Z podlahového kúrenia na radiátorové

Zdravím všetkých, poprosím o názor. 21 rokov máme podlahové kúrenie na plyn, dom lepený z presných tvárnic=40cm, plastové okná, nezateplený, prízemie+poschodie cca 300m2. Problém: podlahovka sa vtedy robila z vodovodných polcolových hadíc, teda nebola kyslíková bariéra a vznikájú tam mikróby-život, kotol praská a musí sa to stále čistiť. ďalej na 85% plochy máme parkety, vlastne izolant a ešte potery sme robili ručne, tedy nejaký ten milimeter hore-dole. Aj napriek tomu mesačne to vychádza za plyn na 154€: teplá voda, kúrenie, varenie. Máme stacionárny kotol, ktorý dožíva. Nové sú už len závesné a takýto kotol by bol v našom systéme zanesený za 2 týždne. Chcem dať radiatory+kondenzačný kotol. Už ste niekto prechádzali z podlahovky na radiátory? Náklady na kúrenie sa zvýšili? Tiež som rozmýšľal o TČ vzduch-voda+radiátory. Pri TČ mám obavu o hluk, ohrev vody, a dokurovanie, tiež v okolí TČ nikto nemá=osobná skúsenosť nad zlato. Dík.
Odpovedať
@maxop na TC zabudnite. Kupte si kondenzacny kotol a k nemu kvalitny filter s odkalovacom a kotol sa Vam nezanesie.
Odpovedať
Profilova fotka
@gkrivanek @gkrivanek @maxop skôr by som to riešil doskovým výmenníkom a plus jedno čerpadlo ovládané spolu s kotlovým. Alebo podvihnúť podlahu o cca 2cm a spraviť nové podlahové kúrenie (Uponor minitec)
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop kyslíková bariéra Vás nemusí zaujímať, potrubie sa dá prepláchnuť a vyčistiť, ďalej podľa gkrivanek
Odpovedať
@poliacik321 osadenim doskoveho vymennika nevyriesi jeho zanasanie a neznizi ani naklady na plyn.
Odpovedať
Profilova fotka
@gkrivanek ale ochráni kotol :-). Samozrejme treba to vidieť osobne čo vyteká z potrubia
Odpovedať
Tiež mám výmenník pod KK, lebo rozvody boli kedysi spravené z PPR - a stále sú... :-)
Odpovedať
Problém je to zanášanie kotla, kotol zo začiatku preská, potom búcha ako keby ho ide roztrhnúť. Každý rok nalejem do systému 3 litre jari, nechám 7 dni cirkulovať, prepláchnem, a čerpadlom natlačím 2 litre roztoku do podlahového kúrenia. Kotol je liatinový atack- kde mi poradili aj tento postup. Ináč voda , ktorú vypúšťam pri čistení je čierna, potom bledo hnedá. Sitká na dvoch obehových čerpadlách sú po roku úplne zanesené. Každý mi tvrdí, že na vine je tvorba mikróbov-rias???, ktoré kotol zanášajú. To nie je normálne, aby som kotol čistil každý rok. Rodičovskom dome bola jedna voda v radiátoroch 35 rokov! Ak viete návod ako vyčistiť kotol aspoň na 3 roky, tak sem s ním. Dík.
Odpovedať
@maxop rems multi pusch:) Treba poriadny filter stavim sa ze tam mate niaky kurenarsky obycajny.
Odpovedať
áno, obyčajný sitkový.
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop - najstarsia podlahovka, ktoru som videl je z roku 1986, samozrejme tiez z vodovodnych hadic, kedze za sociku nic ine nebolo. Kvalita tychto hadic bola celkom OK, takze tvoja podlahovka bude este aspon 20-30 rokov bez problemov slapat... Problemy, ktore opisujes su skor take urban legend - kyslikova bariera v uzavretom vykurovacom systeme je nepodstatna, nakolko ziadny novy vzdusny O2 sa do systemu nedostava. Prechod bakterii plastom je tiez z rise sci-fi (velkost porov plastu vs velkost bakterii/mikrobov + nehostinne prostredie (tlak,teplota). Cierna farba je pravdepodobne sposobena skor inkrustaciou hadice alebo degradaciou vymenika tvojho prakotla, pretoze sa stavim ze v nom nerezovy vymenik nemas. Tiez by stalo za to skontrolovat tvarovky (ci tam niekde nie je nejaky zabudnuty hlinik a pod). Cerpadlo vymenit urcite. 150e/mesiac- nezatepleny dom o velkej vymere. Najekonomickejsie je zateplit, mozes zacat v etapach (krov/podstrechou, podlaha z pivnice, fasada+okna, dvere). Alternativa je vymena kotla za kondenzacny, ale predtym poriadne preplachut system (Rems &CO) a nasadit poriadne odkalovacie a cistiace filtre - sitko nie je filter. Priebezne odkalovat, raz rocne je asi u teba malo. Jar do systemu urcite nepatri. Kondenzacny kotol kupit s nerezovym vymennikom.
Odpovedať
Prvý kotol Modratherm odišiel za 2 roky - zhrdzavel. Teraz je tam liatinový. Asi pred 15 rokmi som volal výrobcovi hadíc: Plastika Nitra. Hadice majú životnosť cca 50 rokov, ALE pri vode! Hadice nie sú určená na podl. kúrenie a už vonkoncom nie sú stavané na používanie rôznych prímesi do podlah. kúrenia. No a ja som tam tých roztokov dal kopec. Mal som tam viac odborníkov, každý to chcel robiť svojou metódou a vždy to boli tisíce eur. ALE garanciu mi nedal nikto. Preto ako som v titule napísal: z podlahovky na radiátory. To si myslím, že pre mňa je istota: kondenzačný kotol+radiátory. ÁNO, podlahovka+kondenz. kotol je to pravé orechové. Ono, neplatím veľa za plochu, čo vykurujem, keď ešte mínus sú parkety na cca 85% domu, tak si myslím, že konden. kotol + radiátory by mohli náklady na plyn aj trošku znížiť. Vážim si všetky Vaše odpovede a ďakujem za ne. Dufal som, že niekto mi napíše, že presne tento problém s kúrením mali a vyriešli to takto a takto. Ale nevadí. D.
Odpovedať
Profilova fotka
nebudem ti brat iluzie, kludne si urob novy radiatorovy rozvod napr. z medi alebo uhlik.ocele, ak mas pocit ze to bude lepsie. Rozhodne neusetris, navyse vypalis 3000-4000e za novy kotol+ radiatory+rozvody. Kotol ale kupit musis tak ci tak, takze investicia 2000e do radiatorov. Usetrit neusetris nic, lebo budes kurit na vyssom tepelnom spade, mimo kondenzacneho rezimu. Co sa tyka plastovych hadic, vyrabaju sa od roku 1939, prve nasadenie polyetylenu v nemecku v roku 1939. Zachovali sa trubky na sklade z roku 1939 aj odobrane z domaceho vodovodu z roku 1939/40, v roku 1992-3 podrobene testovaniu TUV SUD, potvrdena zivotnost najmenej dalsich 50 rokov pri tlaku 7atm. Niektore pevnostne skusky boli zopakovane s uspechom aj po 70 rokoch prevadzky.
Odpovedať
Článok sa načítava...
To mgx. Vždy je viac možnosti. Preto som dal túto dilemu, aby som poznal názor iných ľúdí, najlepšie z praxe. Radiátory by som si kúpil väčšie, teda kotol bude kondenzovať. Na pôvodnom projekte mám radiátory, spád 90/75. Niekde som čital, že by sa takýto radiátor mal vynásobiť 1,5 pre konden. kotol, spád 55/40. Druhá možnosť je poctivo vyčistiť trubky a vymeniť len kotol za kondenzačný + elektromag filter. Kotol mám vyhliadnutý viesseman vidotens 110. Tiež laminátova podlaha /cca 80-85% plochy/ má veľký telepný odpor.
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop priklanam sa , k @mgx tvoj problem nebude v hadiciach, nebudes mat skor problem s nizkotelotnou koroziou kotla?
Odpovedať
@majkoj ale kotol je liatinový. Môžno by na tom niečo mohlo byť! Koroduje všetko v systéme, okrem liatiny v kotli. Aký je na to liek?
Odpovedať
@maxop dammoj obmedzeny nazor, neviem do akej mieri sa mnozia bakterie v hadici bez svetla najma, tiez neviem na aku teplotu ohrievas vodu ale omyvat hadice jarou .,.. ked chces zabit bakteriu tak asi svor ked zu savo. Od coho cistis kotol?Od bakterii? ci od hrdze? jediny bordel co tammoze byt je z kotla. Liatina tiez hnije, pri nekondenzacnych kotloch ked kuis na nizkuteplotu spiartocne je chladna sposobuje to kondenzaciu a hrdzavie kotla. Nei su vhodne na podlahove. Byt tebou jednoznacne preplachen system a dam kondenzacny a tak ako pisu hor odbornici daj tamfilter a vybavene. Inak ked sme mali nezatepleny dom plocha celeho sice okolo 240 +- platili sme pri starom kotly a radiatocroch mozno ako ty uz neviem ale bolo to vela. Pri velmi biedne zateplenom ako je teraz platime cca 80-90 tazke tak kym nezaeplis necakaj zazraky, pojde to dole urcite pekne ale zateplit treba aspon strechu.
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop - ak si myslis, ze NTK sa liatinoveho kotla netyka, si na omyle. Kludne si pozri fotky liatinovych viadrusov, kde NTK po rokoch nespravneho pouzivania doslova rozleptala aj odolnu liatinu. Liatina neznamena, ze je to blbuvzdorne, liatina ma len vacsiu odolnost ako ine druhy vymennikov (ocelove zvarence, INOX). Na tvojom mieste by som zacal vymenou kotla + osadil filter + poriadne preplachol cely system (REMS). Ak po roku budes nespokojny, nechaj si dorobit radiatorovy rozvod. Vitodens 110 ? Ten sa uz dobru chvilku nevyraba, mozno 111. Isiel by som skor do 200kovej rady, pripadne iny vyrobca (baxi, geminox).
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop http://vytapeni.tzb-info.cz/teorie-a-...
Odpovedať
OK, chlapi, trochu sme sa pohli dopredu. Inak tu zmiešavaciu armatúru /ochrana proti NTK/ to tam mám aj teraz. Ten vitodens 110 preto, lebo ho máme 2 roky v rodičovskom dome s radiátormi a spokojnosť. Ale tiež tam nie je zmiešavacia armatúra, ani iná ochrana proti NTK, len elekromag. filter. Teda ako hovorí mgx: vymením kotol za kondenzačný, doriešim tú ochranu proti NTK a uvidím.
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop Chybějící kyslíková bariéra způsobuje, že se do topné vody dostává kyslík a reaguje se železem v kotli jeho oxidací. Proto vzniká nejprve hnědá, pak až černá voda. Oxidace železa se zastavuje nastavením správného PH. K přečtení http://www.tlakinfo.cz/t.py?t=2&i=1827 a pasivací fluoridy k přečtení http://www.tlakinfo.cz/t.py?t=2&i=1617 případně https://www.mmspektrum.com/clanek/zel... jar https://www.stavebniny-janik.cz/files... je 10% https://cs.wikipedia.org/wiki/Laureth... a 5% https://pubchem.ncbi.nlm.nih.gov/comp... Tedy nevidím důvod, proč by Jar měl ocel pasivovat. S novým nerezovým výměníkem KK tento problém nejspíš odpadne. Tedy pokud nebude ocel v čerpadle. Proto by bylo dobré úspěšnou pasivaci ověřit ještě pčed výměnou kotle. Nyní ke spotřebě plynu. Pokud chcete, uvedte rozměry domu, tlouštku a materiál zdí a tlouštku těch parket. K tomu roční spotřebu plynu. Zkusíme sesadit a potvrdit současný topný provoz a také zkusíme najít výhodnější řešení. Některé názory na TZB zcela odporují fyzikálním zákonům. Proto je dobře že se ptáte i tady. Výpočty najdete v mém profilu, ale klidně je provedeme tady v diskuzi. NTK je oxidace zvenčí, tedy ve spalinové cestě. Tu nejspíš neřešíte a u KK ji nebudete řešit vůbec. Je totiž zajištěna nerezovým výměníkem. To je zatím vše. Prosím ty podklady pro výpočet.
Odpovedať
Profilova fotka
@josef_vavra Omlouvám se, samozřejmě fosforečnany!, ne fluoridy..Odtud nejspíš pramení názor, že fosfáty z pracích prášků nejspíš tu pasivaci provádějí také. Nicméne v Jaru nejspíš fosfáty nejsou a (bez)fosfátové prášky asi tuto roli nesplní také. Používá se úspěšně přípravek Jitro http://forum.tzb-info.cz/134279-dakon...
Odpovedať
@josef_vavra Dík za obšírne vysvetlenie. No, já tam mám tej ocele viac: kotol je napojený na bojler 3/4 cólkami a tiež mám oceľové trubky vedené na poschodie do rozdeľovača. Znamená to, že pri novom kúrení: KK+ radiátory by bolo lepšie keď budú rozvody z medi, nie ocele? Podkady pre výpočet: dom je 15,5m x 11m. hrúbka steny je 40cm, presné tvárnice-kléber, plastové okná dvojsklo, laminátová podlaha je 8mm. Pod podlahovkou je len 4 cm tvrdený polystyrén. Ročná spotreba plynu je:3768m3 Ďalšia strata je podľa mňa aj ručne robený poter, teda medzi lam. podlahou a poterom sú miestami 1-2mm vzduchové medzery.
Odpovedať
Profilova fotka
@maxop Dvojpodlažní dům z Ytongu tloušťky 40 cm, rozměrů 15,5 x 11m s těmi čtyřmi! centimetry polystyrenu v podlaze vychází při -10°C ztráty 7,8 kW(na obrázcích je jen přízemí). Přechod na radiátory sníží ztráty na 7,6 kW, ale o těch 200W přijdeme spolehlivě zhoršením účinnosti kotle. Radiátory tedy ekonomiku nezlepší. Víc napoví obrázky a soubor výpočtu http://kondenzace.kvalitne.cz/kks/nab... Ztráty 7,8 kW představují roční spotřebu 20 MWh na vytápění. K tomu 4 lidi teplá voda, á 1 MWh, celkově 24 MWh. Při účinnosti kotle 66% vychází spotřeba 37MWh, tedy 3500 m3 ročně. Možná máte větší spotřebu vody (víc osob) nebo chladnější pásmo, a nebo ten kotel nedosahuje ani 66%. V každém případě nejekonomičtější je nejprve ověřit Jitro (jinde perfektně funguje) a pak osadit levný nerezový (ne hliníkový) kondenzák cca 24 kW stažený na výkon 10 kW s jednoduchým odkouřením. Pak máme celkem jistotu, že 15 let provozu vydrží. Já to tak provozuji na více místech a všechny výpočty potvrzují i měření na různých domech za provozu. Spotřeby padly na 2/3 původní díky vysoké účinnosti kondenzáku. U Vás lze očekávat totéž.
Odpovedať
@josef_vavra Díky moc Josef za výpočty a komentár. Záver: vymením kotol za kondenzačný, vyčistím hadice, kúpim filter + odlkalovač a obehové čerpadlo, tiež nechám vymeniť oceľové trubky, čo idú k rozdelovačom. A uvidím aké budú úspory. Ďakujem všetkým za rady a propomienky.
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?