@billlyyy Podľa toho, čo rozumiete pod slovom "obyčajný"... Presne: podlahový EPS S = Stabil pevnostnej triedy 100 alebo 150. Uprednostnila by som 150 S - má menší prestup tepla. Alebo šedý podlahový EPS 100 S (150-ka asi ešte nie je na trhu), ktorý izoluje ešte trošku lepšie než biela 150-ka.
Áno, v dvoch vrstvách.. 5+5 alebo 4+6, 8+2 - aké zoženiete.
@keduska ľutujem, ale sú to rozdielne materiály, do určitej vlhkosti majú pevnosť skoro rovnakú, pri väčšej anhydrid pevnosť rýchlo stráca. Pevnosť je pritom všeobecný pojem, treba hodnotiť pevnosť v tlaku, v ohybe atď,
Ale hovoriť o vyššej pevnosti pri anhydride je trúfalé.
@jan45 vzdy sa odporuca dat podlahove teplovodne do anhydritu...samozrejme okrem vlhkych miestnosti. Podla technickych listov je anhydrit pevnejsi. Tot vsjo. Autor sa pytal, aky zvolit poter pri podlahovke.
jednoznacne anhydridovy poter... a ked si to zratas tak tam ani taky cenovy rozdiel nie je oproti klasike... my mame anhydrid vsade aj v kupelniach... a uplna pohoda... ja mam dokonca jednoliatu podlahu vsade mam laminat aj v kupelniach a uplna pohoda.... ale zasa mame take odsavace zabudovane co meraju vlhkost a podla toho odvetravaju a su uplne tichucke...
@keduska čo mám urobiť s podlahovkami ktoré som robil pred anhydridom? Sú zlé?to je ako plast okná a drevené, každé má svoje výhody., ale druh zálievky trubiek podlahového kúrenia má na jeho prevádzku min. alebo žiadny vplyv, už sa robí aj podlahové bez zálievky.
to je nejako vela bolo to okolo 13 EUR aj s tym ze davali tie dilatacky a tak... a to my sme mali hrubku 6 cm poteru ... lebo platnu sme dorovnavali mali sme firmu tu od trnavy uz si nespomeniem na meno a kontakt sme zapatrosili... ale neni ich tu vela
Anhydrit je vyborny material. Podlahovka s nim ma neuveritelnu rychlost nabehu. Uz po hodine je citit nabeh, po 2 hodinach to kuri ako dive. Pri betone to nikdy nedosiahnete.Anhydrit je tiez ovela pevnejsi ako beton. Sekal som do oboch materialov a do anhydritu to bola ovela vacsia drina. Je tvrdy jak slak. Ja ho mam aj v kupelni, vlhkosti sa nebojim, pouzil som tekutu izolaciu.
@pivec Mas dlazbu?Ak ano cim si ju lepil?Ze je s tym problem ked sa pouzije akykolvek penetrak...jednoducho nepreviaze spolu sadra a lepidlo...je to pravda?
Pouzil som normalny predpisany postup. Anhydrit som obrusil, potom som ho napentroval penetrakom na anhydrit a potom 2 vrstvy tekutej izolacie vhodnej na anhydrit. A na to dlazba na flexkleber. Uvidime kolko bude drzat, zatial je to ok. Co je ale najviac podstatne, anhydrit musi byt uplne suchy. Musi sa podlaha zopar dni vyhrievat na aspon 45C, obsahuje totiz vela naviazanej vody, ktora sa bez zahriatia sama nevypari ...
@pivec To si sa musel ale narobit....kolko to mas m2????aku znacku penetraku a tekutej izolacie si pouzil?A ak mozes tak daj aj ceny...inak kolko ta stal m2 anhydritu?
@pivec A si spokojny s anhydridom?Lebo stale vaham ci do toho ist...odrazda ma to ze sa nan nemoze dostat voda a to ze na tom nedrzi dobre lepidlo na dlazbu.
Ja som si robil vsetky interierove prace sam, takze pre mna bola ta rovinatost dost podstatne kriterium, lepsia vodivost samozrejme tiez. Laminatova podlaha a dlazba sa naozaj dobre pokladala, usetrilo mi to kopu nervov. Taktiez pokial nemas velke miestnosti, tak nemusis beton riesit, ale ja mam velku obyvacku spojenu s kuchynou a nejake dilatacne spary krizom cez miestnost som nechcel. Nahodou by sa to tam vyskovo pohlo a laminatova podlaha by mi tam popraskala. Anhydrit nepotrebuje ziadnu dilataciu, naleju ti to v jednom kuse a mas po starostiach. A vodu tiez nemusis riesit, ako som tu uz pisal, den mi na nom stala voda a zmekol iba tak 3mm na povrchu. A potom to normalne vyschlo a stvrdlo. Nie je to ani zdaleka take zlozite ako sa o tom pise.
@pivec No dobre teda....to je aj moje kriterium aby to bolo rovno bo chceme Quick-step a do celej obyvacky s kuchynou dlazbu.Mame to spolu tiez a je to cez 40m2...cize som sa rozhodol pre anhydrit.Jedina firma o ktorej viem ze to robi v Levickom okrese ma ceny okolo 18-20e za m2...cize idem hladat dalsie firmy co to spravia lacnejsie a tiez dobre
Toto presne neviem,to su otazky na výrobcu,ale budu asi podobné.Kazdý si kladie otazku,či cement.,alebo sádrový poter.Oba maju svoje vyhody aj nevyhody,vsetko zavisi od podmienok na stavbe.Hlavne ak ide o hrubku poteru.Floorpact min.hr.nad rurkami 45 mm,anh.min 35 mm,cement.sa zmraštuje,anh.malo,resp.nič,potom prievan atd,to su veci,ktore si musi dat investor na pravu mieru.