Rozdiel obvodova stena Ytong 250+200EPS vs 300+150EPS

Ahojte, vie mi niekto vysvetlit aky je rozdiel v spominanych skladbach? Podla projektanta na tom az tak nezalezi, ze skor je to o financiach. Vraj statike vyhovuju oba. Podla mna, co som si stihol nastudovat na modrejstreche v tom rozdiel je. Hlavne tepelny odpor, rosny bod atd. Ktoru variantu by ste volili vy a preco? Ide o bungalov, cca 150 m2, vykurovany vodnym podlahovym kurenim. Pavol
Odpovedať
1
2
@pavol_12 EPS je lacnejsie ako tvarnica a ma vyssie R, potrebujes viac? :)
Odpovedať
Takze je Ytong 250+200EPS lepsia varianta? Prave studujem nieco ohladne tych rosnych bodov, ale nie je to take easy, hlavne pre ne-stavbara :( jednoducho a v skratke, nechapem tomu ani trochu. Radsej si necham poradit. Este som nieco vygooglil, ze 200 polystyren sa horsie ukotvuje... Ale tomu sa mi nechce moc verit
Odpovedať
@pavol_12 nic kotvit nebudes.
Odpovedať
Myslel som tanierove hmozdinky, ze sa ohybaju, krutia a lamu pri takejto hrubke EPS
Odpovedať
@pavol_12 odporucam ti, aby si si tuto problematiku nastudoval, nie je to raketova veda ale nasobilka co si sa ucil na zakladnej skole. Lepsie sa aspon v tychto zakladnych veciach rozhodnut podla vlastnej hlavy. Inak, mas tu zensky avatar.
Odpovedať
Profilova fotka
@pavol_12 nemyslim, ze v niektorom s danych rieseni by si u nas mal problem s rosnym bodom. Kotvit hrubsi EPS je problematicke len z dvoch dovodov a to dostupnost a cena hmozdiniek. Ale 200mm EPS momentalne urcite problem nie je. Okrem toho na novostavbe budes kotvit len rohy.
Odpovedať
Profilova fotka
@pavol_12 ked nastudujete tepelne mosty nastudujte aj statiku. Stena + zateplenie nie je skladanie sandwich-a (dnes dve sunky a jedna paradajka).. hrubku nosnej steny vam najskor povie statik a potom mozte nato pocitat zateplenie. Nasjkor by mal dom stat.. potom ho mozte zateplovat.
Odpovedať
Projekt sice este nemame hotovy, ale projektant povedal ze murovo moze byt kludne 250. Staticky to vyjde. Ak dame 300, vobec nevadi a je to na nas ako sa rozhodneme. Kedze nie som stavbar, ani technicke vzdelanie nemam, chceli sme si nechat poradit. Jednoducho chceme ist do lepsej varianty. mozno aj za cenu viac penazi. Nestavame to na rok ani dva a v lepsom pripade tam budu byvat este aj moje deti :) Tak nech je to dobre @gashtaan Urcite to nie je raketova veda, ale nikde som nenasiel zadny vzorec ani postup na pocitanie toho rosneho bodu. Nasiel som program, AREA, ale v nom zas neviem robit
Odpovedať
@pavol_12 ono nejde ani tak o to pocitat kde presne sa rosny bod bude nachadzat ako skor fakt, ze izolacia ma vyssi tepelny odpor ako murivo, cize zakonite cim viac jej pouzijes, tym viac sa teplota rosneho bodu posuva smerom von do izolacie. Ked si naviac vypocitas tepelny odpor tych dvoch skladieb steny, pokial to statika dovoli, je jasne, ktora je vyhodnejsia... Odporucam si pozriet priebeh teplot napriklad tu: http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v...
Odpovedať
Ok, dik. A len pre info, vies mi povedat ako sa to pocita? Tu stranku som pozeral, ale sa neviem z toho vysomarit. Podla toho co som si pocital na internete, rosny bod nie je tam, kde je nula stupnov.
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj Kotvicace hmoždinky "STAR TRACK" od Baumitu na kotvenie 20 cm polystyrénu sú lacnejšie, ako klasické... Dával som ich nadom. Na odporučenie poradcu od Baumitu. @pavol_12 http://www.baumit.sk/riesenie-pre-kaz...
Odpovedať
@pavol_12 sam netusim ako sa pocita rosny bod v takejto konstrukcii.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@pavol_12 no keby bol rosny bod tam kde je 0C tak mozes barak rovno zburat :). Rosny bod zavysi od viacerych parametrov a ty ako laik to budes poctat velmi tazko. Ak to potebujes vediet orientacne stiahni si demo verziu programu Teplo 2008, tam sa mozes pohrat.
Odpovedať
@pavol_12 http://www.klasici.sk/node/663
Odpovedať
Ak si davas podlahove kurenie a nechces tahat vodu a elektriku a odpady atd popod podlahovku, ale chces to dat do steny, tak je lepsie mat hrubsie steny, aby si nepodrezal polovicu nosnej steny... Ja osobne som za 38cm tehla a 15 cm PS... A vsetky instalacie v stenach.
Odpovedať
@sidewinder si napisal blbosť, ked postavim dom tak sa nepýtam či 250 + 200 alebo 300+150. tento človek uvažuje racionalne s rozumom, nie ako 90% stavitelov ako PAT a MAT.
Odpovedať
kotvy su dobrý nápad hlavne ak ti to firma odbabre a dopadne to tak ako na obrazku dole.... tepelne prestupy ako z učebnice. jasne že + jedna vrstva lepidla a takto to vyzera. odporucam: http://images.google.de/imgres?imgurl...
Odpovedať
Profilova fotka
@elmas myslim, ze ste vobec nepochopili moj prispevok, ale nevadi nehnevam sa :-)
Odpovedať
@ivantausk 38cm tehla kvoli tomu, aby nejaky diletant nepodrezal polovicu steny kvoli elektrike ci vode? Co tak teda radsej 50cm, nech sa da pripadne do steny zasekat aj stary CRT televizor? Financny nezmysel.
Odpovedať
@gashtaan pri celkovej cene stavby 160k€ je myslim rozdiel 1k€ na nevymenitelnej casti stavby uplne nepodstatna... Nemyslis?
Odpovedať
@ivantusak .. zly argument .. prave to ze je to nevymenitelna cast .. teraz da hrubsie mury aby mal istotu, ze mu nejaky babrak nepodreze polovicu steny a pocas najblizsich rokov tu cenu prerobi na kureni (resp. ktoru by mohol usetrit) a po par rokoch, ked ho to dostatocne nastve, tak bude menit komplet zateplenie .. @pavol_12 .. tak ako si si uz urcite precital v mnohych vlaknach, je lepsie ak das v podstate co najtensie obvodove murivo (ako povoli statik - a pod 240 ich nepojde vela - podla lokality a ci to bude viacpodlazna stavba) a co najhrubsiu izolaciu .. a co sa tyka rosneho, najvacsi problem je ak vznikne rosny bod v mieste, ktore moze neskor premrznut - preto sa vykasli na hladanie, kde bude rosny bod, dolezite je aby ti nemrzlo v obvodovom murive, ale v izolacii a vtedy je to ok .. a to si pozries na uz spominanej stranke tzb-info .. pri hrubke 250 murivo a 200 eps, bude takmer urcite rosny bod a "nulovy" bod na 200% v eps ..
Odpovedať
@ivantausk nie nemyslim, neviem ako ty, ale to, ze staviam dom neznamena, ze mam tlaciaren na peniaze a nejake tisicky hore dole uz ani neratam. Radsej by som tych 1000EUR dal lepsim robosom, ktori pri robote rozmyslaju a neurobia 10cm hlboku drazku na 3cm hrubu ruru ako tu nedavno niekto riesil.
Odpovedať
@gashtaan a ja radsej zaplatim 1000E viac za vacsie "process window" na niecom, co je prakticky nevymenitelne, ako si mam buchat hlavu o stenu za to, ze teraz nemozem spravit to ci to.... proste su rozni ludia a ja som jeden z tych, co sa nerad zasadne limituje koli 0.5% rozdielu ceny... A nazyvat to financnym nezmyslom je podla mna uplne hlupe.
Odpovedať
@richie no, zaujimave citanie :) v podstate som sa utvrdil ze mi 250+200EPS staci, dovody su jednoduche - vacsi tepelny odpor a usetrene peniaze neviem si predstavit, ake zmeny by som musel, resp chcel v buducnosti robit, aby som potreboval mat sirsiu stenu. kurenie je v podlahe, skrini je jedno pri akej stene bude stat, elektricky kabel v chranicke vymenim ak sa mi ho podari nedajboze prevrtat... nevidim tu ziadny dovod na predvidavost do buducnosti. a este usetrim :) @ivantausk no vsak porad, co take by ma mohlo v buducnosti prekvapit. neber to v zlom, ale naozaj ma teraz nenapada situacia, pri ktorej by som si buchal hlavu o stenu ze nemozem nieco urobit, prerobit, dorobit, ...
Odpovedať
@pavol_12 presne tak . .
Odpovedať
@ivantausk no vidis .. a ja zas budem davat steny 250 + 200 izolacia .. a rozvody budu pod stropom a vo vnutry sadrokartonovych priecok .. a budem mat relativne uzku stenu pri tepelnom odpore splnajucom podmienku na pasiv ..
Odpovedať
@ivantausk rozdiel medzi 38cm a 25cm murivom urcite nie je 0.5%, este aj za cenu vyssich TS, naviac pri tvojom zmyslani mas urcite pre istotu 2m hlboke zaklady, 20cm hrubu deku a strechu aspon 2x predimenzovanu, keby nahodou robosi nemali svoj den... proste sa to nazbiera.
Odpovedať
@pavol_12 nuz, namam kristalovu gulu, ale tak vsak uvidime o 20 rokov, ok? ;) Nechapem, preco sa tu o tom diskutuje, ked vsetci maju svoj nazor hotovy a neotrasitelny... Ja chcem mat vsetky inzinierske siete v stenach a chcem mat safe riesenie... Ked niekto chce 100 mm tehlu a 400 mm PS, tak OK... mne je to jedno....
Odpovedať
@gashtaan ano, zaklady budu mat hore 130 cm a dole 100 cm. A? Je na tom nieco zle? Podla mna nie, bude to rovnomernejsie sadat... A mam na to ;)
Odpovedať
Nam statik pre dvojpodlazny dom vyratal Ytong 200mm, menej vraj by bol problem so zatazenim na vzper, nie tlak. Kurenie bude elektricke v podlahe, voda a odpad sikovne vyriesene v malej casti domu a nenosnych prieckach a v nosnych len minimalne. Na to 300mm graywall. Bolo nam vsak "pre istotu" odporucene 250mm.
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?