Vhodné kúrenie do bungalovu

Zdravím všetkých modrostrechárov. Viem že sa o tejto téme toho už popísalo veľa, ale poprosil by som Vás o rady a Vaše názory aby som mal prehľad ešte pred tým, než oslovím nejakých dodávateľov :-D na môj konkrétny projekt. Staviame bungalov, momentálne čakáme na okná a keďže v zime asi budem robiť elektrinu, prípadne iné siete, potreboval by som už vyriešiť otázku kúrenia. Budem sa snažiť poskytnúť čo najviac informácii, keby niečo chýbalo rád doplním: 1. jedná sa o bungalov so sedlovou strechou 13x9m 2. Múry sú z tehly na klasickú maltu 30 cm, izolovať budem pravdepodobne polystyrénom hrúbky 20cm 3. V podlahe bude pravdepodobne 10 cm polystyrénu - viem že je to málo, ale vzhľadom na výšku parapetov a osadenie okien sa to už nebude dať zmeniť, môžem ešte uvažovať so styrodurom, ktorý má lepšiu lambdu?(ocením rady) 4. Strop bude zaizolovaný medzi trámami 20cm a pod trámami ďalších 10-20 cm. 5. Okná mám objednané rehau geneo klasik s trojsklom (klasik znamená, že rámy ALEBO krídla nie sú z materiálu fipro, ale majú oceľovú výstuhu) Budú lícované s vonkajšou hranou muriva a osadené na pásky illmod trio. 6. Sokeľ by som chcel izolovať s 15 cm styrodurom - tu potrebujem vyriešiť, či mám fasádny polystyrén stiahnuť na spodnú úroveň základovej dosky a potom sytrodur, alebo pôjde fasádny polystyrén na hornú úroveň základovej dosky (výška hydroizolácie) a potom styrodur, Styrodur uvažujem na hĺbku 30 cm(t.j styrodurová doska rozdelená na polovicu). 7. Orientácia domu - miestnosti 109,108,106 smerujú na juh. 8. Vzhľadom na to, že mám celkom dobrý prístup k drevu, budeme kúriť aj krbom - minimálne cez víkendy a medzisezónne pritápanie. Na kotol nebude miesto, takže tento variant nepripadá do úvahy. Možno áno - Vaše názory ;-) Snažil som sa nakŕmiť program hestia a získať nejaké čísla, ak mi to vyšlo dobre výsledky sú na obrázku. Obecný plynovod je na hranici pozemku (čiže po plynomer je to cca 1-2m). Avšak ku domu potrebujem plyn potiahnuť cca 50 m, ta sa týka samozrejme aj elektriny a ostatných IS. No a konečne otázka :-) aké kúrenie by ste mi odporúčili - mám ísť do plynu - ak áno radiátory alebo podlahovka, alebo elektrina - odporové káble, rohože, konvektory...., tepelné čerpadlo sa mi zdá ako nenávratná investícia... prípadne poraďte niečo iné. Snažím na nájsť kompromis medzi vstupnými a prevádzkovými nákladmi, keďže evríky nie sú nazvyš Ďakujem za všetky pripomienky, rady aj kritiku k téme
Odpovedať
1
2
@otec87 Do podlahy EPS 150 S alebo šedý 100 S. Nie XPS - je 2x drahší. Na základy existujú aj lacnejšie zateplenia než XPS - napr. podlahový 200 S alebo Roofform. Kúrenie určite vodné - kvôli možnej zmene zdroja. Ten výpočet je dosť mimo... Už pomaly začínam nenávidieť tieto online kalkulačky. Takto zateplený dom 100 m2 nemôže prekúriť vyše 12 000 kWh. Možno polovicu z toho. TUV a elektrinu pre spotrebiče si zistite z faktúr - uvažujte s Vašou reálnou spotrebou. Čo poznám ľudí, tak 4-členná rodina spotrebuje cca polovicu z uvádzaných množstiev energie. Čiže zhruba polovica to bude - vynásobte si cenou za 1 kWh elektriny resp. plynu a budete v obraze.
Odpovedať
Profilova fotka
Môžem sa spýtať ako vysoko máte okenné otvory k základovej doske?
Odpovedať
ak si dobre spomínam (musel by som to premerať na presno v sobotu na stavbe) je to 88 cm od čistej podlahy (finálnej - dlažba, plávajúca podklha...). problém by bol skôr s terasovými dverami. pri zameraní mi odporúčali podmurovať pod terasové dvere do výšku poteru - takže dvere sú už takto zamerané. okná sú zamerané, budúci týždeň by sa mali montovať, takže toto už neviem zmeniť. po základovú dosku je to nejakých 104 cm - ale berte to s rezervou- musím to premerať.
Odpovedať
Profilova fotka
Takže na zateplenie základov by som použil EPS Perimeter 10 + 5 cm dosky na ležato 30cm pod terén a 30 cm ako sokel (odhadovaná cena vo vašom prípade okolo 450 Eur). Čo sa týka tej podlahy, ak už naozaj začala výroba tých terasových dverí (ak nie tak by som preferoval trocha zmeniť rozmer), tak je Váš odhad správny. Vmestí sa tam presne 10 cm EPS NeoFloor 100, pričom by som zvolil skladbu 4cm a 6cm, kvoli rozvodom v podlahe (odhadovaná cena vo vašom prípade 900 Eur). Následne na to odrazová fólia a rúrky kúrenia a 5 cm poter anhydridu a 1cm podlaha (no presne na knap).
Odpovedať
@stevosk Načo odrazová fólia do podlahy?
Odpovedať
Ak to ma nejaky vplyv este jedna informacia - horna hrana zakladovej dosky je 30 cm nad urovnou terenu- teda 15 cm zakladu a 15 cm hruba ZD budu nad terenom.zaklady sa zalievali v zemi to znamena ze na niektorych miestach moze byt problem ist 30 cm pod teren,kedze hlina bola miestami odvalena a zakladove pasy nie su rovne
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr Síce som mal na mysli takú tú obyčajnú odrazovú s rastrom pre lahšie rozloženie rúrok (cena tak 90 centov za m2), ale vnukla si mi myšlienku :-p čo tak skúsiť toto (cena za 100 m2 by bola okolo 270 eur - čo je na fóliu mastné), ale ak by výrobca úplne nezavádzal tak by to napomohlo aj izolačne http://www.1-topeni-levne.cz/katalog-...
Odpovedať
@stevosk Odrazivosť v podlahe nefunguje. Musel by byť medzi Al vrstvou a poterom vzduch. Ak Al fóliu, tak len kvôli tomu, že má vyššiu hodnotu odporu proti prestupu pary. Ale na to postačí bohate obyčajná parozábrana za 0,80 €/m2 => 80 €.
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr Asi máš pravdu, som k týmto špecialitkám po-väčšinou skeptický, ale zdalo sa mi že práve v tomto výrobku sú vzduchové bubliny (čosi ako tie fólie v bonbonierách, ktoré som v detstve tak rád pukal ;-) ) a vzduch bez prístupu vlhkosti je celkom slušný izolant.
Odpovedať
@stevosk No ale ak sa dá miesto toho EPS, tak to bude ešte lepšie, lebo bublinky sú v ňom menšie. Otázkou ostáva, akú úlohu v úsporách zohrá tenučká vrstva.
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr otázka cena výkon je tu taká problematická (nakolko ten výrobok nemá žiadny certifikát štátnej skúšobne dokonca ani slušný technický list - takže netuším jeho hrúbku ani tepelný odpor ani odrazivosť - čiže v kľude to môže byť navoňaná bída), ale vychádzal som z tej obmedzenej hrúbky izolačnej vrstvy a po tvojej otázke na fóliu to bol taký výstrel do diskusie s tebou :-D
Odpovedať
Zdravím trochu to tu oživím, dneska mi prišli okná. Osadenie okien je v pohode, akurát ak by ste mi vedeli pomôcť s terasovými sklopno-posuvnými dverami. K dverám mám 20mm rozširovací profil, ale zároveň som si na dverách všimol že na spodnej strane je klasický parapetný profil cca 3,5 cm široký (dvere su jedno krídlo posuvné, jedno fix, spájané spojovacím profilom.) Ten rozširovací profil ide pod parapetný profil? Ak ide pod parapetný, čistú podlahu by som teda mohol uvažovať o 2 cm vyššie ako som plánoval :-) pripravený otvor je na fotke, takže zhruba takto nejako to teraz vyzerá. Do akej výšky potom ide tepelná izolácia a následne potom poter? Čistá podlaha (plávajúca, dlažba) ide potom prepokladám do výšky spodnej časti rámu dverí, aby sa dvere mohli otvárať.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Osobne by som plyn v tomto pripade nezavadzal vobec. Vzhladom na hrubky izolacii pojde s najv. pravdepodobnostou o dobry NED. Plyn = naklady na pripojku, pravidelne rev. spravy, podstatne drahsi kotol a pod. Osobne by som nesiel ani do dreva. Radsej priplatit za izolacie co zvysi komfort byvania. Krb = uniky tepla cez komin, praca s drevom, bordel v dome, castejsie malby, pri NED moze byt problem s prekurovanim, naklady na vystavbu. V pripade vacsej spotreby TUV vhodne rozmyslat o solarnych kolektoroch. Domino.
Odpovedať
Profilova fotka
ak mozem, pripomienka k podorysu :-) som tam dala vacsie skrine a 2 umyvadla ahoj
Odpovedať
Trochu oživím tému. :-) Stále vyberám najvhodnejší typ vykurovania do nášho domu. Pokúsil som sa vyrátať tepelné straty. Celý výpočet je v excelovskom súbore v priloženom linku. pri výpočte som postupoval podľa Jarkinho návodu (http://forum.tzb-info.cz/116832-navrh...) za čo Vám ďakujem Jarka. Číslami označenými červenou farbou vo výpočte si nie som istý, ostatné by mali byť v pohode, ale ak by si niekto skúsenejší našiel čas a mohol to prebehnúť budem veľmi rád. Samozrejme rád doplním nejaké veci, keďže nie všetko je v tom zohľadnené (napr. tepelné mosty nie sú). Na otázky alebo nejasnosti vyznačené červenou farbou by som potreboval odpovede/rady. Potrebujem hlavne vedieť koľko by vychádzali mesačné náklady pri plne elektrifikovanej domácnosti. Vopred Ďakujem výpočet: http://leteckaposta.cz/558943973
Odpovedať
@otec87 Reálnu spotrebu TUV a elektriny pre spotrebiče máte tak vysokú? Až 3000+3000 kWh/rok?
Odpovedať
@otec87 Elektrina: cenu treba dať integrovanú!!! VSE to má v DD2 až 0,15 € !!!
Odpovedať
@otec87 Pod domom so zatepleným soklom a základom je teplota cca 10°C. Teplota podlahy stačí 30°C. Voda môže mať cca 35°C, ale to bude len na pár miestach v poteri.
Odpovedať
dakujem za opravy - TUV a spotrebice som v podstate len tak strelil, kedze nemam predstavu aka moze byt realna spotreba -ak ma opravite, budem velmi rad
Odpovedať
@otec87 Je to individuálne, ale väčšina ľudí 3-4 členná rodina na TUV 2000 kWh a elektrina 1500 kWh.
Odpovedať
@blacksr a keď hodíte okom na ten výpočet vyzerá to že by to mohlo byť OK? ;-)
Odpovedať
@otec87 Lambda vzduchu v dutine 40 mm, prúdenie nahor: 0,245. R stropu klesne o 2 čísla. Parozábranu dajte do dutiny odrazivú.
Odpovedať
@otec87 Pokladám ho za orientačný, ale móóóže byť. Keby ste mali kúrenie len elektrinou, tak by sa to žiadalo precíznejšie vyrátať, po mesiacoch. Iste to bude NED, a keďže budete kúriť aj drevom, tak nákladov na teplo tým pokryjete.
Odpovedať
@blacksr dakujem opravene, parobrazana je planovana jutafol170al special s reflexným povrchom ;-) mám do toho zarátať nejaké percento kvúli tepelným mostom alebo niečo podobné?
Odpovedať
@otec87 Cca 0,02-0,03 pripočítať k hodnote U.
Odpovedať
@blacksr a môžem Vás poprosiť ešte o Váš názor na vykurovanie teplovodnou podlahovkou vzhľadom na hrúbku izolácie 10-12 cm - to ešte musím overiť priamo na stavbe - ale radšej zvoliť radiátory?
Odpovedať
@otec87 Ja som za podlahovku pri masívne zateplenom sokli a základoch. Miesto krbu s obstavbou by som dala len krbové kachle a ušetrených 3000 € by som dala do rekuperačného vetrania a hrubšej vlny v podhľade. Pod Al fóliou nechať medzeru len 1,5-2 cm, odrazu vĺn dôjde a zároveň sa zmenší aj lambda vzduchu v medzere na 0,12 pri 2 cm medzere.
Odpovedať
@blacksr ok to znamená že podlahovka by prichádzala do úvahy aj pri hrúbke zateplenia v podlahe 10-12cm, ale chcelo by to zatepliť základy a sokeľ dajme tomu hrúbkou 15 cm do hĺbky napr.60cm (od vrchnej úrovne ZD nižšie) terén bude 30 cm od vrchnej úrovne ZD chápem to správne? :-D medzi hliníkovou fóliou a SDK bude v podstate len medzera v hrúbke nosného profilu na SDK (neviem koľko má v skutočnosti, ja som rátal od oka 4 cm ale asi má menej), takže ak zostane viac priestoru na izoláciu, dám viacej ak nie bude musieť stačiť 35 s lambdou 0,032. aké krbové kachle ste presne mysleli a s akým výkonom by som mal rátať - s tým že by som tie teplovzdušné rozvody chcel ponechať. či? :-D
Odpovedať
@otec87 ano, tak kachle - aké sa Vám páčia (moderné, rustik), s nie moc veľkým výkonom, TS domu je necelé 4 kW - takže max. cca 8 kW teplovzdušné rozvody - ak moc chcete, dajte si do 3 izieb (ja by som nedávala, radšej len vetranie, pričom sa to trochu roznesie po dome)
Odpovedať
my sme prave dostavali bungalov 11x9 m, nizkopodlažny, nizka strecha, pivnice, bez pripojky plynu - je draha a načo platiť dve energie, zvolili sme podlahove elektr. kurenie + krb s prieduchami. dnes ešte stavba nie je hotova, robime stierky zvnutra teda dom nie je zatepleny ale ked zatopime do krbu je krasne teplučo, okna sme dali tiež 3sklo, strop zateplenie sklenena vata a sadrokarton bude. tak vela štastia pri rozhodovani
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?