Akú hrúbku izolácie dať na Heluz 38 Sti, aby rosný bod nebol v murive?

Veľa čítam o tejto problematike od kedy som začal s výstavbou domu, ale aby som bol úprimný, moc tomu nerozumiem. Našiel som všelijaké tabuľky, kde sú hodnoty tepelného odporu obvodového múru + polystyrénu rôznej hrúbky, ale ohľadom rosného bodu nič, čo by mi pomohlo. Vedeli by ste mi pomôcť? Akou hrúbkou polystyrénu mám zatepliť obvodové murivo Heluz 38 STI, aby rosný bod nebol v murive? Ďakujem Vám vopred za odpovede.
Odpovedať
@kovixxx Dobrý deň, to záleží od klim. oblasti aj od dotyčnej miestnosti (teplôt a RV). Orientačne by to mohlo byť cca 20 cm EPS, vlny stačí menej, tipujem 10 cm. Na presnejšie čísla by to bolo treba nahodiť do programu. A keď v murive k malej kondenzácii príde (v prípade, že by ste dali kvôli cene a celkovej hrúbke steny len napr. 12 cm EPS), tak nikdy nie na vnútornom povrchu. Otázkou ostáva, je vo Vašom prípade rentabilné zatepliť, ako máte poriešené tepelné mosty...
Odpovedať
@kovixxx Čím sa bude kúriť?
Odpovedať
20-25cm inak ho tam budeš mať.. ale to bude riadna stena potom.. 60cm - hotový BUNKER
Odpovedať
@blacksr - Stavia sa v obci Kyselica za Šamorínom. Bude potrebné asi zateplovať, lebo podlažie bude riešené zaliatím a nie prekladmi a tiež bola zvolená táto tenšia tehla (aj keď v projekte mám ešte tenšiu 30 cm tehlu a 12 EPS). Ja som sa rozhodol (po konzultácii s projektantom) že dám 38 tehlu a 15 EPS, len neviem či to stačí. Kúrenie bude podlahové, plyn a voda. Tiež budem mať krb napojený na podlahovku.
Odpovedať
@kovixxx Dobrý den. Je velkým a rozšířeným omylem hledat ve zdivu rosný bod ( je to horší záležitost, jak hledat bod G :-D :-D :-D :-D :-D ). Zásadní posouzení je celoroční bilance zkondenzované a odpařitelné vody v konstrukcí a zejména výsledek, kde musí být konstatováno, že konstrukce je za sledované období suchá. Samozřejmě, že se výpočet provádí pro konkrétní dům, v konkrétní lokalitě. Čili jednak stavební materiál, jednak venkovní teplota a RV a taktéž interiérová teplota RV. Konkrétně pro Váš stavební materiál je bezpečné zateplení od cca 5 cm, kdy na konci sledovaného období bude konstrukce suchá. Pokud trváte na tom, aby ke kondenzaci vůbec nedocházelo, tak nejslabší vrstva EPS je 15 cm, což je podle mě minimum pro dosažení dobrého " U ". Optimum je tam šoupnout rovnou 25 cm a dosáhnete U = 0,1W/m2K, což je už hodnota pro pasivní dům. ( U = součinitel prostupu tepla ) S pozdravem Laďa
Odpovedať
@kovixxx Zbytočne komplikované kúrenie. Krb dajte obyčajný, dokonca ešte lacnejšie vyjdú krbové kachle. Robiť teplovodný krb k kúreniu plynom, ktoré je pomerne lacné prevádzkovo, sú zbytočne vyhodené peniaze. Radšej dajte 20cm EPS na fasádu. Aby okná neboli utopené, osaďte ich zarovno vonkajška muriva. Na strop 40 cm vlny, do podlahy koľko vojde. A ak máte veľa dreva a chcete teplovodný krb, je zbytočné zavádzať plyn. Koľko vyjde prípojka, kotol....? Predpokladám, že máte výpočet, koľko kWh prekúrite za rok. Tak si to vyjadrite v peniazoch a zistíte, že je zbytočné robiť 2 kúrenia. Škoda, že ste dali takú hrubú tehlu.
Odpovedať
Profilova fotka
čo na túto kombináciu hovorí projektant, keď ju odporučil? Prečo nie 30+15, pozrite si odpory, neriešte rosný bod, ten sa rieši pri tenkostenných sendvičoch.
Odpovedať
@kovixxx A k príspevku od @ladajaskva dodám len to, že rosný bod treba "hlídat" nie v skladbe tehla + EPS, ale betón+EPS!!! Lebo ak by ste zateplili slabo ten betón, ktorý izoluje v porovnaní s tehlou velice máličko, tak sa môže stať, že bude kondenzovať na vnútornom povrchu v rohoch!!! Chladné miesta. Chcem dúfať, že projektant rátal tento detail nad oknami, kde sa dotýka betón, strecha a že máte v projekte taký farebný dúhový obrázok, aké sú teploty a kondenzácia v tom mieste. Najlepšie 3D teplotné pole ak by ste mali.
Odpovedať
@blacksr - To kúrenie s tým krbom chcem zabezpečiť v prechodných obdobiach, v zime sa s tým trápiť asi nebudem. Dreva mám dosť, ale nie toľko, aby som kúril len s tým. Ale prejdem to projektantom, ako to asi cenovo vyjde. Takže nebudem riešiť rosný bod, a dám 38 tehla +15 EPS. Tepelný odpor budem mať cca 7,5 čo je už hodnota pasívneho domu (aj keď viem že to je merané v ideálnych podmienkach a závisí to od viacerých faktorov). V projekte kde mám hladať tie farebné dúhové obrázky? :) Projektant s tým rátal, mám to riešené tuším styrodurom okolo okien, ale to by som sa mal pozrieť do projektu, a ten tu nemám teraz. @jan45 - Ja nie som za príliš tenké múry. Pôvodne som chcel dať 44 :) Ale bol by veľký cenový rozdiel @ladajaskva - Ako vyrátam U pri mojej verzii (Tehla 38 + 15 EPS)? :) @cvoky8 - Mám rád bunkre :D
Odpovedať
@kovixxx R=7,5 m2K/W je pre pasívny dom málo, okrem toho, na dosiahnutie pasívu treba aj iné veci. Ale to len na okraj. Treba si uvedomiť, že ak poriadne dom zateplíte, skráti sa Vám vykurovacie obdobie. Napríklad náš dom začína kúriť na prelome novembra a decembra. A taktiež skôr končí s kúrením. Počas celého vykurovacieho obdobia s správa ako iné domy v prechodnom období, čiže kúrenie sa zapne raz za deň a keď je okolo nuly, tak raz za dva dni. Preto si myslím, že je zbytočné deliť u vás kúrenie na prechodné obdobie a na zimu. Ak má Váš dom vykurovanú plochu (myslím čistú, bez stien, len miestnosti) napr. 150 m2, tak silnými izoláciami a trojsklami, pri vetraní oknami, sa aj pri bungalove dostanete na hornú hranicu NED, čiže merná potreba tepla na vykurovanie okolo 50 kWh/(m2a). Krát plocha a krát účinnosť KK = 8000 kWh, čo je suma 400 € ročne. Bez prikúrenia v krbe. Slušné, nie? Miesto akum. nádoby a regulácie okruhu si dajte radšej rekuperáciu, svojpomocne do 2000 €.
Odpovedať
@kovixxx 5 cm EPS / XPS na betónový preklad nestačí, pozor na to!
Odpovedať
@blacksr - Neviem koľko tam toho EPS/XPS je, ale okná budem mať aj tak niekde pri vonkajšom EPS, S čím by sa mali eliminovať tie tepelné mosty, aspoň že dúfam. Úžitková plocha bude 180 m2 aj s garážou, inštalovaný výkon vykurovacieho zariadenia je naplánovaný na 19000W, a ročná spotreba tepla pre vykurovanie a vetranie je 16.55 MWh/rok (ale to je pôvodne 30 tehla + 12 EPS a je rátane s dvojsklami). Rekuperáciu som ešte vôbec neriešil, moje vedomosti sú v tejto oblasti na úrovni 0 :) :/
Odpovedať
Článok sa načítava...
@blacksr - Ináč nestaviam bungalov. Do albumu som dal mnou vyhotovenú vyzualizáciu domu, ale zdaleka to nie je ešte ono. Ale pracuje sa na ňom :)
Odpovedať
@kovixxx Dobrý den. U této konstrukce ( Heluz STI 38 cm + 15 cm EPS ) je 0,13 W/m2K. Jinak na TZB je kalkulátor, který umí spočítat spoustu kombinací. Je tam i tabulka stavebních materiálů. Co tam není, lze zadat ručně. Odkaz : http://stavba.tzb-info.cz/tabulky-a-v... S pozdravem Laďa
Odpovedať
@kovixxx Dobrý den. Zásadní otázka : už stavíte, nebo v jakém stádiu přípravy, či realizace jste ? Ta spotřeba je alarmující a je mě z ní celkem špatně. Na nový barák je to tedy něco hrůzostrašného. Nicméně, třeba je to celková potřeba energií na všechno, včetně ohřevu teplé vody. :-p Zkuste to s někým probrat položku po položce. S pozdravem Laďa
Odpovedať
@kovixxx R = 1 / U a opačne U = 1 / R
Odpovedať
A pre pasívny dom treba dosiahnuť U = 0,1W/m2K a lepšie? :) A tak R=10 a lepšie? :|
Odpovedať
@kovixxx Asi tak.
Odpovedať
No neviem mne sa zda ze davate prilis velke hruby polystyrenu, my mame steny HEluz 30 a ideme zateplovat 12 tkou polystyrenom.... tepelny odpor steny vychadza 6,03 co v pohode staci....
Odpovedať
@marrad - v pohode stačí, ale na čo? Koľko Vás vyjde potom kúrenie ročne? Máte to vyrátané?
Odpovedať
kamarat ma podobnu skladbu ako my a plati mesacne 55 € za plyn a ma v tom aj ohrev TUV my predpokladame to iste.... Vas kolko vyjde????? @kovixxx
Odpovedať
@marrad - Tak to by som bral :) My ešte nevieme, vyššie som popísal, aké sú výpočty podľa projektu. Samozrejme chceme dosiahnuť lepšie tepelno izolačné vlastnosti ak to financie dovolia.
Odpovedať
TUV by som chcel riešiť solárnymi kolektormi trubicovými (ak samozrejme budú na to štátne dotácie na budúci rok) 8-(
Odpovedať
@blacksr presne tak... rosny bot treba hladat medzi betonom, oknom-murom alebo pri pomurnici, tu treba zakrit vatou a beton zakrit eps, xps. a nie na stene hladat .. ale ked uz hocico sa ide zateplovat tak pouzit aspon 100mm eps alebo aspon 80mm min vlny. A tie cisla 38 tehla a 250mm eps mi pride ako by ste isli tuningovat uz sportove TUNINGOVE auta
Odpovedať
@kovixxx solarne kolektory sme mali v rozpocete drahsie o 3000 € ako ohrev zasobnikom pri kondenzacnom kotly..... takze dost dlha navratnost navyse nebudem cakat na statnu podporu, ked sa chcem nastahovat, potrebujem teplu vodu....
Odpovedať
@marrad @kovixxx A co ohrev TUV vyuzitim fotovoltaiky ? Momentalne dam vhodny (hybridny) ohrievac, budem ohrievat na plynom a buduci rok ked budu (mozno) dotacie kupim panely a zapojim :-)
Odpovedať
@radog - takto som to mal na mysli aj ja. Mam planovane plyanom ohrievať, a ked budu dotácie, tak dám namontovať tie kolektory. Samotne kolektory aj tak nie su postačujúce.
Odpovedať
@radog Ohrev TUV mame zasobnik ku kotlu.....
Odpovedať
@radog na slovensku s dotáciou narátajte, SLOVENSKO sa zaviazalo EU únii že do roku 2016 prejde na 14% výroby el.energie z obnovitelných zdrojov, Nakolko na slovensku bolo byvudovaných už niekolko takýcho elektráničiek a ludia si tieto systémi zadovážili tak slovensko napreduje každým rokon o 2,2% čiže vie že sa do roku 2016 na požadovanú úroven od Unie dostanie a tak vobec nepočíta že by nejako dotovali fotovoltaické panely. Na toto som sa informoval na ministerstve a dostal som info že ani po roku 2016 o dotáciách nebuú s týmto rátať. Bohužial naša vláda nato nedá ani CENT si zoberte v čechách, tak parádne to dotujú že už pomali nenájdete dom ktorý by solárny systém nemal. Je to smutné!!!!
Odpovedať
@cvoky8 Je návrh zákona o dotácii, ale malo by ísť o podporu z eurofondov. Ak to v septembri schvália, Slovensko bude prvá krajina v EU, kde eurofondy bude môcť čerpať občan. A malo by to platiť od januára 2014.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?