Aký kotol do väčšieho domu

Zobraz úvodný príspevok
Ahojte..... Potrebujem poradiť, chcem vymeniť kotol a zrejme by som chcel splyňovací + akumulačná nádrž. Jedna sa o väčší dvojgeneračný dom, radiátory mame nové, plus všetky rozvody v medi tiež nové. A ak by mi mohol niekto objasniť ako by mi to kurenie fungovalo s príklad 2000l nádržou. Či mi to prekuri dom napríklad na druhý deň ráno keď večer pred tým nalozim a dobijem nádrž.
Odpovedať
@robert_bo no ved nie, naco by som aj. ked som vedel, co chcem, tak nevidim dovod v tom to nejak odkladat. ale aj tak si myslim, ze by sa to dalo este rychlejsie vybavit. ja som sa dost dlho rozhodoval, co sa tyka vyrobcu. lebo tak samozrejme clovek si chce dat na tom aj zalezat, aby dobre vybral. ved kotol sa nekupuje kazdy rok, dva, ale je to dlhodoba investicia. hej hej, to mi bol zapajat a spojazdnovat normalne od Atmosu chlapik. aj keby neslo o tu predlzenu zaruku, aj tak by som toto nechal na nich.
Odpovedať
@dalaj nie som si teraz isty, ze ci ta sprava mala byt adresovana mne alebo falcionovi, pretoze ja som kotol kupoval uz davnejsie, nie teraz. ale tak, ked uz si do toho zabrdol, tak napriklad ja som vedel, ze budem kupovat kotol na pelety. to davkovanie a cistenie, ze sa tomu netreba nejak extra venovat a vie to ten kotol v podstate sam toto vsetko, tak to je dost velke lakadlo pri rozhodovanie. aspon pre mna bolo teda.
Odpovedať
@falcion ved dobre, to ja schvalujem. lepsie sa pripravit a pozistovat si aj nejake info dopredu. ako hovoris, je to investicia na viacej rokov, tak sa to oplati. aj tu intalaciu kvitujem, tiez som vyuzil tuto moznost. predlzena zaruka je taky fajn bonus, ktory potesi kazdopadne.
Odpovedať
@robert_bo no hej, lebo ked som si to zobral z toho hladiska, ze by som sa do toho mal sam pustat, tak to akoze nepripadalo proste do uvahy. netrufal som si na to, aj ked hej, navody su aj videa a kadeco. ale pre mna je zapojenie kotla taka vec, co treba mat spravene poriadne. nevedel som ani, ze kde budem zhanat nejakeho odbornika na to, to som zase spoliehal na to, ze hadam sa nejak kontakt ku mne uz len dostane. no ale ked som potom mal uz vybratu konkrentne tuto znacku, tak mi aj predajca hovoril, ze u nich to funguje ta instalacia prostrednictvom skolenych pracovnikov. takze bolo rozhodnute.
Odpovedať
@falcion ved jasne, lebo to keby si zle zapojil alebo nastavil, tak by si sa v tom musel zase vrtat alebo volat na to nejakeho technika. takto je na prvu supu dobre porobene a clovek nema s tym viac starosti. uz len prikladas a vykurujes. akoze hej, je dobre sa aj predajcov popytat na kontakty a takto. uz nie raz sa mi to osvedcilo, ze mi vedel poradit partiu, aj ked sme strechu napriklad isli robit a kupovala sa krytina. vsak oni s tym robia denno denne, tak uz to maju takto podchytene.
Odpovedať
Profilova fotka
@robert_bo moze byt, ze som zle oznacil, ale tak je to taka spolocna debata, tak si myslim, ze to je asi jedno. Si tu kazdy najde to svoje. My sme sa tiez aj podla tohto rozhodovali, ze aka je dostupnost paliva pri tych jednotlivych moznostiach.
Odpovedať
@robert_bo aj som pozeral na stranke a tam maju tiez taku sekciu, co sa tyka technikov a montaze a podobne a tam sa da vyhladat podla mesta alebo psc niekto. ze keby aj nie s predajcom to riesit, tak takto si to vie clovek sam pohladat a aj sa dohodnut.
Odpovedať
@dalaj a ved hej, to mas pravdu. ked clovek hlada nejake info, tak si prejde celu debatu a nie len posledny prispevok. teda aspon dufam, heh. ano aj to je dobre sledovat pri rozhodovani sa, do akeho kotla ist. lebo nie kazdy ma rovnake moznosti zabezpecit si hociktore palivo na vykurovanie. ale tak aj ine si sledoval hadam, nie? @falcion no pravda a keby nemali, tak zase je najmenej sa ozvat, zavolat, napisat a informovat sa. ale uznavam, ze takto je to sikovne riesene, ze vsetko si vies zistit na jednom webe.
Odpovedať
Profilova fotka
@robert_bo ale jasne, ze aj ine veci sa brali do uvahy, to akoze zase pri takychto veciach si davam bacha pri vybere a hoc sa mam aj dlhsie rozhodovat a porovnat si tie jednotlive produkty, v tomto pripade kotle, tak nemam s tym problem. radsej pri tomto stravit cas nez potom pri riesieni nejakych pripadnych poruch alebo oprav. inak aj toto som skusal zistovat nejake info, ze ktore kotle su ako poruchove, lebo vsak vies sa k tomuto dopatrat, rovnako aj pri autach, ze ktore su viacej servisovane, ktore menej. a teda prave Atmos patri medzi tie, co nevyzaduju caste servisy.
Odpovedať
@dalaj hej hej, to tiez nie je zly ukazovatel, ktorym by sa dalo riadit pri vybere. je fajn si toho proste viacej odsledovat. preto nechapem niekoho, ked si da porobit cenove ponuky a proste sa rozhodne len na zaklade ceny. moze byt akoze, zatial som nemal problem ziaden a vsetko ide ako ma.
Odpovedať
Profilova fotka
@robert_bo tak zase ja to chapem, ze pre vela ludi je prave ta cena rozhodujuca. stretol som sa s takymto niecom uz vo viacerych debatach o roznych veciach. len pozri, aj pri tom kotly, je teda cena kotla, ano? ale tak treba k tomu ratat potom aj dalsie polozky, aby ten kotol fungoval poriadne a aby sa vyuzil cely jeho potencial.
Odpovedať
@robert_bo tak ja mam rad, ked sa viem takto priamo dostat k nejakym informaciam. ze sa netreba zase vypytovat a zhanat a pol dna nieco vyhladavat. preto ocenujem a prihliadam pri vybere niecoho aj na takuto dostupnost informacii. mozno si niekto povie, ze divne kriterium, ale tak inak to vyzera, ked jedna firma ma nejaku strohu stranku, kde ozaj dokopy nic nie je, ze par obrazkov, par viet k tomu a potom ked je takato firma, ktora tam ma podla mna vsetky podstatne informacie a aj tie prekliky na kadeco dalsie, co sa chces dozvediet a hej aj tie kontakty, to tiez.
Odpovedať
Článok sa načítava...
@dalaj ved jasne, akoze kotol ti pojde, ale ak chces dostat z neho co najviac, akoze v ramci moznosti, ano? zase nie, aby si ho vystavil. ale tak dosiahnut vacsiu vyhrevnost, ked to ide v podstate jednoducho, tak preco nie? prvotna investicia prosto bude, s tym treba pocitat, ale casom sa to odzrkadli na nakladoch. staci si to potom porovnat kolko stalo rocne vyuzivanie stareho kotla a noveho po zabehnuti. @falcion moze byt, je to vlastne taky nepriamy aspekt toho vyberu, ale tak ked uz sa pre nieco rozhodujes, tak chces mat informacie hned po ruke a nie po nich patrat. podla mna je akoze normalne mat snahu, ked si predavajuca spolocnost, ze chces svojim zakaznikom a potencialnym zakaznikom poskytnut informacie.
Odpovedať
Profilova fotka
@robert_bo samozrejme, zase by som to nehrotil na ukor funkcnosti a zivotnosti kotla. vsetko v ramci moznosti a toho, aby to maximalne vyuzitie nebolo v rozpore s nejakym narusenim, porusenim kotla. vsak tym by som aj sam sebe v podstate potom uskodil. ale zase tie kotle su dimenzovane tak, ze vies ozaj lepsie s nimi fungovat nez s tymi starymi typmi.
Odpovedať
@dalaj to akoze jednoznacne, novy kotol vybraty na mieru (plocha, stav domu, palivo, atd), pripadne nejaka ta porada s predajcom, nechat to zapojit odbornikovi a je to.
Odpovedať
@robert_bo ano, to je presne to, co som hovoril. v dnesnej dobe je dostupnost informacii a rychly pristup k nim dolezity. to take stranky, kde sa nevies o nicom docitat, nic dozvediet, to ja uz automaticky zatvaram a neriesim.
Odpovedať
@falcion mne vo veľkej miere s výberom kotla pomohol predajca. Ten mi poradil aj podľa výmery, že čo by bolo dobré zvoliť, poradil nejaké tie finty, že čo treba, čo sa zíde a podobne. Aj hovoril, že je dobré, keď sa mi podarí si nájsť niekoho, kto sa špecializuje priamo na takéto kotle, čo som kupoval, keď ho budem zapájať. V tom mal pravdu, lebo tak keď je priamo niekto vyučený a vyškolený na nejaké konkrétne, tak sa tomu bude predsa len viacej rozumieť si myslím.
Odpovedať
Profilova fotka
@sucho_22 to potom podla mna nie je o com, ked sa naskyta takato moznost. potom si staci odlozit kontakt a mas vybavene. ked bude nieco treba, nejake tie prehliadky, tak mas na to toho isteho cloveka od zaciatku.
Odpovedať
Profilova fotka
Z tohto som mala trošku obavy, keď sme kupovali kotol a však od zahraničného výrobcu, že ako to je potom s tými servismi a takýmito vecami. Ale nám hovorili na predajni, že oni majú dokonca svojich tých pracovníkov kade tade aj u nás po Slovensku.
Odpovedať
@zur toto som presne myslel, ale tak našiel som, nechal som si poradiť. Ten môj kotol je však tiež zahraničný, aj keď je len český, v úvodzovkách. Ale tak o to lepšie si myslím, lebo aj dostupnosť náhradných dielov by tým pádom mohla byť jednoduchšia, keďže kotle robia hneď kúsok od nás. Presne takto to funguje, že čo majú svojich technikov, tak si ich školia normálne vo svojej firme.
Odpovedať
Profilova fotka
@sucho_22 akoze je pravda, ze to nie je nejake vzdialene zahranicie, co som pisala, mame kotol od ceskej firmy, to zas nie je tak daleko. Takze aj s tymi ich pracovnikmi je to asi jednoduchsie, ze tym padom, kedze sme susediace krajiny, aj sa vieme dohovorit spolu, tak bez problemov si mozu aj nasich zaskolit u nich vo fabrike.
Odpovedať
Profilova fotka
@zur toto mi je sympaticke, ze to maju takto cele pod palcom aj co sa tyka tych technikov. prosto vsetko okolo kotla mas potom zabezpecene od jednej firmy. aj dodanie musi byt potom rychle si myslim, ked aj nie je kotol u predajcu skladom.
Odpovedať
Profilova fotka
@marcelloo co sa taka dodania, tak to mas behom par dni. aspon teda, co som kupoval od atmosu kotol, tak ten prave, co som chcel na sklade nemali. inak by som si ho bral aj hned so sebou kludne. ale teda objednavali ho z vyroby a kedze to je hned tuto v cechach, co je fakt kusok, tak behom par dni som mal kotol k dispozicii.
Odpovedať
@dalaj to už ho máš nejak dlhšie? Aj si platil nejak zálohu, keď si ho kupoval alebo potom všetko naraz, keď ti ho dodali?
Odpovedať
@edberg to zalezi od toho, ako ma stanovene podmienky vyrobca alebo potom ako sa dohodnes s predajcom. ono niekomu moze byt aj lepsie zaplatit vsetko naraz hoci aj dopredu, chapes, ze nie na dvakrat, ale naraz vsetko vyplati a potom uz len si prevezme kotol. toto bude myslim zalezat vo velkej miere od predajcu, toho si vies aj vyhladat, ak sa chces dopredu na to informovat.
Odpovedať
Profilova fotka
@edberg my sme to naprikla vsetko vybavili naraz, ze ked sme objednavali kotol a vsetko okolo toho, tak sme vsetko aj vyplatili. Nam to tak bolo lepsie, aby sme uz mali s takymito zalezitostami pokoj a ked potom prisiel kotol, tak sa uz len prevzal, zapojil a bolo.
Odpovedať
Profilova fotka
@zur zapojiť ste to dali niekomu? Akože nejakému technikovi, či sami ste si to zapájali? Lebo neviem, či vieš, alebo či ste vedeli, keď ste to riešili, ale dá sa vďaka vhodnému zapojeniu získať aj predĺžená záruka potom na kotol.
Odpovedať
Profilova fotka
@edberg da sa povedat, ze su to uz roky, co som vyberal a rozhodoval sa, aky kotol domov kupit. odvtedy za ten cas mame stale ten isty a nemali sme s nim ziadne problemy. dava sa pravidlne skontrolovat a to je asi tak vsetko. bola aj taka aj taka moznost, ked sa kupoval, ja som si vybral, ze zaplatim celu sumu naraz, prislo mi zbytocne to nejak kuskovat.
Odpovedať
@dedosim podla mna to je najlepsie, co mozes spravit, ked si das kotol odborne zapojit technikovi. Potom si staci ulozit kontakt a rovno s nim aj tie kontroly pravidelne mozes riesit, co ich aj dalaj spomina. Vsak ale to je v podstate nic, len pride, pozrie, skontroluje, da stempel, ze je vsetko okej.
Odpovedať
Profilova fotka
@dedosim ale jasne, to sme mali dopredu dohodnuteho technika na zapojenie. Ja sa do toho nerozumiem a moja draha polovicka povedala, ze ked uz sa kupuje novy kotol, tak nech to je proste poriadne spravene. Tak sme to takymto sposobom riesili.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?