Krbová vložka bez centrálneho prívodu vzduchu v nízkoenergetickom dome?

Ahojte. Prosím Vás riešim jeden problém. Kúpil som novostavbu z tehly, ktorá má pod poterom zabudovanú trubku na centrálny prívod vzduchu do krbu, avšak len 70mm odpadovou trubkou. V dome je plynové teplovodné kúrenie podlahové, takže krb chcem využívať len pre atmosféru povedzme cez zimné obdobie no nie nepretržite. Neviem akým spôsobom sa mám uberať ďalej. Mám krbovú vložku romotop 60.44, ktorá má centralný prívod vzduchu (ďalej len CPV) s priemerom 120mm, ak ju napojím na tých 70mm, tak nie je tam dostatok vzduchu na to, aby krb začal horieť. len dymí a cez sekundárny ofuk skla víri dym po vložke a do komína, no nezačne poriadne horieť. Ak som ju odpojil tak horí perfektne. Ak by som sa teda vykašlal na externý prívod, mohol by som ťahať vzduch z izby čo sa však pri nízkoenergetických stavbách neodporúča Mám však obavu nakoľko som počul o prípade kedy došlo k spáleniu kyslíka a uduseniu ľudí počas spánku. Chcem sa len poradiť či máte tiež niekto nasávanie z priestoru izby ak by som teda upustil od CPV z exteriéru, pretože nemám možnosti ako tam dodatočne dorobiť CPV, jedine ak by som to viedol popri komíne do povaly, ale to sa tiež bojím ak by náhodou došlo k nesprávnemu ťahu komína aby mi nevyhorel dom. Ak niekto máte CPV riešený z izby a máte nizkoenergetický bungalov, prosím poradte či je to reálne tak používať alebo riziko, ak by som zabudol otvoriť ventilačku. Ďakujem vopred veľmi pekne
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
@djexpres neradím, len uvažujem. Na fasáde je mriežka na potrubí prívodu, v počítačoch sa používajú malé ventilátorčeky, zabudovať a skúsiť, či to stačí. Určite lepšie ako nasávanie z interiéru kabel sa dá ťahať aj trubkou prívodu vzduchu z interiéru alebo popod lištu izoácie na fasáde
Odpovedať
@djexpres tak tesný dom iste nemáš že sa doň nedostane dostatok kyslíka na dýchanie, denne otváraš minimálne dvere a musíš i vetrať, ak ti dobre horí ked sa nasáva vzduch z interieru , nemusíš sa obávať že sa udusíš, to by musel unikať do interieru CO , vzniká pri nedokonalom horení a v noci asi nebudeš kúriť, začierňuje sa ti sklo nesprávne zakladáš oheň , skús opačne z vrchu a poriadne hrubé na spodok, musí postupne prehorievať, nikdy sa tak nedostane dym pred sklo
Odpovedať
Ak mas rekuperaciu tak by to nemal byt problem asi,ale problem nastane ked mas digestor to nebudes moct mat ohen v krbe ked pustis digestor pri prvom zakureni a digestore pustenom pochopis preco len ked ktomu dojde hned vetraj ;-)
Odpovedať
@djexpres zo svojej skúsenosti viem, že pre vložku 14 kW mi pre horenie stačí otvor v popolniku cca jeden cm2, pri rozkurovani treba omnoho viac. Tak by som najskôr hľadal príčinu v upchatej trubke prívodu, možno aj tak, že pri roskureni by som skúsil odpojit CPV.
Odpovedať
@djexpres Urcite sa to da poriesit ako pisal @jan45 . Takto sme to riesili u kamarat u zhodného problemu a funguje to bez problemov. Mas na vyber rozne ventilatory ako na 230 tak na 12 V. Ak by si to chcel vychytat tak si mozes urobit aj regulaciu otacok pre lepsiu kontrolu objemu vhananeho vzduchu.
Odpovedať
@17juraj17 bez regulácie množstva vzduchu by to bolo o ničom, alebo len zapnúť a potom vypnúť, ale to je neisté.
Odpovedať
@viktor811 regulovat si ho bude ved klapkou na krbovej vlozke @djexpres myslim ze tebe kludne postaci aj nasledovne(ja to zatial takto praktizujem bo tiez mam mansi privod vzduchu) pri rozkurovani necham trosku pootvorene dvierkan a krbe kym krb nedosiahne aspon nejaku tepelnu pohodu kym sa vytvori tah a potom uz zavriem a je to ok, podla mna ti to poriesi tvoj problem. 8-)
Odpovedať
Profilova fotka
@djexpres A nie je takto náhodou tá trúbka upchatá.....? 8-( Zhodil si mriežku? Nezatesnili to nejakou handrou? 8-) Ja mám 10 cm rúru a v pohode....
Odpovedať
Trubka na cpv určite upchata nie je, avšak nestačí to na rozhorenie, je cítiť ako ide cez ňu ťah, tak isto som skúšal počas plného rozhorenie pripojiť trúbku cpv a bolo vidieť značný rozdiel. Problém je totiž ten že vzduch tam prúdi ale väčšia časť ide na ofuk okna takže len robí dym a ten prúdi dnu... Nad tým ventilátorom som rozmýšľal aj ja ale kachliari krútili hlavou ze je to hlúposť a ťah ma byť prirodzený podľa spaľovania. Rekuperaciu nemám, krbová vložka je romotop 60.44.33.13 menovitý výkon je 6,5kw Maximálny 7,4kw Ďakujem za rady
Odpovedať
@djexpres nám krbár pri odovzdaní a predvádzaní krbu, odporúčal po zapáľení dvierka iba privrieť, po rozhorení privrieť na polovicu /uzatváracia rúčka na dvierkach krbu/ a po dobrom rozhorení až potom úplne zavrieť dvierka.
Odpovedať
@djexpres oplach okna riadis predpokladam klapkou packou (kobok to ma takto) ked je otvorena packa idu vzduch priamo do ohniska ,ked sap ostupne zatvara tak sa rozdeluje ohnisko-sklo podla toho kolko posunies packu do prava, ako som pisal vyssie , pri rozkurovani nechaj trosku potovorene .respektivne ne dotlacene dvierka kym san evytvori teplota a nezvysi tah komina, predpokladam ze aj komin mas nizsi a bungalov ,neni to poschodovy dom predpokladam
Odpovedať
Profilova fotka
@djexpres pozri aky priemer pripojenia mam ja http://www.modrastrecha.sk/blog/majko... :). A hori to :). Je to original od vyrobcu. Pri zakladani ohna, ale vyrobca odporuca dvierka len privriet a az ked drevo hori sa maju zatvorit.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
Používat centrální přívod vzduchu je poukázka na hřbitov. I když se zdá, že to funguje(viz leonardom), mohou se spaliny dostávat do interiéru při jakékoli netěsnosti ve spalinové části. Netěsnosti revize neodhalí, ty mohou vzniknout v průběhu roku. Jedna revize je v pořádku a další revizi už dělá soudní znalec. Není to strašení. Jediný funkční mechanizmus znali už naši dědečkové. Vzduch od oken procházel postupně místností a VČETNĚ spalin uniklých netěsnostmi odcházel kamny a docházelo tak k povinnému větrání. Já tak využívám větrání pomocí kondenzačních kotlů zapojených jako typ B. Například dům o ztrátě 8 kW nyní spotřebuje 10 m3 vzduchu za hodinu. To pro sušárnu 24m2 s objemem 60 m3 představuje větrání 0,15. Tedy zdaleka nedosahuji ani doporučené 0,3 Je fakt, že prádlo schne perfektně i při těch 0,15. Další podstatnou výhodou je, že větrání pomocí ohniště je taková rekuperace zdarma. Čím teplejší vzduch do kotle pustíte, tím víc topí. O teplo tedy nepřijdete. Centrální přívod vzduchu je jedno z mnoha nepochopení fyzikálních zákonů. Jeho důsledkem bývají i mokré střešní izolace díky přetlakovým průnikům interiérového vzduchu. Podrobnosti v profilu.
Odpovedať
Profilova fotka
@josef_vavra Toto je zasadne nepochopenie funkcnosti rekuperacie. Rekuperacia odvadzanemu vzduchu odobera teplo a ohrieva nim privodny vzduch. Ak vzduch odobera vlozka, musi sa do domu dostat netesnostami, ten vzduch ale nikto neohreje, cize strata vetranim sa zvysuje, ten vzduch ochladi konstrukciu, cim vznika riziko plesne a to podstatne je, ze moderny dom ma predpisanu vzduchotesnost, ktora vacsinou sposobi, ze vlozka nema dost vzduchu. Najvacia katastrofa nastane ak ma niekto k tomu vsetkemu aj tu rekuperaciu, ktora pri pripadnom nerovnotlakovom vetrani praveze z vlozky natiahne spaliny do baraku. Cize je to uplne naopak, riziko je nemat externy privod vzduchu k vlozke.
Odpovedať
@josef_vavra Veľmi zaujímavý a asi aj pravdivý názor Rekuperaciu nemám. Rozmýšľal som aj nad riešením nechať otvorenu tu 70mm trúbku pod krbom, aby tam pomáhal privadzat vzduch z exteriéru, nejaký tah tam je, ale na druhu stranu, by sto vraj tak nemalo byt, aby nedochádzalo k ochladzovaniu plášťa krbovej vložky a tým aj k ochladzovaniu teplovzdušnéj komory.
Odpovedať
Profilova fotka
@majkoj Používáte slova prodejců a proto se vašemu názoru nedivím. Jak skutečně funguje rekuperace, vypočítáte z http://www.qpro.cz/Vlastnosti-vlhkeho... a stěží dosáhnete 50%. Proto je ekonomičtější větrat ohništěm. Tam mám rekuperaci v případě KK opravdu 100%. Vypnout odtahové mechanizmy je podmínkou!! bezpečného fungování jakéhokoliv komínu. Jediným odtahovým mechanizmem musí být komín. Pokud to nejde zaručit, používat čidla CO.
Odpovedať
Profilova fotka
@vader100: no to by ma zaujimalo co sa s tym zapnutym digestorom pokazi... pretoze uz vela krat som to tak mal a nic sa nedialo ja osobne som skusil uplne odstavit centralny privod vzduchu, a kedze nemam regulovatelny sekundarny riesil som to dvierkami, bohuzial ked sa uplne zavru su take tesne ze to ani nehori len dymi, tak som skusal pri kureni ich rozne privierat a tak a cuduj sa svete ozaj to horenie bolo lepsie takze @duzu dakujem za tipy, len sa mi nepaci to ze musim mat dvierka pri tom "otvorene" ze nemozem mat tu klucku proste zavretu
Odpovedať
@y2k dvierka zaisti pod západku kľučkou len zľahka,nie len privrieť dvierka bez zaistenia,samé sa neotvoria ani nevypadne uhlík , ostáva tam len min medzera, vidieť ako vstupuje tadiaľ vzduch -plamene smerujú k dymovodu, tak to môže byť otvorené len pokiaľ sa poriadne nerozhorí, mne stačí 10-15 min, potom poriadne dotiahnúť k tesneniu digestor vytvára v miestnosti podtlak ,no musel by byť blízo vložky aby nasával dym do miestnosti aj to len pri slabom ťahu komína ja ho mám vedľa a na vložku tiež nereaguje, no mám vysoký komín asi 8 m @djexpres tiež mám privedený vzduch pod vložku , no nie z exterieru ale zo spodu zo suterénu je tam el kotol,súčasne i prepad popola rúra v rúre, má teplotu tak 15-20 st ten ide jednak do vložky na horenie primár pod vložku- len na rozhorenie, sekundár sa ohrieva v plášti vložky a horúci vstupuje do ohniska, i na prúdenie okolo vložky do obostavby rýchlejšie sa vymieňa vzduch v obostavbe (prichádza čerstvý)-vydýchaný klesá dolu je ťažší a komínom von , dom je do štvorca všetke miestnosti sú blízo
Odpovedať
Profilova fotka
@duzu: ja ak zavriem dvierka kluckou nadoraz a je zavrety aj ten spodny externy privod tak horenie sa takmer uplne zastavi co je to tak tesne...to ja takto nemozem robit bud musia byt troska dvierka posunute, pol centi aspon alebo ten vduch zpod rostu ale to ako vravis je horsie
Odpovedať
Profilova fotka
@josef_vavra to nie su slova predajcov, to je jednoducha fyzika. Nemusime tu viest odborne debaty o entalpii vlhkeho vzduchu. Ano odvadzany vzduch ma vyssiu vlhkost ako privadzany a vypocet ucinnosti cez teploty ako to robvia vyrobcovia je scestny (mimochodom to tu tvrdim uz roky, staci pohladat). Ani s krbom ani KK to fungovat nemoze. Vzdy sa taha do baraku vonkajsi studeny vzduch. Ono sa sice moze javit, ze kondenzaciou sa zo vzduchu nieco ziska, ale to samozrejme nema ako fungovat. To by musela byt teplota spiatocky pod rosnym bodom vnutorneho vzuchu a to nikdy nebude. Len vtedy by sa to dodatocne teplo uvolnilo. A to je ten rozdiel voci rekuperacii, ta to teplo ziska, pretoze nasavany vzuch bude mat teplotu pod rosny bodom odpadneho.
Odpovedať
@y2k ty musíš mať vzduch por rošt otvorený ,lebo iný do vložky nejde, cez dvierka len pomáha pri rozkurovaní
Odpovedať
Profilova fotka
@duzu: to si vravel ze nie je vhodne tak som to vyskusal takto a bolo to teda lepsie trocha.... okrem toho pod rost pada popol a hned to je zanesene a teda aj vzduch trocha priskrteny
Odpovedať
Profilova fotka
@djexpres Osobne by som kľudne prívod vzduchu riešil z miestnosti. Špeciálne pre to že neuvažuješ o krbe ako o hlavnom zdroji tepla. Pri použití krbu by som otvoril vetračku ako súčasť procesu zakladania v krbe. Rovnako ako človek nesmie zabudnúť na vetračku nesmie napríklad zabudnúť na to že ak pustí odsávač hrozí rovnaká situácia ako pri neotvorenej vetračke. (Ak niekto tvrdí že pustený odsávač mu s krbom nič nerobí tak má buď netesný dom alebo neúčinný odsávač.) Na uniknuté teplo vetračkou by som sa kľudne vykašlať lebo strata bude v porovnaní s výkonom krbu smiešna.
Odpovedať
@djexpres ak sa ti dostáva do miestnosti dym z ofuku skla máš slabí ťah komína má tam väčší odpor ako do miestnosti , pri normálnom ťahu komína musí mať menší odpor do komína ako do miestnosti a cez ofuk nasáva vzduch kúr opačne od vrchu ,postupne prehorieva z vrchu vtedy sa vytvára málo dymu sú len plamene,,len pri rozkurovaní a ten ide priamo do komína a žiaden pred sklo, mne ani vtedy nevidieť v komíne dym ked sa zapaľuje od spodu zapáli sa naraz všetko drevo , vytvorí sa veľa studeného dymu priamo pred sklom i vysušené drevo má 10 % vody
Odpovedať
@y2k takže ti ide vzduch cez popolník a nie len cez rám dvierok, mne padá popol do suterénu pod vložkou je lievik ,nemám popolník nerobím tak bordel v obývačke
Odpovedať
@y2k ked mas poriadny privod vzduchu do krbu 100-120a dlhy komin tak nic sa neudeje ale ak nemas tak to pocitis za 5 minut ;-) , mne digestor roztoci aj ventilator vo wc
Odpovedať
Profilova fotka
@vader100: privod vzduchu mam len z miestnosti nic viac; je to sice na externy privod ale nemam dovedeny do obyvacky tak to cuca tadial z miestnosi...a komin je dlhy odspodu 13m a od napojenia krbu asi 9 ale dalsie 2 m od vlozky @duzu: ano ved o tom sa bavime stale....ale ten som vzdy nechaval otvoreny no teraz som ho skusil zavriet uplne, takze vzduch cez popolnik nesiel vobec len okolo dvierok a bolo to trocha lepsie
Odpovedať
@y2k 13m komin to uz mrakodrap :)
Odpovedať
Profilova fotka
@vader100: ide cez 3 poschodia, plus este chalupy a je nad strechou tak 1,5m
Odpovedať
Ja tam mam 5,7m komin schiedel UNI20, teda 200ku, včera som to zase skušal :D ono má ťah aj ten CPV ale slabý.... nestačí to na dokonalé horenie. Takže nechám to z vnútra., Viete mi niekto prosím ešte poradiť ? Sopúch komína je zaústený vo výške 2m od zeme, odstropu je to 45cm. Strop je však sadrokarton a nemám vôbec ako zistiť či je to ten ružový alebo obyčajný. Ak by to bol len obyčajný sadrokarton, z protipožiarneho hladiska, môže byť mriežka výduchu z teplovzdušnej komory vzdialená len 35-40cm od sadrokartonoveho stropu? nechám asi úplne volný priestor 30cm nad obstavbou, alebo ešte som rozmýšlal teplovzdušnú komoru spraviť skôr a dymovod schovať pod skamotec dosky už užšou obstavbou a zatesniť to okolo dymovodu? a spraviť menšiu nad komoru ktorá bude odvetrávať už len teplo vzniknuté na obale dymovodu.? alebo je to tiež hluposť a dymovod sa nesmie dotýkať obstavby. PS: dymovod ešte úpravím pôjde šikmou líniou medzi sopúchom a vložkou. Ďakujem
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?