Je možné spraviť murovaný dom nízkoenergetickým?

Ahojte, potrebujem zase inšpiratívne rady, keďže sa len orientujem. Je možné spraviť aj murovaný dom nízkoenergetickým? :-) Ďakujem Vám za ochotu :-D
Odpovedať
1
2
jasne, dobre zateplit a je
Odpovedať
:-D no dík teda
Odpovedať
nezabudnut prepocitat samozrejme
Odpovedať
@marlis Áno, ľavou zadnou.
Odpovedať
si pozri uzivatela mio23 :D jasne ze sa da ...
Odpovedať
@amexa Nóóó, to už je taký lepší pasív... lepší než náš!
Odpovedať
@blacksr tak ved to uz pan pasiv :) sa mi to paci, ale to uz sa clovek fakt musi strasne vyznat aby plesne nemal vsade :) ale tak hlavne vdaka nemu sme sa rozhodli zateplovat 14,neo predtym o tom frajer ani pocut nechcel
Odpovedať
@blacksr A ako na to :)))) sledujem tvoj profil. len musím otca prsvedčiť na 25-tku zateplenie. Cize zaklad je riadne zateplit...my budeme stavat z Ytongu (ak sa do toho pustime :-) )
Odpovedať
@marlis Ytong 25 nemá moc dobré zvukovoizolačné vlastnosti, EPS jak by zmet. Preto ak nie ste zrovna pri lese, voľte radšej tehlu 25 alebo ytong 30. Obšírnejšie som sa vyjadrila k tejto problematike vo fotoblogu, ten dlhý ukecaný z 31.3.2010.
Odpovedať
Profilova fotka
Ahojte, mala by som otazku. Chceme na jar stavat NED a nie som si ista ci dat na juznu stranu do kuchyne a spalne francuzke okna, ci obycajne? Je to v NEDe nevyhnutnost? V obyvacke budu dve. A na 10° strechu bude stacit metrovy presah strechy na tienenie? A este by ma zaujimalo, ci je riadene vetranie s rekuperciou nevyhnutne. Zatial nemame vypocet od kurenara. Dakujem
Odpovedať
@daniela.u. v prvom rade pri stavbe NED treba zacinat projektom a spravnou orientaciou na svetove strany, spalna a kuchyna na juh nie je najlepsie riesenie. V principe, cim viac okien na juh tym vacsie tepelne zisky, cim menej okien na sever, tym mensie tepelne straty. Rekuperacia nevyhnutna nie je.
Odpovedať
@daniela.u. neviem co myslis obycajne okna. Pre NED by mali byt okna s hodnotou Uw max.0,9 . Inak asi sotva dosiahnete parametre NED. Co sa tyka presahu, tak si to skus nasimulavat tu: http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v... Je to sice pre CR ale myslim ze pre info postaci. Podla mna je pre NED nutene vetranie nevyhnutne. Btw. NED neznamena len to ze si dom zateplite 15cm EPS a date trojskla na okna...
Odpovedať
Článok sa načítava...
@landm Suhlasim, co sa tyka rekuperacie a NED, ale prosim, pomoz mi, ako co najlepsie prehovorit na to niekoho, kto si mysli, ze to az take nevyhnute nie je a NED bude fungovat aj bez toho ako NED?Mne sa to akosi nedari :(
Odpovedať
zacal by som zasadne vypoctom tepelnych strat..dobre zateplenie je zaklad, ale od urcitej hrubky izolacie uz tepelne straty moc neklesajú, najvacsou stratou sa stane vetranie.Proste stavba NED je komplexna zalezitost.
Odpovedať
Profilova fotka
@landm obycajnymi oknami som myslela kratke, s beznou vyskou. Samozrejme pojdu trojskla. Vdaka za link, prestudujem. Viem, ze to nie je len o zatepleni, pockame na ten vypocet strat. @kriloter na svetove strany sme prihliadali, ale vstup na pozemok je z juhu a kuchyna bude ciastocne prepojena s obyvackou a tam ten juh dobry asi bude. Inak to proste neslo. Inak vdaka.
Odpovedať
Dobrý den. Mě pořád udivuje, že se nejdříve něco nakreslí, potom se počítají tepelné ztráty, potom se to ještě přiteplí a znovu se to počítá, aby z toho nakonec vznikl jakýsi nesourodý konglomerát. Jsou jistá pravidla, které by měli znát všichni projektanti a podle toho postupovat. První otázka by měla znít : jaký chcete dům z hlediska tepelných ztrát. A podle toho potom volí konstrukce. A je naprosto jedno z čeho ten dům nakonec postavíte, protože ty jednotlivé konstrukce, které ohraničují vytápěný a nevytápěný prostor, musí mít nějaké parametry, které jsou naprosto jasně určené a mnohonásobně ověřené. A v dnešní době bych vynechal abslutně všechny kategorie domů a postavil dům rovnou pasivní, nebo se pasivnímu standartu aspoň znatelně přiblížil. A zde bych doporučil konstrukce s U ( účko = součinitel prostupu tepla ve výši max.0,1 W/m2K ) okna s trojsklem a řízené větrání s rekuperací. Jedině tento postup a dokonalé vyřešení detailů ( teplené mosty u základů, kolem věnců, montáž oken a asi tak milión různých banalit ) zaručí velmi úsporný dům s malou spotřebou tepla na vytápění. A nevětší úspora je za energii, kterou vůbec nepotřebuji. A věřte, že není pravda, že pasivní dům je hodně dražší ( finančně ) jak jiný dům. Musí se to potom všechno detailně spočítat. A základní pravidlo je, že sendvičová konstrukce bývá podstatně lacinější, jak stavba z jednovrstvého zdiva. S pozdravem Laďa
Odpovedať
@blacksr Ahoj, ako je to prosím so zvukoizolačnými vlastnosťami? Mám v pláne Ytong P4-500 25cm a tvoj príspevok ma vyľakal. Pozeral som index zvukovej nepriezvučnosti a našiel som tieto hodnoty: Ytong P4-500 25cm Rw=47dB Ytong P4-500 30cm Rw=48dB Ytong P2-500 30cm Rw=48dB Ytong P2-400 37,5cm Rw=48dB Ytong Lambda 37,5cm Rw=44dB Ytong Lambda 49,9cm Rw=46dB Ytong Theta 49,9cm Rw=45dB zdroj: http://www.ytong.cz/cs/content/presne... Pre porovnanie brúsená tehla Porotherm Profi: 25cm má Rw=49dB 30cm má Rw=49dB 38cm má Rw=45dB Ytong 25cm mi z uvedeného vychádza celkom v pohode, alebo sa v niečom mýlim?
Odpovedať
@calimero Relatívne je v pohode. Rozdiel 2-3 dB však nie je zanedbateľný. Ak porovnáme s obyčajnejšou tehlou 25 P+D, rozdiel je ešte trošku väčší - obr. Do hlučnejšieho prostredia by som uprednostnila ja osobne tú tehlu s Rw = 50 dB. Ale ani 47 dB nie je úplne zle - veď tí, čo stavajú z Lambdy alebo Thety, hoci hrubších, sú na tom ešte horšie. Príčinou je malá objemová hmotnosť. To, čo tlmí hluk, je hmota. Pevnosť P4 u hr. 25 cm to v podstate vytrháva z biedy. :-) Nesmie sa však v žiadnom prípade urobiť "úsporné opatrenie", že by niekto narezal na niektorú časť múru tvárnice z Lambdy, aj keby ju dostal zadarmo... Takže OK, neni to také strašné, ako vyznelo vyššie. Oveľa viac môže so zvukovo izoláciou zakývať nesprávne osadenie či utesnenie okna... a nepomôže, ak by mali steny Rw hoci aj 60...
Odpovedať
och, malé rozlíšenie - mrknite na 25 P+D na stránke výrobcu...
Odpovedať
@blacksr ďalší dôvod, prečo neísť do Lambdy alebo Thety, tie materiály vychádzajú skoro po všetkých stránkach najhoršie, pritom sú najpredávanejšie ;-(
Odpovedať
@daniela.u. ked mozem, u domov s takymi izolaciami je nutna vzduchotechnika (idealne s rekuperaciou) s nutenou vymenou vzduchu lebo sa "podusite". Budete mat v dome vysoky obsah CO2 + v zime vlhkost potencionalny vyskyt plesni na najchladnejsich miestach. Presah strechy moze tienit ciastocne pokial ide o prizemny u poschodoveho nie. Idealne su drevene slnolamy. CO sa tyka tych francuzskych okien, je to pekne a moderne ale aj ked dat 3sklo, tepelne straty cez take okno budu obrovske. Taketo okna nebyvaju standardom v pasivnych domoch.
Odpovedať
@maluboma presvedcit mozno jednoducho, oboznamit dotycneho s problematikou. Takze najvacsie straty tepla v dome su prudenim a vedenim. Pokial dobre zaizolujete (ziadne prechody ci prestupy cez izolaciu!!!), eliminujete tepelne mosty, zostava len prudenie, t.j. vzduchom. Takze treba aby bolo co najnizsie prudenie vzduchu z domu do exterieru a naopak. A to sa robi, testom, kedy sa dom pretlakuje (vyssi tlak ako v exteriery) a mera sa pokles tlaku za cas. Podla toho ako rychlo Vam to klesne sa vyhodnotii energeticka uroven Vasho domu....tak to je po lopate vysvetlene. Zateplovat treba aspon 20 cm, dajte si vyratat zo skladby Vasej steny prestup tepla konstrukciou a rosny bod potom budete mudrejsi, inak riskujete ze vyhodite peniaze von oknom (kupite izolacne trojsklo a teplo Vam bude unikat niekde mimo a Vase okna sa Vam tak skoro nevratia).
Odpovedať
@ladajaskva Noooo, pretecie vela vody aby sa zmenil pristup ludi pri vystavbe domov. A najma pokial 95% ludi nebude poznat zaklady matematiky a fyziky tazko nieco riesit.
Odpovedať
@calimero Ja tiez nechapem ako mozu vsetci tak bezhlavo kupovat ytongy...ved tehla profi vychdza na M2 lacnejsie ako Ytong. A tie vlastnosti....Ak budete stavat a dobre naprsi na stavbu z Ytongu, tak to ani za pol roka nevysusite.
Odpovedať
Profilova fotka
@oscipovsky v pripade 3 skla su straty v porovnani so ziskami zanedbatelne, vid nejake tabulky staci sa tu vo fore pohrabat :) takze v tomto s tebou nesuhlasim... a co sa tyka @daniela.u. - rekuperacia a nutene vetranie je dost dolezita vec, pretoze ak si dokonalo zaizolujes dom - mam na mysli aj strechu 60cm a aj podlahu aspon 20 cm - tak potom nema ako odtial odchadzat vlhkost, z varenia, z dychania.... nedochadza k vymene vzduchu, resp. vetrat by bolo nutne hodne casto a poriadno, co v zimnych mesiacoch nie je bohvieco... a detto v lete, pustat si do domu horucavu.... logickym vyustenim dokonalo zaizolovaneho domu bez nuteneho vetrania a rekuperacie - resp. nedostatocne otvaranie okien (kdesi bola aj tabulka a bolo pisane ze takto zaizolovany dom treba normalne vetrat 5 minut dokoran otvorenymi vsetkymi oknami minimalne 3krat denne) - su plesne a to asi nechces... plesne v domceku
Odpovedať
@kaktusik007 tabulka znesie vela....rozhodne 3sklo nema izolacnu schopnost izolovaneho muriva. Tepelne zisky? No je rozdiel mat okno v kuchyni cca 2 m2 a nejakych 7-8 m2 v zime pocas mrazov kedy za dva tyzdne nevykukne slnko. Pasivne domy sa nerobia s velkymi francuzkymi oknami. Max. nejake uzsie presklenne dvere na terasu.
Odpovedať
Profilova fotka
@oscipovsky co ja prave viem, tak zrovna pasivne domy maju tesne napojenie interieru s exterierom 8-)
Odpovedať
@oscipovsky ja proti Ytongu ako takému nie som, ale Lambdu a Thetu naozaj nemusím. Sám som rozhodnutý pre Ytong, ale v prevedení P4 500 25cm. Dlho som chcel tehlu 25cm, ale nakoniec vyhral Ytong. Prečo? 1. nemusím riešiť tepelné odizolovanie päty múru 2. rýchlejšia a jednoduchšia výstavba 3. lepšie drážkovanie elektriny, navyše Ytong nemá nosnú len okrajovú časť, takže pri drážkovaní netreba dávať taký veľký pozor 4. jednoduchšie omietky Konečne som vo svojom okolí našiel človeka, ktorý má postavené z Ytongu 25cm a je nadmieru spokojný (istú dobu sám predával stavebniny, takže trochu do toho vidí). Potvrdil mi aj moju domnienku, že Ytong P4 500 vďaka vyššej hustote nie je taký nasiakavý ako populárne verzie P2, Lambda a Theta. Teraz je na trhu aj Ytong P6 650, v hrúbke 20cm by to bola celkom výzva, ale P4 500 25cm zatiaľ vnímam ako výborný komromis.
Odpovedať
@oscipovsky @kaktusik007 -ad 3skla : Dnes uz je siroky vyber 3skiel, nikde nieje napisane, za do celeho domu musia ist 3skla jednych parametrov. Hodnoty "U, g/SF, Lt, Lr, Rw" nemusia mat sklene tabule rovnake parametre na juznej a severnej strane domu. Dnes je na vyber z roznych kombinacii. Takze napr. juzne okna mi mozu prepustat menej slnecneho svetla ako severne (Lt) , alebo severne muzu prepustat viac slnecneho tepla (g, alebo SF) ako juzne. Na vychodnej strane kde mam hlavnu ulicu si dam tabulu s vyssim akustickym utlmom (Rw) Štandardne je to 30 dB, je ale možné dosiahnuť až 50 dB. Staci si vybrat co chcem. Vyhodenie penazi von oknom - tak by som to nenazval, dnes sa uz 3skla stavaju standardom, ceny klesli tak preco nie? Problem francuzskych okien je, ze sa jedna o velku plochu s inymi tep.izolacnymi vlastnostami ako stena (v zavislosti od "U" steny samozrejme). Na tej ploche moze za urcitych podmienok (nutne nemusi) dojst ku kondenzacii vzdusnej vlhkosti, mozno u francuzskych okien - 3skiel by teplota povrchu nedosiahla hodnotu rosneho bodu, ale boli by to brutalne tazke kridla (problem nosnosti kovania) a vysli by o dost drahsie ako 2skla. Preto sa dava pod okna napr. podlahovy konvektor, ktory brani ochladeniu skiel. Nehrabal som sa teraz v tabulkach a cislach,, ale straty izolacnymi 3sklami by som nenazval "obrovske". - ad rekuperacia / vetranie : Rekuperacia nie je nutnost. Potreba rekuperacie sa zvysuje umerne s tepelnoizolacnym standartom domu, u najvyssich standardov by bolo asi tazke dosiahnut taku uspornost stavby bez nich. Slovenské normy predpisujú, že v miestnosti by sa mal celý objem vzduchu vymeniť 0,5 x za hodinu. Dávka vzduchu je 15 m3/h na osobu, v kuchyniach a hygienických zariadeniach cca 36 m3/h. Nejako vaznejsie nedolujem info o strojnom vetrani, nie je to pre mna aktualne, podla blacksr je rekuperacia nenavratna aj svojpomocou (starsia info odniekial, ak ma pamat klame tak sorry), z udajov, ktore mam posledne z konca minuleho roku to tak vyslo odhadom, plus, minus i mne. Ale uz sa mohlo nieco odvtedy zmenit, neviem. Strojna vymena vzduchu v spojeni s "inteligentnou instalaciou domu" - ja si takto predstavujem komfort za ktory som ochotny si aj priplatit. Automaticke strojne vetranie podla potreby, hodnot senzorov CO2, NOx alebo vlhkomerov. Z informacii, ktore mam - aj za cenu castejsieho manualneho vetrania po zatepleni a vymene okien sa to stale oplati, vychadzaju uspory do plusu. - ad izolacie : Izolovat (tepelne) a utesnit (vzduchotesnost) su 2 rozdielne veci. Tep. izolovanim este nemusim nutne dosiahnut vzduchotesnost konstrukcie. Od toho su rozne paro-tesnenia. Casto sa vsade objavuju slova izolacia a plesne v jednej vete, co je si myslim chyba, pretoze izolovane nemusi byt hned podmienka = plesnive. Plesen k zivotu potrebuje okrem vlhka aj spory, teplotu, pritomnost kyslika a vyzivny substrat. Hygienicke kriteria stanovuje norma STN 73 05 40. Najrozsirenejsia je slovenska ludova rozpravka o plesnivom polystyrene, na zaklade ktorej vznikol asi aj posledny mineralnovlnovy slovensky boom. Priciny plesnivych polystyrenov su pritom niekde uplne inde. Pridu na to neskor aj ti ludia z panelakov, ktorym instaluju v dazdi na mokre steny mineralnu vlnu.
Odpovedať
@kanvor palec hore
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?