Integrovaná garáž v pasívnom dome. Je to reálne?

Máte niekto s týmto skúsenosti? Existuje výrobca vzduchotesných brán a s dostatočnou vnútornou izoláciou pre pasívne domy? Vďaka za každý poznatok.
Odpovedať
@monster7843 neviem neviem, ja mám tiež garáž integrovanú v dome ale ak to chceš urobiť na pasív tak by som to riešil tak ako ja, garáž integrovaná ale bez vstupu dverami, len cez bránu a spoločné steny garáže a domu zatepliť tak ako keby aj z vonku, toľko môj názor. Chcem sa dostať na nízky nízkoenergeták a tak som to poriešil bez vstupu z garáže do domu ;-) pozri môj album ;-)
Odpovedať
Ja mam tiez garaz v pasivnom dome (zatial hotova hruba stavba). Medzi garazou a domom bude 20cm EPS (na fasade 40cm), dalej medzi domom a garazou su plastove vchodove dvere. Garaz je uplne termicky aj vzduchotesne oddelena od domu. garazovu branu vyhovujucu pre ucely pasivneho domu sa asi kupit neda, preto som sa rozhodol takto garaz oddelit. Oddelene su aj steny spajajuce dom a garaz. Je medzi nimi 20cm medzera, ktora bude vyplnena izolaciou. Garaz ma spolocne s domom len zaklady a strechu.
Odpovedať
@supiiik @cvoky8 No nič, idem pátrať, hľadať, oslovovať výrobcov. Keď už má byť garáž integrovaná v dome, prečo nevyužiť jej temperovanie. Vonkajšia izolácie bude 300mm na ytongu a 250 v podlahe, na to by stačilo pár wattov. Ak sa nebude dať ináč, pôjde tam dvojkrýdlová brána s tesneniami a izoláciou, ak to ide s oknami a dverami, musí to ísť aj s bránou.
Odpovedať
@monster7843 Temperovana moze byt, len to uz nebude tak energeticky vyhodne ako zvysok domu. Ja planujem v garazi maly elektricky radiator pre udrziavanie teploty min 5°C. Oknari urcite vedia urobit branu v style dvojkrydlovych dveri, ale prides o dialkove ovladanie brany a pochybujem, ze existuje pre taketo dvere prah, ktory by dlhodobo zvladal vahu auta!
Odpovedať
@supiiik Samozrejme existuje motorizované elektrické otváranie krýdlových brán aj na DO, má ho švagor. To s tým prahom bude zložitejšie, ale nie nereálne. Na súčasnej garáži mám rovnako zvýšený prah, teda železnú zárubňu asi 20-30mm vysokú. Akurát že to železo, užasný tepelný most :(
Odpovedať
@cvoky8 Chcel by som sa spytat na to "rozdelenie" steny medzerou pre izolaciu medzi garazou a zvyskom domu. Nema to nejaky vplyv na statiku, ked nie su tym padom steny previazane murivom? Ten napad s medzerou pre izolaciu sa mi totiz pozdava, ale mam obavy co sa tyka celistvosti murov.
Odpovedať
@dom2013 takto integrovaná garáž sa navrhuje ako samostatne staticky a konštrukčne riešený objekt, treba totiž eliminovať tepelné mosty v podlahe a strope, nie len v stenách. @monster7843 neviem či to nie je riešenie problému, štýlom "hlavou proti múru" ??? ani krídlové vráta nebudú jednoduchým riešením problému, keď prihliadnem na slabiny plastových, alebo hliníkových dverí pre pasívne domy a to k tep. tech. parametrom pribudnú aj statické.
Odpovedať
@slavoslav Krídlové by boli jedine a len východisko z núdze. Tepelné mosty v strope, podlahe aj obvodovom mure by boli riešené rovnako ako zvyšok domu. Myslím že jedinou slabinou bude tá brána.
Odpovedať
@monster7843 veď práve kvôli nej sa to rieši oddelením od domu. Aj tie najdrahšie brány sú deravé ako rešeto (zbytočne sklamaní zákazníci).
Odpovedať
@slavoslav Tu píšu vzduchotesné uzatváranie :) http://www.eurobrany.eu/index.php?p=p... , garazovebrany.eliveport.com , http://www.inplastik.sk/brany ,
Odpovedať
@monster7843 vzduchotesné mali byť aj tie ktoré som vyššie uvádzal (a to boli od renomovanejšej značky), možno aj boli až dokiaľ som v interiéri nevytvoril podtlak, to už spievali jak najaté. Vzduchotesnosť (aj keby bola zabezpečená) ešte nezabráni prieniku tepla, keď vieš ako vyzerá to gumové tesnenie, netreba to rozpisovať. Ďalšia vec je to, že sekcia je vlastne plechom obalená izolácia, takže teplo síce neprestupuje kolmo cez bránu, ale po povrchu.
Odpovedať
@monster7843 Na to, ze kupis vzduchotesnu branu by som naozaj radsej zabudol. Pripadne chod za predajcom, ktory deklaruje, ze jeho brany su vzduchotesne a poriadne si prezri vsetky detaily. Hlavne: - ako je tesnená medzi lamelami - ako je tesnená po bokoch. Je tam sice gumicka, ale ta je skor proti vode, pritlak je minimalny a medzi lamelami je urcite nejaka strbinka - Tesnenie vo vrchnej casti. Tu by sa dalo mozno hovorit o vzduchotesnosti - spodne tesnenie - akakolvek spinka na zemi pod spodnym tesnenim posle vzduchotesnost niekde inde, ako uvadza predajca Ja mam navyse v garazi vylez na povalu, ktory je tiez velmi tazke spravit vzduchotesne. Izolacia medzi garazovou stenou je plynule napojena na izolaciu povaly a takziet izolaciu podlahy, takze vsetky tepelne mosty v tomto smere su vylucene (minimalizovane). Jedine, co budem musiet doriesit je to, ze v garazi budem mat el. rozvadzac a prestup kablov medzi domom a garazou budem musiet vzduchotesne oddelit.
Odpovedať
Článok sa načítava...
Profilova fotka
my mame tiez garaz v dome. mur medzi garazou a domom sme dali z 375 ytong lambda. budeme mat prechod z garaze do chodby domu. budem tam hladat lepsie dvere. dom je murovany z ytong 300 plus 200 eps
Odpovedať
Profilova fotka
Nič proti gustu.... Ale okrem iného ma zarazilo, že chceš niečo ako temperovanú garáž. Nič horšie neexistuje pre auto, ak ho zamrznuté - zasolené dáš do vyhriatej garáže. To už mu je fakt lepšie vonku - nech je zamrznuté v kuse, lebo tieto zamŕzacie a odmŕzacie cykly neskutočne škodia autu a podporujú koróziu. V Nemecku som to videl takto: EPD bol postavený ako samostatná stavba a PRÍSTREŠOK pre auto (so stenami horizontálne kladených drevených latiek) bol pricapený k domu (predsadený) zo severnej strany, čím súčasne chránil objekt pred severnými vetrami a pomáhal zlepšovať parametre domu. Teplá garáž = smrť pre auto. Navyše si to neskutočne komplikuješ. Prečo......?
Odpovedať
@leonardom Samozrejme pri dome bude aj prístrešok pre auto využívané častejšie. Garáž len pre auto, ktoré je využívané raz týždenne. Bude však hlavne využívaná ako dielňa, technická miestnosť, prípadne herňa.
Odpovedať
@leonardom Ani by som nepovedal ze tepla garaz je taka zla pre auto. Najvacsou slabinou modernych (hlavne dieselovych) aut su motory. Vydrzia 200 - 250 tisic, potom velka investicia radovo v tisickach eur. Je rozdiel ak startujes -10 stupnovy a 10 stupnovy motor. Karoserie su uz teraz tak dobre pozinkovane ze koroziu malokedy vidiet. Najviac hrdzaveli stare skodovky a felicie, ale tie nemali ani pozinkovanu karoseriu takze niet sa co divit. Bratova 16 rocna octavia nema na karoserii ziadnu koroziu a ti bola asi 5 rokov v "teplej" garazi a ostatne iba vonku. A takisto je rozdiel ci si sadnes do 5-stupnoveho auta a -10 stupnoveho. Pri dobre zaizolovanej garazi si viem predstavit aj to, ze teply motor sam "vykuri" garaz a toto teplo staci do dalsieho dna na udrzanie relativne tepleho vzduchu bez dalsieho prikurovania.
Odpovedať
Vzduchotesná brána nie je nereálna, mám ju prisľúbenú od firmy Kunaj. Tepelno izolačné vlastnosti ako pri okne s trojsklom. Samozrejme dvojkrídlová. Tak som zvedavý na nacenenie.
Odpovedať
@monster7843 to by ma celkom zaujímalo, napíšte sem potom akú vám dali cenu? A otvárajú sa automaticky či len ručne??
Odpovedať
@cvoky8 podľa info obchodného zástupcu sa majú otvárať automaticky a po zatvorení sa aj automaticky dotesní spodná hrana.
Odpovedať
Profilova fotka
Mozno zle rozmyslam, ale naco vzduchotesnu garazovu branu? Ved ked pojdem autom von, tak to teplo je za par sekund vsetko prec? Na jednej strane sa riesi vzduchotesnost, na druhej strane sa bude pravidelne otvarat skoro cela jedna stena na tejto miestnosti...... Ved to je ako mat doma rekupareciu a kazdy vikend vyvytrat cez okna cerstvy vzduch.... Inak, u mna doma auto, ktore pravidelne jazdi dokaze v zime temperovat garaz aj same bez radiatora. Vzdy ked ho v zime necham v garazi, zohriaty motor kym vychladne zohreje vzduch v celej garazi na cca. + 7 az 10stupnov. A to mam obycajnu garaz z ytongu, ktora je spojena s domom.
Odpovedať
@montazsadrokartonu garážová brána sa otvára tak dva krát denne na asi minutu až dve, pri príchode a pri odchode auta. Naakumulované steny garáže dokážu teplotu velmi rýchlo dorovnať. To už vchodové dvere a okná na dome sa častejšie otvárajú a zatvárajú ako garážová brána. Netesnosť brány v garáži by značne nepriaznivo ovplyvnila systém vzduchotechniky pokial by v nej boli výustky vstupu a výstupu.
Odpovedať
@cvoky8 takže prišla cena za drevenú garážovú bránu do pasívu: 3840€ s DPH + montáž. KUNAJ
Odpovedať
@monster7843 fúúha to je riadna mastenica, tak neviem či to za tú cenu stojí ;-)
Odpovedať
@monster7843 uf to sú vyhodené prachy , radčej si kúpim skôr nové auto ako toľko investovať do garáže , úplne stačí vkusný prístrešok a ked si veľmi pohodlný tak nezávislé vykurovanie
Odpovedať
@cvoky8 tiež si myslím... :(
Odpovedať
@cvoky8 bol som aj v hormann a vedeli by takú branu zabezpecit. Jedná sa o priemyselnú bránu sekcionalnu určenú pre chladiarenské sklady. Panely v imitacii dreva a izolacia PU 80. Celkové U brany je 0,6W/m2. Cena by mala byť aj s montážou do 2k, čo je zhruba rovnaké ako kvalitné vchodové dvere.
Odpovedať
J @monster7843 to neznie zle
Odpovedať
Profilova fotka
@monster7843 ............ :-D Integrovaná garáž v pasívnom dome...? Podľa mňa holý nezmysel. Ako garáž môže poslúžiť obyčajný prístrešok (len aby na auto nepadal sneh a v lete nepražilo) - najlepšie zo severnej strany, aby bol objekt súčasne lepšie chránený od severných vetrov. Tak som to videl aj v zahraničí, kde sú predsa len o nejaký ten krôčik pred nami. Garáž v pasívnom štandarde je - podľa mňa - holý nezmysel, nenávratná investícia.
Odpovedať
Do pasivnej garaze uz len pasivne auto chyba.. Nezacnes tym, @monster7843 ?
Odpovedať
@leonardom Prístrešok stojí peniaze, časom drevo zhnije a treba stavať ďalší. A je otvorený. Ďakujem, neprosím.
Odpovedať
Na pridanie príspevku sa musíte prihlásiť.
Presunutím fotiek môžete zmeniť ich poradie

Nenašli ste čo ste hľadali?