Pomale vykurovanie

Zobraz úvodný príspevok
Dnes sme prespali prvykrat na stavbe s tym, ze sme si zakurili. Ked sme o 21:30 prisli, bolo tu 17 stupnov, co sice vpohode staci, ked tu clovek maka, ale na spanie to nie je zrovna idealne. Tak som zapol kotol aj s vyhrievanim vody v zasobniku, nastavil ho na 28 stupnov, ze nech sa to tu rychlo vyhreje. No o este o 4:00 rano tu bolo stale len 19 stupnov, teraz je tu 20. Je to normalne, ze sa to vykuruje tak pomaly, ci je niekde problem? Kotol je kondenzacny Buderus GB172 14kW, kurenie podlahove v celom dome, dom je dvojpodlazny s podlahovou plochou cca 140m2. Dom je z Veloxu (beton + drevocementove dosky), zatepleny 25cm EPS, v streche zatial len 36cm vlny, v podlahe 15cm EPS, okna trojsklo Rehau Geneo. Ospravedlnujem sa, ked mam hlupe otazky, ale cely zivot som prezil v panelaku :)
Odpovedať
@gkrivanek akože v kuse nechať bežať?
Odpovedať
@blacksr ano ale s poriadnou regulaciou
Odpovedať
@gkrivanek poriadna regulácia = izbový termostat za 70 €, programovateľný
Odpovedať
@gkrivanek pozri si poriadne priložený link, ide o 2,5 cm betónu alebo anhydritu, nie o päť, nábeh prevádzkovej teploty podlahy je 40 min, takže dokáže pružne reagovať na pokyn termostatu.
Odpovedať
Pozrem vdaka.
Odpovedať
@blacksr no termostat s open thermom. To znamena cez ekvitermicke riadenie alebo termostat v kazdej izbe
Odpovedať
@gkrivanek to vôbec nie je treba - iba ak pri štandardne až slabo izolovaných domoch inak je najkomfortnejší izbový termostat s nastavením teploty v predstihu a je to
Odpovedať
@gkrivanek Ahoj. Nevím, jak by EQ regulace mohla fungovat podle představy, že bude snižovat teplotu v čase. Tam je totální závislost teploty topné vody na teplotě venkovního vzduchu a podle nastavení křivky se udržuje teplota v interiéru. Podle mě jednoduchá regulace je nastavit teploty v místnostech jako nějakou konstantu ( naprosto snadno jede nastavit každou místnost samostatně ) a řídit to pouze jedním termostatem, kde se nastaví třeba i ten noční útlum. Podle mě u trvale obývaného baráku jsou nějaké úspory diskutabilní, protože energii kterou uspořím, musím zpět dodat při dotahování na teplotu před útlumem. Jiná věc je třeba útlum, když odletím do teplých krajin a budu celou zimu temperovat. Tam se to jenoznačně vyplatí-. :-D :-D :-D :-D :-D
Odpovedať
@praoteccech ekvitermika je zavistla na 3 veciach a to teplotou vonku teplotou v dome a pozadovanou teplotou nastavenou na termostate na zaklade toho vyrobi kotol optimalnu teplotu media do podlahy. Je pravda ze to prispieva skor k hospodarnejsiemu chodu kotla. Ako k danej otazke ohladne regulacie ale som ti chcel napisat ze tak isto zadavas pozadovane teploty ako u klasickom termostate len v tomto pripade nemas konstantnu teplotu media. Cize teplota interieru sa ti pri dobre nastavenej ekvitermike nema co menit! Osobne preferujem system s termostatmi v kazdej izbe napojene na servopohon s konstantnou teplotou 40 C po cele obdobie vykurovania s kondenzacnym kotlom.
Odpovedať
@blacksr tych 17-18 sa tam posledny tyzden drzalo aj bez kurenia... teraz zo soboty na nedelu som to vykuril cez noc, tak si to teplo mozno nejaku chvilu este udrzi, vonku je este relativne teplo.
Odpovedať
Profilova fotka
@joxe Rozmyslas spravne,nema to opodstatnenie.Ja som to isty cas skusal,ale nic som neusetril,podlaha byvala po takomto utlme chladna,co pre mna bol nekomfort.Jedine pozitivum bolo,ze mi pri nizkych nocnych teplotach parkrat za noc necvakol inak velmi hlucny termostat na kureni od Prothermu,ktory mam umiestneny blizko spalne.Podlahovka sa ma na jesen zapnut a na jar vypnut.U niekoho skor u niekoho neskor :-) Ma to mozno maly vyznam pri dlhodobejsej nepritomnosti v dome min tyzden,kedy by sa dalo upravou teploty teoreticky nieco usetrit,ale tiez tam nejaky velky efekt nepredpokladam.Kazdopadne nikdy by som nenechal klesnut teplotu v obyvanom dome pri podlahovke o 5 stupnom.Ved nasledny nabeh je,ako keby si zacinal nove,vykurovacie obdobie a to byva obycajne najnakladnejsie.Ked uz to pekne bezi,tak udrzovat sa to da na prijatelnej urovni.
Odpovedať
Profilova fotka
@jan45 Potvrdzuje.Moj termostat ma dokonca taku rychlu funkciu na take superrychle vykurenie.Zvysi vtedy sam teplotu vody na maximalnu moznu,aka je nastavena/u mna 50st/ a dom ozaj rekorne rychlo vykuri.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
Ja sa s podlahovkou ešte iba zžívam, takže nemôžem radiť - skôr sa deliť o dojmy. Navyše mám elektrické rohože fenix (nie teplovodku, ako zadávateľ témy) s termostatom v každej izbe. Moja skúsenosť je taká, že som to nechal trvale zapnuté a termostaty si to regulujú samy. Zatiaľ veľa chladných dní nebolo, takže viac to nekúri, ako kúri. Nemá zmysel sa v tom špárať. Keď sa začne v kuchyni v sobotu dopoludnia niečo variť, termostat si to v kuchyni sám vypne... Áno podlahovka má väčšiu zotrvačnosť (3,5 cm anhydrid). Má to svoje plusy aj mínusy, ale dovolím si povedať, že plusy jednoznačne prevažujú. K úvodu témy sa nevyjadrujem - lebo aj samotný zadávateľ pochopil, že studený dom treba najskôr nahriať a to sa nedá ani za deň - ani za dva. A potom nech si už robí svoju robotu umelá inteligencia technológií...
Odpovedať
Profilova fotka
@gkrivanek ty stále tvrdíš to isté o oneskorení, ale to je len o tom ako si to kto nastaví... máš pravdu - ľudia z paneláku si na to musia zvyknúť a nie mať vypnuté kúrenie aby som ušetril a zapnúť kúrenie keď prídem poobede domov - však to je maximálna hlúposť ako tá tvoja, že keď pôjdeš na týždeň na lyžovačku, tak necháš dom vychladnúť na 17C! Nehovorím, že musíš dom vykurovať na 23C ak tam nie si, ale na 17C je choré? Predsa si nechaj len nočný režim na termostate kde môžeš mať napr. 20C. Nič tým nezískaš a ani neušetríš keď si necháš vychladnúť dom na 17C lebo potom musíš minúť tú istú energiu aby si zvýšil teplotu na 22/23C ako keby si tú energiu tam dodával permanentne po trochách aj keď nie si doma. Chápeš? A to je jedno či tá energia ide pomalšie z podlahovky alebo rýchlejšie z radiátora - jednoducho ju tam musíš dodať o to viac o koľko si nechal dom vychladnúť. Takže to nič iné nechce, len aby sa ľudia naučili normálne kúriť a nie kúriť tak, že na chvíľu nekúrim aby som ušetril a potom tomu vytnem aby som mal teplo...
Odpovedať
Profilova fotka
@puxo samozrejme ze usetri ked necha dom vychladnut, pretoze tym znizi rozdiel vnutornej a vonkajsej teploty a tym automaticky aj tepelnu stratu domu :)
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj defacto neušetrí - jedine, žeby tú teplotu už nechcel naspäť dostať. Akonáhle sa po týždni vráti a bude chcieť dom nahriať naspäť na 23C tak minie o to viac kým sa všetko vnútri znova nahreje. Ja tvrdím, že podkles teploty v dome by nemal byť väčší ako 2-3C - väčší pokles teplôt je zbytočný a stojí ťa to znova o to viac energie aby si sa dostal na požadovanú hodnotu. Čiže ťa to vyjde pomály na to isté keď si na týždeň odskočíš na lyžovačku a len nastavíš na termostate 20C namiesto 23C, ktoré tam máš pôvodne. Ak sa vrátiť tak na 23C ti to vykúri behom chvíle a si bez starostí ako vyhrievať dom zo 17C dva dni. Mýlim sa či nie?
Odpovedať
@puxo majkoj má pravdu,- avšak tá úspora stíšením kúrenia je malá a ten diskomfort za to nestojí, preto radšej neznižovať počas neprítomnosti teplotu na 17, ale ako píšete vy
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr však o tom píšem celý čas, že to za to nestojí... jasné, že za týždeň minie o niečo o menej ako keď to potom dokuruje ale v peniazoch by som to odhadol na pár Eur a keď má niekto na týždennú lyžovačku, tak snáď má aj na to aby si nechal dom vykúrený aspoň na 20C
Odpovedať
@puxo presne tak
Odpovedať
Profilova fotka
@puxo ale usetri, tu nejde vychladenie a znova vykurenie, tam je energia rovnaka, ale o to ze dom ma pri nizsej vnutronej teplote nizsiu tepelnu stratu. Skusme cistu teoriu (bez vnutornych ziskov), ak ma dom stratu 5kW pri -15C, znamena to ze je 139W/C. Cize setris 139W/Cx(21C-17C)x24hx7dni to je cca 93 kWh. Je zbytocne diskutovat o tom ci sa to oplati alebo neoplati, to zavisi od konkretneho cloveka a vykurovania. Co sa tyka pripadneho zvysovania teploty, to je vec nastavenia. Ja znizujem teplotu na noc na 19C, nie preto zeby som chcel setrit, ale preto, ze pri 21C nezaspim :) . A regulator je natolko inteligentny, ze od -5C znizuje ten nocny pokles a pri -10C ho uz ani nevykonava, prave aby nebol rano problem dom vykurit.
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj v poriadku, s tými 93kWh s tebou súhlasím, ale dopočítaj ešte koľko minie potom energie ak potrebuje dokúriť z tých 17C napr. na 22/23C.
Odpovedať
Profilova fotka
@puxo opakujem, to s tym NEMA nic spolocne . Kym dom chladne na tych 17C nekuris, ta usetrena energia je presne ta ista, ktora je potrebna na zvysenie z 17 na 21C. To je ako s akumulacnou nadobou, ak ma 1m3 tak ak z nej odoberies 1,16kWh energie, klesne jej teplota o 1C. Na jej nasledne zvysenie o 1C potrebujes zase tych 1,16kWh.
Odpovedať
@majkoj nechaj tak
Odpovedať
Hehe, zase taka typicka modra diskusia :-)))) Samozrejme energia spotrebovana na dokurenie vychladnuteho domu je ta ista ako energia usetrena pri chladnuti domu. No plus nejake to % stratene na ucinnosti vykurovacieho zdroja. Ale podstatna je len ta energia, ktora sa ziska tym, ze nie je potrebne dom zhavit na vysoku teplotu. Len tak narychlo som si urobil prepocty pre svoj dom a vyslo mi to, ze pri vykurovani na 17C by som mal tepelne straty len 2.5kW a nie vyse 3.0kW, ktore potrebujem na vykurenie na 22C. A usetrenych 0.5kW zase nie je malo, za 5 dni to je 60kW, cize asi 6kubikov plynu. Pre niekoho malo, pre niekoho vela. Ale ja mam dost zatepleny dom, pri menej zateplenom dome musi byt ten zisk ovela vyssi ...
Odpovedať
@pivec čiže ušetrené 2,90 € za 5 dní podľa mňa fakt nepodstatné čachry-machry s termostatom
Odpovedať
@blacksr Alebo aj 20eur za 5dni pri dome s elektrickym kurenim a slabym zateplenim s dvojnasobnymi tepelnymi stratami.
Odpovedať
Profilova fotka
@pivec akurat aj energiu ktoru dodas do domu aby nevychladol vyrabas tym istym zdrojom s tou istou ucinostou :-D
Odpovedať
@puxo Ak si odskočím na lyžovačku týždeň tak dám na 10 stupňov. :-p Ja som s týmto problémom už počítal, preto som dal radšej skoro raz toľko rúrok podlahového kúrenia ako bola potreba . Poter 5-5,5cm a na ňom dlažba tak sa to bude dúfam správať skoro ako radiátory. Keď prišli " poterári " povedali že tu sa s rúrkami nešanovalo :-D Ak tu vidím fotky ako sa robí to podlahové kúrenie a niekto ešte veľké okná , vysoké stropy , a plávajúca podlaha všade ...tak potom s tým nábehom nie je sa čo čudovať.
Odpovedať
Profilova fotka
@leilak1 no dlzka rurok ovplyvuje ten nabeh minimalne :), to podstatne je akumulacna kapacita podlahovky, cize to si si velmi nepomohol. To by si musel mat iny typ poteru.
Odpovedať
@majkoj ja si myslím že som tomu dosť pomohol, viac okruhov musí mať rýchlejší nábeh. Je rozdiel ak máš v miestnosti 33 m2 100 metrov rúrky alebo 300 metrov. Určite to skôr zohreje podlahu.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?