Ako splniť A1 s Porfixom?

Profilova fotka
Zdravím Vás, možno je názov témy troška zavádzajúci, ale potreboval by som poradiť, ako postupovať. Nejaké témy tu síce sú, ale žiadna nie je aktuálna pre rok 2016 a dnes platné podmienky. Nie som ešte rozhodnutý, či by som chcel dom stavať z klasickej tehly, alebo Porfixu, pre Porfix asi hovorí to, že nie je taká drbačka s omietkami, drážkovaním a pod., ale hlavne tepelno-izolačné vlastnosti. A tu sa chcem opýtať, vedeli by ste mi nejako podložiť konkrétne čísla, ako splniť A1 s Porfixom, ak projekt rátal s tehlou? Čítam rôzne názory typu, že Porfix netreba zatepľovať a pod... Pôvodne je rátané s tehlou 300mm a na tom 16cm EPS, ako by som bol na tom, ak by som staval z 300mm Porfixu? Ďakujem za vysvetlenie.
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
EDIT: Tak teraz kukám teplotechnický posudok, ktorý mi poslal projektant a pdlajs tehla! Citujem: +------------------------+---------+---------+---------+---------+---------+ ¦ STAVEBNÝ MATERIÁL ¦ HRÚBKA ¦ LAMBDA ¦ RO ¦ c ¦ μ ¦ ¦ 1 YTONG vnútorná om. ¦ 0.0100 ¦ 0.3500 ¦ 1000.0 ¦ 1000.0 ¦ 10.0 ¦ ¦ 2 YTONG P2-400 ¦ 0.3000 ¦ 0.1010 ¦ 400.0 ¦ 1000.0 ¦ 7.0 ¦ ¦ 3 BAUMIT ProContact ¦ 0.0030 ¦ 0.8000 ¦ 1300.0 ¦ 1000.0 ¦ 18.0 ¦ ¦ 4 BAUMIT EPS-F ¦ 0.1600 ¦ 0.0410 ¦ 15.0 ¦ 1270.0 ¦ 40.0 ¦ ¦ 5 BAUMIT ProContact ¦ 0.0030 ¦ 0.8000 ¦ 1300.0 ¦ 1000.0 ¦ 18.0 ¦ ¦ 6 BAUMIT SilikatTop ¦ 0.0020 ¦ 0.7000 ¦ 1800.0 ¦ 1000.0 ¦ 40.0 ¦ Týmto pádom ani nemôžem stavať dom z klasickej tehly, že?
Odpovedať
@vapno92 záleží, aký typ tehly ste tam mali - ak mala lambdu 0,15 a vy dáte porfix s lambdou 0,11, tak to bude kúštik lepšie... ak tam bola nejaká brúsená tehla s lambdou 0,11-0,12, tak zámenou za porfix to bude cca rovnaké a zároveň budete mať menej tepelných mostov, lebo porfix izoluje aj smerom nadol / nahor, kým tehla nie ak pôvodná verzia splnila A1, tak s porfixom ju splníte tiež
Odpovedať
@vapno92 môžete aj z tehly, ale treba viac dbať práve o tie tepelné mosty a vzduchovú tesnosť
Odpovedať
@vapno92 a názor, že porfix netreba zatepľovať: v takom istom zmysle "netreba zatepľovať tehlu" - izolujú v ideálnych miestach veľmi podobne / rovnako
Odpovedať
Profilova fotka
Pôvodná verzia ráta s YTONG P2-400, hrúbka 300mm, lambda 0.1010, existuje náhrada u Porfixu?
Odpovedať
@vapno92 no treba si pozrieť stránku Porfix a hrúbky a lambdu ;-) (PS - existuje)
Odpovedať
Profilova fotka
Čiže ja by som potreboval Porfix P2-440, tie majú lambdu 0.089, akú izoláciu potom potrebuje, aj Ytong s lambda 0.101 potrebuje 16cm EPS?
Odpovedať
Nie je to len o izoláciách ale aj o obnoviteľnom zdroji,(rekuperácia, tepelné čerpadlo) kde dnes je to už viac- menej podmienka na splnenie triedy A1
Odpovedať
Profilova fotka
@ceso Mám k dispozícií kompletný teplo-technický posudok, rekuperácia samozrejme byť musí, primárny zdroj energie bude drevo, ale toto tu prosím neriešme, pretože kúrenie drevom je na tomto fóre zjavne zakázané a vedie to k zbytočným flame-warom... Proste, toto je vyriešené, teraz ma zaujíma to, že ak je pôvodný projekt rátaný na 300mm Ytong s lambdou 0.101 na 16cm EPS, či musím dodržať tých 16cm aj pokiaľ mám matroš s lambdou 0.089...
Odpovedať
@vapno92 rekuperácia byť nemusí, aj bez nej sa dá splniť merná potreba tepla na vykur. pod 50 kWh/(m2a) je to skôr vec komfortu a hygieny, ale nenávratná na úsporách pozor: lambda 0,089 platí pre suchý stav... pri vlhkosti je 0,1 = zhodné s výpočtom pre Ytong čiže treba dodržať 16 cm izolácie !!!
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr No mne projektant vravel, že bez rekuperácie nie je možné dodržať hygienické normy pre výmenu vzduchu...
Odpovedať
@vapno92 pokiaľ sa nevetrá oknami, tak nie, to je jasné ale ak pravidelne vetráte, pričom si sledujete aj rel. vlhkosť, tak je to OK... samozrejme, pri vetraní oknami nemáte stabilne čerstvý vzduch, ono to skáče, ale dá sa fungovať možno vo Vašom prípade bolo treba dať rekuperáciu aj z toho dôvodu, že mu nevychádzala merná potreba tepla pod 50. Ozaj, koľko vyšla?
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@blacksr Môžem ti v PM poslať ten posudok a vyjadríš sa mi k tomu? Vďaka
Odpovedať
@blacksr ahoj.. pri tej tehle.. máš na mysli dodržanie súvislej tenkej vrstvy lepidla? Dakujem:)
Odpovedať
@martinamartina2 1. tehla neizoluje smerom nadol a nahor = tepelný most, ktorý sa ľahšie ošetrí u pórobetónu 2. ťažšie sa dosahuje vzduchová tesnosť, keďže tehly typu therm sú proste deravé... súvislá vrstva lepidla medzi tehlami nie je riešenie... omietka vnútri to rieši, ale rizikové ostávajú lôžka elektr. krabíc
Odpovedať
@blacksr .. myslela som že pri 30 tehle to "vyrieši" 20 zateplenie... a ak omietka pomôže - ako?.. nerozumiem tomu..
Odpovedať
@vapno92 Pozri si parametre ytong, porfix, tehla, zda s ami ked som to pozeral ze je to velmi podobne, ten rozdiel je tam maly v porovnani s tym aky tam das polystyren, ten ti robi gro tepelneho odporu, nie stena. Ja by som dal dnes asi viac ako 16cm, zaokruhli to na 20 mas pokoj.
Odpovedať
@vapno92 Ak chces seriozne dodrzat dnesnu legislativu, tak tehlou ani porobetonom to jednoducho nespravis. Zateplenie je nevyhnutnostou. To ze netraba zateplovat nie je pravda a su to len "krcmove" reci. V zasade co najtensie murivo a masivnu izolaciu. Tehla ma viac nevyhod ako vyhod. Ako bolo hore popisane - tepelne mosty, problemy so vzduchotesnostou, sekanie drazok, potreba roznych tvaroviek, atd. atd. podla mna to nie je material dnesnej doby. Kurenie drevom nie je zla volba len je to potrebne spravit naozaj efektivne. Co sa rekuperacie tyka neuvazuj s tym, ze by si ju nedal, jednoducho do dnesnej modernej novostavby patri. Nesuhlasim s tym, ze vetranim zabezpecis hygienicku vymenu vzduchu pri tesnom dome. Predstav si, ze spite dvaja v spalni. Na 1 osobou potrebujes minimalne 15 m3/h ... to aby ste sa pri tom okne striedali :-D - v tyhych mrazoch troska problem s cerstvostou vzduchu ...
Odpovedať
@vapno92 inac co sa EPS na fasade tyka, tak ako pise @sysell. Neoplati sa spekulovat nad centimetrami tam moc neusetris. Mur daj 25 cm - nech ti to odklepne statik a tych 5 cm co usetris na mure daj do EPS. Kludne 20 cm. Inac cena porobetonu je plus minus rovnaka ako cena grafit. EPS ;-) . Tie tabulkove parametre porobetonu ty aj tak na stavbe nedosiahnes - to su idealizovane hodnoty.
Odpovedať
@martinamartina2 zateplenie fasády nerieši tepelný most napr. cez pomúrnicu - tam treba izolovať veľmi dôsledne tak, že sa fasádna a stropná izolácia napoja... čo sa týka soklovej časti - zateplenie základu hrubým EPS je riešením úniku tepla tehlou smerom nadol - prejdené teplo ostane pod domom a "nevyšumí" po obvode omietka vnútri je zárukou plošnej vzduchotesnosti, ale nemá vplyv na diery za el. krabicami, takže na to treba dať u tehly zlášť pozor samozrejme, aj z tehly sa dá postaviť tesný a izolačne kvalitný dom bez studených miest - vyžaduje to však väčšie úsilie pórobetón je z tohto hľadiska blbuvzdornejší
Odpovedať
@blacksr dobré ráno:), ďakujem vážim si každú radu.. na základy 10XPS, strecha plochá.. z EPDM a 40 zateplenie, vybrala som tehlu z viacerých dôvodov...asi trošku potrápime... ešte raz ďakujem.
Odpovedať
@martinamartina2 prvý rad dajte ytong a potom test tesnosti, ktorý odhalí, kde to fučí
Odpovedať
@dominik_boksansky spanok, 15m3/hod * 8 = 120 x 2 (monogamia) = 240 m3 100m2 dom to splnuje, staci si nezatvorit dvere v spalni..
Odpovedať
@weggie merac co2 by povedal opak ;-) . Dom nie je len pre 2 osoby.
Odpovedať
@dominik_boksansky dom nie je pre 2 osoby? dnesna doba nie je pre deti... tak koho si tam nastahujem?
Odpovedať
Profilova fotka
Mne ide len o to, aby som z princípu splnil to, čo mi určuje povinnosť a ako to vyšlo projektantovi... Ja sa už nezbláznim, ak nejaké číslo vyjde 105 a nie 98.... Ak požaduje 300mm stenu a 16cm biely EPS, nemám prečo špekuľovať nad niečím iným... Oproti nejakej starej komunistickej "kocke" s halážou 240m^2 a bez nejakých izolácií je moderný dom tak či tak rozdiel a ja budem kúriť primárne drevom, nie plynom ani elektrinou, čiže nejaké naháňanie miliwatthodín ma nemusí veľmi zaujímať ;-) Ak dokážem splniť potrebu tepla bez rekuperácie, tak si ju asi dávať nebudem.
Odpovedať
@weggie s tebou sa naozaj ťažko diskutuje. Na všetko máš "nepriestrelný" argument... ak treba, tak si odopries aj deti... :-D
Odpovedať
@vapno92 ak ti ide len o to aby si splnil co treba a neches spekulovat, co spekulujes nad tehlou? Tak povedz projektantovi ze chces porfix a nech rata. Ak neches aby bolo dobre ale chces len aby boko co je nutne tak kludne povedz pri certifikate ze mas o par cm viac a mas u prdele. A viem ze je to pri stavbe tazko a kazda koruna dobra a cloveknsi nechce robit staristi a rokotu navyse ale mozno by ta rekuoeracia nebola na skodu.. neni to az take drahe. Urcite zmysluplnejsie ako drevene okna a hyper pasivne okna co tu poniektorych trapia a vyhadzuju za ne tisice.
Odpovedať
Profilova fotka
@sysell okná obyčajné plastové s takými parametrami, aby vyhoveli súčasnej norme. Projektant mi vravel, že rekuperačka musí byť kvôli hygiene, ale ako tak kukám, tam je potreba tepla 38, ak má byť 50, tak by to malo byť OK aj bez rekuperácie...
Odpovedať
@vapno92 rekuperacia je fakt super vec a to nie kvoli setreniu na nakladoch to sa nikdy nevrati. Pocit "vydychaneho" vzduchu asi dobre poznas. To pri rekuperacke nie je. Ak to je o financiach sprav pripravu-rozvody a jednotku kupis neskor. ;-)
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?