Tehla 30 vs porobeton P4-550 / P6-650

Zdravím Vás, Zamenil niekto v projekte Tehlu 30 za Porobeton vyssej pevnosti P4 / P6? Dany porobeton by mal byt pevnejsi, menej sa lamat pri prevoze, mat vyssiu akumulacnu schopnost z dovodu vyssej hmotnosti a stale by sa s nim malo prijemne pracovat (murovat-rezat, vrtat atd.) Mala nevyhoda bude nizsi tepelny odpor. Na druhej strane obvodove steny maju primarne niest stavbu a izolan izolovat. Videl som murarov ako stavali z tehly a mali dost velke diery medzi jednotlivymi tehlami v kazdom rade, ktore neboli vyplnene nicim, ale predpokladam ze aspon pur penou to zastriekaju. Uprimne vyzeralo to hrozne fusersky. Z ich pohladu zas chapem ze odrezat z tehly hrubku 3-4-5 cm nemusi byt jednoduche ak sa tehla lame. Takze riesenie by bolo dat masivnejsie tehly na obvodove mury, pripadne az AKU tehly alebo stavat z porobetonu vyssej pevnosti. Takze muroval niekto s Porobetonom P4 / P6? Ďakujem za odpoved... :)
Odpovedať
áno
Odpovedať
@martino759 Ja som rovno chcel P4. Ako moc príjemné rezanie to nie je a hlavne to dvíhať 10-11 rad už je makačka nakoľko porfix 30cm P4 cca 30kg ale špáru nemám ani jednu odrezať išlo aj 2cm.
Odpovedať
Profilova fotka
@martino759 normalne daj P2 co stavias bytovku? P4 sa tazsie reze to je pravda, a s 30 tkou som nemuroval ale s 20cm P4 500 to slo podstatne horsie ako s P2 400 30cm, boli asi krive alebo neviem co , proste to nesedalo tak samo ako P2 400 a obvodove murivo ma samozrejme izolovat, vnutorne nosne nemusi
Odpovedať
Aj mna by zaujimalo ci ste uprednostnili na obvodove mury na bungalov ytong 30cm s nizsou pevnostnou triedou a lepsim R,alebo vyssou pev.triedou a dozeniete to zateplenim?
Odpovedať
@kuracinarez Ja osobne mam radsej materialy s velkou akumulacnou schopnostou. Tehla z mojho pohladu ma vyhodu ze je dodavana sucha, kdezto novy porobeton na 1m3 moze mat az 60l vody ktora sa moze odparovat az 6 rokov (cas je individualny). Preto postavit z porobetonu a hned zaizolovat nemusi byt stastne riesenie. Cize u mna ako material vyhrava tehla, len mam obavu z kvality majstrov. Z porobetonu sa stavia lahsie a nemusi to byt vyslovene majster svojho remesla aby to dobre postavil pri tehle to tak byt nemusi. Ako pisal uzivatel jblaze sice nestavame bytovku, ale napr. porobeton lambda YQ ma charakteristicku pevnost muriva 1,25 N/mm2 (stanovene na zaklade skusok informacia zo stranky vyrobcu), kdezto bezna tehla 10-15 N/mm2. Ten rozdiel sa mi zda obrovsky. Dom staviame na cely zivot a v buducnosti sa moze cokolvek vyskytnut od povodni az po zemetrasenia. PS: nie som odporca porobetonu, len hladam najvhodnejsi material.
Odpovedať
Profilova fotka
osobne vobec nerozumiem akumulacii tepla v obvodovych muroch. uplne laicky, v lete je to nevyhoda- vid panelaky, v zime naopak vonkajsia strana je ochladzovana a teplo akumuluje akurat tak omietka (pri strojovych om.) Podla man uvazovat o akumulacii, tak ako to tu niektori riesia, ma zmysel len pri prieckach. (preto mi pride fajn volba pouzit na priecky VPC tvarnice) Plati to len pripad od pripadu, je nutne zohladnit celu stavbu ako celok. Uni riesenie neexistuje...
Odpovedať
Profilova fotka
@kaspy samozrejme ze je to tak, obvodove mury ak izoluju je to bonus, pre priklad, niekto tu stavia betonove steny 20 cm, a nato da izolaciu 30,, ak dam porobeton 30 a izolaciu 20 , tak som na tom izolacne stale lepsie ako s betonom, o pracnosti nehovorim.
Odpovedať
@kaspy V zime je to vyhoda, a v lete tiez. V zime ak clovek dokuruje pevnym palivom alebo krbom naakumulovane teplo vydrzi dlhsie. Tiez pri rychlom vetrani sa vymeni len vzduch a okolite steny odovzdaju teplo cerstvemu vzduchu. (rekuperaciu nechcem, ale to je iny pribeh). Zijem na severe Slovenska a leta su teple, ale nie take ako napr v okoli BA. V lete mas z vonku izolaciu a steny udrzuju chlad pri prudkych vykyvoch teploty. Idealne v noci nechat vetracku otvorenu a rano zavriet, teplota je aj pocas teplych dni prijemna. Mozno si mal niekedy moznost spat v lete v unimobunkach / drevenych chatach to teplo je neprijemne, uz murovana chatka je prijemnejsia na leto. Som rad za rozumne argumenty ale pre nas projekt a sposob vykurovania mi osobne viac vyhovuju steny z vacsou schopnostou akumulovat teplo / chlad.
Odpovedať
Profilova fotka
@martino759 ako som pisal, je potrebne hodnotit stavbu ako celok. (izolacie, sposob vykurovania atd.) stale vsak tvrdim a budem tvrdit, ze murovana(!) obvodova stena sa na akumulacii tepla bude podielat zanedbatelnym percentom (nech je z coho chce). O celu akumulaciu a uvolnenie tepla do priestoru sa postara omietka.
Odpovedať
@martino759 Akú konkrétnu tehlu (výrobca model) a aký konkrétny pórobetón si uvažoval?
Odpovedať
Porotherm Profi 30cm (Pevnosť v tlaku (N/mm2): 10 Tepelný odpor (m2K/W): 1,72) vs Ytong P4-550 30cm (Charakteristická pevnosť muriva v tlaku fk2 (N/mm2): 3,14 (Normalizovaná pevnosť murovacích prvkov fb: 5) Tepelný odpor (m2K/W): 2,04) Tehla vyssia pevnost v tlaku ale o nieco horsi tepelny odpor a Porobeton presny opak - nizsia pevnost v tlaku ale vyssi tepelny odpor (po vysusení). Cim viac citam tym viac som nerozhodnejsi... :-) Nielen ohladom materialu ale aj kvality prace majstrov a ich skusenosti s murovanim s danym materialom, ako som pisal pri porobetone sa lepsie rezu mensiu kusy atd. Hruba stavba sa stavia zvycajne raz za zivot a par dni navyse pri stavbe nieje rozhodujucich. Kupim obidve tehly a skusim ako je to s vrtanim, rezanim, rozbijanim...
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?