Klíma alebo rekuperácia na zbavenie sa vlhkosti v byte?

Zobraz úvodný príspevok
Dobry den chcel by som sa spýtať alebo poradiť mam panelový 3 izbový byt mam problem z vlhkosťou a plesňou. Uz som si zakúpil aj odvlchcovac skusal som uz vela metód preto to chcem riesit dlhodobo. Chcem sa spýtať co by ste mi poradili mam riesit radsej klimatizáciu alebo rekuperáciu co mi viacej podla vas pomôže. Dakujem
Odpovedať
1
2
Profilova fotka
@eagleowl Dle zákona https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2001-178 jsou přípustné expoziční limity (PEL) a nejvyšší přípustné koncentrace (NPK-P) kysličníku uhličitého 9000 a 45000 ppm, tedy 0,9% a 4,5%. Je tedy zřejmé, že všeobecně udávaný požadavek maximální koncentrace 0,12% CO2 (1200 ppm) je značně nadnesený a není nutné je bezpodmínečně dodržovat. To už by bylo pro zdraví mnohem lepší nechodit do práce, kde můžete být vystaveni koncentracím až 40x vyšším. Některé skupiny obyvatel to vědí a striktně dodržují :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@josef_vavra nečakám že niekto tú štúdiu bude naozaj čítať ale len pre zaujímavosť ona sa zaoberá vplyvom zvýšeného obsahu CO2 na ľudský organizmus z pohľadu zvýšeného obsahu CO2 globálne....teda v atmosfére....z priemerného množstva 250ppm za posledných á 10.000 rokov sme poskočili na úroveň 400ppm za 250 rokov.....inak povedané zaoberá sa "možnou škodlivosťou dnešného "čerstvého" vzduchu" :-D ....že existuje norma (kto vie ako bola vytvorená a na základe čoho) na pracovné prostredie neznamená že si z nej človek dokáže odvodiť jednoduchú úmeru na pobyt v prostredí kde je človek trebárs denne 90% času ...či je alebo nie je požiadavok 1200ppm nadnesený neviem....ale ak sa na to pozriem z podobného uhla ako vy môžem celkom rovnako spochybniť normu na pracovné prostredie s jej hodnotami v kontexte na doporučenú kvalitu vzduchu v domácom prostredí :-) ... ...nič nehodnotím...nič nedokazujem....len nabádam na zvýšenú opatrnosť vo vyvodzovaní veľmi zjednodušených záverov :-)
Odpovedať
ako sa vetralo pokiaľ podobné vecičky neboli ,prídem dovnútra z vonku a cítim vydýchaný vzduch, je asi rozdiel bývať v mestkej zástavbe kde je kopa betonu smog že sa nedá dýchať, tam nemôžeš hocikedy vetrať, ako niekde pod lesom, v lete je minimum CO2 spotrebúva ju všetka zeleň, a vlhkosť býval som i v bytovke zo 70r no vlhko tam nikdy nebolo ,no prefukovalo všade, i tak sa takmer stále vetralo,teplo nik neriešil v zime vždy opak veľmi suchý vzduch
Odpovedať
Profilova fotka
@eagleowl Přiznám se, že kdysi mě to také zajímalo. Pak jsem našel popis dýchání http://www.vernier.cz/stahnout/kuchar... Kde se 3% kyslíku odeberou a 3% CO2 logicky přidají. Dýchat z 0,04% na 3,04% je těžko rozpoznatelné od z 0,12%na 3,12%. Povolené je dýchat i z 4,5% na 7,5% Tělo to vyřeší hlubším a intenzivnějším dýcháním. Mohu vysledovat záznamem chrápání u osob se slabším srdíčkem, zda v nevětrané místnosti k ránu dýchají rychleji. Sehnat neovlivněné studie může být v dnešní době hodně velký problém. Každá studie totiž poskytuje výsledky vhodné pro toho, kdo ji platí. Nikdo třeba nemá zájem udělat rozbor cigaretového kouře. Teoreticky 200 000 ppm a naprostý klídek. Ještě mu to chutná (tomu kuřákovi). Proto beru strašení CO2 s rezervou a naopak na sobě potvrzuji citlivost na chybějící záporné ionty větší únavou.
Odpovedať
@eagleowl ďakujem za odkaz na tú štúdiu, tak nahrubo som si ju prečítal až do konca. Píše tam, že nonstop mesačný pobyt v 5000-30 000 ppm CO2 môže vplývať na človeka, ale je to vratný proces, tak isto ako týždenný pobyt v 40 000 ppm, ktorý je tiež vratný, čiže po návrate do "bežného" vzduchu sa telo zase vráti do pôvodného stavu. Z toho asi pramení aj tá norma 45 000 ppm pre pracovné prostredie, kde človek trávi povedzme 8 hodín z 24 hodín. Mnou stanovených 2000 ppm CO2 je hlboko pod hranicou 5000 ppm a ešte hlbšie pod stále vratnou hodnotou 45 000 ppm, takže mi táto štúdia len potvrdila to, čo som si prečítal v ostatných článkoch a štúdiách :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@josef_vavra ...nič nehodnotím...nič nedokazujem....len nabádam na zvýšenú opatrnosť vo vyvodzovaní veľmi zjednodušených záverov. @jakino predpokladal som že si vyberieš to čo ti vyhovuje...vynecháš čo nevyhovuje....tak sa to robí vlastne v aj každej štúdii :-) ...štúdia sa zaoberá primárne vplyvom rozdielu 250ppm a 400ppm na človeka :-) ....preložené do tvoje reči je absolútne irelevantná :-) :-) :
Odpovedať
ak máš odsávanie z kupeľne, WC von, myslím ozaj von,do rury, nad strechu, nie za SDK skús ho na noc pustiť a v obyvačke otvor okno na mikrovetranie a uvidíš o koľko tam klesne vlhkosť a o koľko sa schladí miestnosť, o koľko jednotiek viac prekuriš na rádiatore, malo by to pomôcť a za min. náklady, ak nemáš zateplené treba skúsiť aj bez otvoreného okna, malo by si potiahnuť vzduch z vonka cez špáry, treba skúsiť ja som v byte bežne mal zapnutý odsávač aj 5 hod.
Odpovedať
@supiiik ked mas zarosene v zime okna v aute a pustis klimu z kurenim tak to zarosenie mas docela rychlo prec ked klimu nezopnes a pustis len teply, vlazny ci studeny vzduch stale budes mat zarosene :-D ako je to mozne, ze tak klima pocas ohrievanie vysusi ten vlhky vzduch v aute ? Nemyslim si, ze v byte to bude inac. @vh237 a ked uz chces daku technologicku hracku tak co tak 2v1 jednak vyvetras, vyhrejes pripadne vychladis :-D
Odpovedať
@eagleowl zaujíma ma rozsah, na aký sa viem dostať. Na 250 ppm by som sa bežne dostupným zariadením nedostal. Možno tak veľkým množstvom rastlín v uzavretom presklenom priestore :-)
Odpovedať
Profilova fotka
@jakino na 250 možno pre 300 rokmi :-) ......najdostupnejšie zariadenie je okno :-D
Odpovedať
@eagleowl žiadne články čo si niekde prečítaš nie sú objektívne ,väčšinou ich platí firma ,ktorá tam má reklamu, skús pozrieť rôzne testovanie elektroniky, autá z rôznych zdrojov, vždy je to subjektívne prifarbené tomu kto to platí, o zdravotníctve nehovoriac, topiaci sa i slamky chytá a nechá sa dobehnúť na nákup blbostí, ktoré sú práve pri "odbornom" článku
Odpovedať
@quakdafak Ono to bude tym, ze ta klima aj v zime v aute chladi. Vlhko sa zraza na vyparniku a teda v aute fuka suchy vzduch.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
@duzu to by mohlo platiť pre články, ktoré by súviseli s niečím komerčne zaujímavým....ale ten link čo som sem dal je podľa mňa komerčne absolútne nepoužiteľný.
Odpovedať
@quakdafak Ako pise @supiiik, to bude tym, ze klimatizacia v aute vzdy len chladi a vzdy funguje len v jednom smere, nikdy nekuri. O ohrev sa stara teplo generovane spalovacim motrom, takze za vymennikom klimatizacie je radiator napojeny na chladiaci okruh motora a ty uz len klapkami usmernujes vzduch. Ak by to tak nebolo, tak by auta s klimatizaciou museli kurit hned, aj so studenym motorom. A to sa akosi vsakze nedeje :-) Naopak "normalna" (rozumej bytova) split klimatizacia pri zapnuti ohrevu "otoci" tok energie a zacne odoberat teplo z vonkajsieho priestoru a ohrievat nim vymennik vo vnutornej jednotke. A kedze musi byt tento vymennik teplejsi ako okolne prostredie (inak by to nekurilo :-)), tak na nom nemoze ani nic kondenzovat. Naopak vonkajsia jednotka zacne byt chladnejsia ako okolie (co je logicke kedze odobera teplo) a preto zacne kondenzovat vlhkost prave na vonkajsiej jednotke, dokonca az tak ze zamrzne a musi sa raz za cas odmrazit: https://www.youtube.com/watch?v=JzXZ6... No a ked sa este vratim ku tomu autu, tak klimatizacia vacsinou funguje do 0°C. Ked je vacsia zima, tak to ze svieti kontrolka neznamena, ze bezi aj kompresor. Ale ma to opat logiku. Jednotka strazi aby nezamrzol vnutorny vymennik (co je logicke, mohlo by dojst k poskodeniu alebo upchatiu privodu vzduchu) no a ked by si chcel napriklad pri vonkajsich -10°C odvlhcovat klimatizaciou, tak vymennik by musel byt vyrazne studensi ako -10°C (aby na nom mohla vlhkost skondenzovat) a automaticky by musel namrzat, co je neziaduce. Preto vacsine aut pod 0°C klimatizacia nefunguje. Napriklad v manuale od VW sa ku Climatronicu vyslovene pise: http://w3.sk.vw-nutzfahrzeuge.at/pred... "..... Všetok prúd vzduchu je pri maximálnych otáčkach ventilátora a maximálnej teplote presmerovaný na vnútornú stranu čelného skla. Ak je vonkajšia teplota nad 0 °C, zapne sa aj chladiace zariadenie, aby vysušilo vzduch."
Odpovedať
@danculd tak potom mam zazracne auto :-D lebo ked mam napr. zamrznute predne okno (nemam odporovy vyhrev) a pustim vyhrev predneho okna tak mi zopne kompresor na klime a zvacsa do 30-40sekud sa okno zacne roztapat a je uplne jedno ci je -1C alebo -10C neviem aky spalovaci motor ma taku ucinnost aby to takto kurilo ak by som to bral podla toho co pises :-D a nech to dokoncim... ked si navolim len fukanie vzduchu na celne sklo a nastavim maximalnu teplotu, nuz tak si pockam min. 2-3minuty kym sa zacne nieco topit na to celnom skle... To iste je ked veziem viac ludi ked pustim len ventilaciu na predne okno, tak sa kondenzu nedokazem zbavit, ale ked to pustim cez klimu, tak to jednak lepsie kury a kondez zmizne... aj v minusovych teplotach.
Odpovedať
@quakdafak Ake auto mas? Napis znacku, rocnik a aky motor v tom mas. Nepoznam ziadne bezne auto v ktorom by klimatizacia vedela kurit. Je to velmi neefektivne, kedze spalovaci motor produkuje mrte stratoveho tepla ktoreho sa treba aj tak zbavit, tak naco hnat kvoli kureniu kompresor klimatizacie a zvysovat spotrebu a emsise (a to hlavne v tejto dobe, ked su automobilky tlacene do nizsich a nizsich emisii). V drvivej vacsine to automobilky riesia bud elektrickym predohrevom priamo vo vzduchovode (ktory sa zapne prave pri zapnuti ofuku predneho okna) alebo vyhrievacie spiraly v chladiacom okruhu motora alebo vyhrievanym prednym sklom. Preto ma zaujima ake mas auto. Tiez aj kvoli tomu ma to zaujima, ze vies rozoznat beh kompresora, pretoze novsie auta uz maju stale hnany kompresor a elektronicky sa moduluje jeho vykon 0-100% - a znova je to kvoli emisiam. Pri tomto systeme nevies rozoznat ci kompresor nieco vobec tlaci alebo nie kedze sa stale toci a nepocujes ziadne cvakanie elmag spojky ako na starych autach. Inak vela ludi je prekvapenych ked sa dozvedia takuto informaciu a dali by aj ruku do ohna za to, ze to nie je pravda a im to urcite funguje aj pri -20°C kym si to na vlastne oci neprecitaju v prirucke (vid. VW). A este mi vysvetli ako je fyzikalne mozne jednym klimatizacnym vymennikom kurit a zaroven aj susit vzduch? To je fyzikalne nemozne! Na to aby si susil potrebujes chladit a kondenzovat a na to aby si kuril hriat. Ale dokopy to akosi nejde.
Odpovedať
@quakdafak,@danculd, rýchlejšie je rozmrazovanie s klímou,lebo vtedy odvlhčuje, nastaviť cirkulujúci vzduch, ohrev i otáčky naplno , fúkanie len na čelné sklo, môže len krátko, ,pokiaľ sa rozmrazí,ináč sa zahmlieva, potom prepnúť na čerstvý vzduch a vypnúť klímu, aspoň ja to tak robím a je to rýchlejšie rozmrazenie ako bez klimatizácii, je to v návode ako rýchlo odmraziť
Odpovedať
@danculd nuz neni to ziadna novinka je to stary accord VII 2,4 a rozoznam to tak, ze pri tom spina chladic klimy ked pustim ohrev predneho okna. Naco by spinal ventilator chladica na studenom motore ??? Aku to ma logiku ??? Ja sa nemienim hadat, ci je to pravda, alebo nie. Mozno mam elektricku spiralu pred vyduchmi na okna, aj to je mozne (nepopieram to), ale koli nej asi nebude spinat ventilator na chladic klimy :-D Ci sa to komu paci alebo aj nepaci odmrazi mi to predne okno neporovnatelne rychlejsie ako ked pustim len max. teply vzduch na predne okno. Z toho co pisem mam zato, ze to tlaci cez klimu, efektivita neefektivita... vysledok je rozmrazene a zohriate auto :-D
Odpovedať
Zle vetranie jednoznacne + zdroj vlhkosti mur. zaklad a ziskane hodnoty = spravne vetrat ak to nepomoze hladat zdroj ...
Odpovedať
@quakdafak ja to musím nastaviť ako som popísal, samé nezapne klimatizáciu mám len manuálnu,je fakt že to s klímou rozmrazí rýchlejšie, vysušuje vzduch, ohrev mám len teplo s motora bez špirály
Odpovedať
@duzu tak isto ako to popisujes mi to fungovalo na starej octavke, alhamre, etc. ale na tom accorde mi vyslovene zopne ventilator chladica pre klimu a ten zopne len ked zopne klimatizaciu... aj keby to chodilo ako popisuje @danculd nie je mi jasne preco, pri nezapnutej klime sa mi auta rosia a pri zapnutej nie , myslim v mode kurenia :-D
Odpovedať
@quakdafak rosia sa vtedy ked ide fúkanie inde, alebo zavretý čerstvý vzduch ,ak sa dá len na čelné sklo s otvorením čerstvého vzduchu a ventiláciou vysuší sa , rozdiel medzi chladením a kúrením klímou je v zmene režimu cirkulácie vzduchu, chladí ked je otvorený čerstvý vzduch , zapnutý ventilátor , a vypnuté kúrenie, kúri ked sa zavrie vonkajší vzduch, zapne vnútorná cirkulácia s ventilátorom zapnuté kúrenie a klimatizácia, aspoň mne to tak funguje asi máš automatické rozmrazovanie pri studenom motore a mínusové teploty , ja to musím nastaviť @danculd, moje kúri pri zapnutej klíme SX4, je popis v príručke a vyskúšané
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 1 roku
Zdravím, neuvažovali ste o infrapaneloch? Vykúria priestor, ale aj vytiahnu prípadnú vodu zo stien.
Odpovedať
1
2
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?