Zateplenie proti prehrievaniu

Zdravim, chceli by sme si postavit montovany dom. Jedinu vec ktoru este musime doriesit je prehrievanie. Steny aj strechu chceme izolovat PUR penou a mineralnou vlnou (PUR pena - tepelny izolant, mineralna vlna - tepelny a zvukovy izolant). Pre PUR penu sme sa uz definitivne rozhodli, otazna je mineralne vlna... Na internete som nasiel mnozstvo odporucani pouzit drevovlaknite dosky namiesto mineralnej vlny, hlavne kvoli tomu ze tieto 2 materialy maju podobne izolacne (tepelne/zvukove) vlastnosti a navyse drevovlaknite dosky maju omnoho dlhsi fazovy posunu - ohreju sa omnoho pomalsie ako mineralna vlna. Otazka je oplati sa kompletne nahradit mineralnu vlnu drevovlaknitymi doskami (steny aj strecha) pretoze drevovlaknite dosky su o dost drahsie, alebo to nejakym sposobom nakombinovat, alebo dat to len na strechu a na steny nechat mineralnu vlnu? Dakujem.
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
Cipana....! A auto si nechceš postaviť.....? Dom sa dá postaviť až od 40 tisíc vyššie, auto za štvrtinu! Lebo ak si v tom taký dobrý, že si na to trúfaš, prečo sa tu pýtaš laikov na rady v takých ZÁSADNÝCH veciach.....?
Odpovedať
@midodo akým spôsobom chcete izolovať PUR penou? my máme v dome použité z vonku drevovláknité dosky, pomedzi drev. konštrukciu minerálnu vlnu knauf ecose a zvnútra máme ekopanely (6cm hrubé, pevné panely z lisovanej slamy). či sa to oplatí je ťažko povedať - všetko záleží od toho, čo očakávate. my sme jednoznačne spokojní, v dome je veľmi príjemná klíma.
Odpovedať
@curious_george a hrubku izolacie (dosky a vlna) mi vies prosimta napisat? a strechu mate izolovanu rovnako? PUR penou (tvrdenou) budeme izolovat zvonku a zvnutra sme chceli dat drevovlaknite dosky
Odpovedať
@midodo zvonku 10cm drevovláknitá doska, hrúbka drev. koštrukcie a teda aj vlny v nej je 16cm. V strope je, myslím, okolo 30cm vlny, pod ňou tiež ekopanel.
Odpovedať
@midodo Miesto tejto dilemy radšej riešte tienenie okien zvonku. Prehrievanie cez steny s hrubou izoláciou či z vlny alebo drevovlákna je otázka pár desatín °C. Zaoberať sa oknami znamená poriešiť teplotu rádovo v celých stupňoch. Máme drevostavbu z vlny 40-60 cm a nič sa nám neprehrieva. Treba zvonku tieniť alebo aspoň cloniť okná. Ak by sme mali drevovlákon, ale okná netienili, dom prehrejeme. Odporúčam použiť nehorľavú tep. izoláciu, ktorou konštrukciu obalíte.
Odpovedať
@blacksr okna budeme tienit urcite. Takze vravis ze hruba izolacia z mineralnej vlny bude dostatocna? A co akumulacia tepla?
Odpovedať
@midodo Vnútri bude niekoľko ton SDK, podlahy. My sme kombinovali - vnútri máme bet. poter a murované steny. Dôležité je však chrániť pred slnkom cez okná a nevetrať cez deň oknami, iba minimálne. V zime stačí aj takáto akumulácia - nám sa vykurovacie obdobie skracuje na 2,5-3 mesiace. Zdá sa mi, že dávate tie najdrahšie materiály - úplne zbytočne...
Odpovedať
@blacksr no vsak prave ze sa mi to zda predrazene...preto skusam a hladam riesenie ako to spravit efektivnejsie v pomere cena:kvalita. SDK, podlahy a betonovy poter budu urcite aj u nas ale murovane steny (priecky) nie. Priecky by sme chceli SDK/OSB.
Odpovedať
@leonardom - a ty si kde cital, ze si ho chce postavit sam? :-D @midodo - tiez si myslim, ze cez okna prenikne dovnutra najvac tepla. Sedliacky otestovane :) Jednou z vlastnosti montovaneho domu je, ze neakumuluje teplo.
Odpovedať
@joxe ja viem ze montovany dom neakumuluje teplo :-) preto rozmyslame ze do toho dame nieco co by aspon ako-tak to teplo akumulovalo - napr. drevovlakno (velmi drahe ;-( ) alebo spominany ekopanel alebo murovane priecky. Ale skor by sme sa chceli vyhnut mokrym procesom...
Odpovedať
@midodo ale akumuluje, len v menšej miere - odporúčam prečítať si článok p. Jindráka o prvom pasívnom dome v ČR, je to drevostavba, on tam vyčíslil akum. schopnosť drevostavby Hlavne nech sú tie okná tienené, to je základ.
Odpovedať
@blacksr Pokial mate na fasade, fasadnu tvrdu mineralnu vlnu(100-200 kg/m3), tak ta ma tiez svoju akumulaciu (rovnako ako drevovlakno), ktora podstatne zmeni fazovy posun obvodovej steny. Drevovlakno sa vsak oproti mineralnej vlne vie ovela lepsie vysporiadat s vlhkostou a hlavne pri zvyseni vlhkosti nedegraduje ako mineralna vlna. Co sa tyka tych okien, to je snad samozrejma vec nie len pri montovackach ale aj murovackach, ze treba chranit pred priamym slnkom. A este k tej horlavosti: https://www.youtube.com/watch?v=nlVoP... - treba si vsimnut, ze to drzi holou rukou a to nieje fasadna tvrda doska, ale fukane makke drevovlakno https://www.youtube.com/watch?v=Q-smh... - opat makka drevovlaknita doska, pouzivana medzi stlpiky https://www.youtube.com/watch?v=B5Xdp... - tu mozeme vidiet tvrdu drevovlaknitu fasadnu dosku a fasadnu mineralnu vlnu Ako si mozete vsimnut drevovlaknita doska pri kontakte s ohnom uholnatie a vytvara tak zuholnatenu krustu, ktora chrani zvysok drevovlakna pred sirenim ohna, preto ten chlapik na prvom videu mohol pokojne drzat ten kusok drevovlakna holou rukou...
Odpovedať
Článok sa načítava...
@nexus5 nie, my máme s objemovkou iba 35 kg/m3 - bohate to stačí
Odpovedať
Profilova fotka
@joxe - prepáč, možno so švagrom... :-D Ospravedlňujem sa. :-D
Odpovedať
Ono tie rozdiely v konečnom dôsledku nie sú zásadné. Oveľa dôležitejší je pocit a dôvera v daný materiál a hĺbka peňaženky ;-) Ale používať nejaké Steico, výmety Hofatexu alebo niečo iné a potom ba to hodiť PUR panel je podľa mňa škoda. Ak niečo chcete vyriešiť, tak by som sa zameral viac na konštrukčné riešenie ako na materiálové zloženie. Materiálov na riešenie fázového posunu je veľa a ešte viac technických riešení. Máte už nejaký komplexnejší pohľad na skladbu steny? Máte projekt - pôdorys? Kde to bude stáť?
Odpovedať
Profilova fotka
@nexus5 pekná reklama, ale trochu zavádzajúce údaje. Drevovlákno je kvalitný materiál, ale tiež nie je vhodný na všetko. No a do vlhkého prostredia určite nie.
Odpovedať
Profilova fotka
Su tri cesty ako bojovat s prehrievanim a potom ich kombinacie. 1) tienit okna a poriadne izolovat strechu kludne aj 50 cm. 2) mat vnutri tepelnelnoizolacnej obalky obrovsku akumulacnu hmotu, 3) aktivne, alebo pasivne chladit dom. Myslim ze kedze uvazujes lahku drevostavbu bez masivnychn priecok tak bezpodmienecne1) a ak si narocny este aj 3)
Odpovedať
@jan45 a ja niekde pisem, ze je vhodny do vlhkeho prostredia? prosim ukaz kde? zavadzajuce udaje prosim napis ktore? ja len pisem, ze sa lepsie vyrovnava s vlhkostou ako mineralna vlna, to je vsetko... Ano drevovlakno nie je vhodne na vsetko, rovnako ako aj mineralna vlna, poylstyren atd... Bavime sa tu vsak o skladbe steny a zatepleni. A k tej reklame- iba som postol par videi ako sa sprava drevovlakno pri horeni. To je automaticky reklama? Tak potom pardon, ale myslel som, ze lepsie raz vidiet ako dvakrat pocut...
Odpovedať
@abobo 4. Navrhnut skladbu obvodovej steny s velkym fazovym posunom ...
Odpovedať
Profilova fotka
@nexus5 fazovy posun problem neriesi len ho oddaluje. To co stena za den naakumulovala potom na mna v noci vypluje? To ma ako spasi? Cez den mam sice chladnejsie ako by som mal bezu posunu, ale v noci zase teplejsie ako bez fazoveho posunu. EE toto neni cesa...
Odpovedať
purpena z vonku je asi najlepsie riesenie :)
Odpovedať
@abobo a preco by to malo na Teba vyplut? Stena akumuluje cez den teplo preto, lebo tepelny tok sa siri z teplejsieho miesta do chladnejsieho. V noci, ked klesne teplota vzduchu sa tento tepelny tok v stene otoci a stena sa ochladzuje.
Odpovedať
Profilova fotka
@nexus5 rozumiem, ale moc tomu neverim. Ked ma v lete fasada kludne 60 stupnov a intenzita slnka na meter netienenej zvislej plochy je cez 200 W/m2 a (to sa drzim hodne pri zemi), tak akumulacnu schopnost drevovlaknitej dosky vycerpam este predpoludnim... Vies mi to vypoctom vyvratit??
Odpovedať
@nexus5 na to otočenie v noci by som veľa nevsádzal, lebo vonku bude 15-24 a v spálni 18-20. Najlepšie riešenie predsa len bude asi hrubá izolácia a akumulácia do stien a podláh (betón, vápennopieskové tvárnice... ).
Odpovedať
@slavoslav a co s tym ma teplota v spalni? vonku je 15-24 ale v STENE je vyssia teplota, ktora sa tam naakumulovala pocas dna. @abobo No tak Ty tomu neveris a ja zase verim. Ako si dosiel na to ze akumulacnu schopnost vycerpas predpoludnim?
Odpovedať
Profilova fotka
@nexus5 samozrejme overit sa to da asi len modelovanim, ale len ked si zoberiem specificku tepelnu kapacitu 300000 J/m3K a prepocitam na Wh/m3K, tak mi vychadza 83,34 Wh/m3K. Ak budem uvazovat 20 cm takehoto zateplenia tak je to 83,34 / 5= 16,68 Wh/m3K... Mnou spomenutym vykonom 200 W/m2 by som len za hodinu vedel zdihnut teplotu 20 cm hrubej drevovlaknitej izolacie o 12 stupnov. Viem ze vypocet je SILNE zjednoduseny, lebo neuvazuje ze k ohrevu dochadza len z exterierovej strany a ze samozrejme same drevovlakno je izolant a bude klast dalsiemu transportu tepla odpor, ale ver mi ziadna slava to nebude. Je vsak nepopieratelne, ze to bude lepsie ako pri EPS, alebo vate to bez diskusie...
Odpovedať
@abobo no zjavne tam nieco nebude sediet, lebo pre 20 cm polystyrenu (31750J/m3K) sa zdvihne teplota o 113 stupnov. To by som na obed mohol pouzivat dom ako ruru na pecenie :) Ak budem mat cas niektory den, skusim spravit nejaky vypocet. No ale uz na tej specifickej tepelnej kapacite vidis ten rozdiel medzi drevovlaknom a polystyrenom- 10 nasobne viac tepla vie "uskladnit". Inak to len na okraj tych 300 000 J/m3K to je este hodnota od vyrobcu Hofatex, ktora vyrabala tuto dosku s objemovou hmotnostou 150 kg/m3. Ten ale uz neexistuje. Momentalne sa pouzivaju tie tazke drevovlaknite dosky s objemovkou od 190-265 kg/m3.
Odpovedať
@nexus5 no len to že je podobná ako vonku, takže sa až tak veľmi neotočí. Sprav si delty dennej a nočnej teploty na oboch stranách, a hneď to pochopíš.
Odpovedať
Profilova fotka
@nexus5 myslim ze je to OK. 113 stupnov tam nebudes mat preto, lebo EPS je v styku s okolitym prostredim ktore ma na interierovej strane povedzme 25 stupnov a na exterierovej povedzme 35 stupnov. A tak sa jeho teplota bude pohybovat niekde v rozmedzi 40-60 stupnov, lebo ho ochladzuje toto okolite prostredie... Inac s takym lahkym izolantom sa musi "bohovsky" manipulovat. :-)
Odpovedať
@slavoslav no skus to trochu viac rozviest, lebo nechapem, co tym myslis... dakujem @abobo Ide o to kolko toho tepla dokaze do seba prijat ten EPS a kolko drevovlakno... Preto sa proti prehrievaniu davaju tazke tepelne izolacie. Tie dokazu prijat ovela vacsie mnozstvo tepla ako lahsie izolacie a tym stupne teplotny fazovy posun celej konstrukcie. Aj pri tej Tvojej spominanej streche vyssie v prispevku( mineralna vlna v hrubke 500mm a objemovka okolo 30-35kg/m3) sa Ti interier v podkrovi neprehreje prave kvoli fazovemu posunu kde to vychadza okolo 9-10 hodin- co je samozrejme slusna hodnota. Dolezite je vsak si uvedomit, ze rovnaku hodnotu fazoveho posunu dosiahnem uz pri pouziti 180mm drevovlakna), samozrejme z tepelnotechnickych pricin sa dava minimalne 220mm (60 mm nadkrokvovej drevovlak. izolacie s Ob.hm=250kg/m3 a 160mm medzikrokvovej drevovlak.izolacie s o.m.= 50 kg/m3) a tu vychadza ten fazovy posun az okolo 15 hodin. Bolo by tiez zaujimave ako by vychadzalo cenove porovnanie takychto dvoch striech, aky by tam bol rozdiel... tu si mozes aj precitat nieco o tom fazovom posune: http://blog.zdravydom.sk/fazovy-posun/
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?