Velox 420(20cm grafitového Eps) alebo Ytong 25+ 25-30cm Eps?

Viem že takýchto tém je tu už bezpočet ale nenašiel som ani jednu takú kde by niekto šiel porovnávať Ytong a Velox systém strateného debnenia. Hlavne by som rád keby sa porovnal tepelný odpor týchto dvoch alternatív, taktiež akumulačnú schopnosť. Išlo by o prízemný bungalov obdlžnikového tvaru ktorý by som rád priviedol do minimálne nízko-energetického štandartu. Ide aj o to že pri veloxe by odpadla potreba betonovať horný veniec. Čo vy nato?
Odpovedať
Profilova fotka
Nevýhody Velox: - Veľké množstvo zabudovanej vody. - Čím členitejší dom tym väčší problém,+ veľa odpadu.Platí čím väčší dielec na stavbu použijete tým viac odpadu zaplatíte. - Fasáda =problém .Ako omitnuť kovové spony ktoré držia systém tvárnic pokope tak aby časom neprhrdzaveli cez omietku. - Cena! - Rýchlosť výstavby. - Problematické prestupy pre elektro ,vodovodné a odpadové siete. - Vysoké profesionálne nároky na zohratú partiu stavbárov. - Dosť problematické na tvar strechy jej kotvenie atd. Výhody - výhoda ma nenapadá ani jedna.
Odpovedať
@antonmesaros tak pri jednoduchom tvare obdĺžnika v tom nevidím problém. Tak ako vyschne základová doska, ako aj betonové preklady tak vyschne aj beton po zaliatí stien. Výhoda, jednoliata monolitická stavba, časovo výstavba určite rýchlejšia ako tehlami. Spony sú už ošetrené proti korôzii a kedže budú schované vo fasáde tak sa k nim nemá ako dostávať vlhkosť a tak nemajú ako korodovať. Velká prednosť je v akumulácii tepla, a tak sa nemusí v zime toľko kúriť a tak sa dosť ušetrí. Určite je táto téma na dlhšiu debatu.
Odpovedať
@antonmesaros videl si to uz niekedy z blizka? @cvoky8 ja mam jednoduchy obdlznik - ziadne vyklenky. Strecha je ukotbena cez zavitove tyce, v tom nevidim problem. Vela vody.... tak do betonu ide voda - ale mal som to spravene tak ze zaliate to bolo oktrober 2011, spravil a sa strecha 12/2011 a do marca to stalo otvorene. Tak isli okna... Rychlost hrubej stavby? dom 16.5 x 10.8 aj s vnutornou prieckou (uz by som ju nedaval - ale vtedy som nevedel) spravili v 3 ludoch za 5 dni aj so zaliatim. Ziadne debnenie venca a pod... Spony ? Moje riesenie je dodatocne cele oblepit EPS - ja som lepil s pur penou a kotvil srubami a TIDkami zapustenymi a zapelenymi zatkami. Vyhoda - ziadne navrtavanie a hmozdinky, ale rovno sruba do dreva - aj ked plno ludi nekotvi - lepsie sa to tak aj fixovalo. Rozvody? Kolko rozvodov tahas po obvodovych stenach? Aspon ja minimum - ovladanie zaluzii nejaka zasuvka - inak je vsetko tahane po podlahe - nieco stropom. Elektrikar to rezal z frezou - smrad a prach - a kotuc zodraty, ale na to potrebne to slo. Inak priecky su z ytongu 15 cm, v tom to bola samozrejme pohoda. Odpadu ? povedal by som ze minimum - ziadne rozvite tehly, drobne odrezky, ja som to mal projektovane rovno na velox, tak to aj bolo optimalizovane na rozmery. Cena ? mozno trochu drahsie ako z ytongu, aj ked je to uz zaizolovane, netreba sa babrat s debnenim venca, prekladmi a pod...
Odpovedať
Profilova fotka
@cvoky8 akumulácia nie je o šetrení, aby sa naakumulovalo, musí sa dodať, uvoľní sa po skončení kúrenia bez efektu.
Odpovedať
Profilova fotka
@mr79 ako veniec stačí rad betonových tehál, kotvenie je zbytočné.
Odpovedať
@mr79 presne o takúto skúsenosť mi šlo. A akú hrúbku máte? Bývate už? Na akú energ.triedu ste sa dostali? Kolko ste izolovali podlaku? Koľko strop? Za akú dobu bol dom kompletne hotový?
Odpovedať
@jan45 no ved hej, zapnem kúrenie, vyhreje mi na 22 a ako dlho to udrží dom z betónu vodči domu z tehly či ytongu??? Beton má najvyžšiu akumuláciu
Odpovedať
Jan45 ma pravdu, akumulacia nie je o setreni a ani neplati, cim viac tym lepsie ... Treba tak akurat ☺. Akumulacnu hmotu musis "nabit", cize priklad co uvadzas ty, ja v dome z ytongu alebo tehly uz mam twplucko a ty stale kuris a kuris ☺.
Odpovedať
@cvoky8 porovnat tepelne odpory roznych skladieb su pocty na zakladnu skolu, +-*/ ... Nizkoenergeticky postavis z hocicoho, aj pasiv, z tohoto pohladu to mas sumafuk.
Odpovedať
@kriloter dakujem, stále vidím ako som v tejto problematike neznalý. Rád si nechám poradiť. Ale nedostal som odpoved, vydrží teplý a vykúrený dom dlhšie z betonu či ytongu alebo tehly
Odpovedať
@cvoky8 hej, len dlhsie trva kym ho vykuris ☺
Odpovedať
@kriloter preco by malo trvat dlhsie vykurenie? Ved v zime neides vykurovat vychladeny dom ... ale praveze dom si bude dlhsie drzat teplotu v prechodnom obdobi. Preco inak @mio23 staval z vybrolisovanych tvarnic a @blacksr davata tehlove priecky ? @jan45 preco by malo vydat energiu az po skonceni vykurovania - ano, preto skonci vykurovanie skor... a prechodne obdobie sa uz kurenie nezapne... @cvoky8 Ja uz to mam trochu extrem... Strop 60 cm lambda 0.035(15 cm medzi tramami, 2x15 nad a 15 cm pod - pouzil som krokvove nadstavce od rigipsu- na tom je parozabrana a konstrukcia SDK az pod tym. Podlaha je 23 cm EPS 150 S (100S mi prislo makke). Zaklady 19 cm XPS ale na Velox som daval este 16 cm EPS 80F (sede uz bolo zbytocne). Ano stena ma teraz 58 cm + omietky- mam velky parapet z vnutra a velky z vonku (ale tam pojdu aj exterierove zaluzie a vlasne kastliky na ne su spravene z EPS. Nieko povie ze mam okna utopene - mam ich 28 cm do vnutra, ale ja mam okna 2 m siroke, takze to nie je take hrozne a este ked pridu exterierove zaluzie, tak to bude totalne v pohode - a male do kupelne a pod. ma netrapia. Este nebyvam - schne mi podlaha, uz mam konstukciu na SDK, riesime kupelne, namontuju rekuperaciu takze dokoncit SDK, kupelne, vymalovat, zasuvky a vypinace, polozit podlahu aj s nejakym topenim, zalozit dvere. Chcem do jedene byvat. Co sa trva dlzky - zacalo sa 10/2011. Priecky, izolacia stropu (spolu 100m3 vlny), izolovanie zakladov, stien, drenaz, stablon, okapy, parozabrana, podlaha, vyrovnanie pozemku atd... som riesil sam, elektrinu, vodu, rozvod rekuperacie, omietky - jednolivy majstry. Robil som to po vikendoch (vacsinou 1 den z vikendu spolu s ocom), sem tam dovolenka, rano pred pracou na 3 hodky - ale je to komplikovanejsie kedze mam male decka (2 a 4 roky, tak som sa venoval aj rodine) plus asi 1.5 mesiaca som mal komplikovany zapal ocnych spojiviek, tak som bol mimo. Co sa tyka TS mam okolo 2.6 kW - pri (21 vo vnutri a -15 von, ratane pre Presov) Mam ale dost velke presklenie - 2x2, 4 okna 2x1,5 a terasove 3.6x2,4, plus mensie , vsetko so vsupnymi dverami cca 30 m2 - vsetko 3 sklo Od vykopu do 3 rokov by som mal byvat.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@mr79 takze cim viac betonu tym menej treba kurit? Zaujimava teoria. Ze som ja tie vibrolisovane betonove tvarnice nevyplnal betonom.
Odpovedať
@kriloter to su teorie... ja som nepovedal ze usetris na tom xyz %... len proste ked je leto/jesen - mas vo vnutri dajme tomu 22 - 23 stupnov - svieti Ti do vnutra slnko tak sa tie steny "nabiju" a chvilu vyzaruju, ked uz v noci teplota klesa - nabiju sa podstatne viac ako ytong... takze prechodne obdobie mas lepsie pokryte... pri topeni v zime mas predsa nejaku potrebu tepla podla TS... aj ked steny maju naakumulovane teplo tak kedy ho budu vyzarovat ? ked poklesne teplota vo vnutri... aby sa vyrovnavali teploty... takze ak raz budes mat vo vnutri 21 a steny "nabite" este z teplejsich dni... tak nebudu viac akumulovat teplo... alebo ked Ti v zime zasvieti slnko tak sa predsa len viac nahreju...
Odpovedať
Profilova fotka
@mr79 Vpondelok.Dom z Ytongu dvaja aj s vencom za tri dni. :-) @mr79 Ako sa za deň nahreje vrstva betónu prekrytá 5 cm hrubou vrstvou veloxu?Podľamňa je efektívnejšie nekúriť v dome všetky miestnosti na rovnakú teplotu a nie stále.Ak som neni v dome netreba kúriť .Dom z Ytongu za ten čas nevychladne viac ako 1-2°C.Po opätovnom zakúrení je teplota o 1-2°C za pár minút späť. ,Systém Velox bol vyvinutý pre veľké nečlenité budovy sklady výrobné haly atd.Na rodinný dom je to zbytočne komplikované.
Odpovedať
@antonmesaros a ten velox je izolant sam o sebe? inak ma 3.5 cm a nie 5. Je to drevo s cementom a vodnym sklom. Cisty dom z Ytongu v zime ked je -10 a nebudes doma, cez den od rana 7 do 17, nevychladne viac ako 1 az 2 stupne? Dobry vtip na dobru noc... Alebo uz sa bavime o izolovanom dome...
Odpovedať
Profilova fotka
@cvoky8 pri začiatku vykurovania majú všetky plochy približne rovnakú teplotu. Pocit tepla sa dosiahne prehriatím vzduchu a dosiahnutím určitej povrchovej teploty okolitých stien. Zdrojom tohoto ohrievania je už len vzduch a ten nemá veľkú kapacitu ani teplotu, takže to trvá dlhšie. Akumulátory sú väčšinou aj zlými vodičmi tepla, takže trvá dlho, kým sa za týchto podmienok nahrejú na potrebnú teplotu. Ale aj tak to nie je nikdy viac ako je teplota interiéru. (Na tepelné zisky by musela betonová stena byť tesne oproti oknu aby sa prehriala na vyššiu teplotu. Ale toto okno v noci spôsobuje aj najvyššie straty) Exteriérové podmienky sa menia v krátkych intervaloch, ráno o siedmej je -10, ale už o desiatej môže byť 0st. Klesnú tepelné straty, ale teplo v stenách sa uvolňuje ďalej. V priestoroch, ktoré sú trvale vykurované to nie je až taká strata, ale ak je kúrenie prerušované, požaduje sa pokles teploty, ale teplo zo stien vystupuje až do vyrovnania. Ale aj tak celá problematika má dve zložky, merateľnú a pocitovú, takže táto debata je viac o pocitoch.
Odpovedať
@cvoky8 staviam z Ytongu 25cm P4-500. Podla mna je to z porobetonov to najlepsie, co sa da kupit. Ked som pred dvomi rokmi riesil iba projekt, okolie ma malo za blazna, ze stavat z 25-ky. Jediny projektant mal pochopenie, aj ked to bol jeho prvy dom, co navrhoval z 25-ky. Tvrdohlavo som si stal za svojim rozhodnutim a nelutujem. V podstate vsetky pozitiva tohto materialu sa ukazovali hned od sameho zaciatku, ako doviezli Ytong na stavbu. Tym, ze je to Ytong vo vyssej pevnostnej triede, neboli tvarnice take poobijane a popraskane ako ine porobetony. Aj murari si pochvalovali. Hned z mojej stavby isli tahat mury do vedlajsej dediny z 45cm Lambdy - boli nestastni, ako sa vsetko lamalo. Rozdiel markantny. Elektrikar a vodar - to iste - velka spokojnost. Na drazkovanie a sekanie idealny material. Vraj keby sa na vsetkych stavbach tak dobre robilo. Co sa tyka akumulacie tepla, zatial neviem posudit. Teraz na jar, po otepleni, je vo vnutri stavby stale chladno, ale bude to iste aj tym, ze podlahy este nie su spravene, takze betonova platna je este stale naakumulovana chladom zo zimy. Po zatepleni podlahy a obvodovych stien to bude spravat pravdepodobne inak (zatial mam zateplene iba stropy).
Odpovedať
@calimero takže nad 20tkou si asi neuvažoval asi však? A koľko ideš dávať do podlahy? A koľko na fasádu? Ako ta to vyšlo cenovo oproti 375ke??? Koľko ta stál materiál na HS??
Odpovedať
@cvoky8 20tka je uz malo z pohladu sieti. Ved ak pojdes zasekat odpad, tak by si to moc oslabil, druha moznost je primurovka, preto je jednoduchsie robit to z 25ky a mas pokoj. Ja staviam taktiez z ytongu 25ky typ P4-500, murari za jeden den postavili cele prizemie (45paliet za 11 hodin..). Pozri se cennik, cena za kubik je rovnaka, akurat ze kubik 250 ma 4m2 a kubik 375ky len 2,67m2. Zlava na cennikove ceny ytong byva 34-37%. Zateplenie si tiez lahko vyratas - na nete mas kopu stavebnin, co ponukaju polystyren, casto su ceny uz aj s dovozom.
Odpovedať
@stowasser super, budem rád ak mi do Ip napíšeš nejaké odkazy kde nájdem aj s cenamy. Vrelá vdaka ;-)
Odpovedať
@mr79 čo znamená trochu drahšie? a kde je ten prínos výstavby za týždeň keď dom staviaš 3 roky? Ak sa chceme baviť o akumulácii tak je vhodnejšie ju zabezpečiť do betónu v podlahe (najlepšie tmavej farby) pretože do stien sa akumuluje z väčšej časti sekundárne od ohriatého vzduchu, lebo steny sú oslňované v menšej miere ako podlaha. Akumulácia má prínos v úsporách, ale nie ako by si niekto mohol predstavovať (tepelným stratám bráni izolácia), má to význam pri vetraní a náhlych tepelných zmenách, ale aj keď napr. v lete nastanú tropické teploty v dome s vysokou mierou akumulácie to pocítiš až za 4-5 dní. @cvoky8 Určite rozumné riešenie je pórobetón 250 + izol. 250-350mm a betón v podlahe.
Odpovedať
@slavoslav a co ma byt ze to budem stavat 3 roky? Hrubu stavbu som chcel ryvhlo a monoliticku. Dalsue si robim sam a postupne.
Odpovedať
@slavoslav boli ste už niekto v takom dome? Ytong 25 a 30izolácie? Ako ste sa tam cítili? Ako uživatelia popisujú pocit v zime a v lete? Nieje v lete v nom velké horko?
Odpovedať
@cvoky8 citis sa tam ako v dome :) teplo v nom nie je, ale nesmies zabudnut na tienenie, samozrejme z vonkajsej strany. Okna su umiestnene cca v strede takejto steny - ja som daval pod okna 30tku tvarnicu a okna budu ciastocne predsadene von. Teplo byva problem skor v podkrovi, tam treba ratat s vacsou izolaciou, ja som sa rozhodol pre fukanu izolaciu hrubky 45cm. Zaujimavy napad mala firma, co bude montovat rekuperaciu, ohladom chladenia - ochladzovat v lete vodou zo studne cez vymennik vodu v podlahovke.
Odpovedať
@stowasser a to nieje problém dať tam kde sú okná 30tku? Nerobí to problém potom s osadením izolácie? Samozrejme tiemenie, ja chcem vonkajšie rolety ktoré dokážu úplne zatemniť okno a nepustiť prehriate teplo dnu. Tiež rátam s Rekuperáciou. Do podlahy by som chcel dať 20-25cm izolácie (nieje dobré dať od základovej dosku nakomplet jednu radu aby si mal dvere osadené až na prvý rad tvárnice aby si nemal problém s 25cm izoláciou podlahy aby dvere nemusely byť vysoko vypodkladané??? a náslddne vypĺnané izoláciou a penou) samozrejme okná 3sklo (žena chce hliníkové) akurát nad čím dumám je že či krytie terasy urobiť pokračujúcu strechu alebo to riešiť inak? Čo by si povedal? Foto projektu v albume ;-)
Odpovedať
@mr79 nič, len to uvádzaš ako výhodu (zamyslel som sa či je opodstatnená), no vyhýbaš sa odpovedi na prvú otázku: "čo znamená trochu drahšie?". Ja nemám nič proti tomu, aby si každý staval z čoho sa mu zachce, ale bolo by vhodné podať všetky objektívne informácie o konštrukciách. Viem, že teraz nemôžu pozatvárať všetky tehelne, lebo existuje lepší materiál (sú tiež situácie kedy je tehla nenahraditeľná ) a o Veloxe to platí podobne. @cvoky8 pocit v nejakom priestore (dome) závisí od druhu konštrukcie len vo veľmi malej miere, aj v kamennej kobke sa môžeš cítiť lepšie ako v ktoromkoľvek superdome, ak je tam príjemná teplota, svetlo, čerstvý vzduch... neviem či je to najrozumnejšie položená otázka, resp. nemá žiadnu výpovednú hodnotu, lebo ten kto nepozná nič lepšie, je s tým úplne spokojný. Na predsadenie okien existujú konzoly, netreba pre predsadenie okien oslabovať izoláciu (jedno potláča druhé). osobne si myslím že okná stačí osadiť zarovno so stenou a "utopiť" ich v izolácii.
Odpovedať
@stowasser podlahove chladenie napadlo asi kazdeho co ma podlahovku a studnu, recnicka otazka ... preco to tak nikto nema?
Odpovedať
Profilova fotka
@kriloter nikto nema, je prehnane, ludia to maju, ako nudzove riesenie sa to pouzit da, pokial sa riadi teplota chladiacej vody.
Odpovedať
@slavoslav vyhoda pre tych co chcu postsvit rychlo. Ja si to potom staviam sam a dost svojpomocne ked mam cas. Cena na moj dom to bolo tusim cca 9000 16.5x10.8 s tym ze mam aj jednu nosnu 15.7 m dlhu - teraz by som uz nedal. Samozrejme plus behon 0.15m3 na 1m2 steny. Takze to bolo asi 27 m3 betonu. Dodatocne izolovat som sa rozhodol az nejak postupne.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?