je vhodné použiť z každej strany steny inú hrúbku SDK. Pri rovnakej hrúbke SDK vs. ytongovej steny je na tom lepšie SDK-ová. Pohľadajte si u výrobcov tehál a pórobetónu hodnoty Rw. Pri rovnakej hrúbke muriva by mal mať ytong menšie Rw. Potom by sa prípadne dal použiť ytong s väčšou objemovou hmotnosťou alebo Silka od Xelly. Samozrejme, na toto pamätajte len u stien obytných miestností. Je nezmysel zvukovo izolovať chodbu a kuchyňu napríklad.
Odpovedať
Profilova fotka
zdravim vsetci, tusim sa tu vyskytuje vela dobre informovanych ludi.. prosim o info, co realne hrozi v dome ktory je postaveny z 38tehly Porotherm + 5cm EPS (okrem vyssej energ. narocnosti - hlavne ked je tam elektr. podlahovka - sice s vybavenou tarifou rovnakou ako pri plyne, a aj krbom s prieduchmi) - viem ze podla vsetkeho bude rosny bod v mure, hrozia teda napr. plesne?? vdaka moc
Odpovedať
yaninca hodila som túto skladbu steny do programu - pozrite v prílohe priebeh teplôt pri -13°C vonku ku kondenzácii dochádza v mieste označenom modrou farbou - i keď v malom množstve para, ktorá do steny v zime nalezie, sa v lete odparí, takže celková bilancia je OK samozrejme, treba poriadne vetrať nezatepľovať múry v tom roku, ako boli postavené (vysoká zabudovaná vlhkosť)
Odpovedať
Profilova fotka
blacksr, diky moc!:) sice tu legendu ku grafu neviem precitat, ale ked hovoris ze to bude ok, verim ti:)
Odpovedať
my mame uz z veloxu uz postaveny a obyvali sme od konca oktobra, rok a 3 mesiace od vykopu. ja by som odporucala. komplet domacnost na elektriku (aj indukcia na varenie) a v mesiacoch nov. 09- pol marca 2010 sme mali priemerne 47 kwh za den (cenovo to bolo 670 euro spolu aj so stalymi poplatkami) + nejake drevo do krbu. teraz mame okolo 9 kwh/den. vykurovanie na 22, v kupelni cca 5 hodin denne v case sprchovania na 24 st. a parametre - velox 37 s 15 cm polystyrenom, zvnutra na veloxe sadrokarton, sietka, kleber omietka, zvonka nebolo este nic. okna plastove, bezny standard. 133 m2 prizemie s obytnym podkrovim. strecha 22cm ursy, bramac. izolacia podlahy - neviem. podlahovka vsade, ale riadenie teploty cidlom v kazdej izbe samostatne. hruba stavba s kominom na krb 830 tis sk, strecha so zateplenim 280 t. momentalne sme na 2,5 mil. (zacali sme stavat v sk, tak mam preratane na sk :-) ), ale mame solary (spustene az nedavno) a navyse aj 2 miestnosti (nevykurovane) v suterene, ale v tych este nie je natahana elektrika ako by mala byt a nie su omietky. ostatne uz v postate je (ak neratam terenne upravy s terasou a plot). my sme spokojni, urcite by sme si nevybrali ine. teda aspon podla nasich sucasnych skusenosti, vedomosti, poznatkov s praxe i nacitanych napr. z netu i rad z nasho okolia. tymto ale nechcem tvrdit, ze by ste porovnatelne naklady nemohli dosiahnut aj s inymi materialmi :-)
Odpovedať
yaninca Ak chcete, pošlem to mailom vo väčšom rozlíšení - pošlite na seba kontakt cez ip. Je to vlastne stena v reze, na styku tehly a Eps sa "láme" teplota a vidno, že oblasť kondenzácie je v murive... toto nie je nič moc, lebo vlhká stena neizoluje a vtedy nemá deklarované R :-( Množstvo skondenzovanej vody je cca 3/4 deci na 1 m2. Žiadna sláva, ale je to v pohode behom roka zase odpariteľné, takže sa v murive vlhkosť neakumuluje. To je dom - novostavba, ktorú sa chystáte kúpiť? Ak ešte nemá vonkajšiu omietku, asi by som na to capla ešte 10-15 cm eps. Jarka z http://pasivnydom.blog.cz
Odpovedať
Profilova fotka
dakujem:)
Odpovedať
Môžem poprosiť o radu. Odporučili nám ytong lamda 37,5 a zateplit ho durisolom je to podla Vás dobre? Dakujem
Odpovedať
okanaa, oba materialy su vlastne nosne materialy na stavbu, to sa asi niekto na vas chce dobre nabalit. durisol je jedno, ytong je druhe, durisol by mal uz v sebe mat to zateplenie, na ytong treba dat vatu alebo polystyren. ale mozno len nemam uplny prehlad vo vsetkych vyrobkoch durisolu a robi aj nejaky zeteplovaci system.
Odpovedať
okanaa, určite ste sa nepomýlili? Pozerám stránku a v sortimente nevidím žiadne drevoštiepkové zateplovacie dosky.... niečo ako Krupinit. Súhlasím s Jana_v. Už by som nezateplovala - na 100% by to bolo nerentabilné, keďže ste vytasili pomerne veľké prachy za Y. Lambda. U Vás plocha stien nie je až taká významná. Hodnota R je pomerne dobrá. To by som nechala tak. Treba sa zamerať na najväčšie plochy ochladzovaných konštrukcií - u bungalovu vždy PODLAHA a STROP. Do podlahy odporúčam cca 20-25 cm EPS 150 S, na strop 40-60 cm sklenej vlny. Okná s trojsklami tiež odporúčam - pri poriadnom výberovom konaní sa dá dokonca podliezť pod dvojsklá.
Odpovedať
pardon tusim multipor... :-)
Odpovedať
staviame bungalov 12x12, tak odporucate nezateplovat.. a odporucili nam este rekuperaciu.. co myslite? tak blacskr netreba to zateplovat? dakujem
Odpovedať
Multipor - zabudnite... drahé jak šľak a izoluje slabšie ako vlna či EPS. Treba - netreba... podľa toho, čo chcete dosiahnuť. Ak pasív za hocijako vysokú a premrštenú investíciu, tak treba. Ak poriadne zateplený dom za rozumnú cenu na obyčajné žitie, tak netreba. Prípadne Vám to môžem detailne vypočítať, ale myslím, že výsledok bude taký, ako som už uviedla - najviac budú "krívať" podlaha a strop. Z hľadiska rosného bodu by ste museli použiť EPS hr. 20 cm (vlny aj menej, ale je drahá a R by bolo menšie), celková bilancia vod. pár by bola v poriadku, kondenz. by nastala v izolante, objem 3/4 dcl na m2. Riadené vetranie s rekuperáciou zatiaľ nie je návratná investícia. Ak ju chcete kvôli čistému a sviežemu vzduchu a komfortnému vetraniu bez nárazovej zimy po otvorení okien, tak si ju dajte. Úspora bude len príjemný bonus.
Odpovedať
Náš plán bol nezateplovat, len to nam odporucili ze treba to zateplit aj ytong lamda... Tak sa nemusime bat ak nezateplime... zameriame sa na pdolahu a strop ako ste poradili... dakujem...
Odpovedať
otazka znie : naco idete zateplovat ked staviate novy dom? ....
Odpovedať
My nechceme zateplovat to nam povedali v stavebninách...
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?