Chyba 6A na kotli Buderus logamax

Poprosím radu. Máme kotol Buderus logamax. Neustále vyhadzuje chybu 6A. Reštartneme ho, ide. Nahreje na stanovenú teplotu. Ked klesne teplota, zaregistruje to, chce zapať, ale nedokáže zopnúť. Vždy ma tri-4 pokusy a potom znova vyhodí chybu 6A. Robil to niekomu kotol? Čo bolo treba vymeniť? Bolo nám poradené dotlakovať systém, urobili sme, kotol išiel 1a pol dňa a potom zas 6A. Už sme z toho na prášky.
Odpovedať
no tak toto by som urcite nechal na odborneho technika od buderusu. Ani by mi nenapadlo sa v tom rypat a to mam technicke vzdelanie.
Odpovedať
Profilova fotka
chyba 6A byva vadna poistka F1 alebo problem ionizacie (kontrola resp. vymena zhaviacej elektrody+dalsie kontroly). Doporucujem si rovno zavolat servisneho technika, co ste mohli (reset) ste uz urobili.
Odpovedať
Ionizacna elektroda
Odpovedať
ak by este niekto v buducnosti cital tento prispevok, pridavam moj postup kotloveho laika: kotol vyhodil chybu 6A 227, nebezal, po 2 dnoch studovania uzivatelskej prirucky a internetu som v pondelok rano zavolala servisakovi, ktoreho cislo mam na kotli a problem sme po telefone vyriesili v priebehu par minut. a gratis. takze odporucam sa netrapit a volat kompetentnych.
Odpovedať
Profilova fotka
je to chyba tej ionizacnej elektrody ...Chybu vyhadzuje aj nám ...problém je udajne v usádzaní prachu na tejto elektrode a v celom kotly ...
Odpovedať
@iukas a v com Bola chyba?
Odpovedať
@jarino22 u nas to bolo jednoduche - horak sa nemohol zapalit, kedze nebol privod plynu ;-) jeden "supermajster" nam v kychyni menil plynovy ventil tak, ze poistka v pripojke vypojila plyn.. a este mi tvrdil, ze on to nebol...
Odpovedať
@lenkanemcekova aký je to presne typ? je ich viac Logamax U052 / U054 (K),Logamax U052 T / U054 T, Logamax plus GB072,Logamax plus GB172, Logamax plus GB162
Odpovedať
Neviem presne typ kotla, ale servisákov sme mali 2 autorizovaných u nás a nevedeli - jeen vyčistil, čoo sa tam kdesi usádzalo - vyzeralo to ako vodný kameň, neviem, či to bolo ono, kotol chvíľu išiel a nanovo začal blbnúť. Druhý to popozeral, pomeral, zas niečo vyčistil, kotol išiel a hneď ako servisák odišiel, zase nič :-D Tak sme zavolali posledného - ten sa na nišť nehral, volal dokonca aj druhým servisákom, bol u nás 4x - vždy, keď sme mu zavolali, tak sme sa dohodli na ďalšej návšteve a nakoniec po poslednej návšteve kotol ide. Urobil tam nejaké merania, uzemnil čosi, poodťahoval káble, ktoré sa dotýkali kostry - ktoré sú mimochodom tak zviazané, že sa čudoval, že to vôbec funguje - od novoty podotýkam, my sme s tým nič nerobili, pozeral aj ten horák, či elektródu či čo to je, povedal, že je dobrá, pozeral aj tu poistku. Zatiaľ sme nič nemenili, uvidíme. Kotol zatiaľ ide. Raz vyhodil zas inú chybu - neviem presne akú, resetli sme ho a zase odvtedy ide. Chybu sme zapísali, nabudúce mu o tom povieme. Všetci traja boli AUTORIZOVANÍ servisáci, ale iba jeden z nich sa po zavolaní vrátil naspať. Takže je aj dôležité, na akého servisáka človek narazí.
Odpovedať
a zabudla som napísať, že urobil nejakú zmenu v nastaveniach nejakej zmesi - v jej pomeroch. Takže asi aj to spravilo dosť. Kotol stále frčí ako hodinky :-D
Odpovedať
Profilova fotka
@lenkanemcekova mam tiez kotol Buderus GB-162-15. Robil mi presne to iste, co popisujete. Vzdy chyba 6A. Niekokkrat som vola servisaka, autorizovaneho, stale nieco nastavoval..slo to par dni a potom zasa 6A. Po vyse roku neustaleho servisovania a skusania ma zrazu kontaktoval servisak, ze buderus vydal stanovisko - vraj je vadna cela seria, su vadne horaky. Prisiel, v ramci zaruky vymenili horak, a odvtedy rok slape ako hodinky.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 rokoch
Uzitocne rady pre kotol BUDERUS LOGAMAX GB022-24KW - kratko po instalacii chyba 6A - kotol nevie nastartovat, po troch pokusoch zapalovania vypise chybu 6A, vymena horaku v ramci zaruky + problem s kominom, netesnila vyfukova cast, a cast spalin sa dostavala do sania, po utesneni kominu vsetko OK. - raz rocne - chyba 4A - vycistenie horaku - servisny technik - cca 50-80Eur - raz za 2 roky - chyba 7C (nie som si isty cislom :-x chyby) - vymena relatka (cena cca 2.50Eur) na centralnej doske, spinanie obehoveho cerpadla (nova doska cca 200 Eur bez DPH) - raz za 10 rokov - chyba 3Y - problem s ventilatorom - rozobranie, vycistenie a premazanie lozisk ventilatora, novy ventilator (cca 750Eur) Inak usporny kotol, az na to mnozstvo poruch.....
Odpovedať
Článok sa načítava...
@stevod Doplnenie - chyba 3Y - vycistenie a premazanie pomohlo na cca 3 dni. Chyba 3Y sa s vysokou pravdepodopnostou da vyriesit iba vymenou ventilatora aj s elektronikou. Celkove naklady - ventilator komplet - 320 Eur + praca (do 150 Eur) :-) :-) :-)
Odpovedať
dobry den, prosim vas viete mi niekto poradit ked mi ukazuje pec buderus logamax U052T/U054T----chybu 0P?
Odpovedať
Profilova fotka
0P Diferenční spínač se v klidové poloze neotevře. Kontrola spínače diferenčního tlaku a kabeláže, kontrola spojovacích hadic. zavolat servis
Odpovedať
zavolala som servis a nevie si rady precistil komin vymenil manostat aj meral a po 2dnoch ukazovalo znovu OP a obcas ukaze 3A som s toho hotova uz to robi 3mesiace
Odpovedať
pec bola kupena 2002 roku
Odpovedať
co treba vymenit ked ukazuje 3A kotol Logamax U052
Odpovedať
@tanicka1966 prvy odkaz z googla... Porucha 3A - Diferenčný tlakový spínač sa otvoril počas prevádzky Skontrolujte diferenčný tlakový spínač, spojovacie hadice. Skontrolujte ventilátor a kabeláž. Skontrolujte odvod spalín
Odpovedať
vymenit kotol alebo elektronicku dosku Logamax U052
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 10 mesiacoch
@lenkanemcekova - môžete mi poradiť akého technika ste mali, nám blbne kotol už od septembra, a chodí k nám technik už tolko a stále nevie prísť čo tomu je. A pri tom je autorizovaný, dakujem pekne Jana
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 2 mesiacoch
Minulý týždeň mi na kotli tiež vyskočila chyba 6A 227. Najčastejšou príčinou je znečistenie nasávacieho potrubia zmesi a ventilátora prachom a hlavne snímacej elektródy ionizácie a taktiež elektród zapaľovania. Nejaké prepálenie poistky a iné príčiny popisované v návode sú menej pravdepodobné. Už raz v minulosti som na to volal technika, stál som pri ňom a videl presne čo robil. Nie je to nič také, čo by priemerne technicky zručný človek sám nezvládol. Aj preto som si tentoraz tú závadu odstránil sám. Po sňatí krytu kotla treba celé vnútro povysávať vysavačom. Potom treba opatrne demontovať plastové potrubie z plynovej trysky (jemne potiahnuť smerom hore). Potom sa na kryte výmenníka/telese ventilátora povolí jedna matica M8, odpoja sa všetky konektory (treba si samozrejme zapamätať/zakresliť čo kam patrí) a sníme sa jednotka ventilátora, kde jeho teleso tvorí kryt výmenníka. Z výmenníka sa vyberie sieťované valcové teleso horáka a dole z dna aj taký kovový zvonec. Ventilátor sa opatrne rozoberie, plastové diely sú zacvaknuté háčikmi, tie treba opatrne nadvihnúť a nepolámať, aby sa dalo dostať k membráne. Celé plastové teleso membrány je bajonetovo uchytené na hliníkovom telese statora ventilátora, dá sa vybrat pootočením, taktiež po opatrnom odpružení istiaceho plastového háčika (nezlomiť!). Z ventilátora je zo strany motora možné sňať plastový kryt po povolení 3 skrutiek (s torx hlavou). Všetky diely treba dôkladne vyčistiť od prachu. Použijte čistý maliarsky štetec, vysavač a stlačený vzduch z kompresora (to je najúčinnejšie). So štetcom opatrne, hlavne okolo cievok motora, aby ste nepretrhli jemné drôtiky jeho vinutia. Potom treba este vybrat červené tesnenie výmenníka s 3 elektródami, ktoré sú pri horáku. Dve slúžia na zapaľovanie plynu iskrou, tretia samostatná je práve ta ionizačná, ktorou sa indikuje prítomnosť plameňa. Na hrotoch elektród býva napečený povlak - to treba mechanicky odstrániť, najlepšie jemnou mosadznou kefkou. Pamätám si, že technik ešte preplachoval celý výmenník vodou, pritom v ňom usadený prach a kal stekal do odpadového sifónu odtoku kondenzátu. Toto preplachovanie som tentoraz vynechal, ale ten sifón som dôkladne vyčistil (treba ho rozobrať a vyprat v teplej vode, lebo zvyčajne sa tam vytvoria hlienovité vrstvy plesní). Po vyčistení všetkých dielov treba všetko v obrátenom poradí zložiť, prípadne ešte povysávať zvyšky prachu v skrini. Pri skladaní do seba všetko zapadá jednoznačne, pomýliť sa nedá. Ak niečo do seba nejde, tak treba použiť rozum, nie silu, pozrieť sa či to nemá byť nejako naopak a pod. Kotol potom treba vyskúšať ešte pred zakrytovaním. Mal by normálne štartovať a chyba 6A by sa už nemala neobjavovať. Nakoniec pri zakladaní krytu kotla je treba dbať na to, aby dobre dosadli všetky jeho tesnenia, lebo kotol má sať čerstvý vzduch nie z priestoru miestnosti kotolne, ale cez vonkajšiu rúru komína zo strechy.
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 rokoch
Zdravím, máme kotol buderus Gb112 a raz za deň vyhadzuje chybu 2 ,potom sa nejako rozbehne tak na tretí pokus. Servisák príde až pozajtra. Vďaka
Odpovedať
Profilova fotka
@yakuza
Odpovedať
Diskusia pokračuje po 3 mesiacoch
Dobry den, bol na brigade ako servisny technik plynovych kotlov, Buderus je vsak extra pretoze vela zakaznikov vykazovali reklamacie po opravach, proste firma ukoncila spolupracu s buderus. 500-1000% predrazene diely a potom si pytat od ludi hodinovky. a po oprave reklamacie. Pocas prace som mal cest stat pri kotly ked nastala tato chyba - pozorne citajte. Zapalovanie prebiehalo takto: zapnutie turbo vetraka a plynu, pustenie zhaviacej elektrody a za ani nie pol sekundy fail. druhy pokus to iste a aj treti. zhavic sa poriadne ani nerosvietil, cas cakania pre ionizacny prud(detekcia horenia)bol priliz nizky, obvikle je az 3 sekundy nie 0.3s. plati to u vsetkych znackach ci uz nitridova elekroda alebo elektricka. Po zapnuti a vypnuti kotla vypinacom : zapnutie vetraka a plynu, pustenie zhaviacej elektrody, za sekundu a pol kotol nabehol, na prvy krat. ziadne opakovania. Pokial kotol nema problemovy start, ani po 50x testovacich pokusoch s buchanim na rozne miesta v ramci hladania studeneho spoja alebo prerazanie ionizacneho prudu cez vodic o obal horaka, ako ho moze mat hned 3x po sebe o 3 tej rano ked spite,? Cize je tam jednoznacny SW bug v riadiacej jednotke. Je to chyba s tym casom na cakanie ionizacneho prudu, bude tam daky preklep v programe pretoze ten cas sa znizi o 10 nasobok. Firma Buderus by to mala na vlasnte naklady ludom opravit! Mam novy zhavic a ionizacnu elektrodu, ktoru som kupil zbytocne pretoze pouzite su 100% stav. Cital som vela prispevkov o tejto chybe, kopu ludi tam sype kopu penazi, kadeco menia co nemusia, je mi to luto tych ludi, . tato firma Buderus u mna skoncila, a dufam v ramci poskodenych ludi ze skonci aj tato firma navzdy a nie ze sa len premenuje, to je cisty lobbing na ludi co sa skusaju usetrit. S buderusom je investicia kotla nenavratna aj voci strarym kotlom z rokoch 1990. A ten hlinikovy vymenik stoji 600€ kus hlinika za 5€, brutalne predrazene diely. aj to cerpadlo aka palka pricom to je obycajny grunfos za 84€. Este s tymto kotlom dozijem ale nikdy viac, rozbijem ho klackou po sezone! Vzdy ma vytacal ten pristup k horaku ked ho chcete len cistit musite rozobrat 85% kotla - odpojit plynovy privod, potocit vrchy vetrak a az potom je mozne otvorit obal horaka a pri skladani zas vymenit tesnenia. To ma len buderus, to sa s tym technik trtosi aj hodinu. Najvacsia zivotna chyba bola ze som chcel usetrit par stoviek a nekupil som lepsiu znacku a to som to servisoval som len zistil ze mam setrit na inu znacku ako do toho vrazat
Odpovedať
1
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?