Vlhké obvodové steny počas zimy

Ahojte.mam problém so stenami. Kúpili sme pred dvoma rokmi starší rodinný dom. A z vnútra ho prerobili a vymenili staré okna za plastové. V izbách je plávajúca podlaha a v ostatných dlažba. A počas zimy nám začali Vlhnut obvodové steny. Boli mokré pri podlahe, tvorí sa na podlahe voda a aj pleseň Na stene ale hlavne v rohoch. A sú aj dosť studené. Ako dokážem tomu zabrániť? Dom neni zateplený a obvod domu je kváder a vnútro tehla.
Odpovedať
Tu pre začiatok pomôže kúpiť napr. meteostanicu a podľa nej udržiavať vlhkosť pod 55%, potom čím skôr zatepliť...
Odpovedať
Profilova fotka
@laci4321 zateplit
Odpovedať
viac kurit, znizit vlhkost vzduchu elektrickym odvlhcovacoma, to sice poroblem neodstrani len dosledky. U vas to celkom dobre moze byt vzlinajuca vlhkost ked sa to deje od podlahy, tu zateplenie nevyriesi.
Odpovedať
Už sa to tu písalo možno stokrát..výmenou starých okien za plastové s tesnením sa ukončilo navždy kontinuálne vetranie stavby. Takže neostáva nič iné,iba kúriť a vetrať.Zatvorené plastové okná vetrať nebudú.
Odpovedať
@zita19 ked je to len v zime mozno to nebude zemna vlhkost, je dost mozne je ne to tam proste chladne
Odpovedať
@laci4321 zvýš interierovu teplotu a intenzitu vetrania. To je jedine čo bez stavebných zásahov môžeš spraviť.
Odpovedať
Treba hlavne zistiť prečo sa tvorí vlhkosť, ak je to len múrmi tak pomôže zateplenie ale ak ide vlhkosť od spodu základov tak podrezat múry lebo ak by ste to zateplili a bola by to chyba vodorovnej hydroizolacie tak si len uškodiťe. Na začiatok, kúriť a vetrať
Odpovedať
Pokiaľ vlhnutie vnútorných stien neklesne kúrením a vetraním na únosnú mieru,bude treba previesť aj stavebné úpravy.Nové nepriedušné plávajúce a keramické podlahy bude treba po celom obvode odvetrať.ale to sa robí v starých domoch pred ich pokládkou..
Odpovedať
Tak vetrame každý deň. Kúrime na 21,5 C. Aká by mala byt ideálna teplota?
Odpovedať
A aj okna mame počas zimy dosť zarosene
Odpovedať
Profilova fotka
Nepíšete nič o tom v akom stave bol dom pred kúpou.Ak máte dobre zhotovenú hydroizoláciu poterov a nosných múrov tak len kúriť.Cez leto zatepliť vrátane sokla. Predpokladám že máte na dome brizolit a preomietnutú hydroizoláciu .Treba to pred zateplením opraviť.
Odpovedať
@laci4321 ,záleží na tom,ako často,ako dlho vetráte,aká je teplota stien,aká vlhkosť vzduchu v interiéri,rosný bod,v akom stave je vodorovná izolácia obv.múrov,či sú odvetrané múry,či nie je zvonka sokel z nepriedyšných kabrincov...starú stavbu treba posúdiť komplexne.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@laci4321 vetrat treba casto, intezivne, najlepsie prievanom niekolkokrat za den. Vam pomoze len dvlhcovanie vzduchu. Bud intenzivnym vetranim, vykurovanim na vyssiu teplotu, cim sa znizi relativna vlhkost vzduchu alebo vlhkost stiahnut vykonnym elektrickym odvlhcovacom (ten tabletkovy je na dve veci, ten ani nekupujte). Celkom slusne a vykonne sa daju kupit za nejakych 150 €, da sa prenasat po dome podla potreby (noc obyvacka, den spalne). A na jar zacat patrat po pricine a podla prciny hladat riesenie. Niektore uz boli vyssie spomenute. Skuste si zjednat obhliadku stavebnym inslektorom (nie znalcom, inspektorom stavieb). Sice to stoji par penazi, ale v konecnom dosledku vam to moze usetrit kopu nakladov a casu na amaterske pokusy odstranit pricinu.
Odpovedať
Tak troska bol zanedbaný dom keď sme ho kupovali. Steny sme všetky osietkovaly a na novo omietly.tak moc sa vtom nevyznám ale podľa mna bude problém v sokli.
Odpovedať
@laci4321 ,pokiaľ obklad sokla končí pod funkčnou horiz.izoláciou,obklad nemusí byť na vine.Problém je,ak je vodor.izolácia nefukčná.Tam by sa museli odvetrať základy.Aj zvonka aj zvnútra.Zatiaľ len dobre kúriť a vetrať.
Odpovedať
Profilova fotka
Je pod domom pivnica?
Odpovedať
Profilova fotka
Jednoznacne zateplit a hlavne sokel. Ten sa totiz sprava ako tepelny most hlavne ked je betonovy a ochladzuje mury aj podlahu v interieri, kde sa potom zraza ta vlhkost. To iste riesili svokrovci a pomohlo 8cm polystyrenu, aj ked som sa bal ze bude malo.
Odpovedať
Naozaj často no krátko (2-3) minúty vetrať dokorán, do prievanu. Tak, aby sa vzduch vymenil no neochladil interiér. Ak sa dá - nechávať všetky vnútorné dvere dokorán. Ak neide z pivnice teplo - vyvarovať sa otvoreným "vetračkám" - chladí interiér a teplo ide pánbožkovi.... Mikrovetranie môže no nemusí pomôcť - v niektorých domoch-činžiakoch začalo vlhnutie po výmene starých "deravých" drevených okien - v niektorých nie. Vetrať najmä po tvorbe pary - varenie, kúpanie atd. Netreba sa báť, ak je vonku silne vlhko - dážď, vzduch zo 100% vlhkosťou pri 0°C po prehriatí na 22-24 má možno necelých 30% :) Ak sa dá - držať v podstate rovnakú teplotu v celom objekte - podlaží.
Odpovedať
@mesarosanton polovica domu je podpivnicena
Odpovedať
@laci4321 Ak kúrite na 21,5 , zalezi od vnútornej vlhkosti vzduchu , pri akej teplote steny sa začne zrážať vlhkosť. Mozte pouzit dole priložený diagram a kontrolovať si vlhkosť vzduchu v interiéry a najjednoduchšie to regulovať vetraním. Do diagramu som zakreslil dve hodnoty pri rovnakej teplote vzduchu cca 21,5 . Pri vlhkosti vzduchu 60% , vznikne rosný bod na povrchu pri teplote CCA 14 stupnov. Pri vlhkosti vzduchu 50% , vznikne rosny bod na povrchu pri teplote CCA 11 stupnov. Ale je to teplota povrchu , predpokladám , ze teplota muriva smerom von bude iba klesat , takze rosny bod moze vzniknut aj v murive , nielen na povrchu.
Odpovedať
Tiez som s tym zazil patalie. Nezatepleny tehlovy dom. Vymena okien, realizacia ustredneho kurenia (plyn radiatory namiesto kamien). Kamna zabezpecovali vyznamne "susenie" vzduchu, dom bol 100% suchy, aj ked stal na kamennych zakladoch bez vodorovnej izolacie muriva. Po spusteni ustredneho kurenia zacali mury vlhnut od podlahy. Dovody boli hned dva. Vyhodenie kamien a nezatepleny dom. V izbach sa kurilo na 22°, avsak ked som teplomer postavil do kuta v izbe na podlahu, ukazal 12°. Aj napriek tomu, ze sa vetralo 3-4 krat denne prievanom, bolo vsetko mokre a plesnive. Clovek sa vecer zavrel sam do spalne a rano stekala voda po kutoch a podlahe. Riesenia su dve, poriadna rekuperacia/veeeelmi caste vetranie, poriadne zateplenie domu a zbavenie sa tepelnych mostov+podrezanie muriva...inak sa vlhkosti a plesne nikdy nezbavis...pamatam si ako som mal v spalni 8 cerezitovych nadob a kazdy tyzden vylieval 20 litrov vody. Kym sa nezbavis podchladenych stien, ujo rosny bod ti bude pri akejkolvek malej vlhkosti vzduchu nicit zivot. Tieto starsie domy boli stavane pre kurenie pecami, krbami, kachlami a dalsimi susicami
Odpovedať
@dzamino A zaroven treba dodat ze tie stare domy boli vetrane aj bez otvarania okien (infiltraciou cez stare netesne drevene okna a dvere).
Odpovedať
@laci4321 Myslim si ze vlhkost nie je zospodu, ak by to bola vzlinajuca vlhkost, tak ten sokel z keramickych obkladaciek by po niekolkych zimach opadal... Pricinou je pravdepodobne, tak ako to uz bolo povedane, kondenzacia vzdusnej vlhkosti v interieri (varenie, susenie pradla, sprchovanie, kupanie, kvety, akvarium,...) Vztah dvoch premennych - vlhkost vzduchu a teplota v interieri sa da ovplyvnit. Diskuteri navrhuju zateplit a zabezepecit vetranie. Je mozne, ze bude potrebne zrealizovat aj jedno aj druhe. Ale ja by som zacal riadenym vetranim s rekuperaciou (v tomto pripade asi lokalna rekuperacia - invertery) - je investicne menej narocne. Ak by to problem nevyriesilo, dom by som zateplil. To zateplenie preto az druhe v poradi, lebo je investicne narocnejsie a treba poriadne premysliet vsetky konstrukcne detaily, aby to splnilo ucel..
Odpovedať
@laci4321 no tak teplotu musíš zvýšiť výrazne (nebudem strieľať čísla) ideálne sa to dá zistiť následovne: potrebuješ kontaktný, alebo lepšie bezkontaktný teplomer na meranie teploty povrchu (stačí za pár €) vlhkomer tabuľka závislosti rosného bodu od teploty a rel. vlhkosti. zmeráš teplotu steny pri podlahe kde sa ti kondenzuje vlhkosť, zmeráš vlhkosť vzduchu (v zime je dosť nízka preto sa niekoľkonásobným zvýšením vetrania zníži len mierne - neznamená to ale že vetrať netreba) a v tabuľke si nájdeš teplotu pri nameranej vlhkosti a teplote rosného bodu v hodnote ktorú si nameral pri podlahe. meranie je dobré spraviť keď sú vonku teploty najnižšie, napr. v noci. Niekedy vyjdu hodnoty, že stačí prekúriť na 24°C a problém sa tým vyrieši, ale stojí to nejaké peniaze (v závislosti od paliva v kúrení) a niekomu vadia vyššie teploty v interiéri aj keď do 25-26°C sa to v kraťasoch dá prežiť. V každom prípade treba plánovať odstránenie takýchto tepelných defektov stavby.
Odpovedať
@laci4321 http://www.modrastrecha.sk/forum/zate... Takto som dopadol ja. A pred zateplením to bolo ešte horšie. Jednoducho ak tam je horizontálna izolácia tak je problém v tenkých múroch s rozdielnou skladbou a hrúbkou. A vytvárajú sa rosne body. Dakde som počul,že teplota by nemala klesnúť pod 13 stupňov v takomto mieste. Ja som mal okolo 16 a aj to spôsobovalo rosenie múrov. Preto som pridal dodatočné vykurovanie. Momentálne už tuším tretím rokom mám kľud. Pokiaľ ide o vlhkosť tak ideál je od 45-65% nižšie a vyššie vraj nie je vhodné. Mne sa vlhkosť hýbe v rozmedzí 50-60% a to už maximálne. Je to aj dosť závislé od vonkajšej vlhkosti a teploty vonku. A presne ako to tu je spomenuté o príspevok vyššie. Prekurovat kľudne aj tých 25-26° tiež som to takto robil. A často vetrať. Nárazovo najlepšie ale ja nechávam otvorenú aj ventilacku dlhšiu dobu a je to v pohode. Treba si odsledovať ako sa dom chová. Je to individuálne a neprenositelne.
Odpovedať
Náš posledné tri-štyri roky zateplený činžiak vrátane povaly a stropov pivníc - tri poschodia, dva vchody po 12 bytov - železobetónové piliere 38 cm, výplň plná tehla, steny Brizolit niekde moc sucho, inde moc vlhko. Vlhnutie stien veľmi dobre poznám aj stekanie vody na plávajúcu podlahu z doby pred zateplením - v jednej izbe nešlo vykúriť s naplo pusteným radiátorom + dohrev elektrinou na 22, teraz bez kúrenia 21,5... Poznám detaile pomery vo všetkých bytoch (som predseda SVB). Kde majú nezmyselné vlhko - NEVETRAJÚ buď vôbec, aby ušetrili...a míňajú peniaze za odvlhčovače, prípadne kúria v kuchyni na(d) 30 - starí dôchodci a v obývačke majú 19,5...aby ušetrili, iní majú takmer trvale mikrovetranie, nekúria, majú teplo a sucho. My máme sucho až príliš napriek tomu, že v jednej izbe prádlo aj na troch sušiakoch, tak občas používam zvlhčovač. S istou pravdepodobnosťou ná to nadmerné sucho spôsobuje silikónová podstieľka v dvoch mačacích záchodíkoch no tiež vetranie a mikrovetranie. Urobil som dnes pokus - pri teplote 23,5 a vlhkosti 44% som na necelé 4 minúty otvoril do prievanu cez byt (vonku fúka) - teplota spadla na 22,3 a vlhkosť na 10% !!! Po vyše hodine teplota 22,6 a vlhkosť 32%. Fotky nedávam - kto pochopí a vyvodí si z toho správny uzáver ich nepotrebuje a niekoho presviedčať nepotrebujem ja - pekný deň a príjemnú klimatickú pohodičku :)
Odpovedať
@teplo_domova - pri vlhkosti nad 60 sa síce zastavuje množenie baktérií no prekvitajú spóry plesní - aspoň tak tvrdia odborníci. :) Osobne by som bral 55-60 no to by museli bežať trvale jeden-dva zvlhčovače u nás.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 rokoch
Profilova fotka
@roberttom pre rezať..? Poprosím vysvetliť mam ten problém akoby tu vodu ťahalo zo spodu
Odpovedať
@skin1984 domy ktoré nemali vodorovnu hydroizolaciu a bolo dokázané že vlhkosť ide múrmi tak sa rezali po celom obvode a aj vnútorné ak bolo treba a vkladal sa tam materiál ktorý zabráni v stúpaní vlhkosti od spodu. Na nete toho nájdeš dosť.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?