Aké budú naše náklady na kúrenie?

Zobraz úvodný príspevok
Planujeme stavat domcek tak si dopredu zistujem priblzne naklady. Zatial mame vybrany domcek kde v kataloge pisana celkova uzitkova plocha 219,3 m a obytna 111,9. Na prizemi planujeme podlahove kurenie + krb. Na poschodi radiotory ale nie vsade iba v izba a kupelni. Viete mi priblizne poradit kolko by ma vysli mesacne naklady na kurenie?dakujem
Odpovedať
@pivec hhhm a ked chce niekdo palubovku z dreva (take tie klasicke forsne), tak tiez si myslis ze do novostavby patri podlahovka??? Nie kazdy predsa chce mat kachlicky v obyvacke a o plavajucej podlahe sa radsej nejdem ani vyjadrovat :-x
Odpovedať
Pokial chces klasicky dom s klasickymi drevennymi forsnami, tak v tom pripade potrebujes aj klasicke vykurovanie, radiatory, vela dreva a bordelu okolo domu, atd, vela roboty okolo domu a s kurenim a aj tak naklady na kurenie 200eur mesacne :-D
Odpovedať
@zzuzzik Mozes si dat alternativne stenove / stropne kurenie. Alebo klasika radiatiory. Nebudes vytapat dom s 40* do podlahovky ale 50* do radiatorov. Ale nebudu to nasobky m3 plynu, domacnost nezruinujes. Je uplne jedno odkial z akeho zdroja ziskas to teplo potrebne na kurenie. Jeden zdroj je lacnejsi, druhy drahsi. Podla noriem je poziadavka pre idealnu "tepelnu pohodu" sucet teploty vzduchu+teploty povrchov=38*C. Meter trubky podlahovky stoji 1€, jeden radiator 200€ (?) ak mas velke izby tak ti bude mozno treba aj 2ks do kazdej. Daj si nacenit radiatory a podlahovku a uvidis. Povodne som aj ja chcel vsade 22-ku dlazkovicu a radiatory, od toho som neskor upustil na ukor podlahovky,radiatory to je ekonomicky narocnejsie kurenie, ma i dalsie nevyhody co som spominal vyssie a mne vadia, na podlahovku tazko najst niekde kriveho slova, i tak musim robit podlahy, poter i tak budem davat, tak uz tam zalejem aj tie hadice a ako nad tym spekulujem tak zistujem, ze mam sa prosit ako debil rok dookola nejakym panom kurenarom nech mi pridu spravit kurenie tak si poradim aj sam. Podlahovku do systemovych dosiek polozi aj cvicena opica, i tak nikto z nich nic nepocita, kladu to zbrucha na 15cm a chcu za to 40€/m2. Pritom sa to da vypocitat presne napr. v programe od Univenty, napichat do EPS alebo poviazat na karirohoz. Rozdelovac napojit, natlakovat 6 atm z vodovodu, zaliat - to nie je ako atomovu bombu poskladat, zvladnem to aj ja. Takze povodne plany sa takto casom vplyvom okolnosti deformovali a ustupili najrychlejsiemu a ekonomicky najmenej bolestivemu rieseniu s tym, ze este rozmyslam nad stenovym kurenim.
Odpovedať
@kanvor aj ja uvazujem nad podlahovkou prave pre tieto dovody co si napisal, ale mat drevo pod nohami asi predsa len nakoniec zvitazi, ja neznasam plavaciu podlahu a este viac kachlicky v obyvacke, ked sa nekuri oboje je poriadne studene, tak pokial nevymyslime s muzom nieco tretie (alternativu) tak asi budu radiatory ale este raz dakujem za vysvetlenie, urcite to budeme zvazovat az do konca.. teraz robime strechu tak mame este troska casu pocas zimy pospekulovat
Odpovedať
@pivec preco bordel? ved nebudem mat v strede ohnisko??? :-D ale ano chcem klasicky skandinavsky styl s kopou dreva, nemyslim si ze na dreve je nieco zle? alebo?
Odpovedať
Drevo som este ani ja celkom nezavrhol do pekiel, zatial som nerozbehal ziadny SW na prepocet podlahovky, nie je to nemozne, len sa bude treba pohrat s hustotou pokladky, teplotou vody a skladbou podlahy. Nejaky chlapik sa raz velmo nudil, tak experimentoval s podlahovkou. Navrhoval podlahovky s roznou zalievkou (cementovy poter / anhydridovy poter) a potom skusal na to rozne konstrukcie podlah. Od keramiky po drevo 22 mm co by zodpovedalo palubovkovej podlahe. Konstrukciu s keramikou oznacil ako najvykonnejsiu, priradil jej 100% vykon a ostatne vykony podlah meral vo vztahu k keramike. 14 mm drevena podlaha mala vykon 75%, laminatka 8mm s mirelonom 52%. Takze drevo vychadza na podlahovku lepsie ako laminat. Anhydrid je o 15% lepsi, vykonnejsi ako cementovka. Ked pustil 40* vodu do systemu, teplota povrchu keramickej podlahy bola 29,3*C, makka drevena podlaha 22mm bola 26*C, tvrda drevena podlaha 26,4*C (laminatka 25,5*C) Logicka otazka : O kolko sa musi zvysit T vody pri cementovke, aby sa vykon dorovnal anhydridu ?? .. je to o 3,3*C. Tieto 3* hraju vyznamnu ulohu pri TC a ich topnom faktore, ma to vplyv aj na vykon KK a rozsiruje sa moznost pouzit solary. Tu zas vyskakuje otazka ci sa v konecnom dosledku neoplati priplatit za anhydrid .. Mam z jednej mudrej knizky taku poucku, ze 1*C (teplota vzduchu v interieri) = 6% nakladov na kurenie,, neviem kolko nakladov by bolo tie 3,3*C pri teplote vody v systeme. @zzuzzik  (odkaz na clanky http://goo.gl/MKVaM http://goo.gl/w95vo )
Odpovedať
.. tam je problem aj iny - technicky chrobak do hlavy : ako ukotvit palubovky do anhydridu s hadicami kedze sa tieto normalne kotvia do rostu. ha? haaaa? :-) alebo kupim 22mm dubovu plavacku? .. a vyzeram, ze s niekym bankujem ?
Odpovedať
@kanvor, cisto napad: zaliat anhydrid uz s drevenym rostom o ktory sa prichytia? =-)
Odpovedať
@pd72536 1, to by asi rozsrotovalo ten anhydrid chodenim (okolo latiek), jedine zeby sa nejak brutal ukotvil rost 2, zalievka by sa znasobila x2 (o hrubku latiek rostu) - teda ak by meander bol pod rostom. Ci myslis klast hadicu pomedzi rosty? Divocina. Nie? x-)
Odpovedať
@pd72536 Prevrtat rostove late a viest hadicu latami zo strany rostom krizom ,, ale treba ti kotvit podlahu klincami alebo skrutkami do latiek = prepichnes hadicu a z rostu by bol emental. Pakaren.
Odpovedať
@kanvor :-D diiiky vidim ze ta tato tema celkom bere, aj mna ja uz nad tym dumam dlho, bojim sa vsak este jedneho faktora co tu nespominas a to ze drevo teplom dost pracuje, myslis ze by toto bolo ok? ale inak super dakujem za ten clanok, myslis teda ze by to bolo este stale ekonomickejsie ako tie radiatory? To by ma fakt zaujimalo, ale to sa nedozviem asi :-D ten si niekde ulozim, este sa pojdem spytat, kde predavaju podlahy aky maju oni k tomu nazor
Odpovedať
@zzuzzik "..este sa pojdem spytat, kde predavaju podlahy aky maju oni k tomu nazor.." Strata casu. Ziadny. Nemaju sajnu. Ti o tom vedia menej ako ty.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@kanvor neviete či musia byť nejaké špecialne kachličky na podlahe alebo to je uplne jedno??
Odpovedať
:-D :-D :-D to je pravda tak kde to mam zistit? hlavne spravanie sa dreva...... :-S alebo mozem ocakavat ze sa mi po 5 rokoch uplne vysusi?
Odpovedať
@kanvor ...Do kombinacii radiatorovo-podlahovych a falosnych podlahoviek, 4cestnych a 6cestnych ventilov s 10 cerpadlami a podobnych komplikovanych rieseni atomovo-plazmovych difuznych reaktorov by som nesiel. Cim to bude komplikovanejsie, tym skor sa to dodrbe. Ak trvas na tom, ze chces mat niekde radiator, tak sa myslim vyrabaju 2-vetvove kotly, do podlahovky ti moze hnat 40* a do radiatora na chodbe alebo do bojlera s vymennikom... Pre kombinované vykurovanie domu radiátormi a podlahovkou existujú zónové hydraulické rozdelovače (DIM skrinky) malá skrinka umiestnená pod akýmkoľvek plynovým kotlom, na ktorú je pripojená podlahovka aj radiátorový okruh. Výhoda každá "zóna" (radiátory aj podlahovka) je vykurovaná na požadovanú teplotu, alebo je možné každú zónu ešte rozdeliť a vykurovať rôznymi teplotami.... nepotrebuješ ani dvojvetvový kotol za 3 a viac tisic eur...
Odpovedať
@zzuzzik Pod 2-2,5 cm drevenú podlahu podlahovku nie. Bránilo by to prestupu tepla a museli by ste mať teplejšiu vodu, čo by mohlo mať za následok práve väčšie vysúšanie dreva. Plávajúce drevené parkety 10-12 mm môžu byť, ale taktiež sa musí dať o nejaký stupeň teplejšia voda oproti laminu či PVC. Ale poter má na povrchu teplotu blízku teplote vzduchu, takže nejaký šok pre drevo to nie je. Iné by to mohlo byť pri tom hrubšom dreve, pokiaľ by sa Vám vôbec podarilo nejak vyriešiť upevnenie. Taktiež malá vzduchová dutina pod drevom by bránila prestupu tepla. Drevo je na dotyk celkom teplý materiál, pretože má násobne menšiu vodivosť tepla nez dlažba, PVC, lamino. Preto ak chcete masívnu drevenú podlahu, dajte si ju bez podlahovky a napriek tomu bude príjemná. Samozrejmosťou by mala byť poriadna hrúbka izolácie, napr. 20 cm EPS. Vašim nohám bude jedno, či chodia po podlahovkovej podlahe s t = 24°C, alebo po bezpodlahovkovom masíve s t = 21°C (príklady povrchových teplôt podláh, ktoré sú blízke teplote vzduchu v miestnosti). Nepohodu človek cíti pri teplote podlahy 16-18°C, čo býva v nezateplených domoch.
Odpovedať
Co s atyka vysusaniu dreva pri podlahovke nieje problem pri lepenej podlahe o hrubke do 12-15mm. Okrem toho to drevo sa poklada uz vysusene ;-) ak teda kupis kvalitu. Mame za sebou zatial len prvu zimu a bez jedineho problemu. Svagor robi s drevenymi podlahami, aj v hoteloch a na podlahovke a so susenim problem nieje, treba ratat s trocha vyssou spotrebou nakladov.
Odpovedať
@atlaska @blacksr no a prave, co vlastne nakoniec vyjde ekonomickejsie pre vykurovanie, radiatory s vyssou teplotou a kurenim do priestoru alebo drevennou podlahou s podlahovym kurenim, ale presne ako napisala blacksr, aj ja si myslim ze ked je dobre odizolovana podlaha nepohodu od noh neucitim aspon dufam, mame naprojektovane radiatory, je na ne aj miesto tak teraz neviem ci to mam menit alebo nie :-( a co vyjde ekonomickejsie pri robeni (kotol, praca, material) radiatory alebo podlahovka, asi ked si to dam nacenit uvidime 8-( dakujem baby za celkom konstruktivny nazor
Odpovedať
@kanvor no ty toho vies ovela viac o podlahach ako skuseni podlahari, ze? Davat rosty na podlahove vykurovanie a na ne podlahu-cista volovina, to nevykuris. Takto sa montuju dreva na terasy. @zzuzzik ja nosim papuce leto-zima, podlaha je citelne studensia, kde sa nekuri,mame jeden okruh,ktory kuri stale ak zapnem kotol a vypnem regulator a na boso citelne citit prechod. Tvoje rozhodnutie je o estetike ale aj o financiach-tak stastnu volbu .
Odpovedať
@atlaska ahoj, mas podlahovku s kombinaciou s drevom, a tam kde nie je podlahovka tak ta drevenna podlaha je citelne chladnejsia? Dobre som to pochopila? :-N takze stale papuce? hhhm to si ma nepotesila velmi :-D no ved na rozhodnutie mame celu zimu, tak budeme vahat do poslednej sekundy :-N
Odpovedať
@atlaska O com tocis? Kedy ja som toto povedal? Naopak ty vyzeras, ze vies pramalo o vysusani dreva. Ty si ten skuseny podlahar? Ja viem ze je to volovina s tymi rostami, ved to aj bolo myslene ako technicky problem.
Odpovedať
Profilova fotka
Ahojte prosim vas, mohol by mi niekto poradit, ohladom predpokladanej potreby tepla. Toto poslal kurenar: "s39,65 GJ/rok = (11 013,875) kWh/rok : m2 RD (plocha podlažia 172,4) = 63,89 kWh/m2. 39,65 GJ/rok platí pre tepelnú stratu s infiltráciou 5353 W s opravným súčinitelom korigujúcim celoročné pôsobenie infiltrácie 0,85. Opravný súčiniteľ infiltrácie sa zadáva do výpočtu 0,65-0,85. Ak budeme počítať s opravným súč. 0,65 tak vychádza Qr,vyk=30,32 GJ/rok čo je 8 422,22 kWh/rok. 8 422,22 : 172,4 = 48,85 kWh/m2 (NED). Nemožete rátať len s tepelnou stratou prestupom tepla bez infiltrácie 2344 W. " Nas navrh zateplenia bungalov 170m2: strecha 48 vlna, podlaha styrodur 3535 16cm+isover neoflor 4cm (ale dame eps 150 s 25cm|, stena isover tf profi 28cm, rekuperacia ano, trojskla ano. Najvacsie okna orientovane juh -zapad Je mozne aby vyslo 65kwh m2 pri takomto ztepleni? Dakujem
Odpovedať
@zzuzzik Cena. Závisí od tepelnej straty. Väčšinou je skúsenosť, že radiátorové kúrenie vychádza lacnejšie než podlahové. Naša podlahovka (čiste rúrky) vyšla 320 €, lebo je dávaná na riedko. Keby sme dávali do každej miestnosti radiátor po 30 €, vyšlo by nás to 30 € x 9 ks = 270 €. Plus medené rúrky niekoľko desiatok metrov by vyšli asi drahšie ako radiátory. Plus prácnejšia inštalácia než u podlahovky. Takže tak. Zdroj, reguláciu a fitingy nerátam. Som to zas zamiešala, čo...?
Odpovedať
@daniela.u. Nie. Okrem pomerne vysokej netesnosti domu asi počíta vetranie pol objemu domu, však? Aká účinnosť rekuperácie je vo výpočte? Okolo 80% je OK, pokiaľ zvolíte RJ s deklarovanou úč. cca 90%. Ak horšiu a lacnejšiu, tak to tiež treba do výpočtu dať, napr. 50-60% (Regulus HR 100 centrálna a pod.) Vykurovacie obdobie aj s infiltráciami ráta na nejakých 220 dní, však? V skutočnosti bude zhruba polovica. Popozerajte si na stránke pasivnidomy cz oddiel Databáze domů také domy, ktoré majú podobné hrúbky zateplenia ako Vy. Váš dom bude mať MPT okolo 25-30. Dajte si to vyrátať niekomu v programe PHPP. Nie je to síce podľa našej normy, ale jediný aplikovateľný pre takto zateplené domy. Úradom ale predkladáte výpočty podľa platnej normy, hoci sú od veci.
Odpovedať
@kanvor TU .este sa pojdem spytat, kde predavaju podlahy aky maju oni k tomu nazor.." Strata casu. Ziadny. Nemaju sajnu. Ti o tom vedia menej ako ty. Ono to nieje techn.problem - lebo nikto by nedaval na podlahovku rost a nato drevo. 20rokov zivota s podlaharom aj s architektom + praca v podl.firme 7 rokov = snad nejaka ta skusennost. ano amme podlahovku a drevenu dubovu podlahu. Ono drevo je faktz teplejsie nez dlazba,ci laminat - ale zretelne citit rozdiel tam kde sa nekuri a tam kde sa kuri ked prejdem v ponozkach.
Odpovedať
@atlaska aha. Tak to som zle pochopil suvislost. Na tom trvam, ze v podlaharni jej 99% (1% bude vynimka potvrdzujuca pravidlo) nic rozumne nepovedia, ... a ja ze sa bavime stale o tych rostoch. Nech to nejako uzavrieme .. nie tak, ze na podlahovku rost a na to drevo, ale rost-donho hadice, nanho dalsi rost a na to drevo, konkretne palubovku pribit. Ale aj to je blbost jasne, koli 2x vysokemu rostu. Zazil som "odbornost" oknarov, preto si to myslim. Chlapik, co ich uz 10 rokov predava a montuje mi tvrdil, ze 3skla nepotrebujem a izolacne pasky su blbost. O technickej norme z oblasti ktorou sa 10 rokov zivi nemal tusenie. Ale moze byt, ze byvam v zlom kraji. Ked hovoris, ze zijes s podlaharom a pracujes v podlahovej firme o to viac ma udivuje tvoje tvrdenie, ze "..Co s atyka vysusaniu dreva pri podlahovke nie je problem.." to keby mne povies v predajni, ze zavitam kupit podlahu, tak v tom momente sa uz nemame o com bavit. Ja som toho nazoru, ze ma vplyv a pri poklese pod urcitu hodnotu vlhkosti dochadza k nevratnym zmenam v dreve. Ci nie? "..snad nejaka ta skusennost.." ANO! Aj ten oknar mi poradil par veci, o ktorych som nemal sajnu a mna by hned nenapadli, mal slusnu zasobu odpovedi o parametroch toho co predava, ale inak montaz, suvislosti, teplo, vlhko, fyzika .. totalne out, tym nehovorim ze aj vy ako podlahari ste mimo,, ja vas ani jedneho nepoznam, mozno ste to 1% vynimky
Odpovedať
Profilova fotka
@blacksr rekuperacia praveze zapocitana nie je, vraj sa to nerobi... a to vykurovacie obdobie aj s infiltráciami neviem ale pravdepodobne ano, podla tej normy.... cize mame dat navrhnut kurenie (plyn vs, elektrika) podla PHPP ale na stavebne ide projekt podla kurenara, ano? DAKUJEM
Odpovedať
Ludia tak tu som sa ja uz uplne stratila, ale nahambim sa za to :-D
Odpovedať
@nnell25 Dobrý den. Na Váš původní dotaz je odpověď : bude to něco mezi nulou a velkou kupou peněz. Aby to bylo naprosto jasné. Základem je výpočet tepelných ztrát na maximální výpočtovou venkovní teplotu. Tím dimenzujete zdroj tepla, aby byl schopen pokrýt veškerou potřebu tepla na topení v největších mrazech. Dále je potřeba vzít v úvahu, na jakou teplotu jsme zvyklí vytápět a jak máme dům technicky koncipovaný. Čili jaké má akumulační schopnosti, jak má velká okna, na kterou světovou stranu jsou otočeny, jak dlouho bude trvat topná sezóna v našem domě, což je opět dáno jak dobře je dům zaizolován a sposta dalších záležitostí, z nichž je nejvýznamnější skutečné chování obyvatel toho hodnoceného domu. Takže na jaké náklady se máte připravit ? Postavte to jako blacksr, nebo mio23 a můžete počítat s náklady naprosto minimálními. Platí pouze jedna základní podmínka - čím je dům lépe zaizolovám, čili čím já menší tepelnou ztrátu, tím jsou náklady na jeho vytopení nižší. Jestli ale nemusíte kupovat energi, neboť máte na pozemku pramen horké vody, pak je to jedno. Pokud ho nemáte, musíte ho buď navrtat, nebo udělat optření, abyste postavila úsporný barák za stejné peníze jako neúsporný barák. Z toho vyplývá pouze jedno ponaučení , že největších úspor dosáhnu za energie, které nepotřebuji. A všechno udělejte jednoduše, žádné drahé a krkolomné kombinace podlahovky, radiátorů, krbových vložek, solárů a tepelných čerpadel a atomových elektráren a podobných kravin. To přenechte zazobancům, kteří řeší estetiku, etiku, úplatky, pokles burzovního indexu P999 , mají své finanční, výživové, mediální a jiné poradce, své právní zástupce a tiskové mluvčí. Myslím, že byste se už mohla najít?!?!?!?! S pozdravem Laďa
Odpovedať
Hej presne ma po docitani celej diskusie napadlo skoro to iste. Nepotrebujem komplikovane veci dokonca ani drahe. Viem ze co teraz napisem niekoho poburim ale ja si dokonca vystacim aj s laminatovymi podlahami. Ak mi vobec vyjdu peniaze aj na ne. Nemam prilis velky balik penazi na to aby som tam mohla mat vsetko drahe a druha strana poznam dom ktory ma drevenu podlahu a po dvoch rokoch tam maju vsade ryhy. Co padne na zem to spravi otlacok. No nie dakujem. A stoji to kopec prachov a nic to nevydrzi. Neviem mozno nemaju najlepsiu kvalitu ale myslim ze to robi kazda drevena podlaha. Takze z tejto diskusie som si nieco aj zobrala ale aj nie. Odpoved na moju otazku bola jednoducha ze to treba dobre odizolovat. Fajn pojdem touto cestou. Aj tak vam vsetkym velmi pekne dakujem.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?