Dobry den ma doma niekto nieco podobne? Chcel by som kachlovu pec aj s miestom na odpocinok. Zaujimalo by ma ako ste riesili zaklad? Robi sa zaklad aj pod tou castou kde sa odpociva? Ak ano o kolko vacsi ako buduca pec? Je nutne dopredu vediet presny rozmer pece? ZB doska je pod miestom kde bude pec poriadne zhustena
Dakujem..
@dimec116 nie je na škodu keď sa zrealizuje základ ( ŽB platňa,prípadne pod ňou vyhovujúca izolácia) aj pod ležovisko . Najlepšie mať už aj pôdorys pece teda projekt a podľa toho to riešiť. Veľkosť ležoviska bude záležať od toho aké veľké si ho predstavujete a od možnosti daného priestoru.
@flamaecol pec este nemam vybratu a bud.tyzden kladiem eps na podlahu. Budem ju stavat az ked nasetrim za rok mozno 2.
Izolaciu som pod pec nemal v plane dat vobec ale pod sedaciu/lehaciu cast som nevedel ci urobit tiez zaklad bez izolacie alebo ci normalne pod tu cast dat eps+poter(bez podlahovych rurok)
Pec bude cela v priestore.
Nech to vyriesim akokolvek zaklad sa robi vo vyske poteru alebo poterom sa moze zaklad prekryt?
@petka456 tazko povedat. Cca 5-8k. Zalezi od vykonu,kachliciek a dalsich XY veci.
Ja este nemam vybratu konkretnu pec. Je mozne ze si navrhnem sam resp.dam navrhnut presne podla mojich poziadaviek.
@dimec116 Na obrázku nie je pec, ale krbová vložka s hypokaustom. Stavba váži niekoľko 100 kg, preo netreba základ. Treba izolačný sokel z dierovaných tehál alebo pórobetónu položený na základovú dosku. Nestavajte na poter, pod ktorým je polystyrén. Pec má hmotnosť niekoľko 1.000 kg, preto pod ňou musí byť základ alebo zhutnené podložie.
@dimec116 8.000 eur? V cene je aj tá slečna? Materiál bude stáť menej ako polovicu, dovezený z Poľska aj menej a bude kvalitnejší.
@rasto247 obrazok je ilustracny cakal som ze sa niekto toho chyti. Islo o to ukazat co priblizne chcem(vyhrievana lavicka). Pod pecou bude zaklad ide skor o lavicku.
Vaha pece bude okolo 2t.
Nenapisal som 8k ale od 5 do 8 cca.
Material dovezeny z polska? Este k tomu na stavbu kachlovej pece?
Hmm..ty si odvazny clovek.
@dimec116 V Poľsku sa vyrávajú kachlice lisovaním, preto sú pevnejšie a nepraskajú ako slovenské vyrábané odlievaním. Šamot by som kúpil tunajší, kachliarsky. Pod 2 tony musí ísť základ. Stačí do hĺbky 60 cm pod terén, ak je aspoň 150 cm od kraja obvodových základov. Už máš spravenú základovú dosku? 2 tony poukazujú na akumulačné riešenie, ťahy alebo dutiny.
@rasto247 Budem mat kachlicky vyrobene v Budapesti. Majstri su z HU. Samot neviem asi tiez z HU.
Zakladova doska uz je ma asi 18cm a v mieste kde bude pec su 12ky roxory asi kazdych 5-10cm v 2 radoch. Nato pride este jeden zaklad 20cm hruby.
Ano jedna sa o akumulacnu kachlovu pec. Aky tip si nakoniec zvolim sam este neviem. Musim nieco o tom nastudovat a poradit sa z majstrami. Teraz nato vobec nemam cas no vyzera to tak ze si musim urychlene najst.
V kazdom pripade dakujem za pripomienky.
@dimec116 Asi by to mal posúdiť statik. Jedna vec je výstuž, druhá vzdialenosť medzi základovými pásmi ktorú vystužuje, tretia umiestnenie záťaže. Máš pravdu, naštuduj si niečo o peciach, inak nemôžeš posúdiť či "majstri" robia veci dobre.
@reward Máš pravdu, len som typoval, nedá sa to určiť z obrázku. Vzhľadom na šamotové ohnisko to môže byť skôr pec. Vzhľadom na nezmyselné sklenené dvierka to môže byť krb.
@rasto247 robím krby aj pece 25 rokov a netrúfam si presne odhadnúť... ;-) Nezmyselné dvierka? Dnes už kachľová pec môže mať dvierka väščie, ako krb... Aha :-)
@reward Sklenené dierka treba zakaždým čistiť. Cif pomôže, ale aj tak je to otrava. Sklo je dobré na občasnú ronatiku. Na denné kúrenie je lepšia dvojdielna liatina, ktorá sa z vnútra sama vypáli.
Sklo na peci netreba čistiť, okrem toho že pece realizujem, mám aj jednu s presklením doma .Sklo čistím tak 2x za sezónu, v ohnisku vzniká vysoká teplota ,takže sa prípadné usadeniny vypália... cif ani žiadne podobné prostriedky nepoužívam a ani neodporúčam používať na čistenie krbového/skla. Prostriedok stečie do tesniacej šnúry a zachvíľu bude po skle, pretože šnúra týmto stvrdne a prestane plniť svoju funkciu. Ideálne a najlacnejšie riešenie je čistit samotným popolom. :-)
@rasto247 treba doštudovať problematiku... Píšeš nezmysly, resp., to čo píšeš, platí pre tebou ospevované Poľské výrobky. Detto kachlice, ja robím len liate, Slovenské, České, Nemecké, Rakúske... Žiadne nepraskajú, to skôr lisované, ktoré tu boli pred 20 rokmi mali veľký problém s kalibráciou... +/- 1cm, sa dnes už nenosí, aj keď vyznávači stále sú. ;-) Ak kachlica praskne, je to problém konštrukcie, čiže kachliara!
@reward Ďakujem za informáciu, asi som sa mýlil, beriem ťa ako autoritu. Prečo bývali popraskané kachlice na starých kachľových peciach? Boli lisované? Kde sa dajú kúpiť mechanicky kvalitné, vzhľadovo pekné, zdravotne nezávadné slovenské kachlice?
@rasto247 neviem o aké ohnisko ide .Príčin môže byť viac .Pravdepodobne je malý prísun vzduchu. Asi predčasne "škrtíš" vzduch . Pri doháraní sa to môže stať . Zasa pri ďalšom horení by sa ti malo samo vyčistiť...
@flamaecol Drevo tiež nie je úplne suché, naťahalo von asi vlhkosť so vzduchu, ale dosušujem ho pár dní v dome. Trochu to pomohlo, ale sklo sa špiní aj tak.
@flamaecol Nemám merací prístroj na meranie vlhkosti. Ale spomínam si že keď som mal poriadne suché drevo, tak špinilo minimálne, čistil som až po niekoľkých kúreniach. Takže špinenie skla pri doháraní nie je normálna vec?
@rasto247 nebojim sa ani o statiku ani o PÁNOV majstrov su to borci jedine coho sa bojim je jazykovy barier..
Skor mi islo o info o zaklade ktore som ziskal takze pohoda.